Gå til innhold

Jeg syns det er helt kvalmt å se hvor mange folk har ligget med...


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Vel, det er i alle fall nok av folk her som fordømmer andre for å fordømme andre, men mens de tror at andre fordømmer andre, og de selv fordømmer andre, så får de vel bare holde på som de gjør, for de har sikkert en veldig god grunn til å fordømme andre for å fordømme andre....

;-)))

Skjønte ikk en d...t av hva du sa Kjetil- men jeg følte meg lissom litt fordømt.

Jeg hater ikke meg sjøl. Jeg gjorde det ikke for å bli likt- men når en dame vil. Og jeg vil. Er det feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ???

Vel, I'm in. I hvertfall når det gjelder å sammenligne utdannelsesnivå. :sjarmor:

Kult. Hvor mange år da? På hva?

Ser for meg svar med mange blindern 10 vektere her nå. :ler: Eventuelt mye start og slutt "jeg vet ikke hva jeg skal bli". :skratte:

Vel, det er i alle fall nok av folk her som fordømmer andre for å fordømme andre, men mens de tror at andre fordømmer andre, og de selv fordømmer andre, så får de vel bare holde på som de gjør, for de har sikkert en veldig god grunn til å fordømme andre for å fordømme andre....

;-)))

Ja, er nettopp det som er greia!

Hva ville du tenkt hvis det var en gutt..

Gutt/jente spiller ingen rolle. Jeg er ikke dobbeltmoralsk eller ulogisk nei..Samme "regler" for meg og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hadde vi tatt noen objektive tester og sammenlignet litt utdannelse osv. føler jeg meg trygg på at jeg jevnt over hadde pulverisert deg fra A-Å i alle fall.

Men naturlignok, et av de klareste tegn på lav IQ, er jo at man ikke helt skjønner "greia". Spesielt om man blendes av at den andre ikke gidder å pakke ting så veldig inn, men sier mer rett ut hva man mener - selv om det ikke er "fordomsfritt og suuuuper liberalt".

Skriveleifer og kommafeil er derimot en annen ting. :skratte:

"pulverisere deg fra A-Å", "sammenlignet med utdannelse"- veldig moden diskusjonsteknikk du har da unge mann.

Det jeg forøvrig mente med mitt innlegg er at jeg undres over hvor konstruktivt det er å fordømme andre mennesker og deres valg, såfremt deres handlinger og valg ikke har konsekvens for deg personlig.

Ja..frie mennesker gjør som de vil.

Greit nok at du misliker det. Men hva får du ut av det? En slags tilfredstillelse av at du føler at du er bedre enn andre?

Stiller meg enig med Ludovie og veravinge i denne problemstillingen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Kult. Hvor mange år da? På hva?

Ser for meg svar med mange blindern 10 vektere her nå. :ler: Eventuelt mye start og slutt "jeg vet ikke hva jeg skal bli". :skratte:

Hæ? Jeg er i ferd med å fullføre en doktorgrad.

Uansett, dette er ikke relevant her. Du fremstår som en usikker dott, samme hvor mye eller lite utdannelse du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Hvor mange år da? På hva?

Ser for meg svar med mange blindern 10 vektere her nå. :ler: Eventuelt mye start og slutt "jeg vet ikke hva jeg skal bli". :skratte:

Du er virkelig motbydelig usakelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"pulverisere deg fra A-Å", "sammenlignet med utdannelse"- veldig moden diskusjonsteknikk du har da unge mann.

Det jeg forøvrig mente med mitt innlegg er at jeg undres over hvor konstruktivt det er å fordømme andre mennesker og deres valg, såfremt deres handlinger og valg ikke har konsekvens for deg personlig.

Ja..frie mennesker gjør som de vil.

Greit nok at du misliker det. Men hva får du ut av det? En slags tilfredstillelse av at du føler at du er bedre enn andre?

Stiller meg enig med Ludovie og veravinge i denne problemstillingen ihvertfall.

Så kritiserer du at jeg diskuterer umodent, så sier du "unge mann". :skratte: Nummer 1 av herskerteknikk. :ler:

Nei, har ikke fordømt noen jeg, ei heller hatet noen. Har bare sagt at det er tull og tøys at det ikke har noe å si om en dame/kar har pult 70 stykk. Å at jeg på det grunnlaget har en oppfattelse av personen som gjør hun uaktuell som partner, og at nok er svært ulik henne i måten å tenke på - følelser osv.

Pluss, 9 av 10 jeg kjenner som knuller rundt, har nesten alltid ubeskyttet sex, og som sagt tester seg i beste fall for klamydia - thats it. Å det forbeholder jeg meg retten til å syns er kvalmt, motbydelig, uansvarsfult osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Jeg er i ferd med å fullføre en doktorgrad.

Uansett, dette er ikke relevant her. Du fremstår som en usikker dott, samme hvor mye eller lite utdannelse du har.

Ja, naturlignok er man usikker om man ikke er enig med deg. :skratte:

Å vet du hva, egentlig er det slik at alle som ikke vil ha en dame med 70 partnere, egentlig bare har liten penis og er dårlige i senga. :skratte:

Doktorgrad ja, det håper jeg faen meg er i tegneserier, eller "kjønnsforskning"..sosialantropologi, eller noe av den svadaarten.

Du er virkelig motbydelig usakelig...

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Nei, har ikke fordømt noen jeg, ei heller hatet noen. Har bare sagt at det er tull og tøys at det ikke har noe å si om en dame/kar har pult 70 stykk. Å at jeg på det grunnlaget har en oppfattelse av personen som gjør hun uaktuell som partner, og at nok er svært ulik henne i måten å tenke på - følelser osv.

Jo, det har du; fordømt, i hvertfall. I et tidligere innlegg sa du dette:

Du får tenke dårlig om meg siden jeg er så "opphengt" i det at jeg takker nei til en dame med 70 partnere, så skal jeg fortsette å tenke dårlig om damer med 70 partnere.

Å nei, seksuell historie er langt fra meningsløst. Må faktisk være 1 av de områdene som gir deg mest informasjon om en potensiell partner.

Og igjen: Jeg, og flere andre, har sagt at vi ikke har noen som helst problemer med at du har preferanser vedrørende en fremtidig partners seksuelle historie. Det er (i hvertfall for mitt vedkommende) fordømmingen og nedrakkingen vi har noe imot.

Dessuten: På hvilken måte gir seksuell historie så mye informasjon? :sprettoy: Som jeg skrev i et tidligere innlegg (det ser for øvrig ut til at du ikke har for vane å lese innlegg spesielt nøye, så i så måte er jeg ikke så fryktelig forbauset over at du ikke fikk det med deg), så kan det jo være at en person har hatt en utsvevende periode i livet, men lagt dette bak seg. Sier dette da så fryktelig mye om hvem denne personen er i dag? Eller er h*n da stemplet for livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt legitimt valg å ikke ønske en partner som har hatt sex med mange, men dere som syns dette er kvalmt, mener dere at dette er et moralsk spørsmål? At de som har eksperimentert mye er umoralske?

Jeg tenker nå som så at en hver får gjøre som en ønsker, men at alle samtidig er frie til å velge bort partnere de anser som uakktraktive (f.eks. på grunn av antall tidligere sexpartnere).

Jeg har for øvrig ikke eksperimentert med mange partnere, og jeg syns det er helt greit at mannen min ikke hadde hatt mange før meg. Men jeg får meg likevel ikke til å dømme de som har mange erfaringer, om de så er fornøyd med eller skammer seg over det.

Dette innlegget fikk jeg lyst til å svare seriøst på :)

Som en av de som synes det er kvalmt kan jeg jo fortelle litt om mine grunner.

Det har nok endel med moral å gjøre, ja. En som hopper til sengs med hvem som helst har ikke samme syn på sex som meg. Jeg mener det er noe som hører seriøse forhold til (eller enda bedre, ekteskapet). Antall mennesker man har ligget med er èn ting, men hvorfor man har ligget med disse menneskene er noe helt annet. En som har et bruk og kast syn på kropp (les ONS) gjør meg direkte kvalm enten det er snakk om 5 sexpartnere eller 100. En som har hatt sex med 30 stykker, alle i et forhold er ikke stort bedre. Da virker det som om man er sammen kun for sexens skyld, og at det ikke har noe med kjærlighet å gjøre. Kjærlighet og sex henger så absolutt sammen for meg. En som har hatt seriøse forhold hvor sex er en del av forholdet, og ikke fundamentet, den personen kan jeg takle at har hatt flere partnere, så lenge det ikke er snakk om tosifret antall. Det aller beste hadde vært en jomfru, men jeg er ikke nazi på det ;)

Det går også endel på tillit. Jeg kunne aldri stolt på at en som tidligere delte sitt mest private med alle og enhver ville hatt nok med bare meg. Har man et såpass stort behov for sex mens man er singel at man må gå på byen for å pult istedenfor å tilfredsstille seg selv, da blir jeg skeptisk til impulskontroll og seriøshetsgrad. En som lar sex styre på den måten vil være vant til en bruk og kast mentalitet, og ser for meg at vedkommende har lett for å være utro om ting går på tverke i forholdet, "for det er jo bare sex". Jeg tenker på disse menneskene som godt brukt vare, utpult, løs osv, og de er rett og slett ikke noe for meg. Jeg tenker også på hva som kan ligge bak, og tanken på de psykiske problemene som kan ha gjort at denne personene har blitt sånn får meg ihvertfall til å ta bena på nakken (for å løpe, altså. Ikke for å legge meg ned og ta imot :ler: )

En annen viktig del er kjønnssykdommer, og her går det mer på det store bildet enn enkeltpersonene. Selvsagt burde alle teste seg når de går inn i et nytt forhold, men det er det langt fra alle som gjør. Mange velger også å lyve om at de har gjort det. Det er så lett å overbevise seg selv om at det sikkert er trygt... "Javel, så har kanskje kjæresten min ligget med èn person før meg, det er ikke så farlig", men hva om hun han lå med har ligget med hundre og pådratt seg alt slags dritt? Hvor mange bruker prevensjon ved munnsex? Og hvor mange jenter tror du gjør det? Jo flere man holder på med, jo mer er man med på å spre sykdommene.

Ja, jeg ser ned på mennesker som ser på sex som noe gøy å fordrive tiden med. Det betyr ikke at jeg til daglig går rundt og irriterer meg over det, men når det f.eks kommer opp i diskusjoner blir jeg trist, kvalm, oppgitt og desillusjonert. Synes alt handler om sex og frigjøring nå for tiden, mens det aldri er snakk om gode, sunne verdier og normal anstendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for eksperimentering når det gjelder sex, men det at man ligger med en bøling andre, vitner for min del om karakterbrist eller dårlig moral. Jeg fordømmer ingen, så lenge dere ikke krysser min sti.

Hvis bare noen kunne forklart meg HVORFOR det er dårlig moral... Sånn at jeg kunne skjønt det.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kritiserer du at jeg diskuterer umodent, så sier du "unge mann". :skratte: Nummer 1 av herskerteknikk. :ler:

Nei, har ikke fordømt noen jeg, ei heller hatet noen. Har bare sagt at det er tull og tøys at det ikke har noe å si om en dame/kar har pult 70 stykk. Å at jeg på det grunnlaget har en oppfattelse av personen som gjør hun uaktuell som partner, og at nok er svært ulik henne i måten å tenke på - følelser osv.

Ja og så var faktisk ikke min første post rettet mot deg engang i utgangspunktet.. du bare valgte å hoppe på.

Jeg er selvsagt enig i at det er uansvarlig å ha sex uten beskyttelse. Men det er ikke mitt ansvar om folk har sex uten beskyttelse eller ei, ei heller hvor mange sexpartnere de har. Så da bruker jeg heller ikke noen tid til å tenke over hva andre gjør eller hva slags valg de tar.

Jeg har kun ansvar for meg selv og mine handlinger.

Jeg har selvsagt respekt for de som ikke ønsker en partner med mange seksualpartnere.

Poenget er igjen; hva er konstruktivt med å tenke for mye på hva andre folk gjør, så lenge en ikke har noe med det å gjøre selv.

Og herregud.. doktorgrad i tegneserier.. Sosialantropologi svadart herregud.. Måte på usakelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hva har antall sexpartnere med moral og karakter aa gjoere? Hvorfor er et hoeyt antall partnere en brist? Hvilke kriterier tenker dere paa her, hva er god moral og god karakter for dere (i forhold til sex). Hva er det som er galt med aa ha hatt mange partnere? Faar ikke noe tydelig svar paa dette fra dere som ikke liker folk som ligger med mange. Deres sier lite om hvorfor dere har noe imot det, saa det hadde vaert ok om dere kunne fortalt noe mer omkring det, hvorfor deres synes det er negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har aldri forstått hvorfor man skal legge seg i andre menneskers sexliv, men meg om det. Men så forstår jeg heller ikke de som deler slik informasjon heller, enten de bare har en eller 50 partnere. Tror virkelig enkelte mennesker at de er bedre enn andre, bare fordi de bare har hatt en partner? Og hvordan kan man bli kvalm av noe som ikke angår en selv?

Der traff du virkelig innertier :jepp:

For jeg blir nødt til å spørre trådstarter; Hva er det i deg som gjør at dette er et så viktig tema at det til og med påvirker deg fysisk? Hva har det med deg å gjøre? Minner det deg på noe fra ditt eget liv? Hva er ditt forhold til sex? Har du sex selv? Kan du snakke om sex til andre?

Dette er spørsmål som en terapeut sannsynligvis ville stilt deg - og terapi kan virkelig være en gave, en ressurs - det er ikke bare noe man trenger hvis man føler seg dysfunksjonell og syk. Kanskje sexlivet ditt ville blitt bedre om du gikk litt i terapi?

Det gjelder forsåvidt alle - enten de er promiskuøse, eller de er fordømmende i forhold til andres privatliv. Så lenge sexen skjer mellom voksne, samtykkende, likeverdige parter, synes jeg at vi skal leve; og la leve - pule; og la pule :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har antall sexpartnere med moral og karakter aa gjoere? Hvorfor er et hoeyt antall partnere en brist? Hvilke kriterier tenker dere paa her, hva er god moral og god karakter for dere (i forhold til sex). Hva er det som er galt med aa ha hatt mange partnere? Faar ikke noe tydelig svar paa dette fra dere som ikke liker folk som ligger med mange. Deres sier lite om hvorfor dere har noe imot det, saa det hadde vaert ok om dere kunne fortalt noe mer omkring det, hvorfor deres synes det er negativt.

Takk.. dette var det jeg egentlig ville frem til.. Men ble desverre litt hot headed av all usakeligheten til kristian82..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne ha ligget med mange partnere for min del, bare de holder seg unna meg og jeg får vite det. Jeg kunne aldri tenke meg en jente som har ligget med 10 stykker før hun er 25. Må også si meg enig i at jeg faktisk ser litt ned på slike mennesker, både gutter og jenter. Kan ha noe å gjøre med at jeg tenker æsj! Slike folk kan jo fort spre sykdommer. Sier vel litt om personligheten og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har antall sexpartnere med moral og karakter aa gjoere? Hvorfor er et hoeyt antall partnere en brist? Hvilke kriterier tenker dere paa her, hva er god moral og god karakter for dere (i forhold til sex). Hva er det som er galt med aa ha hatt mange partnere? Faar ikke noe tydelig svar paa dette fra dere som ikke liker folk som ligger med mange. Deres sier lite om hvorfor dere har noe imot det, saa det hadde vaert ok om dere kunne fortalt noe mer omkring det, hvorfor deres synes det er negativt.

Nei, dem sier ikke så mye om det.

Kanskje dem bare er sjalu pga at ingen vil ha dem særlig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hva har sex med moral å gjøre??

Jeg snakker selvfølgelig ikke om utroskap, det blir noe annet. Men sex mellom to voksne mennesker, som begge gjør det av fri vilje, fordi det er et like naturlig behov for dem som å spise og sove - hva har det med moral å gjøre? Svar på det, Kjetil?

Enig med denne. Hva to samtykkende voksne foretar seg seg i mellom går ikke under moralbegrepet etter min mening. De har jo ikke forårsaket noen negative konsekvenser, hverken for seg selv eller andre, ei heller har de hatt onde intensjoner. Hvordan noe da kan karakteriseres som umoralsk er for meg ubegripelig.

At noen er så gammeldagse at de sitter og forarger seg over at resten ev verden ikke lever etter deres preferanser derimot, det har jeg skjønt. Men det har fortsatt ingenting med moral å gjøre.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg personlig ville ikke hatt en partner som har ligget med mange. Det har ikke noe med å se ned eller opp på, men at jeg ser på sex som veldig privat ting som man bør ha mellom to som elsker hverandre.

En person som hadde hatt veldig mnage kjærester ville jeg så klart da vurdert nøye. Men dette er MEG . Hva dere andre gjør er helt opp til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har du; fordømt, i hvertfall. I et tidligere innlegg sa du dette:

Og igjen: Jeg, og flere andre, har sagt at vi ikke har noen som helst problemer med at du har preferanser vedrørende en fremtidig partners seksuelle historie. Det er (i hvertfall for mitt vedkommende) fordømmingen og nedrakkingen vi har noe imot.

Dessuten: På hvilken måte gir seksuell historie så mye informasjon? :sprettoy: Som jeg skrev i et tidligere innlegg (det ser for øvrig ut til at du ikke har for vane å lese innlegg spesielt nøye, så i så måte er jeg ikke så fryktelig forbauset over at du ikke fikk det med deg), så kan det jo være at en person har hatt en utsvevende periode i livet, men lagt dette bak seg. Sier dette da så fryktelig mye om hvem denne personen er i dag? Eller er h*n da stemplet for livet?

Men hvorfor bruker du ordet fordømme? Mislike noe, det er jo en ærlig sak det. Mye jeg misliker. Virker som du har litt oppheng i begreper, og har misforstått litt når det kommer til verderinger av begrep og ulikheter mellom det å ha personlige standpunkt basert på erfaringer/fakta/egen moral, kontra hva som ligger i begrep som fremmedfrykt,fordømming, stigmatisering, konservativ, liberal osv. Kort og godt, litt for mye hakkebakke skogen for min del. (Eller hva nå den skogen heter, hvor man kan gjøre som man vil, så lenge man er snill).

Tidligere historikk, i den grad den tilhører ytterpunktene som her - 70 stykk. Sier mye om forholdet til sex. Forholdet til egen kropp. Forholdet til koblingen mellom sex og følelser. Forholdet til selvkontroll. Troligheten av utroskap. Forholdet til likhet med meg, når det gjelder hvordan jeg er "koblet" på de områdene. Det sier mye om hva slags fornuft personen har, selvrespekt, logikk, frykt for sykdommer (eller manglende sådann) osv osv - som igjen er helt ulik min fornuft.

Tja, har du pult 40 stykk fra du var 16-22, og så har endret deg så er det greit nok. Men det tror jeg ikke skjer så ofte. De fleste som puler rundt, står jo standhaftig fast ved at "de gjør som de vil, har ikke noe å si, jeg var singel osv, det er fortid" å da er det uinteressant selv om det er 10 år siden sist de hadde ukentlige knullebølger.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...