Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1061 Del Skrevet 19. mai 2010 F eks "Jeg og kvinner kan ikke være kompiser"? Å? Sier du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1062 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Har du lest den amerikanske artikkelen du refererte til tidligere i denne tråden eller? Debatten er ikke over nei! Ja, jeg har lest den, leste til og med hele i motsetning til deg. Merkelig at du har gått glipp av selve essensen, konklusjonen og rammen for hele artikkelen, som er "JA menn og kvinner kan være bare venner". Endret 19. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 19. mai 2010 #1063 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Har du lest den amerikanske artikkelen du refererte til tidligere i denne tråden eller? Jeg hevder fortsatt at vi ikke kan sammenligne Norge med USA. Kultur, utvikling og ressurser har som nevnt mer å si enn du faktisk realiserer. Endret 19. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1064 Del Skrevet 19. mai 2010 Debatten er ikke over nei! Ja, jeg har lest den, leste til og med hele i motsetning til deg. Merkelig at du har gått glipp av selve essensen, konklusjonen og rammen for hele artikkelen, som er "JA menn og kvinner kan være bare venner". Debatten er ikke over før alle innser at jeg har rett! Konklusjonen er "Ja, menn og kvinner KAN være bare venner". Men det finnes en masse skjær i sjøen rundt dette, og det meste blir faktisk meget godt belyst i nevnte artikkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1065 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg er faktisk ikke spesielt sjalu Du har fremstilt deg selv som mer sjalu enn samtlige av mine venner og bekjente. Og mer sjalu enn alle andre som har ytret seg i denne tråden. Men hvorvidt det betyr at du er "spesielt sjalu", tipper jeg kommer an på hva man legger i "spesielt" og "sjalu". Det er det ingen som kan si noe sikkert om. I likhet med alt mulig annet. Så antakelig har du rett. Pga at jeg har et par hjerneceller ekstra, så forstår jeg at det ofte er slik, og dermed liker jeg selvfølgelig ikke at dama har mannlige venner. Har du holdt opptelling? Eller er det overflødig? Jo, sannsynligvis... Når du mener noe annet enn praktisk talt alle oppegående mennesker, er den eneste fornuftige forklaringen at du er litt smartere enn røkla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1066 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg hevder fortsatt at vi ikke kan sammenligne Norge med USA. Kultur, utvikling og ressurser har som nevnt mer å si enn du faktisk realiserer. Ja, det er også et godt poeng. Har vært litt i USA og de er mye mer på den sjekke/dating- og "målet i livet er å bli gift"-greia enn nordmenn. Det er også litt større kjønnsforskjeller. Når det er sagt så var jeg i USA med en kjæreste, og vi møtte bl a en del av hans venninner. Den han regnet som sin aller beste venn var faktisk en kvinne. Så det kommer vel an på miljøet der også, er forskjell på New Yorkere (mer "europeiske") og folk fra de tjukkeste sørstatene. Endret 19. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1067 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg hevder fortsatt at vi ikke kan sammenligne Norge med USA. Kultur, utvikling og ressurser har som nevnt mer å si enn du faktisk realiserer. Norge og USA er ikke like (ennå), nei - heldigvis! Endret 19. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1068 Del Skrevet 19. mai 2010 Du har fremstilt deg selv som mer sjalu enn samtlige av mine venner og bekjente. Og mer sjalu enn alle andre som har ytret seg i denne tråden. Men hvorvidt det betyr at du er "spesielt sjalu", tipper jeg kommer an på hva man legger i "spesielt" og "sjalu". Det er det ingen som kan si noe sikkert om. I likhet med alt mulig annet. Så antakelig har du rett. Har du holdt opptelling? Eller er det overflødig? Jo, sannsynligvis... Når du mener noe annet enn praktisk talt alle oppegående mennesker, er den eneste fornuftige forklaringen at du er litt smartere enn røkla. Du har dine lyse øyeblikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1069 Del Skrevet 19. mai 2010 Å? Sier du det Hvis du gir de to ekstra hjernecellene dine i oppgave å observere hvert sitt anførselstegn, vil du muligens legge merke til sitatformen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1070 Del Skrevet 19. mai 2010 Debatten er ikke over før alle innser at jeg har rett! Konklusjonen er "Ja, menn og kvinner KAN være bare venner". Men det finnes en masse skjær i sjøen rundt dette, og det meste blir faktisk meget godt belyst i nevnte artikkel. Og vi som er opplyst om disse skjærene og har både kart og kompass klarer utrolig fint å manøvrere rundt dem. Det var jo faktisk det artikkelen handlet om, at det er fullt mulig så lenge man er bevisst på ting og tang. Problemet ditt er at du tror kvinner er stokk dumme og naive, og det er vel egentlig den verste og mest feilaktige generaliseringen av dem alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1071 Del Skrevet 19. mai 2010 Debatten er ikke over før alle innser at jeg har rett! Konklusjonen er "Ja, menn og kvinner KAN være bare venner". Men det finnes en masse skjær i sjøen rundt dette, og det meste blir faktisk meget godt belyst i nevnte artikkel. Ja, kvinner og men kan være bare venner, det er fullt mulig og konklusjonen i artikkelen. Og utgangspunktet for hele denne tråden og den gamle laaange tråden var jo at du mener at det ikke er mulig. Orker ikke gå inn på skjærene og komplikasjonene som jeg har tilgode å oppleve så langt. Skulle det dukke opp problemer med fremtidige kjærester i så henseende så vil jeg komme tilbake til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1072 Del Skrevet 19. mai 2010 Og vi som er opplyst om disse skjærene og har både kart og kompass klarer utrolig fint å manøvrere rundt dem. Det var jo faktisk det artikkelen handlet om, at det er fullt mulig så lenge man er bevisst på ting og tang. Problemet ditt er at du tror kvinner er stokk dumme og naive, og det er vel egentlig den verste og mest feilaktige generaliseringen av dem alle. Problemet kan også tenkes å være at noen aldri har vært på sjøen. Hvorfor man da skal være så redd for skjær, er imidlertid en gåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1073 Del Skrevet 19. mai 2010 Og vi som er opplyst om disse skjærene og har både kart og kompass klarer utrolig fint å manøvrere rundt dem. Det var jo faktisk det artikkelen handlet om, at det er fullt mulig så lenge man er bevisst på ting og tang. Problemet ditt er at du tror kvinner er stokk dumme og naive, og det er vel egentlig den verste og mest feilaktige generaliseringen av dem alle. Jeg foretrekker å kunne navigere uten kart og kompass. Det er mye mindre komplisert da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1074 Del Skrevet 19. mai 2010 Du har dine lyse øyeblikk! Takker. Skulle gjerne ha kunnet si det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1075 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg foretrekker å kunne navigere uten kart og kompass. Det er mye mindre komplisert da. Jaja, da får du sitte og plaske for deg selv i et basseng da. Det er meget ukomplisert, men fisk får du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1076 Del Skrevet 19. mai 2010 Ja, kvinner og men kan være bare venner, det er fullt mulig og konklusjonen i artikkelen. Og utgangspunktet for hele denne tråden og den gamle laaange tråden var jo at du mener at det ikke er mulig. Orker ikke gå inn på skjærene og komplikasjonene som jeg har tilgode å oppleve så langt. Skulle det dukke opp problemer med fremtidige kjærester i så henseende så vil jeg komme tilbake til saken. Noen kvinner og menn kan være venner. Men langt ifra alle. Poenget mitt har hele tiden vært at det er idiotisk, da det kompliserer parforhold. Det er altså en teit praksis som øker riskene. Helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngeliqueW Skrevet 19. mai 2010 #1077 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg foretrekker å kunne navigere uten kart og kompass. Det er mye mindre komplisert da. Da foreslår jeg at du holder deg på land. Vi andre trives på sjøen, og synes ikke det er spesielt komplisert å bruke verken kart, kompass, sonar eller evt.gps. Vi har klart oss fint på sjøen, selv i utfordrende farvann, fordi vi tilpasser oss etter forholdene. (For sikkerhets skyld; jeg snakker fremdeles om vennskap mellom menn og kvinner...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1078 Del Skrevet 19. mai 2010 Noen kvinner og menn kan være venner. Men langt ifra alle. Poenget mitt har hele tiden vært at det er idiotisk, da det kompliserer parforhold. Det er altså en teit praksis som øker riskene. Helt unødvendig. Svar på en ting, Steinar, og jeg tror jeg har spurt om det ganske mange ganger før. Hvorfor syns du eksisterende venner som man aldri har hatt sex med er skremmende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1079 Del Skrevet 19. mai 2010 Da foreslår jeg at du holder deg på land. Vi andre trives på sjøen, og synes ikke det er spesielt komplisert å bruke verken kart, kompass, sonar eller evt.gps. Vi har klart oss fint på sjøen, selv i utfordrende farvann, fordi vi tilpasser oss etter forholdene. (For sikkerhets skyld; jeg snakker fremdeles om vennskap mellom menn og kvinner...) Ikke kan han ferdes på sjøen og ikke kan han ferdes på fjellet, begynner å bli begrenset med områder å bevege seg i for den karen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1080 Del Skrevet 19. mai 2010 Noen kvinner og menn kan være venner. Men langt ifra alle. Poenget mitt har hele tiden vært at det er idiotisk, da det kompliserer parforhold. Noen vil kanskje se det slik at det er det idiotiske parforholdet som kompliserer vennskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg