Gå til innhold

Verdig å la folk vente i såkalte ventemottak i flere år ?


livesen

Anbefalte innlegg

Hva er galt med holdningen her, folkens?

Hvorfor skal ikke norske skattebetalere betale for kost, losji og ukepenger for unge mannfolk som har sneket seg inn i landet og oppholder seg i landet ulovlig? Det er jo det minste norske skattebetalere burde gjøre. Aller helst burde hver og en av disse mannfolka ha sin egen norske tjener 24 timer i døgnet.

Hvorfor så jævla ironisk? Du burde være glad for at du er norsk / har tillatelse til å bo i Norge og derfor kan benytte deg at tusenvis av goder som resten av verden bare kan drømme om.

Jeg blir kvalm! Da lurer jeg jammen på hvor ille de har hatt det der de kommer fra hvis de klager på dette.

Jeg skulle gledelig spandert en enveisbillett på deg og.

Svært mange av dem samarbeider ikke med norske myndigheter, og derfor er det ofte vanskelig å sende dem hjem. For eksempel legger de ikke frem identitetsdokumenter så hjemlandet tar imot dem.

Det er bare helt latterlig at voksne menn som dette sutrer over gratis kost og losji når de har hatt ulovlig opphold i dette landet i mange år og bare burde komme seg hjem umiddelbart. Det som irriterer meg mest, er at det virker som om de tror de har sympati i den norske befolkningen - da tror jeg de tar feil.

Har det falt deg inn at det er en grunn til at de ønsker å bli her? At det kanskje finnes noen årsaker til at de ikke ønsker å bli sendt hjem?

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen mann forteller at han stjal en cola da han var på bytur til Drammen.

– Vi får saft, saft og saft. Jeg hadde ikke smakt en cola på flere måneder. Til slutt tok jeg en, forteller mannen.

Virkelig synd på dem, ja... Luksusproblemer kaller man sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er galt med holdningen her, folkens?

Hvorfor så jævla ironisk? Du burde være glad for at du er norsk / har tillatelse til å bo i Norge og derfor kan benytte deg at tusenvis av goder som resten av verden bare kan drømme om.

Jeg skulle gledelig spandert en enveisbillett på deg og.

Har det falt deg inn at det er en grunn til at de ønsker å bli her? At det kanskje finnes noen årsaker til at de ikke ønsker å bli sendt hjem?

Nei, jeg tror ikke de ønsker å bli i Norge. Her i Norge får de jo bare saft!!!!

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke sympati med handlingene her.

La de få overta teltene og utstyret som norske drittunger la igjen på Hovefestivalen, så kan de bo i telt og bygge opp igjen bygningene de brant ned. Da blir kanskje tilværelsen litt mindre kjedelig for dem.

Ellers er det vel mange av dem som ikke kan sendes tilbake fordi de ikke har papirer lengre, og ikke vil fortelle hvem de er (og da tar ikke hjemlandet dem tilbake...)

Og klage på at de ikke får Cola... Ærlig talt! Aner de hvor mye de provoserer med en slik syting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en gjeng med kjernekarer som vi gjerne vil ha i nabolaget og på arbeidsplassen.

Nei, ærlig talt, disse bør sendes på hue og ræva ut av landet snarest. Jeg har overhodet ingen sympati med slike folk selv om de blir sendt tilbake til et liv i fattigdom. Har de blitt avvist som asylsøkere, så er det fordi de ikke oppfyller kravene. Det får de værsågod å respektere.

Hvorfor skal vi vise toleranse overfor intoleranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har det falt deg inn at det er en grunn til at de ønsker å bli her? At det kanskje finnes noen årsaker til at de ikke ønsker å bli sendt hjem?

Har det falt deg inn at det faktisk er gjort en vurdering hvorvidt den enkelte skal få innvilget opphold? Dette er lykkejegerne som av gode grunner har fått avslag. Når de i tillegg synes vold og hærverk er en akseptabel oppførsel har jeg ingen ønsker om å få disse folka som naboer, mye mindre fø på dem i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På nyhetskanalen nå:

En av lederene på mottaket utalte at flere av beboerne har ventet i lang tid på svar

på søknad om å få returnere til hjemlandet sitt.

Flere av beboerne har dessuten bodd på mottaket i lange tider da de ikke får hjelp til å returnere til hjemlandet sitt pga situasjoner i de div hjemlandene.

Tror folk skal være litt forsiktig med å uttale seg... Man vet ikke alt hva som ligger bak.

De må da ikke vente på klarsignal fra norske myndigheter for å reise hjem. Men det de venter på er vel noen titalls tusen kroner i kompensasjon for å reise hjem, noe de ble tilbudt. Og da reiser de selvfølgelig ikke før de har fått disse pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det falt deg inn at det er en grunn til at de ønsker å bli her? At det kanskje finnes noen årsaker til at de ikke ønsker å bli sendt hjem?

Idioter er dere.

Selvsagt. De er her fordi de vet at Norge har en stor annsamling av snillistiske politikere, som altså lar folk som ikke har rett til opphold i henhold til FN`s flyktningekonvensjon blir her dersom de bare nekter å reise hjem. Dermed ønsker de selvsagt å bli her, da de vet at de får en langt høyere levestandard her enn i sine respektive hjemland.

Du er nok idioten her, dersom du faktisk mener at et land med 4,7 millioner innbyggere skal ta innover seg alle verdens problemer. Vi har ansvar for vår egen beflkning; andre land har ansvar for sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvordan man kan klage over at man ikke har smakt cola på måneder når man er asylsøker og strengt tatt har større problemer å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Skulle hatt litt ordentlig ledelse på det mottaket. Gitt dem vakter, og folk som banker det inn i hodet deres at de bor der gratis og da bør de pokker meg være takknemlige for at vi i det hele tatt bruker ressurser på å ta vare på ulovlige innvandrere.

Staten bruker faktisk masse penger på disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser ikke helt hvordan man kan klage over at man ikke har smakt cola på måneder når man er asylsøker og strengt tatt har større problemer å tenke på..

Som hvilke problemer da? Asylsøker kan hvem som helst i hele verden bestemme seg for å bli. Er ikke synonymt med "stakkars lite offer" at man søker asyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. De er her fordi de vet at Norge har en stor annsamling av snillistiske politikere, som altså lar folk som ikke har rett til opphold i henhold til FN`s flyktningekonvensjon blir her dersom de bare nekter å reise hjem. Dermed ønsker de selvsagt å bli her, da de vet at de får en langt høyere levestandard her enn i sine respektive hjemland.

Du er nok idioten her, dersom du faktisk mener at et land med 4,7 millioner innbyggere skal ta innover seg alle verdens problemer. Vi har ansvar for vår egen beflkning; andre land har ansvar for sin.

Det er vel kanskje litt mer komplisert enn det? For man kan ikke sende noen "hjem" hvis man ikke vet hvor "hjem" egentlig er? Og hvis personen mangler papirer, blir det også vanskelig i en del tilfeller å få "hjemlandet" til å akseptere dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hvilke problemer da? Asylsøker kan hvem som helst i hele verden bestemme seg for å bli. Er ikke synonymt med "stakkars lite offer" at man søker asyl.

Ikke vær så vanskelig nå. Jeg uttaler meg ikke om asylsøkere på generell basis, men om disse asylsøkerne i dette mottaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De var skuffet over at de ikke fikk halalkjøtt og noen har også sultestreiket.

Ja, i tillegg til safta selvfølgelig. Det er en hel smørbrødliste av krav til norske skattebetalere fra disse ulovlige innvandrerne. Hva er det som gjør at de føler at de føler at de kan uttale seg slik de gjør? Enkelt og greit fordi de har erfaring med at nordmenn gir etter for krav etter krav. De opplever at nordmenn er svake for offermentalitet og trusler, og derfor bestemmer de seg for at dette er en god taktikk å følge for å få gjennom viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De må da ikke vente på klarsignal fra norske myndigheter for å reise hjem. Men det de venter på er vel noen titalls tusen kroner i kompensasjon for å reise hjem, noe de ble tilbudt. Og da reiser de selvfølgelig ikke før de har fått disse pengene.

Eller hvis de som har søkt om asyl har brukt litt for mange forskjellige IDer, så man ikke vet hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det er vel kanskje litt mer komplisert enn det? For man kan ikke sende noen "hjem" hvis man ikke vet hvor "hjem" egentlig er? Og hvis personen mangler papirer, blir det også vanskelig i en del tilfeller å få "hjemlandet" til å akseptere dem?

Internering ville ha løst 90% av disse sakene. Ingenting er så effektivt som samarbeidsvillige folk. Selvsagt har ikke disse folkene noe ønske om å samarbeide så lenge de kan bevege seg fritt i samfunnet, få finansiert kost og losji av norske skattebetalere og dra til Oslo og selge narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi får bare håpe at det er noen lekestativer på denne skolen, så de får tilfredstillt sine aktivitetsbehov, og ikke føler behov for å tenne på skolen.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så ufattelig snille og naive i dette landet.

Jeg blir mektig provosert over slike ting som dette. Det finnes vanvittig mange mennesker som har det forferdelig og som trenger asyl i Norge - men når man klager på at man ikke får cola og brenner ned mottak, så er jeg for å sette de på første fly hjem. Klarer de ikke å si hvor de er fra, så send dem til et land der de snakker riktig språk. Kan vi heller bruke tid og ressurser på de som oppfører seg og trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig

Jeg er egentlig ganske spent på hva som skjer nå... og tenker litt oppgitt at antageligvis så blir det enda en runde med "Nå må Norge gjøre mer for å lette situasjonen til denne gruppen mennesker - samt å påpeke hvor mye feil vi gjør ihenhold til å integrere innvandrere, slik at denne type situasjoner kunne vært ungått og yadayadayda......"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...