Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så er det år 2004...!!! Helt utrolig, nesten vanskelig å følge med...

Takk for alle jule/nyttårshilsner, Jennifer, Labella, *Meg* og Piglet!!

Håper dere også har hatt en fin jul / nyttårsfeiring :P

Det ble en fin jul, selv om jeg blir litt stresset av å ha min mor hengende rundt meg hele tiden. (Nå høres jeg veldig utakknemmelig ut, og den dårlige samvittigheten sniker seg frem...). Visst er det kjempe koselig å ha henne her, men hun snakker HELE tiden, så mye at det gikk flere dager før jeg overhodet fikk snakket med min lillesøster...

Min mor vil så gjerne hjelpe, men det kan ikke unngås at det blir en belastning når jeg ikke en gang kan gå ut med søppelposen, uten å høre at: "jamen, - det kunne jo jeg ha gjordt!"

Mulig jeg er litt merkelig, - men jeg har behov for litt tid for meg selv... Det ER ikke noe slitsomt i å lage middag, når jeg kan fordype meg i mine egne tanker, slitsomt blir det først når jeg hele tiden får høre hvor slitsomt det må være for meg!

Da jeg hadde hørt "åh, du kommer til å bli så sliten når du skal på arbeide!", tilstrekkelig mange ganger, - klarte jeg ikke å la vær å si at det ikke var arbeidet som var slitsomt, men at jeg ble sliten av å høre det hele tiden...

(Min arbeidsuke startet samme dag familien dro hjem).

Og - den dagen de dro og jeg skulle på arbeid, kom min svigerfar og skulle bli den neste uken. Nå har han også dratt, - min mann er på arbeidet og datteren i skole. Og min friuke har startet!! JIPPI!!! :P

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med friuke da :D

Det er litt godt å komme tibake til hverdagen igjen, blir litt på stedet hvil i ferier, men når man har en del tilng å få ordnet opp i, så er det deilig å kaste seg ut i det :wink:

Lykke til med nye spennede dager!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt år, Miranda-vennen! Håper det nye året blir et spennende og lykkelig år for deg.... ;)

Det er alltid deilig når ferien er over og man kan komme tilbake i vante rutiner igjen. Og det nye året betyr at man kan gi seg selv en ny start, enten det er på den ene eller den andre måten.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, et nytt år med nye muligheter :blunke:

Koselig å høre fra dere *Meg* og lmari, :klem: til dere begge.

Jeg har bestemt meg for å starte året med å være flinkere til å si hva jeg føler/mener. Selve arbeidsmessig er det ikke noe problem, men rent privat har jeg en tendens til å skjule det jeg føler. Hvilket sikkert også er sundt, - er det ikke slik at vi kvinner "føler" hele tiden, da :blunke:

Menn må ha det lettere!

I alle fall, - vi chattet litt et par ganger i løpet av i går. Kun om hverdagslige ting, men hun er så humoristisk at jeg kan ikke unngå å bli i godt humør. Mens vi satt der kom jeg til å tenke på hvor fint det egentlig var med Messenger, for på den måten hadde jeg jo henne litt hjemme i min egen stue...

"Det kan ikke skade å fortelle det", tenkte jeg. Så hun fikk vite at jeg synes det er fint å ha henne "her", og hun var enig...

Faktisk tror jeg hun liker oppmerksomheten hun får fra min side. Det virker sånn. Mulig jeg tar feil, men hun har en tendens til å stille seg helt tett inntil meg (side om side), sender meg noen gnistrende latterfulle blikk og jeg kan fortsatt kjenne avtrykket av hennes hånd på min rygg...

Jeg er rimelig trygg på at jeg ikke kommer til å "miste" henne på grunn av mine boblende følelser, så nå prøver jeg å slappe litt mer av... Ting kommer når tiden er inne...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda, fine nyttårsforsetter du har, viktig å kunne si i fra.

Jeg syns også det virker som kollegaen din liker oppmerksoheten fra deg, bare hun ikke gir deg falske forhåpninger, vil jo ikke at du skal bli såret.

Er du fortsatt like åpen med samboeren din om henne? Eller har det falt litt bort?

Lykke til videre :wink:

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *Meg*, apro po falske forhåpninger... Jeg ønsker heller ikke å bli såret, - det er det jeg har forsøkt å forhindre. Egentlig har jeg kommet frem til at det kun er to utveier; fullstendig lykke eller sitte igjen med en dyp hjertesorg...

Det er mulig hun bevisst gir meg forhåpninger (falske, eller ei). I perioder hvor jeg klarer å distansere meg, kommer hun med små utspill som vekker min interesse på ny... Forvirrende.

Jeg frykter veldig å bli såret, - vet ikke hvordan jeg skal takle dét. Hun fyller en stor del av livet mitt, også i form av kollega. Så blir jeg vraket må jeg også se meg om etter et annet arbeid, - og jeg trives generelt meget godt her hvor jeg jobber.

Jeg snakker ikke så mye om henne til mannen min, men han vet at min interesse for henne ikke har minsket... Sist natt satt vi (jeg og henne) og spilte Backgammon online på nettet, til midnatt... Han forstod godt at jeg ikke kom ned i stuen... Da jeg senere kom i seng, spurte han om ikke jeg ville invitere henne hjem til helga. Men vi har halveis invitert andre gjester, og egentlig vet jeg ikke om jeg orker gjester i det hele tatt...

Dessuten ser jeg henne på søndag.

Jeg har hatt noen merkelige drømmer om henne i det siste. Begge handler om at hun vil at vi skal vise vårt forhold åpent. I den ene drømmen kysser hun meg inne i en strengt relgiøs kirke, i den andre drømmen blir døren revet opp, og det er meget pinlig for vi ligger i sengen; jeg vil hoppe ut og kaste meg i klærne, men hun holder bare rundt meg selv om dynen blir trukket av... (Puh... godt det kun var en drøm!)

Det fikk meg alikevel til å tenke på en ting; - når vi sitter "i rapporten" om aftenen er jeg ikke så veldig begeistret når hun "røper" at vi har kontakt utenfor arbeidstiden... Men det er jo ikke ulovlig, så hvorfor berører det meg så?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers hadde jeg store planer for dagen, - det er nemlig tid for rengjøring! Både støvsugeren og vaskebøtta står fremme, klar til bruk...

Og jeg har kun et par timer på meg, så egentlig bør jeg komme i gang!

Ikke spille Backgammon - ikke spille backgammon - ikke spille backgammon

(Begynner å bli helt hekta på det!)

Har nemlig "fundet" Zone.com!!! Desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett det der...

Ser du for deg et alternativ, der det kanskje forblir sånn som det er nå da? Kanskje det også er det beste?

Alternativet med fullstendig lykke dere imellom, inkluderer det også samboeren din?

Merker du svekkede følelser ovenfor ham?

Dette ble mange spørsmål....du trenger ikke svare hvis du ikke vil...

Syns de drømmene dine minner litt om tanker rundt å komme ut av skapet jeg...

Nå var jeg kanskje litt direkte Miranda, rist meg hvis jeg gikk for langt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida *Meg*, - jeg rister deg ikke :blunke:

Starter med det siste først jeg, - å "komme ut av skapet"...

Jeg ser ikke på meg selv som biseksuell... Det er jo ikke kvinnekjønnet jeg tiltrekkes av, - det er jo kun Henne...

Er jeg bi allikevel? Det tror Hun forøvrig helt sikkert, siden jeg plutselig erklærer henne min interesse. (At "hun tenker på meg under dynen, - hva er Det så?! Er ikke det det samme? Prøver nok bare å "forsvare meg")

"Fullstendig lykke", - skulle kanskje bare ha skrevet "Lykke", - for "fullstendig" blir nok for utopisk...

Jeg forestiller meg et forhold til henne sideløpende med mannen min...

Det synes jeg ikke er urealistisk (eller problematisk), så lenge han godtar det...

Det kunne være veldig fint egentlig, - et forhold uten dagligdagse forpliktelser... Bare nyte hverandre...

Du spør om mine følelser for mannen min er svekkede, - det er de ikke. Jeg elsker ham fortsatt like mye, - han er mannen i mitt liv :P

(Til sommeren har vi 13 års jubileum...!)

Og så til det føste du spør om - om det kunne være et alternativ å ha det sånn som det er nå. Det vet jeg ikke om jeg klarer i lengden. Selv om det gir en spennende hverdag, er det også fryktelig slitsomt. Innimellom tenker jeg at jeg ikke klarer mer av dette, og gråter meg i søvn.

Andre ganger tenker jeg at det nok er det beste at det ikke blir til noe mer, - på den måten "mister jeg henne ikke" og jeg kan fortsette i mitt arbeide.

Men alt har en ende, og på et tidspunkt opphører også vår tid som kollegaer. På et eller andet tidspunkt. Så kan jeg sitte der å angre på at jeg ikke tok sjansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at du fortsatt elsker mannen din, og hvis du kan etablere et forhold ved siden av det du har i dag, problemfritt, er det ingen ting som er bedre enn det :D

Jeg syns dette med å sette seksualiteten sin i bås er helt unødvendig jeg, du trenger ikke kalle deg selv for noen ting!

Gå kun ut i fra følelsene dine du og lev ut i fra det :wink:

Så lenge tilværelsen i dag ikke er tilfredsstillede, syns jeg du skal ta sjansen jeg. Gi det en mulighet ved å handlinger eller ord!

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge tilværelsen i dag ikke er tilfredsstillede, syns jeg du skal ta sjansen jeg. Gi det en mulighet ved å handlinger eller ord!

Ønsker deg masse lykke til!

Takk *Meg* :P

Noen ganger handler det om å våge. Vi kan ikke alltid forutse konsekvensene, men vi, (både du og jeg), bør gjøre det føler er det mest riktige...

Jeg ønsker deg også masse, masse, Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg lykke til med nytt års forsettet!

Hva skal jeg si? Just do it!

Ellers må jeg (igjen) si at su er heldig med mannen din!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si? Just do it!

Piglet

Takk for oppmuntringen, Piglet :P

Jeg er i full gang, tok sjansen på å sende et kyss i slutten av chatten tidligere i dag, - og hun tok (allikevel) kontakt igjen nå... :blunke:

Og nå vil vi ta et spill backgammon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært lite innom dagbøker i det siste... Takk for koselig besøk i boka mi Miranda!

Ha en riktig god søndagskveld og en god uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...