Gå til innhold

Nithas husbyggingsdagbok


Nitha

Anbefalte innlegg

Ble litt nysgjerrig på kjøkkenet deres... mener å huske at det var Ulriksdal dere tenkte på, det liker nemlig jeg veldig godt også! Hadde vært artig å vite hvor mye dere ender opp med å betale for kjøkken til slutt (hvis det blir Ikea), vi skal pusse opp kjøkkenet etter hvert og jeg mistenker også vårt prosjekt for å bli forholdsvis dyrt selv om vi velger Ikea. Så forresten at det kommer en ny kjøkkenfront som minner om Ulriksdal men med bredere (og færre) riller samt at den er i bjørk. De får visst brosjyrer osv. i september, de hadde bare en liten dør der nå.

LYKKE TIL med husbygginga fortsatt + GOD SOMMER!

Klem, Mettan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...meget interessant Seraphine! Husker du hvilket nummer det var, så kan jeg sjekke på biblioteket?

Vi svever ennå litt i forhold til kjøkken, Mettan, men vi har snakket om Ulriksdal ja. Siste tips går på nexus bjørk, med innfelte håndtak. Har fått litt dilla på slike innfelte håndtak som kjøkkenet på forsiden av Ballingslöv-katalogen har! Må teste på en kommode først for å se om jeg får det til.

Blir spennende å se hvilke nyheter som kommer på Ikea til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har imidlertid ikke klart å spore opp det bladet....

Siden sist har vi holdt på med grunnmuren, grunnmuren og grunnmuren.

Jeg blir helt gal av hvor lang tid alt dette mikkmakket tar!

I går ble første halvdel av bakveggen støpt, og i dag har vi - 4 stykker - jobbet som noen helter hele dagen, og klarte da å ta ned forskalinga på forsiden, ta ut alle stag, rense forskalinga som er nede, og sette opp bakdelen av den resterende bakveggen. I morgen går vi til igjen for å ta ned forskalinga på baksiden, armere og tette den siste forskalinga av bakveggen. Håper å kunne støpe dette i midten av neste uke, før den forskalinga igjen skal ned, renses osv. osv.

Og når all støypen er ferdig, da har vi bare igjen å legge vorteplast, bølgeblikkplater, isolere, vatre opp gulvet, legge plast på gulvet og gjøre klart til rørleggeren - når han kommer tilbake fra sin tre ukers ferie - før vi etter at han engang er ferdig, kan støpe gulvet, fylle inntil grunnmuren også på baksiden - og så begynne på samma reisa igjen med garasjen.

GUDHJELPEMEG SÅ DRITTLEI JEG ER AV ALT DETTE GRUNNARBEIDET!

Trøsten får være at det blir relativt billig - men definitivt bra, i motsetning til tyrolerhus-naboen som har kommet igang nå. Der skjer det ting som ikke akkurat er tatt ut av læreboka. Men det får nå bli deres sak.

Spørsmålet om strømtilførsel er fremdeles åpent. Mannen var i kontakt med elverket onsdag, og de gikk ut fra at tomteeierne måtte koste den nye tilførselen. De prøvde å komme i dialog med den grimme grunneieren som vi har kjøpt av, men han var ikke tilsnakkendes om dette.

Tenkte jeg skulle snakke litt om dette med en venn på forbrukerkontoret. Det kan jo ikke være slik at vi først skal måtte betale for at elverket skal få en ny trafo som slik at de kan gi nok strøm til oss - og så skal vi betale nettleie til elverket i dyre dommer for strøm fra en trafo vi har måtte kjøpe!!!!!

Det henger bare ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ser vi enden på grunnarbeidet på huset.

Har jobbet der hver dag siden mannen tok ferie for halvannen uke siden, og nå har vi kommet såpass langt at det kun er en sjarmøretappe med bølgeblikkplater som gjenstår.

I dag sprutregner det, og det er første dagen vi har fri i ferien vår...

Holdt forresten på å bli veldig dyre de bølgeblikkplatene. Vi hentet dem ute hos graveren. Men med svigerfars lille henger ble det litt vanskelig å stable. Platene skled litt mot den ene siden i hengeren, med det resultat at det ble for tungt på den ene siden. Etter ulyden å dømme fryktet vi at hengeren var helt kaputt. Heldigvis var det bare skjermen som ble ødelagt da den la seg ned på hjulet.

Tirsdag kommer graveren for å fylle inntil på baksiden, og grave ut til garasjen. Det blir spennende! Da er tomta så godt som ferdig. Skal bare fylle over igjen garasjen når den er ferdig støpt.

De siste dagene har jeg krabbet rundt inne på gulvet og rettet opp med bord. Det finnes ikke råd å få det helt rett. Laseren viser en halv og hel centimeters forskjell - men det er jo bare en stein det! Men det viktigste er at det ikke er noen humper som isolasjonen vagler på. Om det går litt mer betong så får det bare være.

Var ikke akkurat heldige med siste støypinga av bakveggen heller. Manglet 300 liter da bilen var tom! Det ble noen dyre liter...

Mandag begynner vi å legge plast og isolasjonen i gulvet. Med armering oppå der igjen, er det ikke mer vi får gjort før rørleggeren legger vannrørene.

Og der blir det problem igjen da. For han er på ferie ut juli, mens snekkerlaget er klare til å begynne 1. august. Om rørleggeren legger alle rørene på en dag, går det enda en dag på gulvstøypinga før snekkerne får begynt. Vi må prøve å få tak i rørleggeren og be om at han legger rørene i ferien sin, eller får noen andre til å gjøre det. Hvis ikke risikerer vi at snekkerne tar på seg et annet oppdrag i mellomtida, slik at vi blir enda noen uker forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm...

Synes det høres litt slitsomt ut også jeg, det å bygge hus.. Har lest hele dagboka di før, men kan du gi meg en liten oppdatering?

Når var planene klare? Når begynte dere å bygge og når forventer dere å være ferdige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Groo

Planen var i hovedsak ferdig i oktober, men vi har gjort en del mindre endringer underveis.

Vi begynte så fort våren tillot det, men bløt jord og mye bortkjøring gjorde at det tok mye lenger tid enn vi hadde håpet. Samtidig har grunnarbeidene tatt mye lenger tid enn vi trodde, mest fordi det sto stille i tre uker mens far var på ferie.

Håpet var å komme inn til jul, og det hadde vi klart om alt hadde gått etter planen. Men det har det altså ikke gjort. Nå sier vi februar, for ikke å bli skuffet enda en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjesta

Hei!

Spennende lesning! Bra ide med husbyggerdagbok... Litt av en utfordring dette.

Ønsker dere lykke til! , skal følge med på hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne gulvet vært støpt. Men det er det ikke....

Mandag forventet vi at rørleggerenn skulle komme og legge vannrørene, slik at vi kunne støpe på tirsdag. Men så hadde han fått noe kluss med campingvogna si i ferien han da, slik at han måtte bruke mandagen til å ordne dette.

Da tenkte vi at støpinga kunne skje på onsdag. Men neida. Det var så trafikk på støypen at vi ikke ville fått betong før klokka 14.00, og det er i seneste laget når en skal støpe gulv.

Torsdag - i dag - ble alternativet.

Men, da jeg kom hjem fra jobb ved midnatt, åpnet himmelen seg. Et forferdelig vær brøt løs. Vi har takvindu, og det var i nesten hele natt som om noen trampet på vinduet og jeg skvatt mang en gang av lyn som lyste opp hele soverommet! ERgo ble det for bløtt til å støpe i dag.

Nå er siste utvei i morgen. Nå er det opphold, og det er meldt bedre vær - men ikke før litt utpå fredagen. En kan bli nervøs av mye mindre!

Snekkerne hadde jobb et annet sted ut mandag, og hadde ikke alle tilfeldighetene spilt inn, så hadde de vært godt igang nå. Jeg vet ikke hva de har drevet med ut uka, men håper ved alle makter at de ikke har tatt på seg noe annet, slik at de i alle fall kan begynne på mandag!

Alt arbeidet med gulvet tok litt tid, og ble nok ikke helt etter boka. Kulten ble definitivt ikke vannrett, og det så en fint da isolasjonen var lagt på. Det spiller ikke så stor rolle egentlig, det betyr bare at det blir litt ujevnt fordelt med støyp. Poenget er bare at en får 3 centimeter over vannrørene, og vi har ikke hørt noe annet enn at det skal gå.

Litt overivrige i tjenesten nappet vi opp armeringsjernene som rørleggeren hadde festet sine rør på da vi skulle legge isolasjonen. Det skulle vi ikke gjort. Nå kan det hende vi har fått skjøvet litt på rørene i forhold til midt i veggen. Men det lar seg sikkert ordne greit. Håper vi.

Så er det altså bare å krysse fingrene for at været gir oss litt godvilje til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, så mye dere må tenke på, så mye uforutsett som kan skje! Dere er så flinke! Jeg håper været og håndverkerne er på deres side framover, så så mye som mulig kan bli gjort mens det er sommer. Tenk for et forhold dere får til det huset, dere kjenner jo hvert rør!

Har tenkt på deg. Hadde store ambisjoner om besøk de dagene jeg var hjemme for noen uker siden. Men jeg ble kidnappet fra det ene til det andre. Det var ikke måte på hvor mange kaffebesøk jeg måtte gjennom, fordi det liksom var siste turen hjem før barnet kommer. (Tror mamma liker å vise fram sin gravide datter, jeg...) Vel - ingen unnskyldning, bare en forklaring.

Håper jeg får lov til å komme en annen gang! Og håper dere har lyst til å stikke innom hvis dere er i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

Håper dere kan ta dere en tur når mirakelet er skjedd. Så kan vi jo få hilse på den nye verdensborgeren samtidig!

I dag har vi støpt gulvet!!!!!!!!!

ENDELIG!

Været har vært fint - nesten for fint, slik at det har tørket litt i overkant fort. Far, bror, og svigerfar gikk på med betongbil i dag tidlig. Litt kjeft var det å få etterpå, da det viste seg at utjevninga av kulten ikke var helt bra på det som blir soverommet. Her var det for høyt, slik at det bare ble et tynt lag betong over vannrørene. Etter forskriftene skal det være tre centimeter. Vi får bruke lav varme på rommet, eller legge noe smart under rammemadrassen, slik at det ikke er noe som kan ta fyr i aller verste katastrofefall.

Slik går det når en blir satt til å gjøre noe en ikke har filla greie på....i alle fall når det ikke blir dobbeltsjekket grundig nok.....

I kveld har mannen og svigerfar vært oppe og lagt på plast og vannet godt under, slik at gulvet skal få fuktighet nok til å ikke sprekke under tørkingen.

Snekkerne var oppom i dag og tok i mot materialer, slik at de er på plass til oppstart mandag morgen.

Samtidig må vi flytte et pall med forskalingskassetter som ligger der de har tenkt å ha arbeidsbrakka si. Det tenker jeg mannen og svigerfar har gjort i kveld.

Jeg er på jobb som jeg har vært hver kveld denne første uka etter ferien. Har vært rimelig hektisk. Sitter på desken denne uka. Med ansvar for blant annet innenriks og utenriks, som vi leverer også til andre aviser, har det blitt sene netter etter knivdrapet på trikken tirsdag. Dette Apresse-nyhetsbyrået våres er ikke akkurat kjappe i avtrekkeren, så det har vært på håret at vi har klart å lage oppdaterte versjoner før deadline i dagene før de tok knivstikkeren. Men det har gått bra, og det er jeg stolt over.

Det var en digresjon.

Forresten har det blitt grav grøft langs eiendommene oppe hos oss, og det er lagt ned kabler både til telefon og strøm, mens kabel-TV kommer snart. E-verket sier at det er helt klart at det er han som eide grunnen før tomtene ble lagt ut, som skal betale for strømutvidelsen.

Det var godt å få en bekreftelse på!

Ellers ser det stadig verre ut hos den stakkars naboen med tyrolerhuset. De suspekte graverne som holder på der borte har ikke laget noen ordentlig drenering, og nå etter det kraftige regnskyllet de siste dagene har det skjedd ting med grunnmuren. Mureren sa i dag at han ikke lenger kan ta på seg ansvaret for bygget. Så mange utfordringer som det er med husbygging, og så får han alt dette kjøret på grunn av dårlige håndverkere attpå til! Stakkars mann! Det viser i alle fall at en må velge sine fagmenn med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er det ei uke siden snekkerne begynte, og de som følger med på bildesida vår kan jo bare se hva som har skjedd!

Det er helt utrolig rart å gå inn der som inngangen blir, og så gå videre inn i de forskjellige rommene! Det største soverommet blir helt genialt, så vi vurderer allerede nå å vrake det opprinnelige "foreldresoverommet" til fordel for dette - selv om det blir bygd walk-in-garderobe på det andre. Godt med litt god plass....

Og god plass kommer vi til å få. Da vi holdt på med grunnarbeidet, og sto inne i sålen, virket det som om huset nesten ble lite. Nå som bindingsverket er oppe ser det helt enormt ut - allerede før de har begynt med andre etasjen......

Det ser ut som det er veldig dyrt å få gjort alt dette. Selv om jeg vet prisen, føler en det virkelig når en står der oppe og ser på hvor mye som må gjøres. Det ser ut som en vanvittig jobb som vil koste overveldende mye penger. Det gjør det jo også....men forhåpentlig ikke over budsjett.

Vinduer må straks bestilles og så må vi spørre om når kledningen kommer, slik at vi kan begynne å beise den i tide til de skal slå den på.

Har begynt med undersøkelser hos meglerne om når vi bør selge leiligheten. Har en kollega som også får nytt hus i februar, og de solgte huset sitt sist uke. Da tenkte jeg at det kanskje ikke var så altfor tidlig for oss å tenke på det heller.

Sendte epost til en litt sossete megler jeg har hatt litt å gjøre med gjennom jobben og til ei av jentene på Garanti, som har parkering hos oss. Ringte også til DNB som vi kjøpte av i sin tid. Jeg spurte bare om når de trodde det ville være best å legge ut leiligheten, og samtlige svarte at de måtte se på leilighene før de svarte.

Særlig.

Vel, de får nå bare komme, men de skal få vite at de har konkurranse om oppdraget.

DNB var hos oss i dag. Hun ville nok anbefale å legge ut i alle fall så vi fikk med oss september. I november var det litt for tett på jul, og januar kunne bli litt vel spennende å strekke det til for oss. Det er jeg jo enig i.

Hun syntes leiligheten var super og trodde ikke den skulle være vanskelig å selge.

Det sier de sikkert til alle.

Salget ville komme på ca. 40.000 kroner for vår del - og da får jeg annonseringen gratis gjennom avisa.

Det var nok eiendomsmegler en skulle blitt, skjønner jeg. Hun skulle konferere litt med de andre i DNB om prisantydning. Men med utgangspunkt i høy husleie antydet hun ca. 950.000 som resultat, og at en la seg litt lavere på antydning for å trekke flere til visning.

Det skal kanskje godt gjøres å få noe mer på Gjøvik. Selv om en aldri kan vite.

Uansett blir det spennende å høre hva de andre meglerne sier. Garanti har forresten en kampanje nå, der en kan vinne gratis salg ved tegning denne uka. De er også billige i utgangspunktet, sies det. Så jeg er litt spent på det.

Han sosse-megleren får nok neppe jobben, men jeg er litt spent på hva han tror vi kan få for leiligheten. De har en litt elegant portefølge fra før og har hatt noen stive priser på leiligheter - som har blitt solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snekkeren er så fornøyd med det de har fått gjort til nå, at han faktisk ikke ser det som usannsynlig at vi kan være ferdige til jul!!!!

Det var nesten dumt å fortelle meg, for da begynner jeg å håpe igjen....

Men kanskje vi er inne til bursdagen min da, i alle fall.

Skal ha et møte i helga slik at vi får skrevet kontrakt, bestilt vinuer, panel, parkett og bestemt en del ting. Det går jo så fort!

To nye meglere var her i dag, og gjorde meg i litt bedre humør hva angår salg av leiligheten. Garanti solgte en på 68 kvadrat under oss her, så godt som helt opprinnelig standard, og den gikk for 845.000! Regnet ut for vår størrelse vil det tilsvare over 1,1 mill....

Noe vil nok den høye husleia dra ned, men megleren lot til å ha tro på å krype opp mot en million. Det gjorde også han sosse-megleren, som gjerne ville ha jobben. De hadde ingen sentrumsleiligheter akkurat nå, så han så veldig lyst på å selge denne. Men så har vi fått et veldig bra tilbud av Garanti. Med 360 grader videovisning på nett, eierskifteforsikring og det hele, vil ikke beløpet overstige 35.000 kr og det må jo være bra. Sossen var ikke så dyr som jeghadde trodd, men der var det litt mer sånn det og det inklusiv moms, og det og det eksklusiv moms. Tror ikke jeg orker å sette meg inn i slike tilbud med både stor og liten skrift.

Skal bestemme oss på lørdag, for det er siste sjans for å delta i den Garanti-konkurransen om gratis salg. Det hadde vært noe...Fått en mill for leiligheten og beholdt alt selv. Da hadde vi plutselig tatt inn igjen overskridelsene på gravinga i ett jafs. SUKK....

I kveld har vi sendt rundt masse meldinger for å prøve å få med oss noen på å rive forskalinga på garasjeveggene på lørdag. Det er siste forskalingsrunden! TAKK OG LOV!!!!!

Men jammen er folk opptatte når en skulle hatt litt hjelp gitt. Svoger stiller imidlertid opp igjen, snille mann, men eldstesønnen. Så blir vi fem i alle fall.

Skal bli litt godt å vinke farvel til lastebilen som kommer og henter forskalinga. Da skal jeg opp og ta bilde, for det er et øyeblikk jeg kommer til å huske med glede!!!!!

Bindingsverket for hele andre etasje er straks ferdi, oghuset ser helt abnormt digert ut. Utsikten fra stua blir helt fantastisk!

Gleder meg til å bo der........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takstolene er på og snekkerne regner med å ha lukket bygget neste uke.

Vi var ute hos snekkeren i går kveld for å avklare litt igjen. Han tror fremdeles vi kan være inne til jul, men vi satte 1.februar som overtakelsesdato i tilfelle. Så får vi ikke travelt i forhold til leiligheten i alle fall, for da setter vi 1. februar der også. Oppdraget går til Garanti.

Taksteinen blir sort ru Benders, mens beisen blir Jotun kastanje. Tenke på burmateak, men det var selvfølgelig akkurat den samme som naboen har. Ville blitt litt fantasiløst å bruke den da. Men det er ikke så veldig stor forskjell likevel....

Utvendig panel blir bestilt nå, slik at vi kan begynne å beise den så fort taket er tett. Det blir nok noen kveldstimer med beising....men en sparer jo en del på å gjøre det selv, så da får en bare finne motivasjonen der.

Så fort taket er tett er det klart for mureren også, slik at han må få beskjed nå om at han kan begynne med pipa neste uke. Da får vi også snakke mer med han om fliser og slik.

Jeg fikk en ide i går, som er veldig praktisk men lite estetisk for kjøkkenet. Hvis vi lager ei dør rett inn fra kjøkkenet til boden innenfor, slipper vi å bruke store deler av en vegg på vaskerommet til dør. Dessuten sparer vi oss for kosteskap, samtidig som det jo er veldig mye enklere å gå rett inn på boden istedet for å måtte gå rundt.

Men det ødelegger jo en del for kjøkkenløsningen vi endelig var fornøyd med da...

Det blir nok nye runder med IKEAs tegneprogram nå, for å se om vi kan få det til på en ålreit måte.

Dugnaden lørdag gikk greit i fint vær. Nå står forskalinga igjen utvendig, og den skal en kollega av mannen bli med og fjerne i kveld. Tror far og svigerfar starter med dekkeforskaling i morgen.

I morgen kommer for øvrig megleren for en endelig prat om leilighetssalget. Tar med meg kameraet hjem i kveld for å ta bildene selv. Har jo litt bedre utstyr enn det lille kameraet til megleren. Dessuten kan jeg behandle bildene før vi legger dem ut, og det er jo en fordel.

Skal flikke litt på strietapeten der pusen har klort opp, og litt på malinga av flisene fra i sommer, men ut over det er det ikke så mye vi kan gjøre. Burde kjøpt ny taklampe på badet, men det tror jeg ikke vi gidder å bruke energi på akkurat nå. Det er vel forhåpentlig ikke taklampa der som blir avgjørende for prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag kom den utvendige panelen, så nå kan vi bare begynne å beise.

Den siste uka har det ikke skjedd så mye synlig som de to første. Taket er nå så godt som tett, og det er selve bygget også. Dekkeforskalinga av taket på garasjen er snart ferdig, far og svigerfar holder på i det forferdelige regnværet som har vært de to siste dagene, og har tenkt å få støpt i løpet av uka.

Gruer meg til å ta ned igjen den forskalinga, for det ser ut som nesten kan bli farlig...

Sist uke fikk ikke jeg deltatt så mye selv. Mye bråk med lokalt oppgjør på jobben.

Herb og jeg var dessuten innover og gjorde portrett på Odd Nordstoga. Det var et fornøyelig avbrekk. Han har jeg virkelig respekt for. Gutten var heller ikke helt uten sjarm, kan man vel si.

Gikk rett fra innspurten på portrettet til helgevakt, så det ble liksom ikke så mye ut av den uka.

Hadde fri i går, og da fikk jeg endelig tatt og ordnet de skavankene på tapeten i gangen og malingsarbeidet på kjøkkenet. Ble så godt som nytt.

I morgen kommer første annonsen på leiligheten i avisa og på nett, og det blir jo spennende. Visning neste onsdag. Tok bildene selv, for megleren slet med lysforholdene.

Ble brukbart, i alle fall.

Prisantydning blir 920.000. Håper på stort oppbud av pengesterke folk på visning....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi godt i gang med beising, og fargen blir veldig fin. Kanskje litt vel lik naboen sin, men vi kan jo ikke måtte velge en helt annen farge enn den vi liker bare fordi de kom til å bygge først.

Er litt av en stabel å gå løs på, men det er meldt pent vær noen dager, så vi får bare kjøre på.

I dag støpes dekket på garasjen, og da gjenstår bare gulvet der.

Fikk katalog og prislista på dører og vinduer denne uka. Var ikke de tøffeste dørene jeg har sett...og de vindusfeltene ved siden av døra var veldig dyre i slik modell som jeg har tenkt på. Har ikke lyst til å ha slike som går helt fra gulv til tak. Da kan du jo stå nede på veien og se fint hva som foregår inne hos oss i hallen...

Hvis ikke jeg tar helt feil av prislista blir det nesten biligere å bruke dobbeldør av en litt rimelig modell enn å kjøpe de sidefeletene som vi hadde tenkt. Men så har de jo laget til hull til dør og sidefelter i reisverket.... Får høre med snekkeren hva han tror om den saken...

Ellers kommer mor bortover med bestemor og bestefar i dag, og jeg gleder meg til å kunne vise dem hvor langt vi har kommet. Gleder meg så til å kunne lage julemiddag til bestemor og bestefar i det nye huset vårt - om det nå blir i år eller neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig irritert på Garanti lørdag. Jammen har de klart å få det til slik at den leiligheten som vi visste ville komme før eller senere, den hadde de fortet seg å få inn annonse på lørdag. Prisantydning litt under våt, størrelse litt mindre enn vår, men selvfølgelig en klar konkurrent til vår leilighet. Og på toppen av det hele da, så har de klart å legge visningen til dagen etter vår visning!

Det er vel ingen som kommer til å by på vår leilighet før de har vært på den visningen da! Og når det dreier seg om litt mindre penger, vil jeg tro at spesielt eldre vil gjøre sitt beste for å like den billigste best...

Grrrrrrrrrrrr. Jeg blir så irritert.

Hadde det vært en annen megler kunne jeg kanskje forstått det. Men når samme meglerfirma gjør noe så dumt, da blir jeg oppgitt altså.

Har sendt epost med en klage, men har ikke fått noe svar ennå. Synes at de bør koste en annonserunde til i alle fall, hvis dette slår uheldig ut for oss.

Ellers var det hyggelig av kona i nabohuset lørdag, som kom da vi holdt på å beise lørdag og sa at hun syntes fargen vår var veldig fin. Hun syntes ikke den ble for lik deres, og sa at det bare var fint at det ble samme sjattering i fargene og at husene var i samme stil.

- I motsetning til visse andre, sa hun og pekte mot tyrolerhuset, som bare blir mer og mer malplassert jo lenger de kommer.

Har beiset over halvparten av panelen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...