Gå til innhold

Verdig å la folk vente i såkalte ventemottak i flere år ?


livesen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det er ikke de med falske pass eller de som kjører bil over fra Sverige jeg snakker om, det er de hundre- eller tusentalls som kommer med fly uten pass eller legitimasjon, og som selvfølgelig har "mistet" dette under flyturen. Disse kan stoppes med svært billige midler.

Hvor har du det fra at det kommer hundretalls eller tusentalls uten legitimasjon og pass? Har du selv prøvd å reise til et land hvor du trenger visum, pass og legitimasjon uten at du hadde noen av delene og det gikk fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du det fra at det kommer hundretalls eller tusentalls uten legitimasjon og pass? Har du selv prøvd å reise til et land hvor du trenger visum, pass og legitimasjon uten at du hadde noen av delene og det gikk fint?

Du bekrefter poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bekrefter poenget mitt.

Jeg ser ikke poenget. Kan du utdype hvordan du i såfall omgår alle kontroller for visum, pass og legitimasjon som allerede finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at det kommer hundretalls eller tusentalls uten legitimasjon og pass? Har du selv prøvd å reise til et land hvor du trenger visum, pass og legitimasjon uten at du hadde noen av delene og det gikk fint?

Nøkkelfrasen var "mistet under flyturen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98% av asylsøkerne kommer ikke med fly, men smugles via landeveien med biler og lastebiler.

Om så er tilfelle så har 98% ikke krav på beskyttelse her . da har de alle vært innom et annet schengen land . da er det der de skal søke asyl .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om så er tilfelle så har 98% ikke krav på beskyttelse her . da har de alle vært innom et annet schengen land . da er det der de skal søke asyl .

Det er forsåvidt riktig, men de trenger ikke fortelle det. Bare spør hvilken som helst person fra de største innvandrergruppene i Norge, som irakere, somaliere, afghanere osv hvordan de klarte å komme seg helt til Norge fra disse stedene, og de vil alle fortelle at de brukte menneskesmuglere og dro gjennom Europa og kom seg over fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg lurer litt på hvordan folkene kommer seg til asylmottakene, og om det er noen slags kontroll med hvem som kommer dit. Som apropos til diskusjonen vil jeg fortelle noe som jeg opplevde for ikke så lenge siden.

Jeg reiste med en langdistansebuss i Norge, og da kom det plutselig på en mann og dame av utenlandsk opprinnelse. Damen kunne tydeligvis ikke gjøre seg fortått i Norge, så mannen snakket for henne på dårlig norsk. Damen skulle til et asylmottak, og mannen ga sjåføren en lapp som betaling. Sjåføren svarte at han ikke godtok lappen, for det var kun en kopi av en kvittering fra et reisebyrå. Vanligvis fikk de en original kvittering som busselskapet sendte til NAV for å få tilbakebetalt billettpengene. Men etter en liten diskusjon fikk damen likevel være med. Da vi ankom stedet hvor asylmottaket lå, fikk bussjåføren fortalt damen at hun ¨skulle gå av der. Så ble hun bare satt av, og måtte finne frem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om så er tilfelle så har 98% ikke krav på beskyttelse her . da har de alle vært innom et annet schengen land . da er det der de skal søke asyl .

Det stemmer ikke helt. Det er ikke nok at de har vært "innom" et annet land, de må også være registrert der. Selvfølgelig har så godt som alle afrikanske og arabiske asylsøkere vært i andre land før de kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3720993.ece

Her har det vært opptøyer, de føler seg dårlig behandla.

Hvorfor har norge en ordning med at asylsøkere som har fått endelig avslag kan bli her om de ikke reiser hjem frivillig ?

Endelig avslag burde da bety utvisning , jeg skjønner at det er hardt å bo i slike mottak , men de bor der altså frivillig .

Dette har jeg tenkt på så mange ganger.. Trenger disse folka virkelig hjelpa vår? Her kommer de til et nytt land, bor gratis, spiser gratis, får gratis klær. Men det er aldri bra nok.. Hvis de hadde det så bra der de var, hvorfor komme hit?

På tide å stenge slusene spør du meg.. Før vi blir minoriteter i eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nye regelverk vil sikre asylsøkere bedre rettigheter. Nå skal de få lov til å jobbe som frivillig (ubetalt arbeid).

En annen viktig regelendring er at de får varig opphold i Norge hvis de får barn med en person som har varig opphold i Norge. For å få dette må de ikke ha oppholdt seg ulovlig i Norge i mer enn to år, eller jobbet ulovlig i Norge mer enn 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylsøkere er jo en ting, men de som har fått avslag. Og fremdeles klager på boforholdene, det er så syle frekt ass!

De kan umulig ha hatt det så ille der de kom fra når de klager og syter og rasserer bostedet sitt.

Utakknemlig!

Det er ikke sånn nordmenn er oppdratt ihvertfall! Vi er oppdratt til at hvis du får noe gratis så takker du og smiler pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...