AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #801 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg hadde ikke latt en 4-åring holde en sag, men det er meg da..Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Da jeg var fire hjalp jeg pappa med å sage planker! I dag behersker jeg sag og alle andre verktøy jeg lærte meg å beherske. Sagen er ikke farlig, barna uten kontroll med sag er farlig. Anonymous poster hash: 708b1...1f1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #802 Del Skrevet 26. oktober 2014 Da jeg var fire hjalp jeg pappa med å sage planker! I dag behersker jeg sag og alle andre verktøy jeg lærte meg å beherske. Sagen er ikke farlig, barna uten kontroll med sag er farlig. Anonymous poster hash: 708b1...1f1 Nettopp, det er ikke kniver og verktøy som er farlig, det er om barnet ikke lærer seg å behandle verktøy med respekt og forsiktighet. Eller om de blir nektet all utforskning og bruk av verktøy. Og det lærer de raskt om foreldrene ikke er så overbeskyttende.Anonymous poster hash: 476de...319 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #803 Del Skrevet 26. oktober 2014 Når jeg var nyfødt så gråt jeg hele veien hjem i bilen, da maset storesøstera mi (2, 5 år) på foreldrene mine om de ikke kunne dra tilbake til sykehuset og bytte meg med en som ikke gråter. Foreldrene mine fikk seg et fadderbarn i Afrika og lillebroren min var kanskje 4-5 år. Foreldrene mine hadde fortalt oss om fadderbarnet og blant annet hva byen hans hette, brodern hadde hørt feil og fortalt alle i barnehagen at vi hadde fått et fattig fadderbarn som bor i et barnehjem i Mo i Rana Jeg jobber med barn så burde ha mange gullkorn men er dårlig til å huske sånt. Men en pinlig opplevelse var en gang jeg hadde vært i bassenget på jobb med noen barn og var da i dusjen, en gutt peker på underlivet mitt med noe hår på og sier "pappa har ikke hår på tisse sin", ja akkurat det trengte jeg å vite. Jeg har en ganske skjev tann og har blitt spurt utallige ganger om hvorfor tanna er løs, hvorfor tanna er skjev og om jeg er en vampyr. Frekt? Tja, jeg bare ler inni meg og forklarer hva det er med tanna mi. Jeg er overvektig og har også blitt spurt om jeg har baby i magen og om hvorfor jeg er tykk. Da forklarer jeg men ler inni meg. Ler ikke til barna så de syns at det er artig å spørre om sånt, men ler fordi jeg tar meg selv ikke så høytydelig. Skjønner at andre kan blir fornærmet. Når jeg var gravid og jobbet i barnehage og fortalte barna det så var det en gutt på 1,5 år som skjønte at jeg hadde noe i magen men ikke hva. Han var sikker på at jeg hadde en sau i magen, for han pekte i ettertid ofte på magen min og sa "bæææ". Jeg prøvde å forklare han at det er en baby og ikke en sau inni der men "nei bæææææ". Han elsker sauer, noe sønnen min som nå er 1 år også gjør Flere av de små barna trodde at jeg hadde babyen i puppen. Fordi de pekte ofte på en pupp og sa "baby der", jeg sa "nei babyen er i magen" og pekte men nei de var heller ikke enig. Ikke så pinlig syns jeg men kanskje andre hadde syntes det.Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #804 Del Skrevet 26. oktober 2014 Nettopp, det er ikke kniver og verktøy som er farlig, det er om barnet ikke lærer seg å behandle verktøy med respekt og forsiktighet. Eller om de blir nektet all utforskning og bruk av verktøy. Og det lærer de raskt om foreldrene ikke er så overbeskyttende.Anonymous poster hash: 476de...319 Her om dagen satt jeg og spikket med kniver i skogen med en gjeng med 6-åringer, så er ikke overbeskyttende. Men jeg hadde ikke latt sønnen min gå rundt med en sag uten at jeg hadde fotfulgt han, og hadde han løpt hadde jeg tatt den fra han med en gang. Er noe annet å lære en unge å sage, da står man der og følger med. Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henp Skrevet 27. oktober 2014 #805 Del Skrevet 27. oktober 2014 For en morsom tråd! Har litt å bidra med selv, men har ikke lest gjennom alt her så det er mulig at noen har opplevd tilsvarende. Min nevø er en morsom type. En gang var han på besøk hos meg og min kjære, da var han rundt 4 år. Vi sitter på kjøkkenet og prater, og min nevø kommer inn på kjøkkenet med støvsugeren og utbryter: Jeg skal suuuuge Onkel xxx!!! En annen gang var da vi var i barnedåp til min yngste niese. Nevøen var da 6-7 år, og hadde ikke helt akseptert konseptet barnedåp. Idet presten skal ha vann på hodet utbryter nevøen høyt: NEEEEI, du får ikke lov! Vannet er for kaldt. Neeeeeei!!!! Og dette foran en fullstappet kirke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. oktober 2014 #806 Del Skrevet 27. oktober 2014 Nettopp, det er ikke kniver og verktøy som er farlig, det er om barnet ikke lærer seg å behandle verktøy med respekt og forsiktighet. Eller om de blir nektet all utforskning og bruk av verktøy. Og det lærer de raskt om foreldrene ikke er så overbeskyttende.Anonymous poster hash: 476de...319 Jepp, husker jeg fikk en lommekniv når jeg var 6 år gammel.. (jeg var vant til å være med familie ute i skog og mark, spikke grillspyd selv osv..) Helt til en dag rundt 6års alderen hvor jeg klapper kniven sammen og skjærer meg DYPT på fingeren... Har ett arr på tuppen enda, til tross for at det er 20år siden, men kan tro jeg behandler lommekniver med respekt...Helst ikke rører dem, før jeg absolutt må Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 27. oktober 2014 #807 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Var utplassert i barnehage på skolen. Da kom en politimann og skulle snakke litt om rett og galt, dett egikk ikke helt som planlagt for ungene ville snakke om alt annet. En gutt rakte opp handa og sa "mamma og pappa har dobbelt seng, men pappa er så sint så han sover i stua" En annen rekte opp handa og spurte politimannen hvorfor han hadde så stor nese, og når han fikk svaret fulgte han opp med spørsmålet m han kunne lukte seg fram til tyvene som en hund. En annen gutt kom bort til meg og sa at jeg ikke fikk komme i bursdagen hans, samtalen gitt slik. gutt: "du får ikke komme i bursdagen min" jeg "neivel, men du får det sikkert fint da" Gutt "vi skal ha pølser og is" jeg "ja is er godt det" Gutt "hvis du vil komme da så bor jeg i liksomvegen5 så kan du å litt is" Hans yntes synd på meg forde jeg ikke skulle få is Føye til nevøen min som var på butikken med besteforeldra sine, da de gikk forbi ølavdelingen så pekte han på en pall med øl og sa "pappa". Endret 27. oktober 2014 av melatonin 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #808 Del Skrevet 29. oktober 2014 Da sønnen min var 5-6 år eller noe deromkring var han med tanten og onkelen sin på sirkus. Da klovnene kom og drev med det klovner gjør på sirkus så reiste gutten seg opp og skrek mens han pekte ned på klovnene: "Det er juks! Jeg ser det er bare juks! Det er bare isopor!" Tante og onkel var rimelige flaue og historien snakkes ennå om nesten 15 år etter... Anonymous poster hash: b9f44...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #809 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, husker jeg fikk en lommekniv når jeg var 6 år gammel.. (jeg var vant til å være med familie ute i skog og mark, spikke grillspyd selv osv..) Helt til en dag rundt 6års alderen hvor jeg klapper kniven sammen og skjærer meg DYPT på fingeren... Har ett arr på tuppen enda, til tross for at det er 20år siden, men kan tro jeg behandler lommekniver med respekt...Helst ikke rører dem, før jeg absolutt må Enig, men å løpe rundt med sag eller spikkekniv er ikke å ha respkt for verktøy. Da tar jeg i fra de verktøyet så de ikke blir alvorlig skadet. Et lite kutt gjør da ikke noe. Men nok om dette Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 29. oktober 2014 #810 Del Skrevet 29. oktober 2014 Foreldrene mine fikk seg et fadderbarn i Afrika og lillebroren min var kanskje 4-5 år. Foreldrene mine hadde fortalt oss om fadderbarnet og blant annet hva byen hans hette, brodern hadde hørt feil og fortalt alle i barnehagen at vi hadde fått et fattig fadderbarn som bor i et barnehjem i Mo i Rana Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Åh, nå lo jeg godt! I vår familie har alle blitt oppdratt til å spise det de får servert, og at man i verste fall skal takke høflig nei - aldri si at man ikke liker. Så når en av oss var i barnebursdager der det ble servert pølser, pleide vedkommende å be om "pølse i brød med ketchup, uten pølse" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 30. oktober 2014 #811 Del Skrevet 30. oktober 2014 Spesielt at moren ikke beklagde barnet for mannen, samt at ungen fikk tilsnakk. Anonymous poster hash: 6f5ee...9a0 Har du ikke lest tråden? Det er ikke lenger lov til å rette på barna sine, sårer de andre mennesker er dette sett på som søtt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oonagh Skrevet 30. oktober 2014 #812 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hørte en unge i butikken i dag som med store øyne fortalte moren at onkel hadde dratt i kuken hans i dag. Det viste seg at det var kluten, ikke kuken, men dog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toolose Skrevet 30. oktober 2014 #813 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sønnen min er bare 2,5 år, så han prater jo ikke helt rent enda og mange ord skal læres! Han lurte på hva som bråket så mye når jeg laget mat, fortalte at det var en vifte! Spurte om han kunne si ordet vifte, og ordet som kom frem av en stolt gutt var ordet fi.... Om dere skjønte ordet? Så hver gang han hører eller ser en vifte i Bhg eller på besøk så hyler han fit... Ordet flere ganger! Det var litt flaut 😳 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toolose Skrevet 30. oktober 2014 #814 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sønnen min er bare 2,5 år, så han prater jo ikke helt rent enda og mange ord skal læres! Han lurte på hva som bråket så mye når jeg laget mat, fortalte at det var en vifte! Spurte om han kunne si ordet vifte, og ordet som kom frem av en stolt gutt var ordet fi.... Om dere skjønte ordet? Så hver gang han hører eller ser en vifte i Bhg eller på besøk så hyler han fit... Ordet flere ganger! Det var litt flaut 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marri-høna Skrevet 2. november 2014 #815 Del Skrevet 2. november 2014 Da jeg rundt den alderen fikk mormor besøk av som hadde amputert beine, og ventet på ett treben som de kalte det. Dette er rundt 25år side, så var ikke robot ben da. Jeg syntes det var dumt å måtte vente så lenge på ett nytt ben. Så jeg løp inn løa og fant den vedkubben jeg syntes passet best, og en spikkekniv. Gikk til pappa som satt å drakk kaffe med de, og ga han i oppgave å spikke ett nytt ben mens han var hos oss siden han var så flink til å spikke. De fikk seg en god latter, og måtte grundig forklare meg hvorfor det ikke var så lett Jeg er også ben-amputert, og unger har gitt meg mang en lattter De er så utrolig direkte og uskyldige i sine kommentarer. Jeg bruker ikke protese så ofte, så det blir lett til at unger peker og stirrer, hvisker noe i øret på sine rødmende, brydde foreldre osv. Em gang jeg hikk i byen MED protese uten kosmetisk overtrekk, , begynte ei lita jente å hyl-skrike og peke... "jeg vil haaaa slik fooot" Srakkars moren var ganske pinlig berørt Og ei anna jente: Har du mista foten din du?? Ja så sannelig, svarte jeg, det var uforsiktig av meg, vil du hjelpe meg å lete? Så kniset og fniset vi litt sammen... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuddyBuggy Skrevet 23. mars 2015 #816 Del Skrevet 23. mars 2015 Må dytte denne her Da jeg var liten, var jeg hos tante og onkel på besøk. Onkel sov, og tanta mi sto opp med meg og så gikk hun ut på verandaen for å røyke. Jeg låste henne da ute og hun kom seg ikke inn, så hun måtte gå barbeint midt på vinteren i masse snø opp til naboen for å hente en reservenøkkel, for jeg åpna ikke opp igjen. Satt bare i stua og lo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 27. mars 2015 #817 Del Skrevet 27. mars 2015 Da jeg var liten pleide jeg å bli med min mor å handle på nærbutikken. Jeg orket naturligvis ikke å stå i køen sammens med min mor så i stedet gikk jeg fram og tilbake foran kassene og sa til alle som kjøpte røyk diverse ting som: "du har svarte lunger" " du kommer til å dø tidlig" "røyking er ekkelt" Huff jeg må ha vært mareritt kunden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #818 Del Skrevet 8. desember 2015 Hørte en unge i butikken i dag som med store øyne fortalte moren at onkel hadde dratt i kuken hans i dag. Det viste seg at det var kluten, ikke kuken, men dog.Kan vi ikke få liv i denne tråden igjen? (om ikke det alt finnes "nyere" versjoner som jeg ikke har fått med meg) Anonymkode: 6a018...0aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. desember 2015 #819 Del Skrevet 8. desember 2015 Pratet med en mor som på en litt diskret måte skulle fortelle at datteren hennes hadde hatt problemer med magen (ja småbarnsforeldre diskuterer slik). 3-åringen hopper rundt og overhører samtalen og forklarer høyt og tydelig "Nei mamma, det var bæsjen som var for STOR" og så løp hun og lekte videre. Så mye for å være diskret. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #820 Del Skrevet 8. desember 2015 Jenta mi kom med en litt flau en i dag. Vi har pratet en del om at man ikke skal prate om andre, f.eks om man syns andre ser rare ut. Om man lurer på noe, så kan man spørre når man kommer hjem, ikke ute blant andre. I dag sa hun høyt og tydelig: "Mamma, jeg må spørre deg om noe om den damen når jeg kommer hjem!" Anonymkode: 2eb06...264 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå