Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1101 Skrevet 19. mai 2010 Det må være litt av en vennegjeng du har! De aller fleste av mine venninner, har jeg aldri hatt noen seksuell interesse for. Har du seksuell interesse for kvinner da?
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1102 Skrevet 19. mai 2010 hmm.. Jo stemmer forsåvidt det. Jeg pleier å ha orgie med alle mine mannlige venner etter en pils eller to. Fleip ivei du, men virkeligheten er altså at risikoen er som størst når kvinnen er sårbar.
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1103 Skrevet 19. mai 2010 Har du seksuell interesse for kvinner da? Jada, det skorter ikke på det. Er nok bare at venninnene mine er så sinnssvakt stygge.
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1104 Skrevet 19. mai 2010 Jada, det skorter ikke på det. Er nok bare at venninnene mine er så sinnssvakt stygge. Det høres fornuftig ut
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1105 Skrevet 19. mai 2010 Det kan bare skyldes at du er "særdeles lite tiltrekkende". Ellers resulterer all kontakt med menn i en runde i halmen. Sånn er reglene. Å, faen.. der ligger det nok ja..
Gjest Eurodice Skrevet 19. mai 2010 #1106 Skrevet 19. mai 2010 Det høres fornuftig ut Jeg tror nok Fønix mente det ironisk .
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1107 Skrevet 19. mai 2010 De "rette" forholdene bruker ofte å ha noe med fest, fyll og rus å gjøre. Og problemer i den ene eller begges parforhold. Det hender vi fester men det er lite med fyllefester, så konklusjonen må bli at jeg ikke er pen nok og at det er for lite fyll - det pleier jo ofte å være en sammenheng der for det sies jo at mer man drikker jo penere blir dama
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1108 Skrevet 19. mai 2010 (endret) Det hender vi fester men det er lite med fyllefester, så konklusjonen må bli at jeg ikke er pen nok og at det er for lite fyll - det pleier jo ofte å være en sammenheng der for det sies jo at mer man drikker jo penere blir dama Jepp, det er et gammelt godt ordtak det. Og jeg regner egentlig med at det gjelder for dere kvinner også; altså at desto mer man drikker jo penere blir han tullingen. Og jeg tror ikke det kan trekkes i tvil at det er en klar sammenheng mellom utroskap og fest, fyll og sårbarhet. Endret 19. mai 2010 av Steinar40
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1109 Skrevet 19. mai 2010 Det høres fornuftig ut Sikkert, men litt kjipt også. Så langt i livet har jeg stort sett bare hatt sex med folk som ikke tilhører min nærmeste vennekrets. Hadde kompisene mine vært fine, ville jeg jo ha høvla over dem også.
Gjest brutal_mann Skrevet 19. mai 2010 #1110 Skrevet 19. mai 2010 Den vekkelsesbevegelsen deres hadde kanskje vært litt mer interessant om dere hadde fortalt oss noe vi ikke vet og gitt inntrykk av at dere hadde en dypere innsikt i dette her enn oss. I stedet preker dere om ting som vi fant ut av helt på egen hånd når vi var 15, og som er minimale problemer og tilbakelagte stadier i dag. I stedet for å tro at dere vet mer enn alle kvinner, så kan dere kanskje ta litt erfaringer fra oss som åpenbart er litt mer viderekomne i "venn av motsatt kjønn"-gamet. Betyr dette at du er enig i det jeg skrev? :klø: Var et veldig tvetydig svar du kom med.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1111 Skrevet 19. mai 2010 Jepp, det er et gammelt godt ordtak det. Og jeg regner egentlig med at det gjelder for dere kvinner også; altså at desto mer man drikker jo penere blir han tullingen. Og jeg tror ikke det kan trekkes i tvil at det er en klar sammenheng mellom utroskap og fest, fyll og sårbarhet. Sikkert, men som sagt - hittil har det ikke vært noe problem i mitt liv.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1112 Skrevet 19. mai 2010 Sikkert, men litt kjipt også. Så langt i livet har jeg stort sett bare hatt sex med folk som ikke tilhører min nærmeste vennekrets. Hadde kompisene mine vært fine, ville jeg jo ha høvla over dem også. Har holdt meg utenfor vennekretsen jeg også..
Steinar40 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #1114 Skrevet 20. mai 2010 Når menn og kvinner har vært venner lenge, er fasen med seksuell tiltrekning som regel over. Enten håndterte man det ved å snakke seg igjennom det (da de fleste kvinner ihvertfall forstår at vennskapet endres om man har sex med hverandre), eller så døde den interessen ut gjennom at ene eller (som regel) begge skaffet seg partnere på hver sin side. Ergo er den risikoen du snakker om ikke til stede. Det jeg påstår er at denne risikoen blusser opp igjen, så snart et av disse parforholdene treffer på et skjær i sjøen. Mitt inntrykk er at du/dere er såpass usikre at det er derfor dere trenger mannlige venner - altså bekreftelse. Noe som er meget USUNT for parforholdet. Jeg har ekser som venner, og dette fungerer fordi det seksuelle er et tilbakelagt stadium, men vi liker hverandre som mennesker. Dette siste er ofte også grunnlaget for et vennskap. Tror du virkelig at en ny partner er interessert i at du er venner med dine ekser? I så fall er du direkte teit. Jeg lurer på hvor mange ganger vi må fortelle deg dette før du innser at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex?? Personlig har jeg ingen mannlige venner som er så lite smarte at de legger an på meg mens jeg er i et forhold. Og skulle de mot formodning gjøre det, er jeg voksen nok til å takke pent nei. ... at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex? Bare måten du skriver dette på gir meg frysninger på ryggen! Dette har ingenting med våre naive og egoistiske ønsker og behov å gjøre, alle andre enn du kommer med egenopplevde erfaringer på området. Vennskap mellom kvinner og menn funker. Vi har selv opplevd det, kjenner til risikoen og problemene (sukk), og ser at ved å kommunisere med venner og partnere er det ikke noe problem. Selvfølgelig kommer dette av naive og egoistiske ønsker og behov. Hadde du ikke vært naiv og hatt behov for bekreftelse, så hadde du innsett at venninner er de vennene du trenger. Mannlig oppmerksomhet skal du bare ha behov av fra en seriøs partner.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. mai 2010 #1115 Skrevet 20. mai 2010 Det jeg påstår er at denne risikoen blusser opp igjen, så snart et av disse parforholdene treffer på et skjær i sjøen. Mitt inntrykk er at du/dere er såpass usikre at det er derfor dere trenger mannlige venner - altså bekreftelse. Noe som er meget USUNT for parforholdet. Usikre, hva pokker mener du? Jeg og andre her har prøvd å si at våre vennskap ikke handler om bekreftelse av oss som kvinner. Vennskap er noe helt annet. Og jeg har hatt den ene kompisen gjennom flere forhold (tre i hvert fall)så det har vært flere anledninger til at noe skulle ha blusset opp her, men så har ikke skjedd. Og nei forholdene har ikke tatt slutt på grunn av kompisen, de tok slutt fordi vi var for unge og ikke klare for alvorlige forhold. Tror du virkelig at en ny partner er interessert i at du er venner med dine ekser? I så fall er du direkte teit. Jeg er ikke uvenner med mine ekser, men de er heller ikke i vennekretsen jeg har. En av dem er riktignok gift med en venninne av meg så han er jo i vennekretsen da, hun var ikke venninne med meg da jeg var sammen med han - vi ble kjent senere og traff min eks på byen og søte følelser oppsto mellom dem, hyggelig. Vi snakker med hverandre når vi møtes, oppdateres på livene våre og går videre igjen. Ingen av dem har oppført seg på en måte som gjør at vi må være uvenner. ... at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex? Bare måten du skriver dette på gir meg frysninger på ryggen! Tror ikke du skjønner denne, vi har ikke sex med venner men vi er både venner og seksualpartnere for kjæresten vår. Skjønner ikke helt hvorfor det gir deg frysninger på ryggen? Er det ikke fint da at vi vet forskjell på venner og kjæreste? Selvfølgelig kommer dette av naive og egoistiske ønsker og behov. Hadde du ikke vært naiv og hatt behov for bekreftelse, så hadde du innsett at venninner er de vennene du trenger. Mannlig oppmerksomhet skal du bare ha behov av fra en seriøs partner. Og igjen, jeg og andre her er ikke ute etter mannlig bekreftelse av våre mannlige venner, de er venner. Jeg er ikke naiv, jeg syns det er deilig med bekreftelse fra menn, et blikk eller et kompliment men det er ikke kompisene dette kommer fra men fra tilfeldige menn. Og jeg har ikke sex med de tilfeldige mennene heller, så fremt jeg ikke blir kjæreste med en av dem i fremtiden, hvem vet. Mine kompiser behandler meg som en kamerat og de legger ikke mer merke til hva jeg har på meg enn de mannlige kameratene deres har på seg. Den mannlige bekreftelsen gir de til sine kjære. Vi/jeg har skjønt at DU ikke vil at dama di skal ha mannlige venner og helst ikke venner i hele tatt og det er greit, men respekter at det faktisk er noen av oss som fint klarer å få og beholde kjærester til tross for mannlige venner.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1116 Skrevet 20. mai 2010 Fordi slike "vennskap" kan endre seg under de "rette" forholdene. Dette er risikoen og problemene på dette området i et nøtteskall. At dere er naive etc., og/eller ikke ønsker å innse problemene pga deres egne egoistiske ønsker og behov, endrer ingenting i praksis. Men, Steinar, hva er det som gjør at du tror at noen man aldri har hatt lyst til å sex med, får man lyst til å ha sex med når man er i forhold OG har fri tilgang på sex fra partner? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem. Det er IKKE egoistisk å ha venner, venner beriker livet gjensidig for begge to. Tror det er DU som er redd for å være naiv, for det er alltid det du kommer tilbake til. For meg blir det ikke vennskapet som er et problem, men den nye sjalu partneren som vil bestemme hvem kjæresten sin kan få lov til å leke med, og hvordan.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1117 Skrevet 20. mai 2010 Tja... Jeg sier bare hva verden har vist meg Og prøver å "vekke" damene til å enten: a) innse at menn mer enn gjerne puler deg bare for å pule deg. b) at de kvinner som har innsett dette ikke utnytter situasjonen. Sånn ca. a) Joda, det stemmer ofte. Poenget er at når man har mannlige venner hvor dette har utgått, fordi man har hatt vett til å verdsette vennskapet, og det gjerne i tjue år, så vil man ikke akutt pule som kaniner med en gang en blir sammen med, eksempelvis Steinar. (eller kanskje man hadde gjort det om man ble sammen med eksempelvis, Steinar) b) Eller vi HAR utnyttet situasjonen, og da mistet en god venn.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1118 Skrevet 20. mai 2010 Det kan bare skyldes at du er "særdeles lite tiltrekkende". Ellers resulterer all kontakt med menn i en runde i halmen. Sånn er reglene. Ah! Jeg er stygg, endelig forsto jeg det! *synger* Ingen vil pule Kate fordi hun er stygg Selv om hun legger seg på rygg hver gang hun ser en mann og hun gjør alt hun kan for å få seg pikk hun bruker list og slikk spesielt med sine venner kjenner hun det tenner og kiler godt i tissen mens vennens tiss er vissen og løsningen er blitt Kate er stygg som hoggorm, gitt!
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. mai 2010 #1119 Skrevet 20. mai 2010 Ah! Jeg er stygg, endelig forsto jeg det! *synger* Ingen vil pule Kate fordi hun er stygg Selv om hun legger seg på rygg hver gang hun ser en mann og hun gjør alt hun kan for å få seg pikk hun bruker list og slikk spesielt med sine venner kjenner hun det tenner og kiler godt i tissen mens vennens tiss er vissen og løsningen er blitt Kate er stygg som hoggorm, gitt! Da er vi to, fælles skjæbne - fælles trøst
AngeliqueW Skrevet 20. mai 2010 #1120 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Det jeg påstår er at denne risikoen blusser opp igjen, så snart et av disse parforholdene treffer på et skjær i sjøen. Mitt inntrykk er at du/dere er såpass usikre at det er derfor dere trenger mannlige venner - altså bekreftelse. Noe som er meget USUNT for parforholdet. Så istedet for å jobbe oss gjennom problemene i forholdet, går vi til køys med nærmeste mannlige venn? Fordi vi er så usikre og naive? Tror du virkelig at en ny partner er interessert i at du er venner med dine ekser? I så fall er du direkte teit. Nei, det tror jeg ikke han vil være, ergo er det en super måte å sortere ut kontrollfriker og usikre små gutter på. Jeg krever at min fremtidige partner stoler på meg og godtar at jeg har mannlige venner. At jeg fremdeles er venner med mine ekser, kan jo bety at mine kommunikative evner er meget velutviklede og at jeg er en person som ikke er bitter og langsint over ting som skjedde for lenge siden. Mine ekser er akkurat ekser fordi vi vokste fra hverandre. Det er ingen forskjell mellom mine og dine krav til en fremtidig partner. Vi har begge lov til å kreve at en fremtidig partner respekterer våre ønsker om (i mitt tilfelle) beholde mannlige venner eller (i ditt tilfelle) kvitte seg med disse. Det minsker utvalget av potensielle partnere, men vi kan ikke gå på akkord med hvem vi er, eller hur? ... at kvinner ikke nødvendigvis blander vennskap og sex? Bare måten du skriver dette på gir meg frysninger på ryggen! Hvorfor det? Utdyp. Selvfølgelig kommer dette av naive og egoistiske ønsker og behov. Hadde du ikke vært naiv og hatt behov for bekreftelse, så hadde du innsett at venninner er de vennene du trenger. Mannlig oppmerksomhet skal du bare ha behov av fra en seriøs partner. Jeg får FOR mye mannlig oppmerksomhet, ellers takk. Det slipper jeg gudskjelov hos mine mannlige venner. Endret 20. mai 2010 av AngeliqueW
Fremhevede innlegg