Gå til innhold

Supramundane's suppe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hekler!!!

Tusen takk for link til GENIAL hekleoppskrift!

I første omgang lager jeg en liten klut, men jeg klarer det helt selv! :ler:

Et stort steg for fuggel'n!!

:danser:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra!! Hvis du er interessert har jeg en fantastisk link til bestemorruter også!

Gjest Mahareth
Skrevet

Kan du lære meg å hekle, Supra?

Skrevet

Åå. Skulle ønske jeg var like kreativ som deg. Jeg som gjemte det halvferdige strikketøyet mitt på skolen fordi det var så kjedelig å strikke at jeg ikke orket å gjøre det ferdig :sukk:

Skrevet

Mahareth - ja, så absolutt! Har du prøvd det før overhodet?

Harlekin - jeg er egentlig ikke sååå veldig kreativ. Jeg har bare fingerkløe, må alltid holde på med et eller annet. :fnise: Jeg har alltid syns det var så kjedelig med strikking og særlig hekling, men etter at jeg tok meg tid og tvang meg selv til å lære meg det litt bedre... så ble det kjekt igjen! Finnes grenser for hvor mange skjerf man gidder å strikke liksom, så når jeg kan variere litt blir det artigere. :jepp:

Gjest Mahareth
Skrevet

Har strikket, om det teller :ler: Kan legge opp masker og strikke rett frem, men det er alt jeg kan om det. Innbiller meg at hekling egentlig er lettere? :klø:

Skrevet

Ja, altså, jeg har nettopp lært meg å hekle selv, jeg har bare strikket til nå.

Det første jeg gjorde var å se på hekleskolen til garnstudio.com - der er alt illustrert så fint at jeg endelig skjønte bæret. Så heklet jeg noen grytekluter med fastmasker (sjekk garnstudio.com, det ligger bilder der) frem og tilbake - en veldig grei start. :jepp:

Hekling ER egentlig enklere, fordi det er jo bare en maske å forholde seg til.. pluss at man kan egentlig gjøre hva man vil hele tiden. Istedet for å strikkingen som er ganske "låst" og litt "rett/galt". Jeg har fått helt dilla!

Skrevet (endret)

Her er bestemorrutene jeg hekler for tiden!

post-19280-1275941655,1849_thumb.jpg

post-19280-1275941646,8895_thumb.jpg

(disse er 7,5x7,5cm)

Endret av Supramundane
Gjest Mahareth
Skrevet

Smart side! :nigo: Får skaffe med ei heklenål og litt garn og prøve!

Skrevet

Jeg prøvde å hekle litt for omtrent 20 år siden, etter det har jeg ikke tatt i ei heklenål :ler: Før i går... Nå får jeg i alle fall rette kanter (det fikk jeg ikke for 20 år siden), og synes oppskriften på bølgeteppet (eller kluten, som jeg lager) var veldig grei å komme igang med. Moro!

Og tar gjerne imot tips om bestemorruter også! :jepp:

Skrevet

For å knekke koden på bestemorruter:

Med den der gikk det opp et lys for meg!

Skrevet

Jeg må ikke bli inspirert av denne heklinga - jeg har ikke tid!!! :bond:

Og du som er kresen - har jeg tipset deg om denne lavkarbobloggen før? Utrolig mye godt og inspirerende og nesten ingen "sære" varer :)

Skrevet

:ler:

Hekling - hekling - hekling - hekling *påvirker Suzy*

:fnise:

Jeg savner sofaen... :veslejenta:

Skrevet

Jeg gleder meg til yoga i kveld :hoppe:

Skrevet

Jeg vil også trene!!!! :trist:

Skrevet

Jeg vil også trene!!!! :trist:

:kose:

Skrevet

Jeg har vært på sykkeltur, kom nettopp inn døren! :trene: Tok samme runden i dag, 1.2 mil - hurra!

Skrevet

Så deilig! Og for en glitrende innsats!!

Skrevet

Det var beinhardt, men godt etterpå! :jepp:

Jeg lurer litt på å føre treningsdagbok. Artig å se utviklingen.. Bare i dag fra for to dager siden kuttet jeg ned på sykkeltiden med nesten 6 minutter. Fører dere treningsdagbok? I såfall hvor? Eller på papir?

Skrevet

Jeg fører inn i mylog der jeg fører inn maten - greit og oversiktlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...