Gå til innhold

Muslimer - krapyler?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Leste du alle eksempelene? For meg høres det ut som om du ønsker å fremstille muslimer som unnvikende og potensielle terrorister siden du bare avfeier med en håndbevegelse det du selv etterlyser. Men du har jo selv sagt at du faktisk ikke ønsker dialog og toleranse mellom ikke-muslimer og muslimer, så da er det egentlig logisk at du ikke ønsker å høre på slikt.

Hadde du flere enn Shakil Rehman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som sagt skrevet noen eksempler, det er bare de jeg har fått med meg den siste tiden. Det var flere en Rehman, Islamsk Råd blant annet. Poenget er at du bare avfeier dem. Først kritiserer du muslimer (som om de skulle være en ensartet gruppe) for at de ikke tar avstand fra ekstremisme og vold. Så avfeier du de eksempler du får. Hvorfor? Hva er din agenda?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gjeng snauskaller hadde ropt Sig Heil, så hadde jeg slett ikke følt noe ansvar for det bare fordi jeg også var en nordmann. Ikke en gang om det var en gruppe fra samme bygd, eller gang fra samme slekt, så hadde jeg følt at jeg hadde noen plikt til å gå ut i media og ta avstand fra dette bare fordi vi har samme oldeforeldre, kommer fra samme sted eller har samme nasjonalitet. Men selvsagt føler jeg avsky og tar personlig avstand både fra nynazister og den type oppførsel som vist i videoen - som sagt så håper jeg de blir politianmeldt og dømt alle som var med på det.

Jeg kan forstå at noen ønsker mer synliggjøring fra muslimer (selv om man kanskje har lett for å overse de som faktisk har vært fremme i media, se tidligere eksempler), men jeg reagerer når man presenterer dette så bastant med ord som "aldri/alltid", hvor man glatt overser det som allerede er gjort og ilegger vanlige muslimer en mengde meninger og holdninger basert på hvordan vi mener de "burde" oppført seg. I tillegg synes jeg heller ikke det er riktig å behandle muslimer som en ensartet gruppe.

men dersom du hadde vært medlem i samme snauskallegruppe, bare et annet sted i landet burde du vel føle deg ansvarlig for det ?

Disse menneskene står i skriker i religionens navn ! De gjør det ikke som en liten gruppe ekstremister . De forfekter å ha sannheten om islam . Og det er altså muslimske studenter . Dersom jeg hadde bekjent meg til Islam tror jeg jeg ville ha tatt til motmæle og sagt "hør her, dette er ikke min oppfattning av religionen min". Men nei , isteden står de "sekulære frem å sier "islam er fred" og "Man kan ikke forandre en bokstav i koranen ". Men de vil aldri uttale at demonstrantene eller terroristene bør straffes eller kastes ut av gruppen som muslimer . Dersom det de gjør er galt , og mot islam . Hvorfor da ikke si "sorry, du får ikke lov å være muslim lenger "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=uOIYsGVyg8M

http://www.youtube.com/watch?v=5CgvgjfwyPs

Dette betyr vel ikke at alle kristne er like?

Jeg sysnes det er helt tåpelig å generalisere folk. Dere glemmer en ting, at det er media som har makten og vi hjernevaskes hver dag. Før dere skjærer alle over samme kam bør alle sette seg i det, vite hva Islam faktisk sier (ikke høre på andre) hva bibelen sier, glem prestene.

Men nei, ingen gidde! Alle synes de vet hva de snakker om. Egentlig har dere ikke peiling.

Disse ekstremistene er like lite utdannet og har like lite peiling som de fleste her, på hva det vil si å være muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt skrevet noen eksempler, det er bare de jeg har fått med meg den siste tiden. Det var flere en Rehman, Islamsk Råd blant annet. Poenget er at du bare avfeier dem. Først kritiserer du muslimer (som om de skulle være en ensartet gruppe) for at de ikke tar avstand fra ekstremisme og vold. Så avfeier du de eksempler du får. Hvorfor? Hva er din agenda?

Avfeier dem ikke. Men jeg mener at det er ekstremt tynt, det som har kommet frem så langt. Men man får se, da, hva dette nettverket som Rehman beskriver, egentlig er for noe, og hva slags gjennomslagskraft det får i fht å gjøre det han sier at han vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=uOIYsGVyg8M

http://www.youtube.com/watch?v=5CgvgjfwyPs

Dette betyr vel ikke at alle kristne er like?

Jeg sysnes det er helt tåpelig å generalisere folk. Dere glemmer en ting, at det er media som har makten og vi hjernevaskes hver dag. Før dere skjærer alle over samme kam bør alle sette seg i det, vite hva Islam faktisk sier (ikke høre på andre) hva bibelen sier, glem prestene.

Men nei, ingen gidde! Alle synes de vet hva de snakker om. Egentlig har dere ikke peiling.

Disse ekstremistene er like lite utdannet og har like lite peiling som de fleste her, på hva det vil si å være muslim.

Det spiller ingen rolle hva koranen og prestene sier. Det som spiller en rolle, er hvem som dømmes til døden av en utelandsk terrorgruppe for en tegning, hvem som overfalles på åpen gate for sin legning, hvem som skytes i ryggen for å ha utgitt en bok, hvem som tvinges til å bytte skole fordi de er NORSKE, og hvem som skjelles ut som hore for klesdrakten sin.

Og hvem som er ansvarlige for dritten. Og endelig hvem som tar til motmæle. De tingene syns jeg er viktige.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er lett å se av slike diskusjoner hvem som er ansvarlige samfunnsmedlemmer og hvem som gir totalt blanke i sin neste.

Egoismen har gått skremmende langt i dagens Norge. Nå er det tydeligvis greit å tie stille selv når det foregår vold og overgrep i ens eget miljø!

Ufattelig at dagens nordmenn som har absolutt alt fraskriver seg ansvaret for hvordan samfunnet utvikler seg. Og jeg synes utrolig synd på barna våre som må vokse opp i en slik egoverden.

Er det internett og pc-spill som har gjort dagens unge så fullstendig uinteresserte i det som skjer i det virkelige liv? Nåja, det er vel et utidig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dersom du hadde vært medlem i samme snauskallegruppe, bare et annet sted i landet burde du vel føle deg ansvarlig for det ?

Disse menneskene står i skriker i religionens navn ! De gjør det ikke som en liten gruppe ekstremister . De forfekter å ha sannheten om islam . Og det er altså muslimske studenter . Dersom jeg hadde bekjent meg til Islam tror jeg jeg ville ha tatt til motmæle og sagt "hør her, dette er ikke min oppfattning av religionen min". Men nei , isteden står de "sekulære frem å sier "islam er fred" og "Man kan ikke forandre en bokstav i koranen ". Men de vil aldri uttale at demonstrantene eller terroristene bør straffes eller kastes ut av gruppen som muslimer . Dersom det de gjør er galt , og mot islam . Hvorfor da ikke si "sorry, du får ikke lov å være muslim lenger "

Fordi alle er ansvarlige for sine egne handlinger. Jeg kan ikke angripe deg fordi jeg synes noen nordmenn er rassister. Det blir jo helt feil. Men jeg kan heler ikke nekte deg å være norsk, eller atheist, eller troende.

Det hjelper lite å skrike, de blir bare mer provoserte, det eneste som vil hjelpe det er å ignorere og ta avstand. Religion, spesielt Islam brukes som våpen.

Hvorfor kan ikke dere si disse folka er ekstremister, de bør straffes? Som Tabris sier, lever de fleste muslimer i ro og fred.

Har dere sett katolikere demonstrere mot masseovergrep i den katolske kirken? Det blir jo feil å stemple alle katoliker som overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor da ikke si "sorry, du får ikke lov å være muslim lenger "

Fordi islam ikke er en organisasjon som man kan melde seg inne i eller kaste noen ut av, som f.eks et politisk parti eller en nynazistisk organisasjon er. Du kan ikke bestemme hvorvidt andre anser seg selv som muslim eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva koranen og prestene sier. Det som spiller en rolle, er hvem som dømmes til døden av en utelandsk terrorgruppe for en tegning, hvem som overfalles på åpen gate for sin legning, hvem som skytes i ryggen for å ha utgitt en bok, hvem som tvinges til å bytte skole fordi de er NORSKE, og hvem som skjelles ut som hore for klesdrakten sin.

Og hvem som er ansvarlige for dritten. Og endelig hvem som tar til motmæle. De tingene syns jeg er viktige.

Bare fordi en ble kalt hore, betyr ikke at hun er det. For det andre, eksptemister finnes i alle religioner, men bare muslimer blir angrepet på denne måten. Hvorfor er det så vanskelig å la være å tegne en tegning hvis andre synes det krenkende? Muslimer har da aldri tegnet Jesus eller andre progeter. Og når det gjelder homofile, de muslimer som fordømer de er rett og slett trangsynte. Vold bør straffes, det er ikke noe å diskutere, men ikke si at alle muslimer er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle er ansvarlige for sine egne handlinger. Jeg kan ikke angripe deg fordi jeg synes noen nordmenn er rassister. Det blir jo helt feil. Men jeg kan heler ikke nekte deg å være norsk, eller atheist, eller troende.

Det hjelper lite å skrike, de blir bare mer provoserte, det eneste som vil hjelpe det er å ignorere og ta avstand. Religion, spesielt Islam brukes som våpen.

Hvorfor kan ikke dere si disse folka er ekstremister, de bør straffes? Som Tabris sier, lever de fleste muslimer i ro og fred.

Har dere sett katolikere demonstrere mot masseovergrep i den katolske kirken? Det blir jo feil å stemple alle katoliker som overgripere.

Jeg ville reagere dersom noen gikk ut å sa at nordmenn er mot ytringsfrihet f.eks. Da ville ikke jeg ønske å bli assosiert med det individet .

Og å ignorere islam nytter vel heller dårlig . Eller synes du vi bare skal oppgi ting som ytringsfrihet og likestilling for at ikke det skal bli noe bråk . En så undertrykt rolle vil aldri jeg innta. jeg forbeholder meg retten til å si å skrive hva jeg vil . Jeg er selvfølgelig klar til å ta konsekvensene av mine meninger .

Og ja jeg sier gjerne at disse folka er ekstremister og bør straffes , jeg mener ikke at muslimer kollektivt skal avstraffes .

Saken med katolikker gjaldt vel geistlige , da ville jeg forvente at andre katolske geistlige skal ta avstand fra det som har skjedd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi islam ikke er en organisasjon som man kan melde seg inne i eller kaste noen ut av, som f.eks et politisk parti eller en nynazistisk organisasjon er. Du kan ikke bestemme hvorvidt andre anser seg selv som muslim eller ikke.

men å være muslim er et valg , akkurat som å være kristen . Hvorvidt de føler seg som muslimer kan man ikke gjøre noe med . Men en Imam kan gå ut å si at han ikke anser disse som muslimer fordi de misbruker islam til å fremme frykt.

Det ville vel være et sterkt signal innad i det muslimske miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere steder hvor muslimer har gått ut og sagt at ekstremister og terrorister mistolker islam. Jeg har ingen kilder nå siden dette er ting jeg har snappet opp i aviser og blader de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest flere steder hvor muslimer har gått ut og sagt at ekstremister og terrorister mistolker islam. Jeg har ingen kilder nå siden dette er ting jeg har snappet opp i aviser og blader de siste årene.

ja enkeltmennesker , men dette er vel religionens problem siden de bruker islam som argument , burde ikke da imamer (geistlige ) gå ut å si ifra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Kan noen fortelle meg hvem jeg kan kontakte for å finne ut hvorfor min muslimske samboer ikke fikk invitasjon til å være med her? Siden en video brukes som argument for at muslimer, som i alle, er krapyl, så tar jeg det som en selvfølge at alle verdens muslimer har vært til stede og støttet opp. Min samboer fikk aldri sin invitasjon, så jeg føler meg rett og slett litt snytt her jeg sitter. Litt kjipt å være den ene muslimen i hele verden som ikke fikk være med liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi en ble kalt hore, betyr ikke at hun er det. For det andre, eksptemister finnes i alle religioner, men bare muslimer blir angrepet på denne måten. Hvorfor er det så vanskelig å la være å tegne en tegning hvis andre synes det krenkende? Muslimer har da aldri tegnet Jesus eller andre progeter. Og når det gjelder homofile, de muslimer som fordømer de er rett og slett trangsynte. Vold bør straffes, det er ikke noe å diskutere, men ikke si at alle muslimer er like.

Du tar ikke poenget. Når en mann dømmes til døden av en prest et eller annet sted, og folk kommer helt hit for å drepe ham, så blir det et poeng i seg selv å utfordre denne truselen og verdiene og trossystemet som ligger bak. For det er ikke en trusel mot en mann, men mot en verdi. Disse folka hater ikke Westergaard eller Vilks, for de kjenner dem ikke. Det de hater, er det faktum at det er mulig å tegne en slik tegning og publisere den. Og det vil de ha slutt på. Vel, de kan ikke få det som de vil. Vi har slåss for ytringsfriheten vår, og vil ikke gi den opp. Og den eneste måten jeg vet om å sikre seg at man har en rettighet, er å bruke den. Rettigheter er som muskler. Use it or loose it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Muslimer har da aldri tegnet Jesus eller andre progeter.

Kanskje du skal se på hva slags karikaturer av jødene som jevnlig vises i muslimsk media verden over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvem jeg kan kontakte for å finne ut hvorfor min muslimske samboer ikke fikk invitasjon til å være med her? Siden en video brukes som argument for at muslimer, som i alle, er krapyl, så tar jeg det som en selvfølge at alle verdens muslimer har vært til stede og støttet opp. Min samboer fikk aldri sin invitasjon, så jeg føler meg rett og slett litt snytt her jeg sitter. Litt kjipt å være den ene muslimen i hele verden som ikke fikk være med liksom..

Det er et åpent medium. Det er et fritt samfunn. Fikk DU invitasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan noen fortelle meg hvem jeg kan kontakte for å finne ut hvorfor min muslimske samboer ikke fikk invitasjon til å være med her? Siden en video brukes som argument for at muslimer, som i alle, er krapyl, så tar jeg det som en selvfølge at alle verdens muslimer har vært til stede og støttet opp. Min samboer fikk aldri sin invitasjon, så jeg føler meg rett og slett litt snytt her jeg sitter. Litt kjipt å være den ene muslimen i hele verden som ikke fikk være med liksom..

Han kan jo melde seg inn som støttemedlem i LIM og nevne at han har tatt dette standpunktet for sine muslimske venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere steder hvor muslimer har gått ut og sagt at ekstremister og terrorister mistolker islam. Jeg har ingen kilder nå siden dette er ting jeg har snappet opp i aviser og blader de siste årene.

Skal man dømme etter historien og profetens handlinger, så er det vel egentlig de moderate muslimene som har mistolket islam. Historisk sett så gjelder jo dette forsåvidt kristendommen også, (dersom vi betrakter dagens islam med slik kristendommen var for 400 år siden), bortsett fra at den kristne hovedpersonen hadde en litt annen tilnærming til kvinner og barn, krig og fred og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...