Gå til innhold

Verdig å la folk vente i såkalte ventemottak i flere år ?


livesen

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3720993.ece

Her har det vært opptøyer, de føler seg dårlig behandla.

Hvorfor har norge en ordning med at asylsøkere som har fått endelig avslag kan bli her om de ikke reiser hjem frivillig ?

Endelig avslag burde da bety utvisning , jeg skjønner at det er hardt å bo i slike mottak , men de bor der altså frivillig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvorfor skal ikke norske skattebetalere betale for kost, losji og ukepenger for unge mannfolk som har sneket seg inn i landet og oppholder seg i landet ulovlig? Det er jo det minste norske skattebetalere burde gjøre. Aller helst burde hver og en av disse mannfolka ha sin egen norske tjener 24 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt når jeg leser sånt som dette. Trives de ikke så får de dra hjem igjen; de er her ulovlig og burde være glad til over at de får mat, lommepenger og tak over hodet. Jeg kan ikke fatte og begripe at voksne mennesker klager over dette:

Beboerne mottar 100 kroner i uken i lommepenger, og de betegner aktivitetstilbudet på Fagerli som ikke-eksisterende.

Aktivitetstilbudet...? Når ble det statens ansvar å sørge for at de ikke kjeder seg? Jeg håper denne snyltergjengen blir lempet ut av landet så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg blir kvalm! Da lurer jeg jammen på hvor ille de har hatt det der de kommer fra hvis de klager på dette.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg blir helt oppgitt når jeg leser sånt som dette. Trives de ikke så får de dra hjem igjen; de er her ulovlig og burde være glad til over at de får mat, lommepenger og tak over hodet. Jeg kan ikke fatte og begripe at voksne mennesker klager over dette:

Aktivitetstilbudet...? Når ble det statens ansvar å sørge for at de ikke kjeder seg? Jeg håper denne snyltergjengen blir lempet ut av landet så raskt som mulig.

Det er norske skattebetaleres ansvar at disse mannfolka på utenlandstur ikke har svømmebasseng og boblebad tilgjengelig på sitt ulovlige opphold i Norge. Husk på at i hjemlandet hvor søstrene og døtrene til disse mannfolka må bli værende så har de alt dette, og mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3720993.ece

Her har det vært opptøyer, de føler seg dårlig behandla.

Hvorfor har norge en ordning med at asylsøkere som har fått endelig avslag kan bli her om de ikke reiser hjem frivillig ?

Endelig avslag burde da bety utvisning , jeg skjønner at det er hardt å bo i slike mottak , men de bor der altså frivillig .

Svært mange av dem samarbeider ikke med norske myndigheter, og derfor er det ofte vanskelig å sende dem hjem. For eksempel legger de ikke frem identitetsdokumenter så hjemlandet tar imot dem.

Det er bare helt latterlig at voksne menn som dette sutrer over gratis kost og losji når de har hatt ulovlig opphold i dette landet i mange år og bare burde komme seg hjem umiddelbart. Det som irriterer meg mest, er at det virker som om de tror de har sympati i den norske befolkningen - da tror jeg de tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært mange av dem samarbeider ikke med norske myndigheter, og derfor er det ofte vanskelig å sende dem hjem. For eksempel legger de ikke frem identitetsdokumenter så hjemlandet tar imot dem.

Det er bare helt latterlig at voksne menn som dette sutrer over gratis kost og losji når de har hatt ulovlig opphold i dette landet i mange år og bare burde komme seg hjem umiddelbart. Det som irriterer meg mest, er at det virker som om de tror de har sympati i den norske befolkningen - da tror jeg de tar feil.

http://www.dagbladet.no/a/12455491/

Nå har de satt fyr på et ventemottak, og de er blitt evakuert til en skole .

Da er det ikke noe mottak lenger og jeg synes de burde sendes hjem om de så ikke har flere dokumenter en et tørk dopapir .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Vi får bare håpe at det er noen lekestativer på denne skolen, så de får tilfredstillt sine aktivitetsbehov, og ikke føler behov for å tenne på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

http://www.dagbladet.no/a/12455491/

Nå har de satt fyr på et ventemottak, og de er blitt evakuert til en skole .

Da er det ikke noe mottak lenger og jeg synes de burde sendes hjem om de så ikke har flere dokumenter en et tørk dopapir .

De burde definitivt sperres inne til de selv bidrar til å oppklare sin identitet. Det er fullstendig latterlig at norske skattebetalere skal finansiere ulovlig opphold til mannfolk som nekter å si hvor de kommer fra slik at de kan bli sendt hjem. Få de inn på lukket mottak så vil de straks bli mer samarbeidsvillige. Det er den ettergivende strutsepolitikken som har skyld i at disse mannfolka tror det er en god ide å ramponere og sette fyr på bygninger for å få gjennom viljen sin. Disse mannfolka oppfører seg akkurat som bortskjemte unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er feil å gi dem mer enn de allerede har. Men en problemstilling ser jeg, og det er at kankje noen av disse personene er i psykisk ubalanse og ikke klarer å tenke rasjonelt. Jeg har ingen ideer om hvordan man løser dette, staten Norge klarer jo ikke engang ta seg av sine egne med psykiske plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig i at det er feil å gi dem mer enn de allerede har. Men en problemstilling ser jeg, og det er at kankje noen av disse personene er i psykisk ubalanse og ikke klarer å tenke rasjonelt. Jeg har ingen ideer om hvordan man løser dette, staten Norge klarer jo ikke engang ta seg av sine egne med psykiske plager.

Ja, det var nok derfor samtlige "beboere" hadde pakket alle sakene sine før bygningen ble antent. Dette var en godt planlagt aksjon av disse mannfolka som jo også har sagt i intervjuer at vold og ramponering er det som skal til for å få oppmerksomhet (mannfolka ønsker bedre mat og mer "aktivitetstilbud"!!!), altså at de regner med at det vil bli belønnet i form av enda bedre og dyrere forhold for disse mannfolka på ulovlig opphold i Norge.

Selvsagt vil ikke disse mannfolka tilbake til småsøstrene sine i hjemlandet. Så de blir værende og håper litt kriminalitet skal gjøre susen. Og det gjør det nok. De kommer nok til å bli belønnet for dette av norske myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shorty

På nyhetskanalen nå:

En av lederene på mottaket utalte at flere av beboerne har ventet i lang tid på svar

på søknad om å få returnere til hjemlandet sitt.

Flere av beboerne har dessuten bodd på mottaket i lange tider da de ikke får hjelp til å returnere til hjemlandet sitt pga situasjoner i de div hjemlandene.

Tror folk skal være litt forsiktig med å uttale seg... Man vet ikke alt hva som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, det var nok derfor samtlige "beboere" hadde pakket alle sakene sine før bygningen ble antent. Dette var en godt planlagt aksjon av disse mannfolka som jo også har sagt i intervjuer at vold og ramponering er det som skal til for å få oppmerksomhet (mannfolka ønsker bedre mat og mer "aktivitetstilbud"!!!), altså at de regner med at det vil bli belønnet i form av enda bedre og dyrere forhold for disse mannfolka på ulovlig opphold i Norge.

Selvsagt vil ikke disse mannfolka tilbake til småsøstrene sine i hjemlandet. Så de blir værende og håper litt kriminalitet skal gjøre susen. Og det gjør det nok. De kommer nok til å bli belønnet for dette av norske myndigheter.

Det var da fælt da. Hva om noen hadde skrevet "disse kvinnfolka" hver gang en gruppe kvinner aksjonerte. Hadde det vært kvinner der inne hadde sikkert de også deltatt i aksjonen. Jeg aner en litt nedlatende tone mot menn her...

On topic: Dette er ikke mennesker som er interessert i å løse problemer. De har forlatt hjemlandet sitt, i stedet for å bli og finne løsninger. De mangler tiltak og drivkraft til å jobbe for noe. De er vant til å løpe fra problemene sine, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

På nyhetskanalen nå:

En av lederene på mottaket utalte at flere av beboerne har ventet i lang tid på svar

på søknad om å få returnere til hjemlandet sitt.

Flere av beboerne har dessuten bodd på mottaket i lange tider da de ikke får hjelp til å returnere til hjemlandet sitt pga situasjoner i de div hjemlandene.

Tror folk skal være litt forsiktig med å uttale seg... Man vet ikke alt hva som ligger bak.

For noe vås. Disse mennene står fritt til å selv reise ut av landet istedet for å snylte på norske skattebetalere. De har selv betalt titusenvis av kroner for å bli smuglet til Norge. Selv organisasjonen for asylsøkere sier at det går på æren løs for mennene som får avslag på asylsøknaden fordi målet for reisen var å sende store pengesummer fra Norge tilbake til hjemlandet, ikke personlig forfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var da fælt da. Hva om noen hadde skrevet "disse kvinnfolka" hver gang en gruppe kvinner aksjonerte. Hadde det vært kvinner der inne hadde sikkert de også deltatt i aksjonen. Jeg aner en litt nedlatende tone mot menn her...

On topic: Dette er ikke mennesker som er interessert i å løse problemer. De har forlatt hjemlandet sitt, i stedet for å bli og finne løsninger. De mangler tiltak og drivkraft til å jobbe for noe. De er vant til å løpe fra problemene sine, enkelt og greit.

Det er mannfolka i disse landene der disse kommer fra som skaper problemene. Overalt i verden hvor mannfolka behandler kvinnene sine som husdyr og nekter kvinner grunnleggende respet og likeverd er det problemer. Og disse mannfolka stikker med halen mellom beina, mens kvinnene blir igjen i hjemlandet. Imens må norske menn dra motsatt vei og dø for å stoppe mannfolka fra å bombe jenteskoler og kaste syre i ansiktet på jenter som ønsker å gå på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Det er mannfolka i disse landene der disse kommer fra som skaper problemene. Overalt i verden hvor mannfolka behandler kvinnene sine som husdyr og nekter kvinner grunnleggende respet og likeverd er det problemer. Og disse mannfolka stikker med halen mellom beina, mens kvinnene blir igjen i hjemlandet. Imens må norske menn dra motsatt vei og dø for å stoppe mannfolka fra å bombe jenteskoler og kaste syre i ansiktet på jenter som ønsker å gå på skole.

Det finns jo minst like udugelige kvinnfolk. Derfor er det feil å fokusere så veldig på at de er mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det finns jo minst like udugelige kvinnfolk. Derfor er det feil å fokusere så veldig på at de er mannfolk.

Nei, det er ikke feil. Sutringen til disse mannfolka er patetisk og de bør snarest pakke sakene sine og slutte å snylte på skattebetalerne og dra tilbake til småsøstrene sine i hjemlandet istedet for å oppføre seg som små 5 år gamle gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser at de nå har blitt sendt til en ungdomsskole for å bo der etter at de tente på det forrige bostedet sitt. Regner med at ungdomsskolen da blir ramponert og tent på i løpet av uka, slik at de kan få seg et bedre sted å bo. Norsk idiotpolitikk på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...