Gå til innhold

Jeg syns det er helt kvalmt å se hvor mange folk har ligget med...


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

OMG. Jeg kan viiirkelig ikke fatte at noen kan bry seg om hvor mange sexpartnere en annen har hatt. Det finnes ikke relevant i noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OMG. Jeg kan viiirkelig ikke fatte at noen kan bry seg om hvor mange sexpartnere en annen har hatt. Det finnes ikke relevant i noen sammenheng.

Oh nei, det ser ut til at du er en av få her inne som mener det. Kan du med hånden på hjertet si at det ikke hadde brydd deg det minste dersom din partner hadde hatt 30 andre partnere før deg?

Både i hensyn til sykdommer, erfaring, osv. De sier jo at alle de partnere din har hatt sex med, har du også hatt sex med gjennom partneren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bruker du ordet fordømme? Mislike noe, det er jo en ærlig sak det. Mye jeg misliker. Virker som du har litt oppheng i begreper, og har misforstått litt når det kommer til verderinger av begrep og ulikheter mellom det å ha personlige standpunkt basert på erfaringer/fakta/egen moral, kontra hva som ligger i begrep som fremmedfrykt,fordømming, stigmatisering, konservativ, liberal osv. Kort og godt, litt for mye hakkebakke skogen for min del. (Eller hva nå den skogen heter, hvor man kan gjøre som man vil, så lenge man er snill).

Tidligere historikk, i den grad den tilhører ytterpunktene som her - 70 stykk. Sier mye om forholdet til sex. Forholdet til egen kropp. Forholdet til koblingen mellom sex og følelser. Forholdet til selvkontroll. Troligheten av utroskap. Forholdet til likhet med meg, når det gjelder hvordan jeg er "koblet" på de områdene. Det sier mye om hva slags fornuft personen har, selvrespekt, logikk, frykt for sykdommer (eller manglende sådann) osv osv - som igjen er helt ulik min fornuft.

Tja, har du pult 40 stykk fra du var 16-22, og så har endret deg så er det greit nok. Men det tror jeg ikke skjer så ofte. De fleste som puler rundt, står jo standhaftig fast ved at "de gjør som de vil, har ikke noe å si, jeg var singel osv, det er fortid" å da er det uinteressant selv om det er 10 år siden sist de hadde ukentlige knullebølger.

OMG. Jeg kan viiirkelig ikke fatte at noen kan bry seg om hvor mange sexpartnere en annen har hatt. Det finnes ikke relevant i noen sammenheng.

Folk må jo forstå at jeg og f.eks. henne er skrudd sammen ulikt. :skratte: Å da spiller det egnetlig ingen rolle om jumpforjoy har 2 partnere. Bare det å ha sååå ulik oppfatning av en såpass viktig ting. Garantert ulikheter fra A-Å ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG. Jeg kan viiirkelig ikke fatte at noen kan bry seg om hvor mange sexpartnere en annen har hatt. Det finnes ikke relevant i noen sammenheng.

Desverre har du ikke rett i det hele tatt! Såklart det kan være din mening, men ikke utgi det som om det skulle vert fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Men hvorfor bruker du ordet fordømme?

I mine øyne er "å tenke dårlig om" ekvivalent med "å fordømme". Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Man må gjerne ha ligget med mange partnere for min del, bare de holder seg unna meg og jeg får vite det. Jeg kunne aldri tenke meg en jente som har ligget med 10 stykker før hun er 25. Må også si meg enig i at jeg faktisk ser litt ned på slike mennesker, både gutter og jenter. Kan ha noe å gjøre med at jeg tenker æsj! Slike folk kan jo fort spre sykdommer. Sier vel litt om personligheten og.

Vel at man har hatt få partnere er jo ikke noe garanti for at man ikke sprer sykdommer? Noen med 2 partnere kan like greit spre mer sykdommer enn noen med 20.

Det jeg lurer på er hvordan dere vet slikt. Om dere da virkelig ser ned på folk som har hatt mange partnere. Forestill gjerne at du blir virkelig god venn med noen, eller kanskje finner en kjæreste. Alt er helt fabelaktig, dere har like verdier, humor, tanker og planer om fremtiden - rett og slett alt treffer. Og da finner du ut at hun har hatt sex med 11 stykker før hun var 24. Hva da.. er alt ødelagt? På grunn av noe sånt?

Eller går dere rundt og spør alle potensielle venner og kjærester sånn når dere møter for første gang, sånn i tilfelle de har hatt litt for mange partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine øyne er "å tenke dårlig om" ekvivalent med "å fordømme". Derfor.

De andre 20 setningene mine hadde du ikke noe svar på? Når jeg først tok meg sammen og var saklig. Skuffende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med denne. Hva to samtykkende voksne foretar seg seg i mellom går ikke under moralbegrepet etter min mening. De har jo ikke forårsaket noen negative konsekvenser, hverken for seg selv eller andre, ei heller har de hatt onde intensjoner. Hvordan noe da kan karakteriseres som umoralsk er for meg ubegripelig.

At noen er så gammeldagse at de sitter og forarger seg over at resten ev verden ikke lever etter deres preferanser derimot, det har jeg skjønt. Men det har fortsatt ingenting med moral å gjøre.

Da antar jeg du er enig i at det heller ikke er umoralsk at menn benyytter seg av frivillig prostituerte damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

I mine øyne er "å tenke dårlig om" ekvivalent med "å fordømme". Derfor.

For øvrig: Hvis du mener at det er en signifikant forskjell her, så vennligst forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo ikke forårsaket noen negative konsekvenser, hverken for seg selv eller andre, ei heller har de hatt onde intensjoner. Hvordan noe da kan karakteriseres som umoralsk er for meg ubegripelig.

Det her tenker jeg oxo. Hvis ingen blir skadet på non måte men dem har det bra sammen. Hvorfor er det feil. Hvis dem bruker beskyttelse og ikke misbruker den andre personen.

Jeg bruker og kaster ingen. Og jeg bruker beskyttelse.

Den eneste gangen det blir feil er visst noen drar inn gud.

Når dem sier hva gud har sakt og lager en regel.

Men hvis jeg ikke drar inn gud. Og jeg behandler en person pent og begge er fornøyd og ingen har vært utro eller ødelakt for noe. Hvorfor er det feil?

Hvis dem føler at det er ok og at dem er ikke bliig/gratis men at dem gir og tar i en slaks lek. Hvorfor er det feil da?

Jeg ville gjerne visst om det. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

De andre 20 setningene mine hadde du ikke noe svar på? Når jeg først tok meg sammen og var saklig. Skuffende. :fnise:

Jo, det hadde jeg. Men jeg startet med denne. Men den har du altså ingen kommentar til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig: Hvis du mener at det er en signifikant forskjell her, så vennligst forklar.

Mer interessert i å høre kommentaren til de 20 tingene jeg mente en historie preget av "70 and counting" kan tilsi av ulikhter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen dame

Og i hvilken setting spør man egentlig etter slik informasjon? Har dere med spørreskjema på 1 date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må jo forstå at jeg og f.eks. henne er skrudd sammen ulikt. :skratte: Å da spiller det egnetlig ingen rolle om jumpforjoy har 2 partnere. Bare det å ha sååå ulik oppfatning av en såpass viktig ting. Garantert ulikheter fra A-Å ellers også.

Ja. men jeg har hatt få sexpartnere og likevel har en annen oppfatning enn deg.

Da er jo vi også skrudd sammen ulikt? Selv om jeg kanskje har hatt færre antall sexpartnere enn deg?

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh nei, det ser ut til at du er en av få her inne som mener det. Kan du med hånden på hjertet si at det ikke hadde brydd deg det minste dersom din partner hadde hatt 30 andre partnere før deg?

Både i hensyn til sykdommer, erfaring, osv. De sier jo at alle de partnere din har hatt sex med, har du også hatt sex med gjennom partneren din.

Jeg kan legge hånda hvor enn du vil, og si at jeg ikke hadde brydd meg om det, ja. Spist er spist. Så lenge vedkommende bryr seg om meg, er trofast og sjukdomsfri så ser jeg ikke noe som helst problem.

Hva "de" sier, bryr meg lite. Forøvrig et helt dust utsagn. Hvorfor har man hatt sex med alle partnern har hatt sex med? Er man sjukdomsfri, så er man sjukdomsfri. Erfaring er ikke noe negativt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. men jeg har hatt få sexpartnere og likevel har en annen oppfatning enn deg.

Da er jo vi også skrudd sammen ulikt? Selv om jeg kanskje har hatt færre antall sexpartnere enn deg?

Jaja, som jeg også sa, samme om jumpforjoy hadde hatt 2 partnere, kunne jo ikke vært mer uaktuell - pga skrudd sammen ulikt i meninger.

Man er ikke garantert en match bare for at den andre ikke har knullet rundt, det er jo klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Selv synes jeg ikke det påvirker moral, kun karakter.

Jeg vil f. eks. ikke synes det er en positiv attribut om en jente har spredd beina for et stort antall menn. (Det er ikke pc å si, men jeg synes det blir litt "spoiled goods" sånn egentlig).

Jeg blir heller ikke videre imponert om de har sex med meg den første dagen man møtes. Da tenker ikke jeg at det er fordi jeg er så sykt flink med damer, da tenker jeg at jeg har funnet en løs tøs.

Allikevel er dette kun mindre saker som ikke vil hindre meg hvis dama eller er flott. Ingen er perfekte, og det er jo ikke sånn at jeg ikke hadde klart å leve med det. Jeg blir bare ikke særlig imponert av det. Det er en liten skuffelse, men ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Du dummer deg ut her, Kristian. Ser du virkelig ikke det selv?

For øvrig er jeg veldig glad for at jeg ikke har en datter som er i passende alder for deg. Den typen holdninger du sprer rundt deg, unner jeg virkelig ingen unge kvinner å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i hensyn til sykdommer, erfaring, osv. De sier jo at alle de partnere din har hatt sex med, har du også hatt sex med gjennom partneren din.

Det har du ikke. Det er bare nevrotiske perosner med bakterieskrekk som sier det.

Og jeg har aldri hatt noen sykdom.

Den personen jeg HAR sex med er DEN PERSONEN der og da. Som dun deler tanker og opplevelsen med. Ikke alle dem andre som du traff før.

Men jeg får ikke noen svar her på korte/enkle spørsmål- så jeg rusler rolig ut igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dummer deg ut her, Kristian. Ser du virkelig ikke det selv?

For øvrig er jeg veldig glad for at jeg ikke har en datter som er i passende alder for deg. Den typen holdninger du sprer rundt deg, unner jeg virkelig ingen unge kvinner å oppleve.

Det er kommentaren din til det jeg sa om at jeg mener et partneranntall på 70 sier noe om forholdet til egen kropp, sex og følelser, selvrespekt osv. og at det forholdet er ulikt mitt forhold. ???

Ja, jeg syns nå det hadde vært fint om jeg får en datter som ikke knuller 70 stykk før hun er 25 år, men såklart, folk har jo ulike drømmer for barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...