Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Og vil nesten påstå at det er litt trist at oksen ikke traff bedre... http://www.dagbladet.no/2010/05/22/nyheter/utenriks/tyrefekting/spania/madrid/11823536/ Å drive med pinsel og tortur for underholdningens skyld er ikke annet enn forkastelig.
Gjest Iah Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Jeg er helt enig med deg. At dyreplaging er underholdning i 2010 er intet annet enn skremmende!
Ella_Grey Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg heier også på oksen, og denne oksen solgte seg iallefall dyrt. Fatter ikke at EU ikke setter ned foten og forbyr tyrefekting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Etnosentrisme, are you affected by it?
Tabris Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Jeg heier på oksen, og har null sympati for tyrefektere som blir skadet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Selvsagt ikke, for dyr er jo tross alt mer verdt enn mennesker.
Shade Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Heia oksen her og, jeg går faktisk så langt som å si at matadoren både ba om det og fortjente det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Dersom man ønsker at et menneske skal påføres potensielt dødelige skader, når alt vedkommende har gjort er å ta del i nokså gamle tradisjoner fordi nordmenn mener noe annet grunnet en kulturell ramme hvor dette er "umenneskelig" (ser dere hvor dumt det er å benytte et slikt begrep når det ikke engang er snakk om MENNESKER) blir i overkant perverst. Og nei, jeg er ikke for dyreplageri - men jeg verdsetter mennesker over dyr i ALLE tilfeller.
Tabris Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Og nei, jeg er ikke for dyreplageri - men jeg verdsetter mennesker over dyr i ALLE tilfeller. Det gjør ikke jeg. Dette er et godt eksempel på hvor jeg ikke verdsetter tyrefekteren mer enn oksen. Hvis det er noe her jeg anser som perverst, så er det å anse tortur av dyr som underholdning. Endret 23. mai 2010 av Tabris
The Kitten Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Jeg heier også på oksen. Har null sympati med tyrefektere som blir skadet av oksen. Er du med på leken, må du tåle steken.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Dersom man ønsker at et menneske skal påføres potensielt dødelige skader, når alt vedkommende har gjort er å ta del i nokså gamle tradisjoner fordi nordmenn mener noe annet grunnet en kulturell ramme hvor dette er "umenneskelig" (ser dere hvor dumt det er å benytte et slikt begrep når det ikke engang er snakk om MENNESKER) blir i overkant perverst. Og nei, jeg er ikke for dyreplageri - men jeg verdsetter mennesker over dyr i ALLE tilfeller. Det er jo ikke dyrene som har satt dette i system. De menneskene som - helt frivillig - deltar i dette, fortjener ikke bedre. Dette er grusomheter satt i system, og det er motbydelig å se tusener av mennesker sitte på tribunen og kose seg med slikt. Jeg håper på et snarlig forbud, dette hører ikke til i sivilisasjonen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Ja, det er jo ikke som om vi har større problemer i verden enn at noen tusener (?) okser lider litt lengre enn hva normen er i for eksempel kjøttindustrien. Målet helliger liksom middelet? Hvorfor fantes ikke denne tråden FØR gårsdagens hendelse forresten? Out of sight, out of mind.
marylinm Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Jeg heier på oksen, og har null sympati for tyrefektere som blir skadet. enig. forstår ikke at dem holder på med slikt i det hele tatt :/
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Ja, det er jo ikke som om vi har større problemer i verden enn at noen tusener (?) okser lider litt lengre enn hva normen er i for eksempel kjøttindustrien. Målet helliger liksom middelet? Hvorfor fantes ikke denne tråden FØR gårsdagens hendelse forresten? Out of sight, out of mind. Så fordi det finnes annen urett i verden, så kan vi ikke reagere på dette? Det begynner å bli en stor opinion mot tyrefekting, så jeg håper denne motbydelige formen for underholdning vil bli forbudt i løpet av noen år.
Farrah Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Å torturere dyr til døde blir ikke mer akseptert av meg selv om det er en eldgammel tradisjon. Det er det faktisk å henge løpshunder i trær til de dør også,i Spania. Er det greit det også siden det tross alt er en gammel tradisjon? Nei jeg synes ikke noe om at man ønsker tyrefekteren død heller, men han får heller ingen sympati av meg når han blir skadet av oksen. What goes around comes around...
Gjest Iril Skrevet 23. mai 2010 #18 Skrevet 23. mai 2010 Hvis det er noe her jeg anser som perverst, så er det å anse tortur av dyr som underholdning. Helt enig, synes dette er så kvalmt at jeg ikke har ord for det engang. Enkelte tradisjoner må man bare prøve å bli kvitt, det må finnes en grense for hva vi kan akseptere bare fordi det er tradisjon.
Anglofil Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Jeg heier også på oksen. Mvh Yvonne Endret 23. mai 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2010 #20 Skrevet 23. mai 2010 Blir ikke noe bra biff av han tynne spanjolen der. Så jeg heier på tyrefekteren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå