Gå til innhold

Verdig å la folk vente i såkalte ventemottak i flere år ?


livesen

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje litt mer komplisert enn det? For man kan ikke sende noen "hjem" hvis man ikke vet hvor "hjem" egentlig er? Og hvis personen mangler papirer, blir det også vanskelig i en del tilfeller å få "hjemlandet" til å akseptere dem?

Helt klart, og vi har massive problemer her i landet med personer som nekter å oppgi identitet, har brendt av fingertuppene osv. Personlig anser jeg det som en selvfølge av man da ikke gir dem opphold(nekter man å oppgi identitet(ja, mange av dem samarbeider absolutt ikke), gjør man det selvsagt fordi det vil gi en negative følger), og sender vedkommende tilbake til sitt respektive hjemland når man har avklart identiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wild bird

Finnes det andre land i verden som hadde godtatt dette? Jeg spør av ren nysgjerrighet, men det aner meg at svaret er nei.

Dette er pinlig, og et hån mot de som er her på reellt grunnlag. Ikke rart rasismen blomstrer opp her i landet.

Myndighetene kaster ut barn til en uviss skjebne, men slike skal få bli her og sutre og stille krav?!

Om en ikke klarer å finne ut hvor de kommer fra, så får en ta andre metoder i bruk. Tviler på om de hadde fått samme behandling i f.eks Tyskland eller Frankrike. Der stilles det nemlig krav til de som kommer til landet.

Klart mange kommer til Norge. Her får de alt opp i hendene, og om de oppfører seg som svin, får det ingen konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er egentlig ganske spent på hva som skjer nå... og tenker litt oppgitt at antageligvis så blir det enda en runde med "Nå må Norge gjøre mer for å lette situasjonen til denne gruppen mennesker - samt å påpeke hvor mye feil vi gjør ihenhold til å integrere innvandrere, slik at denne type situasjoner kunne vært ungått og yadayadayda......"

Ja, det kommer garantert den svada-regla du skisserer der. Og som er hovedgrunnen til at slike episoder oppstår fordi nordmenn oppfattes som svake som gir etter for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Finnes det andre land i verden som hadde godtatt dette? Jeg spør av ren nysgjerrighet, men det aner meg at svaret er nei.

Dette er pinlig, og et hån mot de som er her på reellt grunnlag. Ikke rart rasismen blomstrer opp her i landet.

Den eneste rasismen som "blomstrer" er disse innvandrernes rasisme mot nordmenn og det norske samfunnet. Totalt mangel på respekt for landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt mer komplisert enn det? For man kan ikke sende noen "hjem" hvis man ikke vet hvor "hjem" egentlig er? Og hvis personen mangler papirer, blir det også vanskelig i en del tilfeller å få "hjemlandet" til å akseptere dem?

de vet det vel selv de fleste vil jeg tro ?

dersom de nekter å oppgi identitet kan de jo heller ikke innvilges asyl.

Da bør de innterneres , med vakter og gjerder , på samme måte som et fengsel .

De fleste vil etter en tid som internert likevel oppgi identitet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil etter en tid som internert likevel oppgi identitet .

Så lenge du kan tlby dem en Cola. Og for Guds skyld, ikke Pepsi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Helt klart, og vi har massive problemer her i landet med personer som nekter å oppgi identitet, har brendt av fingertuppene osv. Personlig anser jeg det som en selvfølge av man da ikke gir dem opphold(nekter man å oppgi identitet(ja, mange av dem samarbeider absolutt ikke), gjør man det selvsagt fordi det vil gi en negative følger), og sender vedkommende tilbake til sitt respektive hjemland når man har avklart identiteten.

Enten kommer de fra unterkulturene i araberlandene eller så kommer de fra Afrika. Her er det bare å sende dem nedover med Herculesfly og tre fallskjermer. Underveis er det bare å spørre om de foretrekker Arabia,Afrika eller Middelhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert. Har dere sett menyen på dagbladet som er gitt til disse folkene ?

De spiser jo mer forskjellig og bedre mat enn JEG spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert. Har dere sett menyen på dagbladet som er gitt til disse folkene ?

De spiser jo mer forskjellig og bedre mat enn JEG spiser!

Ærlig talt, du SER vel at det mangler gratis Cola til hvert eneste måltid? Du er dum, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I andre vestlige land er det standard prosedyre å fengsle ulovlige innvandrere inntil de blir uttransportert. I Norge får de bevege seg fritt (en frihet som de fleste bruker til å selge narkotika og stjele i følge en beboer), og føler de har rett til å klage over manglende "aktivitetstilbud" og mangel på cola, så de brenner ned hele bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er selvsagt et problem at mottakerlandene bare vil sende disse menneskene tilbake dersom man ikke kan påvise identitet. Men jeg synes ikke det bør være noe problem å internere dem i lukkede leire. Det er tross alt ikke lenger snakk om asylsøkere, men ulovlige innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert. Har dere sett menyen på dagbladet som er gitt til disse folkene ?

De spiser jo mer forskjellig og bedre mat enn JEG spiser!

Da jeg sammenligner denne menyen med gamelhjemmet sin, så håper jeg at min datter en gang i fremtiden sender meg på ventemottak istedenfor gamlehjem iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Noen burde jo gå i fengsel etter å ha satt fyr på bygningen uansett. Da får de i hvert fall den forflytningen de ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de heller la være å spise kjøtt til de er kommet tilbake til hjemmelandet sitt da!

http://www.dagbladet.no/2010/07/07/nyheter/asylpolitikk/innenriks/innvandring/udi/12461047/

Synes det er litt rart at noen mennesker forventer at resten av verden skal ta fullt hensyn til alt..

Mange muslimske arbeidsinnvandrere kom hit på begynnelsen av 70-tallet. Det var ingen krav på denne måten da. De sørget selv for å ordne forholdene slik at de kunne få halal-kjøtt. Nå når noen kommer så forventer de å få alt servert.. Mange som er bortkjemte og tror de fortjener både det ene og det andre..

Det er mange i denne verdenen som ikke har noe som helst mulighet til å kunne spise seg mett 3 ganger daglig, og de som ha den muligheten setter f.. ikke pris på det :forvirret:

Endret av lille_lam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er sjokkert. Har dere sett menyen på dagbladet som er gitt til disse folkene ?

De spiser jo mer forskjellig og bedre mat enn JEG spiser!

Det er det samme her også. Jeg blir så sint at det er like før jeg griner. Ikke F om jeg har krefter eller råd til å holde på et sånt kosthold som trygdet, og med min helse hadde det nok vært et stort pluss om jeg klarte det. Og de får det SERVERT hver eneste dag GRATIS! Og klager over at de ikke har noe å finne på?! At de er isolerte?! Og hvordan tror dere JEG har det da?! Fy FAEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kriminelle, sutrende snyltergjengen har fått bedre mat enn den fortjener.

De skal tvangsutsendes, og vi får bare håpe det skjer så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...