Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!


cypress

Anbefalte innlegg

Jeg ville heller aldri klart å vente helt til fødselen med å vite! Og det har vært ganske praktisk å vite også, pga innkjøp. Jeg tok faktisk en ekstra ul i uke 16 bare for å få klarhet, og da kunne han se det veldig tydelig :) Så det jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, da ble vel mannen din stolt sikkert, hvis det var tydelig at det var en gutt!! Jeg hører for meg min egen i hvert fall, "høhø, ja, han har jo litt å slekte på, hehe... *sleskt glis*" :ler:

Men nei, det er jo ikke så man blir skuffet om det blir det ene eller det andre kjønnet! Absolutt ikke!! Jeg tror årsaken til at jeg helst vil ha en jente, er bare fordi jeg vet mer hva det går ut på å være jente, siden jeg er det selv. Ellers er det selvfølgelig akkurat like stas med gutter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenke meg ei jente egentlig, for det er så langt bare gutter i familien vår. Og så finnes det såååå mange fine jenteklær. Så, alt i alt kunne jeg ikke brydd meg mindre egentlig, er fordeler med alt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye mer fine klær til jentene! Det er helt sant!!

Mannen min er veldig interessert i biler og mekking og sånt, så for hans del håper jeg det blir en gutt. Ellers blir det ei jente som må tåle å få motorolje under neglene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt bilde av Embryus! :hjerte: Skjønner godt du er forelsket :) Rart at du allerede kaller babyen for "han"... Blir spennende å se om det stemmer ;) Mamma var overbevist om at jeg var en jente fra ganske tidlig av, noe som stemte, men med min søster trodde hun det var en gutt fordi hun var mer aktiv i magen enn meg, noe som viste seg å være feil :ler: Så da stod de der med "Alexander", og ingen jentenavn, Alexandra likte de ikke... Men etter noen dagers diskusjon kom morfar og pappa frem til et fint navn :)

Tror det er naturlig at du har litt mer lyst på jente, det har jeg også følt, mens mannen har hatt litt mer lyst på gutt... Men jo mer vi har snakket om det, jo mer har vi begge begynt å tenke at vi blir like glad uansett :) Selv om jeg skal innrømme at jeg blir bittelitt skuffet hvis jeg aldri får noen jente jeg kan kle i "prinsesseklær"... :fnise: Er såå mange søte kjoler etc! Og så er det selvfølgelig et poeng at jenter ofte holder et nærmere forhold til familien sin enn gutter, men det trenger ikke nødvendigvis å være sånn... Kjære har for eksempel minst like godt forhold til sin farfar enn han hadde med sin morfar, selv om han hadde godt forhold til begge... Blir jo uansett bekymringer som EVENTUELT kommer, langt ut i fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine lille bøllefrøet!! :nigo::hjerte:

Det er kanskje noe i det at man vet liksom kroppen hva det er? :klø: jeg trodde jente fra starten av, men så slo jeg om til gutt noen uker før ordinær ul... og jammen var det ikke ei frøken der gitt... rart det der.

Samme med svigerinna mi... hun følte gutt i starten og det blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint bilde av Embryous!! Man ser skikkelig knoppene og alt! På mitt 8 ukers bilde er det bare en reke som svømmer! :fnise:

Kanskje det er et tegn på at det er gutt at du sier han, men vi sa også han hele tiden (fordi vi "ønsket" oss litt en gutt og hadde navnet klart) og jeg har jo en liten søt jente i magen! Så... vet ikke helt med tegn altså! :fnise:

Jeg sier "den" jeg :sjenert: Og mannen kjefter på meg hver gang, og sier at han skal begynne å kalle meg for "den" også :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, var dette din første svangerskapskontroll ? Jeg skal på min første den 01. juli. Hva skjer på den første kontrollen, egentlig ?

Nei det var egentlig ikke en ordinær svangerskapskontoll. Jeg var hos gynekologen jeg har gått til for å få hjelp til å i det hele tatt bli gravid. Jeg var hos fastlegen min for et par uker siden, da jeg var ca 6 uker på vei. Det var nok ganske tidlig, men i Oslo har jeg skjønt at det er et poeng å komme til legen så tidlig som mulig for å søke fødeplass. Andre steder i landet er det nok ikke vanlig med legetime så tidlig.

Da jeg var der fylte han ut søknad om fødeplass, gav meg en bok som het "Svangerskapsboken" og et helsekort for gravide som i skal fylle ut mål og vekt etc etter hvert. Ellers bare snakket vi litt om hva som skal skje fremover.

Første ordinære svangerskapskontoll er ikke før i uke 24 faktisk, men fastlegen min syns at det var veldig lenge til, så han ville gjerne at jeg kom tilbake før det. Og i uke 18 skal jeg på første ordinære ultralyd på sykehuset.

Dersom jeg ikke allerede hadde hatt en gynekolog, er jeg usikker på om jeg ville fått henvisning til det av legen. Jeg er i hvert fall glad jeg har gynekologen, for det er jo der man virkelig får sett knøttet!! Å vente helt til uke 18 for å se den hadde vært pyton!

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det vanlig å dra på ultralyd så tidlig i svangerskapet..?

Nei, jeg tror ikke det er så vanlig. Men jeg gjorde det allikevel jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt bilde av Embryus! :hjerte: Skjønner godt du er forelsket :) Rart at du allerede kaller babyen for "han"... Blir spennende å se om det stemmer ;) Mamma var overbevist om at jeg var en jente fra ganske tidlig av, noe som stemte, men med min søster trodde hun det var en gutt fordi hun var mer aktiv i magen enn meg, noe som viste seg å være feil :ler: Så da stod de der med "Alexander", og ingen jentenavn, Alexandra likte de ikke... Men etter noen dagers diskusjon kom morfar og pappa frem til et fint navn :)

Tror det er naturlig at du har litt mer lyst på jente, det har jeg også følt, mens mannen har hatt litt mer lyst på gutt... Men jo mer vi har snakket om det, jo mer har vi begge begynt å tenke at vi blir like glad uansett :) Selv om jeg skal innrømme at jeg blir bittelitt skuffet hvis jeg aldri får noen jente jeg kan kle i "prinsesseklær"... :fnise: Er såå mange søte kjoler etc! Og så er det selvfølgelig et poeng at jenter ofte holder et nærmere forhold til familien sin enn gutter, men det trenger ikke nødvendigvis å være sånn... Kjære har for eksempel minst like godt forhold til sin farfar enn han hadde med sin morfar, selv om han hadde godt forhold til begge... Blir jo uansett bekymringer som EVENTUELT kommer, langt ut i fremtiden ;)

Det tror jeg er mye sant ja! Jeg er litt redd for å bare få sønner og da bli en sånn svigermor som konene til sønnene mine hater!! Ok, så er det ikke en redsel som er veldig fremtredende, men det hadde vært utrolig kjipt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har sett den lille i uke 18, da er det så virkelig at du vil ta en titt inn hver dag :rødme:

Skal dere på 3D UL da?

Jeg hadde min første UL i uke 9 hvis man går etter ULtermin, vi kunne bare se noe som lignet på et egg, inni en høne (livmoren så ut som ei høne :kaklehone: bokstavlig talt ) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så FIN! :hjerte: Tenkt at så mye er ferdig så tidlig! Hva er den "ringen" til høyre for babyen`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FIN! :hjerte: Tenkt at så mye er ferdig så tidlig! Hva er den "ringen" til høyre for babyen`?

Jeg skulle akkurat til å spørre noen av de mer drevne her om det samme!!!! Jeg kan ikke huske at legen sa noe om det, så jeg vet ikke selv!?!

Noen som vet???

Og forresten - takk!! :hjerte: Veldig fin er den ja!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har sett den lille i uke 18, da er det så virkelig at du vil ta en titt inn hver dag :rødme:

Skal dere på 3D UL da?

Jeg hadde min første UL i uke 9 hvis man går etter ULtermin, vi kunne bare se noe som lignet på et egg, inni en høne (livmoren så ut som ei høne :kaklehone: bokstavlig talt ) :ler:

Ja, må vel på en 3D UL også, men det er vel greit å vente med det. Jeg skal tross alt tilbake til gynekologen 7. juli (for å sjekke nakkefolden og se om babyen har Downs) og på ordinær UL 15. august. Så de kommer ganske tett disse ULene! Moro det!! :rødme:

Jøss, så den ut som en høne!??! Artig.. :fnise: Jeg kunne se ganske godt på skjermen da vi holdt på, han viste meg hjertet som var litt lysere enn resten, og som beveget seg ganske fort, og så pekte han på de to stubbene som skal bli armer og de som skal bli ben. Det er helt sykt hvor fort utviklingen går nå altså!!!!

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så oppslukt av dette greiene her, men det er jeg så til de grader blitt!!! Jeg leser alt jeg kommer over og virkelig KOOOSER meg med det!! Og jeg gleder meg så utrolig masse til å få mage og være synlig gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I fare for å fornærme noen og enhver her... :sjenert: Ehm.. Fin eh.. kladd.. i magen din.. :sjenert: Jeg kommer sikkert til å se annerledes på det hvis jeg blir gravid selv, men for meg ser dette i grunnen mest ut som en etterkommer etter Spøkelseskladden på det nåværende tidspunkt.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å fornærme noen og enhver her... :sjenert: Ehm.. Fin eh.. kladd.. i magen din.. :sjenert: Jeg kommer sikkert til å se annerledes på det hvis jeg blir gravid selv, men for meg ser dette i grunnen mest ut som en etterkommer etter Spøkelseskladden på det nåværende tidspunkt.. :ler:

:hoho::skratte:

Jeg veeet!!!!! Du er akkurat som jeg var selv for 8 uker siden!!!! Jeg er blitt hjernevasket!!!!! :ler: Det er jo ikke mulig for "normale folk" å se hva det er for noe, men jeg skal love deg at når det er din egen, og du har vært hos legen og fått forklart hva som er hva, da ser du hvor vakker klumpen er!! :jepp: :srødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...