magnhild Skrevet 9. januar 2004 #121 Del Skrevet 9. januar 2004 Vil du ha en brun cordfløyelbukse? Hvis ja, så tar Lina og nurket den med på treffet om du skal dit. Den er i str M og jeg og min søster gikk med den til siste dag i svangerskapet... Håper du har det bra!! *klemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 10. januar 2004 Forfatter #122 Del Skrevet 10. januar 2004 Igår eksploderte magen min :o Nå jeg la meg la jeg merke til at magen var myye større enn den hadde vært da jeg stod opp. Mannen min la også merke til det..oioi. Samtidig har jeg vært kvalm de to siste dagene...kjeeedelig. Så nå drikker jeg ingefærøl og håper det går over. For jeg har nemlig bestilt pizza til ikveld. Kjøpte meg støttestrømper på torsdag. Fantastisk deilig...føttene veier flere kilo mindre med enn uten. Blei litt skeptisk i butikken da jeg ble ekspedert av en mann. Jeg tenkte som så at han sikkert ikke kunne så mye om støttestrømper. (Kvinnesjåvinist). Men du verden så engasjert denne mannen var i støttestrømper. Jeg blei helt satt ut jeg...går det an å vite så mye om og syns det er kjempespennende med strømper???? Morsom opplevelse var det i allefall. Grisedyre strømper...men deilig!! Magnhild: Jeg har faktisk allerede en brun cordfløyelsbukse jeg. Mamma kjøpte den til meg da jeg var 10uker på vei...hehe. Ellers hadde jeg vært veldig interessert. Tusen takk for tanken :D Lillen: Spør så mye du bare orker du. Syns det er koselig jeg Je det er til Østlandet folk vil jeg skal flytte hjem til. Er født og oppvokst i en liten by østpå. Skjønner de forsåvidt godt...er ikke så mange igjen av de jeg kjenner så de vil vel ha flest mulig tilbake. Mannen min kunne godt bo der, sier han...men det er jeg som ikke vil. Har 75% vestlendingsblod i meg og har et stort behov for fjell og vann. Og der jeg kommer fra er det skau og jorder. Men liker veldig godt vennene mine da. Jeg er heller ikke flink til å gå til lege. Må være mer enn en ting galt før jeg går. Men det siste jeg leste i dagboka di gjorde meg litt urolig...har dere legevakt der du bor? Håper alt går bra med deg Lillen...hørtes ikke no godt ut. Jeg syns ikke babyen er så tung...er nok bekkenet tror jeg. Lurer på å ringe lege snart. På torsdag var det uutholdelig vondt så jeg bør vel sjekke det...og evt få behandling Mye rart man skal tenke på og bekymre seg over når man er gravid. Min lille krabat er ekstremt aktiv...nesten så jeg lurer på om han får noe hvile i det hele tatt Han er våken nesten hele tiden og går berserk i magen. Prøver å roe han ned med litt sang og ligge på ryggen...men han er og blir en turbo. Satser på at han sover hele natten sammen med meg. Det er i allefall ingen tvil om at det er noen der inne. :D Han hikka for første gang idag (dvs første gang jeg skjønte at han hikka). Stakkar...hikkene var jo så hurtige og varte så lenge. Er vel kanskje ikke like ille for en inni magen å hikke som for meg. Håper det. Jeg lurer fælt på åssen kynnere kjennes ut jeg. Har liksom ikke merka noe...og man skal visst merke det nå...kanskje de er veldig forsiktige hos meg Men jeg er veldig nysgjerrig...Merker det vel tidsnok. Nå skal jeg ta å kose meg litt med mannen min jeg Klem :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #123 Del Skrevet 13. januar 2004 Må bare skrive en ting....vi skal kanskje kjøpe leilighet. Vi var rundt å titta på søndag for morro skyld. Bare for å titte på hva vi kunne få til hvilke priser. (planlegger å flytte når småen trenger mer plass...om 1 1/2år) Og så var vi å så på et byggeprosjekt...også for morroskyld. Og vi blei helt gira. Fortalte om stedet til mine foreldre og pappa blei kjempegira. Vil gi forskudd på arv og greier :o Så plutselig blei alt så virkelig....og jeg syns det er såååå skummelt!!!! For det første syns jeg det er ekkelt med arv og sånn...så det å flytte...men fy søren så lyst jeg har. Virker som et flott område. Vi har reservert en leilighet og skal snakke med megler idag for å få svar på en del spørsmål og få en "videovisning" av åssen det blir seendes ut. Gleder meg som en gris, men er litt nervøs også. Da blir vi kvitt terrornaboen og får mye bedre plass....men det blir lenger til skolen og dyrere...men mye nærmere min manns familie.(Det teller positivt altså) Har ikke sovet nesten på to netter for jeg er så oppspilt. Mamma ba pappa ikke gire meg opp for ho var redd jeg kom til å føde Og igår både grein og lo jeg samtidig (jeg er gravid jeg). Min mann bare lo for det var noe av det morsomste han hadde sett....at jeg både lo og gråt. Hmmm...gleder meg til etterpå...skal på tomta og titte igjen sammen med svigers. thihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. januar 2004 #124 Del Skrevet 13. januar 2004 Kjenner meg igjen ja! Blir helt gira av å se på bolig vi og! Ble kanskje litt for gira i forrige uke, da vi signerte hos megler, med forbehold om finansiering og alt mulig, og så viste det seg at prosjektet hadde altfor høy fellesgjeld, og husleia kom til å stige farlig høyt, når renta går opp (for det er vel sannsynlig nå...!?). Stefar frarådet oss, og vi ble nesten skremt over hvor spontan vi hadde vært, når det gjelder noe så viktig Jeg håper dere ikke har vært dumme som oss Banken ville "heldigvis" ikke finansiere noe så riski for oss, så det gikk greit med undertegnelsen og sånt.Vi kunne i sannhet si at vi ikke fikk finansieringen... Og heldigvis har vi familie som kan hjelpe våre naive hodet...! Lykke til, Ionaa! Jeg forstår så innmari godt at du ikke får sove! Men håper det går over etter hvert, så du ikke blir helt utmattet! :o Kanskje det vil gå over når dere får klarhet i finansieringen og sånt...!? Følger med! Gleder meg til å høre mer! Kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 13. januar 2004 #125 Del Skrevet 13. januar 2004 VI HAR KJØPT HUS NÅ !!! Men da er du hjetelig velkommen altså... Får ha et treff hjemme hos meg på landet til sommeren... Vi snakkes vel i morgen... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #126 Del Skrevet 15. januar 2004 Bare en kjapp en fra meg....føler meg heelt elendig og det har jeg gjort et par dager, men idag toppet det seg. Mayamor: Gratulerer så masse med hus. Kjempespennende!!!! Gleder meg til å komme på besøk. Jeg flytter jo nærmere deg jeg nå...nemlig! Vi har også kjøpt.. :hakeslepp: Etter en del overtalelser fra mine foreldre om at det økonomiske skal gå bra så sa vi ja til leiligheten vi reserverte Den ligger på Apeltun og er en selveier så Lillen: ingen fellesgjeld. Og "min" bank likte prosjektet godt. (Så når de hadde tro på det ble jeg litt betrygget) Tror det blir flott...blir litt bygging der, men syns det er kjempespennende med potensialet i bomiljøet. Mye grøntområde og alle er nye så alle er vel da ganske interessert i å bygge et bra miljø. Og helt ny barneskole er allerede bygget. Så jeg er veldig glad altså...eegentlig...bare litt syk Jordmor var ikke helt fornøyd idag. Måtte eskortes av mannen inn til time...for jeg hadde og følt meg maks elendig siden jeg våknet. Hodepine har fått en ny dimensjon nå. Og så fant de protein i urinen og jordmor syns at jeg så veldig hoven ut i ansikt og fingre.... pluss at jeg visstnok så veldig sjuk ut (ikke sett meg noe særlig i speilet idag)...heldigvis var ikke blodtrykket så skrekkelig men jeg skal til ny time på onsdag. Samt måtte love å ringe KK om jeg fikk vondt i magen, blei enda dårligere eller fikk synsforstyrrelser før den tid. Sitter tulla inn i pledd og tygger ritz og syns litt synd på meg selv....syns jeg har vært nok kvalm i svangerskapet. Skal snart ringe mamma...ho ville så gjerne at jeg skulle ringe når vi hadde sagt ja til leiligheten så ho fikk gratulert meg...søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2004 #127 Del Skrevet 15. januar 2004 :D GRATULERER! :D Så moro! Og så helt nytt da! Og helt ny skole, hvis dere skal bo der en stund! Håper boligkjøpet gjør dagene litt bedre for en sliten kropp... :-? Det høres ikke noe særlig ut. Ja, du har vært nok kvalm! :evil: Kan ikke bare kvalmen flytte inn i en annen kropp nå! Håper du blir tatt godt vare på, og at helgen blir koselig, og du får slappet ordentlig av. Synes det er bra du har fått time igjen så snart, så du blir ordentlig fulgt opp Stor godbedring-klem fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. januar 2004 #128 Del Skrevet 17. januar 2004 WOW... Gratulerer så masse... Da kommer vi vel til å bo 20 minutter fra hverandre ca... Ikke mye det - vi må jo fortsette å treffes... Pludre bor bare 2 km fra der der vi skal flytte til... Det fikk jeg vite ETTER vi hadde kjøpt huset. Ekstra bonus det... Nå MÅ jeg legge meg... :oops: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 17. januar 2004 #129 Del Skrevet 17. januar 2004 Gratulerer med kjøp av leilighet! Når er den innflytningsklar og sånt da? Er dere på plass før babyen kommer? Håper du føler deg litt bedre etterhvert, og at du i alle fall ikke får vondt i magen eller synsforstyrrelser! :o Bli frisk nå. Kos deg resten av svangerskapet. Ta vare på deg selv! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #130 Del Skrevet 23. januar 2004 En liten oppdatering fra meg. Jeg er fortsatt ikke helt frisk for tiden så det blir veldig lite skriving. Leser litt i andres dagbøker av og til...og andre ganger oppdaterer mannen min meg på hva som skjer med de forskjellige (Han digger å lese om graviditet, gravide, prøvende osv. Tror han kan mer enn meg om temaet..hehe). Så dere er under observasjon. Nå sitter jeg heeelt ensom og forlatt. Mannen er ute med jobben, noe jeg tror han har godt av. Han har stressa litt med meg i det siste. Lørdag hadde jeg så vondt i magen og var så dårlig at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jordmor var heller ikke fornøyd med tilstanden på onsdag...da hadde jeg gått opp 3kg på en uke :o og blodtrykket hadde økt. Ho snakka med legen min som ville ha meg til ny kontroll på fredag (idag). Da hadde blodtrykket steget igjen og jeg hadde gått opp 1kg siden onsdag. (Fortsetter det i dette tempoet så ligger jeg dårlig an...har 68 dager til termin...og det betyr 34kg til :hår: ) Så han ringte KK som ville ta meg inn for sjekk. Han ba meg pakke tannbørsten for sikkerhetsskyld. Mannen min var med på legekontoret og ble også med på KK (skulle ikke på jobb før 4t senere). Der ble jeg møtt av masse kjempehyggelige folk. Jeg grua meg veldig , for jeg var redd for at ambulansen skulle komme med en kvinne som var i full gang med fødsel eller noe, mens jeg satt og ventet. Vet at det ikke er bare godt å føde...men jeg vil helst ikke se det med egne øyne. Tok blodprøver, ctg(er det det det heter??), UL , BT, ny urinprøve + + ctg`en var litt fasinerede...lå og fulgte med på pulsen til gutten min og hvordan den virkelig varierte. (Mellom 130 og 170). Alt i alt så stod alt bra til med babyen i magen. Han ligger perfekt på vekstkurven, akkurat passe med fostervann og bra med bevegelser og sånn. Blodtrykket bedret seg etter noen timer på KK så jeg fikk dra hjem igjen. Men må kontrolleres på mandag. Jeg er såååå fornøyd med at jeg slapp innleggelse. Det er kjedelig å måtte holde seg helt i ro hjemme, men her har jeg tv, blader, telefon, chinchilla mm å underholde meg selv med. Legen på KK var superskjønn. Ung fyr, skikkelig pratesjuk. Det jeg ikke liker med min fastlege er at han sier så ille lite...blir litt trykkende stemning...og jeg føler at jeg trenger meg på. Legen på KK derimot var super. Prata mye og gjorde hele den egentlig så ekle opplevelsen bare hyggelig...til tross for at jeg var ille kvalm, svimmel etc. Krysser fingrene for at ting ikke skal bli værre enn de er. Vil helst slippe innleggelse og tonn med ødemer. Og selvsagt...at alt står bra til med junior ut resten av svangerskapet. Sånn som tilstanden var med oss idag var det ikke farlig. Men ved endring skulle jeg ringe ned dit med en gang. Så jeg hviler. Hviler for harde livet...hehe. Leiligheten blir innflytningsklar til høsten. Så vi blir boende her en stund etter at junior er født. Men det er greit..tror det er lettere å flytte med baby utenfor magen enn inni (for jeg klarer ikke la vær å bevise at jeg kan løfte og bære som en hvilken som helst mann...hehe...og sånn som formen var før graviditeten så klarte jeg det også. Knuste pappa`n min i hådbak...det var fælt for han). Vi gleder oss veldig i allefall. Sliten nå...må hvile. Magen er så uggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. januar 2004 #131 Del Skrevet 24. januar 2004 Uff da vennen... :trøste: Håper du får slappet av og komme deg til hektene igjen... Skriv når du orker - blir jo litt bekymret for deg når vi ikke hører noe... :-? Men det er jo bare fordi vi bryr oss vet du... :kysse: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. januar 2004 #132 Del Skrevet 24. januar 2004 Gratulerer med leilighetskjøp Pass godt på deg selv, og ring til KK med engang om du skulle bli bekymret for noe.. :klem2: Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 29. januar 2004 #133 Del Skrevet 29. januar 2004 Hva skjer nå mon tro? Bare bra? Håper alt er bra med dere, og at du er hjemme og slapper av... Tenker på deg! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. januar 2004 #134 Del Skrevet 30. januar 2004 Vi vil jo ha oppdatering her fra deg, vet du... Det er jo så kjekt for deg å kikke tilbake på... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 30. januar 2004 #135 Del Skrevet 30. januar 2004 GOD HELG VENNEN!!! Håper du får kost deg skikkelig og slappet godt av slik at du er klar for ny uke!! Klem Magnhild :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. januar 2004 #136 Del Skrevet 31. januar 2004 Håper alt står bra til med mor og barn ?!?! Tenker på deg ..... Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #137 Del Skrevet 31. januar 2004 Så koselig at dere tenker på meg da Tusen takk for hilsnene. Det går så som så her. Problemet er at jeg hæler ikke sitte noe særlig foran pc`en..."surrer rundt i hue mitt" så det blir lite skriving. Ikke det at det skjer så mye heller da. Er til legekontroll 2-3 ganger i uka. Vekten øker i nesten samme tempo (roet seg litt denne uken), og BT stiger og stiger. Legen min er bekymret og sender meg stadig vekk på KK. Der blir jeg noen timer og får bekreftet at alt står bra til med småen, det er bare jeg som er sjuk Så langt er det ok med meg også, bortsett fra formen da (vondt i hodet og spy-sjuk)...BT er ikke så høyt at de ønsker å gjøre noe med det og proteinene i urinen holder seg på bra nivå. Men de vil sjekke meg ofte og har fått en del "symptomer" jeg skal ringe om hvis jeg får. Har hatt det veldig slitsomt, ensomt og tøft siste uken. Hater de på jobben til mannen min som ikke klarer å planlegge noen ting så han har jobbet 6 dager i uka i 3 uker nå...ved siden av fulltidsstudie og avis. Så han ser jeg nesten aldri...han har sagt i fra at det ikke kan fortsette sånn til de på jobben så neste uke blir bedre. (Skal utdype senere...for jeg er kjempeprovosert på jobben hans). Vi endte opp i en kjempekrangel da vi endelig var for oss selv kl.12 inatt.....men alt er i orden nå altså. Men det var tøft å være såpass ensom med det å føle seg ganske sjuk. Det å fly mellom legekontor og Haukeland til stadighet. Føle at en ser ut som en elefant for det er sinnsykt mye vann i ansiktet....og så videre (måtte stoppe å skrive nå så jeg ikke begynner å grine igjen bare ved tanken på det) Men idag slutter han tidlig på jobb. Vi har absolutt ingen andre planer enn å bare være kjærester ikveld. Han har kjøpt middag som vi skal lage, jeg skal til byen og kjøpe snop på kinoen (der er snopet ferskest). Ingen skal forstyrre oss i hele kveld....gleder meg sånn!!!!!! :hjerte: Skal bli så godt å bare være oss. Ikke noe jobb, ingen leger, ikke annen familie eller venner. Bare oss. Har ikke vært det på aldri så lenge. Vi trenger det. Har vært tungt for begge at han aldri får gjort annet enn jobb og skole. (Han har ikke fått jobbet med skolearbeid en gang) God helg alle sammen. Nå skal jeg kvinne meg opp til å ta buss til byen for å kjøpe snop før mannen min plukker meg opp i byen på vei hjem. Gleder meg masse. Skal prøve å få knota ned ting litt oftere. Og Maya får melding med èn gang det skulle skje noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 31. januar 2004 #138 Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg håper han får ordnet opp ordentlig med jobben sin, slik at dere får litt tid sammen, og du får den omsorgen og hjelpen (og tryggheten) du trenger nå! Dette skal gå så fint så! Men jeg har glemt termindatoen din... :oops: Kos dere massivt ikveld, bare dere to! Og god bedring! PS: Trekk ut telefonledningen, og skriv huskelapp om å plugge den inn, til imorgen tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. februar 2004 #139 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvordan gikk det med kjærestene på lørdag da...? Håper formen er bedre. Tenker på deg... :kysse: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #140 Del Skrevet 4. februar 2004 Heihei!! Det gikk som det måtte gå det Maya :hjerter: Det var bare herrrrrlig. Gullgutten min, god mat, god sofa, god musikk, stearinlys + + :hjerte: Kan man bedre ha det enn i armkroken på sin kjære og la alt annet fare?? Vi fikk nesten hele søndagen for oss selv også...dro oss leeeenge i senga. Før søsteren til mannen ringte og hadde stort behov for matte og kjemi hjelp. Og det var jo greit...forholdsvis fort gjort og realfag er faktisk ganske morsomt. Ellers skjer det fint lite. Jeg pendler mellom heimen og legen. Blodtrykket stiger og vekten øker. Men idag hadde blodtrykket synki bittelittegrann Mannen min var med inn til legen idag..heldigvis. For jeg måtte ligge på benken å "slappe av" i 25min før han målte BT for andre gang. Hadde ikke mannen min vært der hadde jeg kjedet meg ihjel...men jeg har fått en god tone med lab- og sekretærdamene på legesenteret da. Er jo der omtrent annenhver dag Legen min ønsket å slippe å sende meg til Haukeland igjen, for han skjønte meg godt om jeg var lei (og jeg har ikke klaga engang..). Men alt idag var tilfredsstillende, så da var vi begge fornøyd. Jeg har begynt å strikke lappeteppe til småen da. Små lapper passer fint til min strikke-tålmodighet...og fargene er kjempefine. (Nøstebarn-garn). Måtte finne på noe lurt å gjøre, som er litt fornuftig. Prøvde å støvsuge igår og da holdt jeg på å dette i bakken for jeg blei så dårlig. Det samme gjaldt stryking, vasking av bad, handletur etc. Prøvdre meg på å gå til matbutikken som ligger et par minutters gange herfra her om dagen. Gikk greit nok ned...men opp igjen. Hadde såååå vondt i bena og leggene at jeg nesten begynte å grine (og jeg som er vant til å få juling)...vel bena mine havna på bordet da jeg endelig kom hjem og de så ut som skikkelige klovneføtter. Fikk nesten ikke skoa av meg igjen...oioi. :o En ting som var litt artig. Min kjære møtte den mannelig halvdelen av paret som bor i etg over oss da han var på trening. (De er på vår alder) De har også planer om å flytte og har fått takst på 950.000 på leiligheten sin (identisk med vår og vår ble kjøpt for 670.000...JIPPIIII). Det artige var at de har tenkt til å kjøpe ny leilighet i samme byggeprosjekt som oss..bare i byggetrinn 2 (vi har i byggetrinn 1). Det var litt artig. Der vi bor nå og dit vi skal flytte er på hver sine endekanter av byen så det var ganske overraskende. Men de er kjempehyggelige så det er bare koselig. Må legge meg nedpå igjen jeg. Har sitti her litt lenger enn vanlig..og krangla med internet-oppkoblinga...så jeg er sliten..hehe klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå