Gå til innhold

Jeg syns det er helt kvalmt å se hvor mange folk har ligget med...


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Det er et helt legitimt valg å ikke ønske en partner som har hatt sex med mange, men dere som syns dette er kvalmt, mener dere at dette er et moralsk spørsmål? At de som har eksperimentert mye er umoralske?

Jeg tenker nå som så at en hver får gjøre som en ønsker, men at alle samtidig er frie til å velge bort partnere de anser som uakktraktive (f.eks. på grunn av antall tidligere sexpartnere).

Jeg har for øvrig ikke eksperimentert med mange partnere, og jeg syns det er helt greit at mannen min ikke hadde hatt mange før meg. Men jeg får meg likevel ikke til å dømme de som har mange erfaringer, om de så er fornøyd med eller skammer seg over det.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er kvalmende er å se at det finnes så mange fordømmende mennesker. Jeg klarer ikke fatte og begripe at det finnes noen som lar seg provoseres av andre menneskers sexliv. Hvilken rolle spiller det for deg, hvor mange naboen din har ligget med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good one!

Det er mange unge jenter som tror det er jævli kult å ha seg med enhver. De tror gutta vil like de bedre da. Men ingen gutt vil vel ha ei som er "oppbrukt" eller ? Det er jo ingenting spennende med henne, ho er jo allerede utforska...

Og i enkelte av de tilfellene er det ikke på grunn av at jentens yns det er kult å ligge rundt, men fordi de tror at gutten vil like henne bedre om hun blir med på det. Det kan være hun har dårlig selvtillit, og prøver å få bekreftelse på at noen kan være interessert i henne. Beklageligvis stemmer ikke dette, men det klarer ikke jenten å forstå.

Så i stedet for å dømme, kan du kanskje prøve å forstå at av og til ligger det mer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kvalmende er å se at det finnes så mange fordømmende mennesker. Jeg klarer ikke fatte og begripe at det finnes noen som lar seg provoseres av andre menneskers sexliv. Hvilken rolle spiller det for deg, hvor mange naboen din har ligget med?

Jeg driter helt fullstendig i hvor mange naboen eller noen som helst annen har ligget med.

Men jeg blir kvalm av tanken på å risikere at min neste partner har ligget med halvparten av befolkningen i kommunen før meg. Ligg med halve Europa om du vil, men hold deg bare veldig langt unna meg, er du snill! Syns du dette er fordømmende tanker, så gjerne for meg, om du vil!

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Det som er kvalmende er å se at det finnes så mange fordømmende mennesker. Jeg klarer ikke fatte og begripe at det finnes noen som lar seg provoseres av andre menneskers sexliv. Hvilken rolle spiller det for deg, hvor mange naboen din har ligget med?

Signerer denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er helt for eksperimentering når det gjelder sex, men det at man ligger med en bøling andre, vitner for min del om karakterbrist eller dårlig moral. Jeg fordømmer ingen, så lenge dere ikke krysser min sti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Fullstendig enig med Vera Vinge. Det er helt legitimt å ønske seg en partner som ikke har hatt haugevis med seksualpartnere før en (jeg ønsker selv dette, tror jeg). (Allikevel hvis en fyr har hatt en veldig utsvevende periode i livet for så å legge dette bak seg, vil dette så definitivt være helt OK (for meg)).

Det å fordømme mennesker på bakgrunn av seksuell historie derimot, er helt meningsløst, slik jeg ser det. Jeg tenker faktisk mye dårligere om mennesker som er opphengt i sånne ting, enn jeg gjør om folk som har hatt mange partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik det eller ei!! :-))

Jeg fokuserer på at de jeg eventuelt skal ha et forhold til, ikke tilhører den der "70 stykk and still counting" gruppen...Så så lenge den gruppen holder seg miiiiiiiiilevis unna meg, så er det egentlig greit.

Pluss, det er så inni heeeeeelvete uaktuelt med noe som helst i nærheten av ubeskyttet sex før begge har testet seg for alt! En del nek puler 100 stykk, og 50 uten kondom, så sjekker de seg kun for klamydia...HIV f.eks. nei, det kan de jo umulig få. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det masse navlebeskuende holdninger og fordeling av skam, moralprekninger i øst og vest!

Som andre har påpekt; Hvorfor bryr dere dere? Hvis dere ikke har tenkt å ha dere med en partner som har hatt mange sexpartnere før? Da angår jo dette problemet ikke dere overhodet!

Og så; Hva er rasjonellt med å hate mennesker som har hatt mange sexpartnere?

Det kan være underliggende grunner, men det kan også være av den enkle grunn at de liker sex.

Sex er naturlig, og bør ikke være skambelagt. Det går ann å bruke kondom for å forhindre uønsket graviditet eller kjønnsykdommer.

Hva slags logikk ligger det i at sex er såpass skambelagt og underlegges en kategori av moral eller ei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med Vera Vinge. Det er helt legitimt å ønske seg en partner som ikke har hatt haugevis med seksualpartnere før en (jeg ønsker selv dette, tror jeg). (Allikevel hvis en fyr har hatt en veldig utsvevende periode i livet for så å legge dette bak seg, vil dette så definitivt være helt OK (for meg)).

Det å fordømme mennesker på bakgrunn av seksuell historie derimot, er helt meningsløst, slik jeg ser det. Jeg tenker faktisk mye dårligere om mennesker som er opphengt i sånne ting, enn jeg gjør om folk som har hatt mange partnere.

Ja, blir slik du ser det.

Du får tenke dårlig om meg siden jeg er så "opphengt" i det at jeg takker nei til en dame med 70 partnere, så skal jeg fortsette å tenke dårlig om damer med 70 partnere.

Å nei, seksuell historie er langt fra meningsløst. Må faktisk være 1 av de områdene som gir deg mest informasjon om en potensiell partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Du får tenke dårlig om meg siden jeg er så "opphengt" i det at jeg takker nei til en dame med 70 partnere, så skal jeg fortsette å tenke dårlig om damer med 70 partnere.

Jepp, det gjør jeg, vær du trygg. Dvs, som jeg jo sa, det at du ikke vil ha en sånn dame synes jeg er fullstendig legitimt. Og, som jeg også sa, så er det også forholdsvis sannsynlig at jeg ville vært skeptisk til å innlede et forhold til en sånn mann.

Det er det at du tenker dårlig om sånne damer jeg reagerer på. Det kom vel ganske godt frem av innlegget mitt? Eller?

Endret av Ludovie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, seksuell historie er langt fra meningsløst. Må faktisk være 1 av de områdene som gir deg mest informasjon om en potensiell partner.

Hva slags informasjon gir det deg om potensiell partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det masse navlebeskuende holdninger og fordeling av skam, moralprekninger i øst og vest!

Som andre har påpekt; Hvorfor bryr dere dere? Hvis dere ikke har tenkt å ha dere med en partner som har hatt mange sexpartnere før? Da angår jo dette problemet ikke dere overhodet!

Og så; Hva er rasjonellt med å hate mennesker som har hatt mange sexpartnere?

Det kan være underliggende grunner, men det kan også være av den enkle grunn at de liker sex.

Sex er naturlig, og bør ikke være skambelagt. Det går ann å bruke kondom for å forhindre uønsket graviditet eller kjønnsykdommer.

Hva slags logikk ligger det i at sex er såpass skambelagt og underlegges en kategori av moral eller ei ?

Så man kan kun uttale seg om man har tenkt til å ha seg med en dame med 70 partnere? Det skjønte jeg ikke! Trodde det her var et forum jeg, hvor folk som likte/ikke likte/nøytrale, kunne komme med sin mening og tanker.

Hater?

Skambelagt? Man bare liker sex ja? :skratte:

Du har jo fullstendig misforstått alt du...Men flott å dra opp de der "frie mennesker gjør som de vil, sex er naturlig og godt". Fyf... :fnise: Det er jo grunn god nok til å finne en annen i alle fall, om personen har 5/100 partnere - om det var på det "dype" planet og de flowerpower argumentene som personen kom med. Viser bare at man er fundamentalt ulike - så det er faktisk ikke slik at det tallet og historikken IKKE representerer dype andre ulikhter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke spesielt klok eller reflektert; eller er du, Kristian?

Tja, hadde vi tatt noen objektive tester og sammenlignet litt utdannelse osv. føler jeg meg trygg på at jeg jevnt over hadde pulverisert deg fra A-Å i alle fall.

Men naturlignok, et av de klareste tegn på lav IQ, er jo at man ikke helt skjønner "greia". Spesielt om man blendes av at den andre ikke gidder å pakke ting så veldig inn, men sier mer rett ut hva man mener - selv om det ikke er "fordomsfritt og suuuuper liberalt".

Skriveleifer og kommafeil er derimot en annen ting. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått hvordan noen kan hate seg selv så mye at de har så mange ulike partnere.

Mener du at folk hater seg sjøl når dem er med mange forskjellige??

Tenk om dem ikke gjør det? Tenk om dem bare er en kåt person som liker å få sex uten at det er den personen som dem skal bli gift med. Og at dem tenker at dem slutter med det når dem finner den riktige damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ludovie

Tja, hadde vi tatt noen objektive tester og sammenlignet litt utdannelse osv. føler jeg meg trygg på at jeg jevnt over hadde pulverisert deg fra A-Å i alle fall.

Hæ???

Vel, I'm in. I hvertfall når det gjelder å sammenligne utdannelsesnivå. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er i alle fall nok av folk her som fordømmer andre for å fordømme andre, men mens de tror at andre fordømmer andre, og de selv fordømmer andre, så får de vel bare holde på som de gjør, for de har sikkert en veldig god grunn til å fordømme andre for å fordømme andre....

;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i enkelte av de tilfellene er det ikke på grunn av at jentens yns det er kult å ligge rundt, men fordi de tror at gutten vil like henne bedre om hun blir med på det. Det kan være hun har dårlig selvtillit, og prøver å få bekreftelse på at noen kan være interessert i henne. Beklageligvis stemmer ikke dette, men det klarer ikke jenten å forstå.

Så i stedet for å dømme, kan du kanskje prøve å forstå at av og til ligger det mer bak.

Hva ville du tenkt hvis det var en gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva har sex med moral å gjøre??

Jeg snakker selvfølgelig ikke om utroskap, det blir noe annet. Men sex mellom to voksne mennesker, som begge gjør det av fri vilje, fordi det er et like naturlig behov for dem som å spise og sove - hva har det med moral å gjøre? Svar på det, Kjetil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...