*lilly* Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #1601 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg er skikkelig, skikkelig kvalm. Sånn spykvalm, bare uten å spy.. Litt usikker på om det er graviditeten, eller om jeg er smittet av noe? Er jo sesong for denslags, og jeg syns det er litt tidlig å bli så kvalm. Får se hvordan det går Har tatt sjangsen på å få meg ticker, jeg har skikkelig god følelse nå, sikkert mye fordi SA`ene jeg har hatt har skjedd i uke 4. Krysser fingerene, for jeg føler meg ihvertfall veldig gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. januar 2015 #1602 Del Skrevet 29. januar 2015 Åååå, gravidticker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 29. januar 2015 #1603 Del Skrevet 29. januar 2015 åå her vil jeg følge med :D Vi er like langt på vei ca jeg er 5+3 idag.. Håper spiren sitter så vi begge kan kose oss med en September/Oktoberbaby :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #1604 Del Skrevet 30. januar 2015 åå her vil jeg følge med :D Vi er like langt på vei ca jeg er 5+3 idag.. Håper spiren sitter så vi begge kan kose oss med en September/Oktoberbaby :D Velkommen! Gøy at du vil følge med, vi har spennede tider foran oss Håper spirene vår sitter godt fast, er veldig klar for en liten baby igjen! Har du dagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 30. januar 2015 #1605 Del Skrevet 30. januar 2015 Velkommen! Gøy at du vil følge med, vi har spennede tider foran oss Håper spirene vår sitter godt fast, er veldig klar for en liten baby igjen! Har du dagbok? Ja det håper jeg også Skikkelig spennende tid, jeg føler tiden går ekstremt sakte nå, men det er vel kanskje slik i begynnelsen? Ja jeg har dagbok, fremdeles under prøvere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #1606 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) 6 uker i morgen, det føles som en ny liten milepæl med tanke på at hjertet forhåpentligvis har begynt å slå *krysser fingrene for at det stemmer*. Jeg spotter fremdeles av og til, i utgangspunktet er det vanlig graviditetsutfold (av konsistens) som noen ganger har litt rødt/rosa/lysebrunt i seg. Det er heldigvis veldig lite og stort sett bare på papiret. Så stopper det opp noen dager (dvs bare vanlig, hvit utflod) før det kommer litt mer.Skulle ønske jeg slapp spottingen, men håper det går bra likevel. Hadde mye mer rundt IKM, men da tok jeg jo hcg prøve som viste fin stigning. Spottet jo litt med frøkna og, det gikk jo bra. Jeg er litt avventende til graviditeten denne gangen, klarer nok ikke å glede meg skikkelig før jeg er over 12 uker.. Når det er sagt er jeg utrolig kvalm. Det begynte å dra seg til før helga, og er mye verre i dag. Null matlyst og like før jeg spyr. Starten dagen med cola, det ble redningen. Kan bli mye hjemmekontor fremover Det er jo egentlig nå som er den verste fasen med å være gravid: det er for tidlig til å vite om det går bra, man føler seg helt elendig, har null energi og kan ikke si det til noen fordi det er alt for tidlig Dagens klage, selv om jeg egentlig er veldig glad for alle symptomer jeg har Edit: Glemte å skrive at jeg tenker å bestille første kontroll etter at jeg har vært på tidlig UL i uke 9+3. Det holder vel? Sist tror jeg at jeg ringte i uke 8, og var på kontroll i uke 10. Endret 2. februar 2015 av *lilly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. februar 2015 #1607 Del Skrevet 3. februar 2015 Etter uke 9+3 holder nok helt fint. Åh, jeg er så glad på dine vegne for at spiren klorer seg fast! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #1608 Del Skrevet 4. februar 2015 Etter uke 9+3 holder nok helt fint. Åh, jeg er så glad på dine vegne for at spiren klorer seg fast! Takk Jeg håper virkelig den klorer seg fast! Som jeg skrev i terminklubb tråden spotter jeg litt mer igjen nå, og er veldig nervøs.. i tillegg syns jeg kanskje ikke jeg er like kvalm i dag som jeg var for et par dager siden, men veldig i tvil. Uansett, ingen god dag. Håper bare det går bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 4. februar 2015 #1609 Del Skrevet 4. februar 2015 Må jo legge igjen et lite spor her, vi er jo nesten akkurat like langt på vei. Krysser fingrene for at spottingen fremdeles bare er den samme som du har hatt hele veien. Du har jo kommet mye lenger nå enn når du har mistet, så vidt jeg har forstått? Jeg var mindre kvalm i går enn dagen før, men i dag er det tilbake for fullt, så det trenger i alle fall ikke å bety noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #1610 Del Skrevet 4. februar 2015 Må jo legge igjen et lite spor her, vi er jo nesten akkurat like langt på vei. Krysser fingrene for at spottingen fremdeles bare er den samme som du har hatt hele veien. Du har jo kommet mye lenger nå enn når du har mistet, så vidt jeg har forstått? Jeg var mindre kvalm i går enn dagen før, men i dag er det tilbake for fullt, så det trenger i alle fall ikke å bety noe! Velkommen hit! Kjekt at vi har samme termindato nesten, blir spennende fremover Spottingen gav seg ganske raskt, heldigvis, men den kommer nok tilbake. Ble veldig kvalm utover dagen, klarte såvidt å unngå å spy på jobb Ikke gøy å være så kvalm, men idag var det helt greit! Hvordan er din form da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 4. februar 2015 #1611 Del Skrevet 4. februar 2015 Velkommen hit! Kjekt at vi har samme termindato nesten, blir spennende fremover Spottingen gav seg ganske raskt, heldigvis, men den kommer nok tilbake. Ble veldig kvalm utover dagen, klarte såvidt å unngå å spy på jobb Ikke gøy å være så kvalm, men idag var det helt greit! Hvordan er din form da? Tja, nå har jeg lagt meg i senga og spiser knekkebrød som kveldsmat, mens det ligger en liten stabel på nattbordet til frokost og evt nattmat. Relativt trøtt og kvalm mao. I dag har jeg sutret til samboer om at jeg ikke er så fan av dette gravidgreiene enda - foreløpig er jeg bare bekymret for å miste, trøtt, kvalm, oppblåst og sliten, og så skal det liksom være en hemmelighet slik at jeg må late som om jeg har det topp? Kunne tenke meg å bare sove til påske... Men kjære vene, jeg har jo ikke kastet opp engang, så har jo egentlig ingen grunn til å klage! Angående spotting, vet du om det er noen sammenheng mellom spotting i vanlige sykluser og spotting under svangerskap? Jeg har aldri opplevd spotting utenom siste dag med mensen, så jeg hadde jo vært livredd hvis jeg spottet nå. Men hvis du vanligvis spotter litt innimellom er det kanskje bare noe kroppen din gjør uten at det må bety noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #1612 Del Skrevet 5. februar 2015 Tja, nå har jeg lagt meg i senga og spiser knekkebrød som kveldsmat, mens det ligger en liten stabel på nattbordet til frokost og evt nattmat. Relativt trøtt og kvalm mao. I dag har jeg sutret til samboer om at jeg ikke er så fan av dette gravidgreiene enda - foreløpig er jeg bare bekymret for å miste, trøtt, kvalm, oppblåst og sliten, og så skal det liksom være en hemmelighet slik at jeg må late som om jeg har det topp? Kunne tenke meg å bare sove til påske... Men kjære vene, jeg har jo ikke kastet opp engang, så har jo egentlig ingen grunn til å klage! Angående spotting, vet du om det er noen sammenheng mellom spotting i vanlige sykluser og spotting under svangerskap? Jeg har aldri opplevd spotting utenom siste dag med mensen, så jeg hadde jo vært livredd hvis jeg spottet nå. Men hvis du vanligvis spotter litt innimellom er det kanskje bare noe kroppen din gjør uten at det må bety noe? Hehe, her går det mye i appelsiner og eple. Og stekt egg! Knekkebrød frister ikke, men kanskje jeg skal gi det et forsøk? Ellers har jeg ikke lyst på noe egentlig Det er ikke min favorittid heller, denne første tiden med kvalme, bekymringer og generell uggenhet. Typisk at man ikke kan klage heller, siden det er hemmelig. Hadde nok ikke vært sånn om det var menn som gikk gravide! Men det blir bedre, gled deg til andre trimester! Kjempekos med litt babymage, man kan fortelle det, handle litt babyting osv. Jeg har tenkt på det med spottingen, at det kanskje "bare er sånn". Men jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra, eller, det er så lite at det er vel vanskelig å si. Kanskje jeg bare har rare slimhinner eller noe Spottet litt sist gang og, det gikk jo bra. Men skulle gjerne skrudd tiden frem noen uker. Om alt er bra på tidlig UL tror jeg at jeg blir mye mer avslappet. Skal du på tidlig UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 5. februar 2015 #1613 Del Skrevet 5. februar 2015 Vi tenkte oss på tidlig UL ja, tror vi drar den lørdagen jeg er 8 + 2, for da er jeg ferdig med et prosjekt på jobben og er veldig klar for å forsikre meg om at det er liv der inne! Og så er spørsmålet om vi skal ta en i uke 12-13 også da, det er jo da det er best for å se evt avvik. Det får vi bare føle på når det nærmer seg! Vi satser på at du bare har litt følsomme slimhinner, vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #1614 Del Skrevet 15. februar 2015 Et lite livstegn fra meg. Er rimelig slått ut, kvalme og influensa er ingen god kombinasjon. En av delene er mer en nok.. Utrolig kvalm og slapp, spyr av og til, null matlyst og generelt elendig form. Brukte egenmelding sist uke, håper formen kommer seg snart for per nå er jeg fullstendig ubrukelig. Mye klaging herfra, men under to uker til UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #1615 Del Skrevet 17. februar 2015 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 17. februar 2015 #1616 Del Skrevet 17. februar 2015 8 uker! Hurra for 8 uker :D :D Hvordan er formen din om dagen? Så kjekt at vi er like langt på vei, greit å ha noen å sammenligne med :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. februar 2015 Forfatter #1617 Del Skrevet 17. februar 2015 Hurra for 8 uker :D :D Hvordan er formen din om dagen? Så kjekt at vi er like langt på vei, greit å ha noen å sammenligne med :D :D Akkurat hatt influensa, så nå føler jeg meg i superform Er kvalm, spyr av og til, men tror likevel formen er bedre denne gangen enn jeg var sist jeg var gravid. Enn du da? Hvordan er formen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 17. februar 2015 #1618 Del Skrevet 17. februar 2015 Akkurat hatt influensa, så nå føler jeg meg i superform Er kvalm, spyr av og til, men tror likevel formen er bedre denne gangen enn jeg var sist jeg var gravid. Enn du da? Hvordan er formen din? Tror kanskje jeg er en av de heldige som slipper unna kvalmen,*bank i bordet* kjenner den kun dersom jeg ikke har spist på en stund, ellers er formen ganske grei. Hadde det ikke vert for at jeg ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei etter kvert måltid og positive tester hadde jeg ikke trodd jeg var gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2015 #1619 Del Skrevet 18. februar 2015 for 8 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. februar 2015 #1620 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) 8 uker! Uff, det er tungt å være "vanlig" syk som gravid. Godt du er bedre! Håper du slipper unna flere sånne runder frem til september/oktober. Endret 18. februar 2015 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå