Gå til innhold

Nithas husbyggingsdagbok


Nitha

Anbefalte innlegg

Lykke til dere også, Salamandra.

Heldige er dere som kan bygge "flatt" hus. Vi må betale for utsikten med sokkelhus. Men det blir sikkert bra.

En bademaskin er en type "dusjkabinett" med massasjedusj og steamfunksjon som gir en badstu-lignende effekt :-) Har drømt lenge om det. Men det koster!

I helga har vi vært og sett på hva som lå inne i pakka fra rørleggeren. Foss bad-innredningen som var foreslått skal vi i alle fall ikke ha. Ender nok opp med Norema.

Ut over det var det helt greie løsninger som var foreslått. Oppgraderer nok kanskje kjøkkenkran, dusjgarnityr og vasken på WC oppe, men ellers så det ålreit ut.

Var også på en av de lokale flisforhandlerne lørdag. Han hadde noen fine himmelfargede italienske fliser på tilbud, som vi tenker på, men det spørs om en kanskje blir litt lei av himmelblått og hvitt? Har snakket med bror som forteller at flisleggeren han brukte skaffer det som er av fliser om en vet hva en vil ha. Han anbefalte dessuten en tur til flisekompaniet, som vi ikke har her i byen.

Så neste uke får vi prøve å ta Mjøsrunden, innom både Flisekompaniet på Lillehammer og Norema-senteret på Hamar.

En ide som slo meg i sta var å legge sjakkmønster i hvitt og sort på badegulvet, for så å introdusere rødt rundt det innbygde badekaret og i et sinnrikt mønster ellers....etter en ide jeg så et sted.

Hmmmmmmmm.....

Heldigvis er det veldig lenge til vi må bestemme oss for slikt.

Vi har forresten bestemt oss for å kutte ut skålen på toppen av garasjen i første omgang. Vi får så plen der og så har vi en fin plan uteplass, intil vi eventuelt finner ut at vi kan bygge en skåle der senere.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bademaskin! Det hørtes deilig ut. :D

Litt misunnelig nå :oops:, men en gang i fremtiden kan kanskje jeg og Saeriamannen ta oss råd til en sånn vi og.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på Norema-senteret på Hamar.

Masse fine kjøkken og bad selvfølgelig, men

JEG BLIR SÅ FORBANNA PÅ AT DET IKKE GÅR AN Å LEGGE FRAM

EN PRIS PÅ KJØKKEN SOM PÅ ALLE ANDRE TING!!!!!!!

Du går selvfølgelig og kikker på den og den serien som du synes er fin, og den og den løsningen som du godt kunne tenke deg, men for de aller aller fleste spille jo pris en rolle. Vi synes det nesten er fælt å måtte umake selgerne med å sette sammen hele systemet bare for å få en ide om hvor mye den og den serien koster!

Der er Ikea geniale med sine priseksempler og enkle oversikt over de forskjellige seriene.

På de kjøkkenutsalgene vi har vært på nå er det liksom slik at du må si du er veldig interessert, da kan de ta seg bryderiet med å sette opp et forslag til deg, med pris. Hvis du ikke vet at du vil ha nettopp det merket de selger, da gidder de ikke sette opp noe for deg. Og så skal de ha både navn og adresse og telefonnummer for å kunne kontakte deg igjen og igjen. Vi lurte jo bare på hvor mye kjøkkenet vi kunne tenke oss å vurdere ville koste.

SÅ FÅR DE LAGE SEG EI PRISLISTE DA!!!!!!!

Jeg blir pokker ta meg så provosert! Får lyst til å reise og handle på Ikea i ren og skjær protest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden sist har vi vært på Flisekompaniet, uten å bli veldig imponert.

Har kommet til den konklusjon at hvis vi klarer å finne fliser som vi ikke trenger bordfliser til, kan vi legge mer i grunnprisen på flisene. Border er steike dyrt! Eventuelt kan vi bruke glassmosaikk som bord. Det tror jeg vi kommer til å kjøpe i Höganæs, for de er nesten halvparten så dyre som de andre vi har sett på, av en eller annen grunn. Unntatt rød, selvfølgelig, som vi skal ha...den er en del dyrere enn vanlige farger. Igjen, av en eller annen grunn.

Denne uka fikk vi en dårlig nyhet. Den genialt nære fyllplassen er nesten full. Dermed må vi finne et annet sted i nærheten for å tømme fyllmasse. Har hørt med grunneier på en nytt boligfelt i nærheten, men de trengte ikke noe. Må høre med kommunen om de vet om et sted det går an å fylle i nærheten. Hvis ikke blir det fort dyrt å kvitte seg med all den massen!

Tegningene er i og for seg godkjent allerede i kommunen, de mangler bare et par signaturer som snekker og rørlegger har glemt å sette på. Slik sett er det egentlig snart bare å sette igang...........................

En annen ting som plager oss veldig denne uka er valutalånet.

Etter velmente råd gikk vi ut sist uke på 5,50, med forventninger om at kursen skulle gå til minst 5,60 før vi gikk inn igjen. KPI-tallene var forsåvidt som forventet, men da rente bare ble satt ned 0,25, mens mange forventet 0,50, gikk kursen bananas. I dag er den nede i 5,42!!!

Nordea mener markedet overreagerer, men det begynner å se dårlig ut.

Vi taper jo forsåvidt ikke penger siden vi står i norske kroner nå, men hvis vi ikke hadde gått ut på 5,50 ville vi jo ha tjent masse på det med kursfallet som en har sett disse siste dagene.

Der har en for å bli grådig, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi funnet badegulvflisene våre!

De er fra spanske Revigres og ser akkurat ut som skipsplank i størrelse 16,5 x 50. Vi har tenkt litt på å bruke tre på baderomsgulvet, men hadde slått det i fra oss. Tør ikke tenke på hva far snekker hadde sagt til det... Men disse flisene ser faktisk akkurat ut som tregulv.

Koster 360 kr kvadratmeteren, men butikken skal selge dem ut så jeg regner med at vi kan få en litt special price. Gulvet er jo også bare 9 kvadrat, så det blir ikke ille uansett. Skal tenke på om vi vil ha slike i vindfanget nede også.

Veldig fornøyd med å ha funnet noe som begge syntes var tøft!

Trolig blir det best med noe fløtehvitt på veggen til disse flisene, så nå må vi lete etter noe som kan passe i den banen. Min kjære er dessverre ganske bestemt på å ikke ha inn noe lyseblått i fliser...men vi får nå se da. Kanskje går det an å legge noe annet rundt badekaret, for eksempel.

Men disse gulvflisene, sammen med hvite vegger, vil kreve tre-interiør. Så da fikk vi jo bestemt det med det samme.

Butikken hadde også halv pris på noen veldig fine mosaikk-fliser i 33x33 med ekte uglasert stein i lyse forkjellige farger. Kostet egentlig 1000 kr kvadraten. Siden jeg har skjønt at drømmen om røde fliser på kjøkkenet ikke står høyest i kurs hos min kjære, kunne dette være en veldig god reserveløsning.

Ah, det føles så godt for hver ting som kan avklares!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi blitt litt usikre på de flisene likevel....

Vi skal i alle fall ha slike i entreen, og så får vi tenke litt mer på badet. Det blir jo parkettgulv i hele huset, så det hadde kanskje vært befriende med vanlige fliser på badet?

Har snakket med flisleggeren og han er så travel at vi ikke får tatt noe møte før nesteuka. Skal se hva han kan tilby av fliser og ikke minst prisen på det han har å tilby.

I morgen kommer far med graveren på inspeksjon av området, og det blir spennende å høre hva graveren tror. Etter beskjeden om at vi må finne et annet sted for fyllmassen, har vi snakket med kommune og grunneieren på nabofeltet. Etter tips fra naboen har vi nå et håp om at utbyggeren av feltet lar oss få fylle opp der, slik som naboen fikk. Eieren av utbyggerfirmaet kjenner jeg litt fra før og han er en gammel venn av far, så jeg har satt far til å snakke med han om saken og krysser fingrene.

Har fremdeles ikke fått noe prisantydning på kjøkkenet vi kikket på fra Norema-senteret på Hamar. Slett service, synes jeg virkelig.

Men vi har tegnet vårt eget kjøkken, takket være gode gamle IKEA. Ikeas kjøkkentegningsprogram er ganske enkelt genialt! Ikke nok med at du kan kjøre ut tredimensjonale bilder fra alle vinkler, programmet regner også ut prisen for deg på IKEA-skapene du har lagt inn. Den dyreste og fineste løsningen (eik) kom på drøyt 27.000 mens det billigste tenkelige alternativet for oss (hvit laminat) kom på 18.000! Det kommer selvfølgelig litt i tillegg, men du verden så konkurransedyktig på pris!!!

Vi får se med tid og stunder når vi får snoket opp et prisforslag fra Norema hva prisforskjellen reelt sett vil bli, og ta valget deretter.

En vurdering er også om vi i tilfelle skal investere i et kjølehjørne. Mannen har veldig lyst til det, mens jeg ikke ser helt vitsen. Så mange blir vi aldri at vi vil kunne utnytte den plassen i forhold til investeringen, mener jeg. Et kjølehjørne rommer jo det samme som 3-4 kjøleskap - og da må vi ha fryser for seg selv.

Tror vi skal slippe overraskende billig unna på en del andre punkter før vi sier noe rungende ja til kjølehjørne, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Vi har kjølehjørne. Tror det kostet ca. 20 000,-. Har ALDRI angret på dette!

Tenk så deilig: Du kan sette hele brus/ølkasser inn, kaker osv. Enkelt å handle inn stort og det gir bedre oversikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nitha!

Så denne dagboka helt plutselig og måtte bare skrive... Jeg og Mannen flyttet inn i nybygd hus i Elverum for omtrent akkurat ett år siden, så jeg skjønner mye av hva du driver med...

Så dumt at Norema på Hamar ikke følger opp skikkelig! Vi har kjøkken fra dem og var kjempefornøyde med oppfølging og service. Vi bestilte "time" til tegning av vårt kjøkken og fikk et overslag med ferdig tegning i posten. Veldig greit!

Har ikke lest hele dagboka di, men bygger dere helt fra "bunnen" - huset altså - eller er det et ferdighus?

Vi kjøpte hus fra Bolig Partner - DETTE huset her... Vårt er rødt med hvite karmer oguten carport på siden... Endret litt inne også.

Kommer til å følge med på bygginga di! Hvor er det du bygger??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzy

Vi bygger helt fra bunnen, ja. Huset deres ser romantisk og fint ut!

Vi bygger på Gjøvik. Tenkte vi etter hvert kunne sende Ikea-tegningene våre til Norema-senteret, hvis vi ikke får noe svar snart, så kan de gi en pris på det oppsettet.

Fredag var graveren på besøk og han tror vi kan komme igang om en måneds tid. Det er bare fire uker til!!!!

I og med beliggenhet og høyderestriksjon ( som kommunen faktisk angrer på nå) blir det mye graving og bortkjøring. Han kunne vanskelig gi noen fast pris, men det kom nok til å passere 100.000 kroner, anslo han. Sukk... Men det er jo ingen vei utenom. Og vi får dessuten veldig god timespris av han, så det kunne vært betraktelig verre. Han lovet dessuten å finne et sted i nærheten som vi kunne tømme fyllmassen, så vi behøver ikke tenke mer på det.

Lørdag var vi ute og så på parkett og panel. Vanskelig dette med parkett. Synes egentlig ingen var helt maks. Rød eik var vel det nærmeste vi kom, men jeg synes den blir litt spraglete.

Men vi fant en genialt enkel løsning til soveromsveggene. En type ubehandlede MDF-plater som ser akkurat ut som panel, som en bare behøver å spikre i endene. Resten av veggen limes inntil, i klikk-system. Fordelene i forhold til panel er at det ikke finnes kvist og at det kun trengst to raske strøk malling, samtidig som det er raskt og enkelt å sette opp. Bakdelen er at det er litt dyrere enn panel. Men vi får høre hvilken pris snekkeren kan gi oss på det.

Et vennepar fikk forresten pristilbud på et Mesterhus de ønsker å bygge i går. Katalogprisen var 1,3. Tilbudet for helt standard hus inkludert graving og grunnmur, var på over 1,7 mill. Dertil kommer varmeanlegg, (60.000 - 120.000), tomt (200.000), og alt innvendig "ekstrautstyr", som parkett, flislegging osv.osv. De regner med å komme opp i 2,3 - 2,4. Omtrent det samme som oss. Og da får de et ferdighus ute på bygda, men vårt er arkitekttegnet, selvstendig oppsatt med utsikt i et meget attraktivt område i byen....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i banken for å snakke om byggelånet og det hørtes veldig greit ut. Iog med at vi ikke flytter fra leiligheten før vi skal inn i det nye huset, har jo banken den gamle panten i valutalånet, så det virket ikke som om det ville bli noe vanskeligheter med den kombinasjonen i det hele tatt.

Enn så lenge er det anslått at vi vil trenge å trekke 1.540.000 kroner i byggelån. Tomta igger inne i valutalånet. Med dagens beholdning ligger det an til et totalt lån på 1,9 mill etter at vi er ferdige. Og da har vi et hus som vil være verdt godt over 2,5 mill. Begynner å blir mer fornøyd med prisantydningene vi har fått nå...

Elingeniøren har hjulpet mannen min å tegne opp punktene og lysanlegget vi trenger i dag, og vi tror vi klarer oss med 146 punkter for oss selv, samt de 10 som en regnes trengs til det tekniske rommet. Det er omtrent som anslått i anbudet fra elektrikeren. Men el-ingeniøren var ikke sikker på om han syntes det anbudet var veldig billig, så han anbefalte oss å hente flere anbud. Vi skal i alle fall få fra firmaet til den nye naboen, så får vi se omtrent hva de ligger på. Snekkeren tror ikke det er så mye å hente, men vi får se.

VVS-ingeniørene på senteret til mannen min syntes vi hadde fått et veldig bra tilbud på rørlegging, og det vannbårne anlegget som er lagt inn ble betegnet som "rolls royce-modellen", så det hørtes jo bra ut.

Har også vært hos mureren siden sist, og fikk med oss to kataloger på flisene han har. Fra en svensk og en spansk produsent. Tror det blir noe fra den svenske. Skal merke oss ut noen fliser og så skal han få takj i prøver og priser. Han lover å være konkrransedyktig på pris, så da får vi se hva han kan komme opp med. Han skal ha 350 kroner timen i arbeidspris - på papiret.

Det er vel det som har skjedd siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå begynner det å nærme seg oppstart.....

Siden sist har vi hatt samtale med snekkeren og fikk avklart en del ting. Han skulle sjekke ut om weatherboard ville bli mye dyrere enn vanlig utomhuspanel. Panelene vi har tenkt på inne ville ikke fordyre noe. Vi trenger bare ei rett trapp, så det behøver heller ikke bli avskrekkende dyrt. Alt hørtes veldig greit ut, egentlig.

Vi sliter fremdeles med å finne et sted å tømme fyllmassa. Vi har et par steder på hånda, men det blir litt for langt (DYRT) å kjøre dit. Vi gikk forbi hoppbakken der naboen fikk tømme i påsken, og kan ikke skjønne annet enn at det må være mye mer å fylle ut der. Jeg skal snakke med grunneierne igjen, og krysser fingrene.

Rett før påsken fikk vi også det første tilbudet etter at vi sendte ut elektrikerarbeidet på anbud. Det ser ut som om det kan være penger å spare der. Anbudet vi fikk var ca. 20.000 billigere enn det første tilbudet vi hadde å gå ut fra. Skal bli spennende å se på de andre tilbudene vi får.

Tirsdag før påske var vi på IKEA for å se på kjøkken. Min kjære synes også de to eike-typene er fine, så da går vi vel for et av de to. Alle sier det må være upraktisk med uliksdal som har riller i dørene - men det er jo finest da...så vi får se.

De siste dagene har jeg tegnet sikkert 10 forskjellige kjøkkener, og klarer liksom ikke å bli helt fornøyd. Men jeg tror vi har funnet den varianten det må bli. Tror likevel jeg skal gjøre et framstøt overfor den ene butikken i byen bare for å se om de kan komme opp med et bedre forslag. De lever jo tross alt av å komme opp med gode ideer.

Det fine været i påsken har hjulpet litt på snøen, så nå er det kanskje snakk om et par-tre uker før vi kan begynne......hjelpes....da er det alvor!

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en slik dagbok jeg har lett etter! Det blir spennende å følge husbyggingen din! Har selv planer om å bygge - men først i 2006...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før!

I går kom byggetillatelsen fra kommunen og etterpå var vi faktisk oppe på tomta og plukket hvitveis. All snøen har blitt borte på bare noen dager, og det var relativt tørt, i alle fall.

Min kjære snakket med graveren og han antydet at vi kunne begynne i løpet av neste uke! Han hadde også snakket med en utbygger som trodde han kunne få ordne tømmeplass for oss en snau kilometer eller så unna tomta. Far har også snakket med en større grunneier som undersøker om behov for fyllmasse - så nå tror jeg det skal gå i orden.

Heldigvis. Det har vært slitsomt å gå og tenke på et så praktisk og umiddelbart problem.

Snakket også med rørleggeren i går, som skulle forsøke å få fatt i Svedbergs, selv om kjeden han tilhører egentlig ikke fører dette merket. Men innredningen vi vil ha er altså Svedbergs - og en søylevask som vi har sett på som er dyrere i andre merker. Rørleggeren er veldig hyggelig, og ville ikke ha noen problemer med om vi handlet dette hos en annen kjede dersom han selv ikke fikk tak i det.

Så nå er det ikke mange dagene før vi er husbyggere på ordentlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende lesning dette var!

Jeg og mannen drømmer om å bygge hus vi også nå! Vi leier annenetasje i en villa i Oslo, og har akkurat pusset opp badet (for huseiers penger..) Det gav medsmak, var utrolig gøy å velge ut akkurat hvordan man ville ha det og så få det skikkelig lekkert til slutt.

Men siden vi ikke har fast jobb noen av oss ennå er det ikke så lett hverken med penger eller hvor vi vil bo... Mannen er ferdig med videreutdannelse nå i mai/juni og har søkt på endel jobber, jeg er i ett vikariat som varer ut juli. Er stor sjanse for å få fast jobb der videre, og jeg har også søkt på en annen stilling som jeg tror jeg er godt kvalifisert til. Hvis vi får full klaff der begge to blir ting litt annerledes, og da vet vi kanskje litt mer om "hvor i verden" vi vil ha huset vårt også.

Inntil videre får jeg følge med her, ønsker dere lykke til med byggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kunne gravemaskinen stått på tomta!

Alt er egentlig klart til å begynne å grave. Det eneste er at det er litt gjørmete på plassen der vi skal tømme fyllmassen, og hvis vi skal begynne nå må det kjøres på noen lass grus der før vi kan begynne å tømme. Det vil koste noen tusen. Siden vi ligger litt foran skjema har vi det ikke travelt, og skal se an litt værvarslinga om det kanskje kan tørke litt på fyllplassen så vi slipper litt ekstra utgifter der. Det er så kjedelig å bruke penger på ting som ikke synes.....

Graveren kommer en tur mandag morgen med kontraktsforslag, så får han se litt på forholdene. Det er jo veldig fint vær i dag...

Tørke - tørke....

De to siste dagene har vi gjort noen "kupp". I går kjøpte vi fliser til hele vaskerommet for 1700 kroner! På salg kostet de vanlige bølgete hvite 20x20-flisene 59 kroner kvadraten. Så vi handlet slike til vegg, og koksgrå fine gulvfliser, faktisk, med skiferaktig utførelse, til 89 kroner.

I dag har jeg dessuten vært oppe der igjen og kjøpt glassmosaikk, grå-hvit-koksgrå-spraglet til 148 kroner kvadraten. Kjøpte 10 kvadrat....:-)

I utgangspunktet er tanken å bruke dem på kjøkken, men de kan også fint brukes på bad om de vi egentlig har tenkt på viser seg å ikke være så tøffe likevel. Har også tenkt å legge på gulvet til det lille toalettet. Hvis vi ombestemmer oss kan vi jo bare bruke alt på bodgulv, om så er. Billig er det uansett hvordan vi bruker det.

I dag var det dessuten det årlige gateslaget - eller gatesalget, på Byggmakker i byen. Mannen reiste opp 07.30 - det skulle åpne 08.00 - men da var det allerede kø av parkerte biler med hengere, traktorer og lastebiler helt ned til rundkjøringa inn til byen!!! Han snudde.

Men så ringte svigermor og kunne fortelle at svigerfar hadde stilt seg i kø klokka 06.40 i dag tidlig, og han sto langt framme - men han visste ikke hva det var vi skulle ha og hadde egentlig ikke penger heller.

Men han hadde jo køplassen, så da snudde min kjære og sammen fikk de tak i superbillig isolasjon til grunnmuren. Snille svigerfar!

Er for øvrig igang med å få pristilbud på kjøkken fra ulike forhandlere i byen nå. Får det første tilbudet til uka, tenker jeg.

Blir spennende å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er vi igang!!!!!!!!

Det har regnet de siste dagene og det er ikke spådd likere framover, så graveren mente det bare var å sette igang. Gravemaskinen kom i går, og i dag har den startet opp!!!!!

Var oppe og lette etter et fastpunkt for høydeutmålinga i går, og da var vi såvidt innom naboen. Han hadde faktisk ikke fått papirene til anbud på det elektriske, så det skal vi sende han igjen. Han skulle prøve å ordne litt veldig god pris - og det setter vi pris på!

En annen god nyhet fra naboene var at de hadde gravd ut et sted mellom 1200 og 1300 kubikk fyllmasse - mens vi hadde regnet med bortimot 2000 kubikk. Hvis det er mindre å grave blir jo også graveregninga mindre. Det hadde gjort seg, gitt.

Han kunne dessuten fortelle at en tredje nabo skulle begynne å bygge nå også, og hadde bestilt graver til 15. mai. Et tyrolerhus. Tror ikke det vil passe inn i området i det hele tatt. Men det får vi jo ikke gjort noe med.

Min kjære har sendt meg et par utkast i dag til bedre løsninger på bad/soverom i underetasjen. Vi har slitt litt med å få til en fin plassering av alt vi skal ha på badet. Men nå tror jeg vi er på sporet, med noen enkle forandringer i romutformingene.

En helt annen ting er jobbsituasjonen min om dagen. Siden det er et såpass dyrt hus vi holder på med - og ingenting er klart ennå om nedbemanningsplanene på huset her - klarer jeg ikke å slappe av.

Jeg får rett og slett ikke sove om nettene. Ligger bare og tenker og tenker. Blir helt halvtullete av dette her...

Høres ut som om det skal konkretisere seg noe om nedbemanningen neste uke, så da får vi jo noen svar.

Hvis det blir for galt så har vi jo ennå tid til å gjøre om for å få plass til - i alle fall en hybel. Selv om vi fryktelig gjerne vil unngå det.

VÆR SÅ SNILL Å LA MEG FÅ BEHOLDE JOBBEN MIN!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravinga er godt igang.

Det ble litt annerledes der oppe når en fikk se hvor tomta egentlig går, etter at vegetasjonen var gravd bort. Stor og fin tomt, ja....

Det regnet helt til torsdag men i helga har det vært superfint vær så nå håper vi det har tørket mye på fyllplassen. Det er også masse vann på tomta vår, og det er gravd ei grøft ned til kummen der det renner en liten bekk fra toppen av tomta. Håper ikke det forkludrer noe.

Går alt etter planen blir kanskje gravinga ferdig i løpet av uka, slik at forskalingen kan starte neste helg eller over neste helg.

Mannen og far har regnet på hvor mye som må til av armering, betong og isolasjon i helga, men vi vet ikke helt hvor vi lander prismessig ennå. Far tror det vil holde hardt å komme i mål på 60.000 slik som min kjære har håpet, men vi får se. Regner med betong for 45.000 kroner i alle fall, så får vi se hvor mye vi kan få det andre for.

Vi har sett nærmere på baderomsløsningen også, og fant ut at vi like gjerne kunne ha det slik som opprinnelig tenkt. Det er jo ingen vits i å ha danseplass midt på baderomsgulvet heller...

Den kommende uka blir spennende, med kanskje ferdigstillelse og dermed prisfastsettelse av gravearbeidet.

Håper også å få inn minst et av kjøkkenforslagene vi venter på.

Dessuten skal vi forhåpentlig få mer avklaring rundt bemanningssituasjonen på jobben.

Krysser fingrene for alt sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nitha,

har lest dagboka di til nå og synes huset deres høres fint ut, du har ikke noe bilde e.l. av det som du kan lenke til? Eller beskrive det litt nærmere, f.eks hva slags stil dere har valgt?

Blir litt nysgjerrig da, vet du :wink:

Lykke til med bygginga videre!

Mettan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder husbyggingen, synes jeg dere er så flinke! Det er jo så utrolig mange valg å ta, så mange leverandører og parter man skal forholde seg til (gravemaskinmenn og værgudene for eksempel...) Har tro på at dere har full kontroll.

Men jeg blir helt matt av å lese om jobbsituasjonen din. :o Som om du ikke har nok å tenke på med byggingen!

Så fælt å ligge å tenke på om nettene! Håper inderlig det blir avklart snart, og at de tar den eneste fornuftige beslutningen. Hvordan ligger du egentlig ann ansiennitetsmessig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...