Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1121 Skrevet 20. mai 2010 Mitt inntrykk er at du/dere er såpass usikre at det er derfor dere trenger mannlige venner - altså bekreftelse. Noe som er meget USUNT for parforholdet. Venner er verre en kolera! Verden er full av tragiske eksempler på mennesker som har lagt sin skjebne i grus fordi de ikke klarte å holde seg unna venner. Jeg har heller ikke klart å styre unna fristelsen selv. Men jeg er svak. Jeg innrømmer at jeg av og til kan være usikker og redd for ikke å strekke til. I virkelig tunge stunder, kan jeg få tanker om at hvis jeg ikke er kjærlig og generøs overfor kjæresten min, vil hun kanskje rette sin oppmerksomhet mot andre menn. Det må være fint å være så trygg som deg, Steinar. Selvfølgelig kommer dette av naive og egoistiske ønsker og behov. Hadde du ikke vært naiv og hatt behov for bekreftelse, så hadde du innsett at venninner er de vennene du trenger. Mannlig oppmerksomhet skal du bare ha behov av fra en seriøs partner. Nå må du høre på Steinar, AngeliqueW! Han vet hvilke venner du trenger. Selv om jeg ikke alltid har vært så flink til å holde min egen sti ren, blir jeg kvalm av det ekstravagante nytelsesfokuset i dagens forbrukssamfunn. Før i tiden klarte folk seg med det de trengte, og var fornøyde med det. Nå til dags skal man ha venner bare for gledens og trivselens skyld. Ikke rart at det går til helvete.
Tabris Skrevet 20. mai 2010 #1122 Skrevet 20. mai 2010 Tror du virkelig at en ny partner er interessert i at du er venner med dine ekser? I så fall er du direkte teit. Jeg er venn med min eks, og min samboer har ingen problemer med det. Faktisk så har min samboer også min eks som venn på både MSN og Facebook, og de prater sammen der rett som det er, de også.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1123 Skrevet 20. mai 2010 Kommer aldri til å gå bra, Tabris. Plutselig en dag, sånn helt uten forvarsel så, PLOPP, puler dere. Med en gang kjæresten din nekter å ta oppvasken, så OUPS en pul med eksen. Biologien vår tilsier det, og tror du noe annet er du direkte naiv. MERK MINE ORD!
Gjest Anjelika Skrevet 20. mai 2010 #1124 Skrevet 20. mai 2010 Betyr dette at du er enig i det jeg skrev? :klø: Var et veldig tvetydig svar du kom med. Vi er da ikke så usannsynlig tette i pappen at vi ikke vet at det er en mulighet for seksuell tiltrekning mellom to av motsatt kjønn. Eller som Chris Rock sier, every guy you've met since you were 13 has wanted to fuck you Men det betyr ikke at kvinner og menn aldri kan være bare venner. Det er ikke noe å diskutere engang, for det er så mange som faktisk er det. At vi kvinner utnytter menns ustyrlige og altoppslukende kåthet for bekreftelse er en latterlig påstand. Jeg skal ikke snakke for hele kvinnerasen nå, men jeg kjenner i hvert fall ingen som synes det er kult med falske venner som bare vil ned i trusene på dem. Faktisk er ingenting kjipere enn det, spesielt når man går gjennom en krise.
Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1125 Skrevet 20. mai 2010 Faktisk så har min samboer også min eks som venn på både MSN og Facebook, og de prater sammen der rett som det er, de også. Hmm... sikker på at de ikke knuller også?
Tabris Skrevet 20. mai 2010 #1126 Skrevet 20. mai 2010 Kommer aldri til å gå bra, Tabris. Plutselig en dag, sånn helt uten forvarsel så, PLOPP, puler dere. Med en gang kjæresten din nekter å ta oppvasken, så OUPS en pul med eksen. Biologien vår tilsier det, og tror du noe annet er du direkte naiv. MERK MINE ORD! LOL! Jeg skal ha det i bakhodet.
Tabris Skrevet 20. mai 2010 #1127 Skrevet 20. mai 2010 Hmm... sikker på at de ikke knuller også? Litt skaphomofili også, for å gjøre det hele komplett. Betyr det at man ikke kan ha venner av samme kjønn heller? :klø:
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1128 Skrevet 20. mai 2010 Som jeg nevnte for Steinar en gang, så har jeg pult et par av venninnene mine. Kådskab hjelper villig dame å ta der ho finner. Det har dog ikke påvirket noen av vennskapene mine...
Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1129 Skrevet 20. mai 2010 Litt skaphomofili også, for å gjøre det hele komplett. Betyr det at man ikke kan ha venner av samme kjønn heller? :klø: Jeg er litt usikker på reglene her (mye nytt å sette seg inn i). Men for å være på den sikre siden, bør man nok droppe dem også. Det handler jo om å minimere risiko, og dette låt ikke særlig naturlig.
Tabris Skrevet 20. mai 2010 #1130 Skrevet 20. mai 2010 Nei, etter hva jeg har forstått, så har Steinar nevnt tidligere at man ikke skal ha for mye omgang med venner av samme kjønn heller. Når det gjelder å minimere risiko, så håper jeg Steinar aldri kjører bil. Det vil minimere risikoen om man tar bussen eller helst går. Antagelig burde Steinar bestille alt han kan av mat og nødvendigve varer på nett, så slipper han å gå ut døren. Det minimerer risikoen enda mer.
Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1131 Skrevet 20. mai 2010 Ja, det beste er nok å sitte hjemme foran pc-en og vente på at livet skal bli så ufarlig at man tør å være med på det.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1132 Skrevet 20. mai 2010 Nei, etter hva jeg har forstått, så har Steinar nevnt tidligere at man ikke skal ha for mye omgang med venner av samme kjønn heller. Nei, slekt er greit, mener jeg å huske. Men man skal ikke ha for mye kontakt med venninner (om man er dame) eller sin mor, da dette kan gå utover kvalitetstida i forholdet. Så du husker rett, Tabris!
AngeliqueW Skrevet 20. mai 2010 #1133 Skrevet 20. mai 2010 Jeg er litt usikker på reglene her (mye nytt å sette seg inn i). Men for å være på den sikre siden, bør man nok droppe dem også. Det handler jo om å minimere risiko, og dette låt ikke særlig naturlig. Spør Steinar, han vet dette. Forøvrig skal jeg ta en ringerunde til mine beste venner og si at vi bør droppe vennskapet ettersom jeg en gang kan finne en mann som ikke vil like at jeg bruker tid på dem. Jeg tror det vil være det mest fornuftige og smarte å gjøre, og takk til deg, Steinar, for at du endelig fikk meg til å innse dette. Uten din hjelp hadde jeg nok forblitt singel resten av livet, en skjebne verre enn døden...
Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1134 Skrevet 20. mai 2010 Nei, slekt er greit, mener jeg å huske. Men man skal ikke ha for mye kontakt med venninner (om man er dame) eller sin mor, da dette kan gå utover kvalitetstida i forholdet. Så du husker rett, Tabris! Fryktelig mye regler å holde orden på, men du verden for et flott parforhold man får når man først har lært seg alle sammen. Jeg gleder meg skikkelig!
Tabris Skrevet 20. mai 2010 #1135 Skrevet 20. mai 2010 Håper du har gått gjennom klesskapet ditt også, Fønix. Alt som er over knærne eller viser utringning må bort. (Lurer på hva Steinar mener dama hans skal gå i på stranden :klø: ).
Fønix Skrevet 20. mai 2010 #1136 Skrevet 20. mai 2010 Forøvrig skal jeg ta en ringerunde til mine beste venner og si at vi bør droppe vennskapet ettersom jeg en gang kan finne en mann som ikke vil like at jeg bruker tid på dem. Jeg tror det vil være det mest fornuftige og smarte å gjøre, og takk til deg, Steinar, for at du endelig fikk meg til å innse dette. Uten din hjelp hadde jeg nok forblitt singel resten av livet, en skjebne verre enn døden... Det er mulig at du kunne skaffet deg en naiv og unaturlig mann. Men han fornuftige kunne du nok sett langt etter.
AngeliqueW Skrevet 20. mai 2010 #1137 Skrevet 20. mai 2010 Håper du har gått gjennom klesskapet ditt også, Fønix. Alt som er over knærne eller viser utringning må bort. (Lurer på hva Steinar mener dama hans skal gå i på stranden :klø: ). Burkini må jo være det fornuftige valget.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 20. mai 2010 #1138 Skrevet 20. mai 2010 Håper du har gått gjennom klesskapet ditt også, Fønix. Alt som er over knærne eller viser utringning må bort. (Lurer på hva Steinar mener dama hans skal gå i på stranden :klø: ). På stranda? Er ikke det en ganske utopisk tanke da? Det kan jo være menn der! Men hvis Steinar er med så går det nok bra, han slår ned de som måtte driste seg til å kaste et blikk på dama hans, eller helst før de gjør det for det er jo bedre å være føre var. Og alene, med venninner, det kan hun bare glemme for det er ikke særlig fornuftig eller smart.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1139 Skrevet 20. mai 2010 Fryktelig mye regler å holde orden på, men du verden for et flott parforhold man får når man først har lært seg alle sammen. Jeg gleder meg skikkelig! SIden du er mann (?) Fønix, og er så smart, så hadde jeg vært deg evig takknemlig om du kunne skrevet ned disse reglene for oss på en oversiktlig og ren og pen måte, slik at vi alle kan følge dem, og bli lykkelige, som Angelique sier. Hodet mitt sprenges litt av all denne infoen nå, skjønner du.
Gjest KateW Skrevet 20. mai 2010 #1140 Skrevet 20. mai 2010 Det er mulig at du kunne skaffet deg en naiv og unaturlig mann. Men han fornuftige kunne du nok sett langt etter. og det ville jo være både naivt og ufornuftig.
Fremhevede innlegg