Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvekandidat

Mener du at dagens kvinner er kalde altså?

Og med det mener du at dagens menn er kalde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bianca26

Mener du at dagens kvinner er kalde altså?

Nei men at en del jeg kjenner er sammen med tøffelhelter som ikke har evne til å ta avgjørelser selv. Ikke at dette er noe forhold å trakte etter, men som sagt, det er det jeg har sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kald, bare at han ikke evner å vise det på tilfredsstillende måte?

Jaha, så han er veldig glad i dama si, men han klarer bare ikke å vise henne det.

Høres ikke det veldig lite sannsynlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann prater typisk bare med dama om sine følelser. Men hvis han ikke vil eller gjør det heller, da er det noe alvorlig feil med han.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enig i at kvinner og menn kunne være bare venner tidligere, men jeg har måttet endre min oppfatning etter at han som jeg betegnet som min bestekompis fortalte meg at han har hatt følelser for meg hele tiden, og da snakker vi ca 14 år....Resultatet er at jeg har mistet min bestekompis og føler meg som en komplett idiot for å ikke ha sett dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enig i at kvinner og menn kunne være bare venner tidligere, men jeg har måttet endre min oppfatning etter at han som jeg betegnet som min bestekompis fortalte meg at han har hatt følelser for meg hele tiden, og da snakker vi ca 14 år....Resultatet er at jeg har mistet min bestekompis og føler meg som en komplett idiot for å ikke ha sett dette før.

Ja, det er helt håpløst dette kvinne-mann venne-greiene vettu.

Kan aldri fungere.

Men hvem ville ikke være venner lenger da - du eller han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt håpløst dette kvinne-mann venne-greiene vettu.

Kan aldri fungere.

Men hvem ville ikke være venner lenger da - du eller han?

Vel, jeg vet ikke helt hva som skjedde. Jeg tror han ble litt flau, siden dette kom fram i fylla, og jeg ble så overrasket. Vi har alltid vært litt sånn "klinevenner" når begge har vært single, men jeg kunne aldri drømt om dette. Og det verste er at vi sikkert hadde hatt det perfekt sammen, men det er litt vanskelig å snu hjertet sitt når man ikke treffes lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vel, jeg vet ikke helt hva som skjedde. Jeg tror han ble litt flau, siden dette kom fram i fylla, og jeg ble så overrasket. Vi har alltid vært litt sånn "klinevenner" når begge har vært single, men jeg kunne aldri drømt om dette. Og det verste er at vi sikkert hadde hatt det perfekt sammen, men det er litt vanskelig å snu hjertet sitt når man ikke treffes lengre.

Til Steinars orientering, jeg har aldri hatt klinevenner, har aldri klint med vennene mine. Så mine venner har ikke trengt å holde på maska i håp om at det skulle bli noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Vel, jeg vet ikke helt hva som skjedde. Jeg tror han ble litt flau, siden dette kom fram i fylla, og jeg ble så overrasket. Vi har alltid vært litt sånn "klinevenner" når begge har vært single, men jeg kunne aldri drømt om dette. Og det verste er at vi sikkert hadde hatt det perfekt sammen, men det er litt vanskelig å snu hjertet sitt når man ikke treffes lengre.

Hmmm. Vel, klinevenner er jo litt.. spesielt da. I tillegg så kunne dere ikke prate om det etterpå engang, 14 års vennskap i vasken fordi noe var litt flaut? Jeg vet ikke noe om relasjonen deres så jeg skal ikke komme her og påstå ting.. Men det er ikke den type venneforhold jeg har med menn i hvert fall. Sånn til orientering, før Steinar sier "AHA! Sånn dere gjør med vennene deres ja" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Hmmm. Vel, klinevenner er jo litt.. spesielt da. I tillegg så kunne dere ikke prate om det etterpå engang, 14 års vennskap i vasken fordi noe var litt flaut? Jeg vet ikke noe om relasjonen deres så jeg skal ikke komme her og påstå ting.. Men det er ikke den type venneforhold jeg har med menn i hvert fall. Sånn til orientering, før Steinar sier "AHA! Sånn dere gjør med vennene deres ja" :ler:

Ja, her gjelder føre var prinsippet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er en helt normal følelse, og når mannen har venninner så skaper det bare problemer på dette området. Det som derimot ikke er spesielt normalt, er å måtte forholde seg til en slik situasjon. Ikke sunt for parforholdet, i mine øyne.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er en helt normal følelse, og når mannen har venninner så skaper det bare problemer på dette området. Det som derimot ikke er spesielt normalt, er å måtte forholde seg til en slik situasjon. Ikke sunt for parforholdet, i mine øyne.

Du trenger virkelig hjelp hvis du ikke forstår hvor sykelig sjalu du er. Alle blir litt sjalu innimellom, litt sjalusi kan t.o.m være sunt. Men er det et problem at kvinner har mannlige venner, eller omvendt? Så du forventer at damen din skal kutte ut sine venner for å være damen din? DET er ikke sunt for et forhold. Er ikke spesielt normalt å skulle forholde seg til vennene til damen sin?! WTF? Hvilken planet er du på?

At det går an..

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger virkelig hjelp hvis du ikke forstår hvor sykelig sjalu du er. Alle blir litt sjalu innimellom, litt sjalusi kan t.o.m være sunt. Men er det et problem at kvinner har mannlige venner, eller omvendt? Så du forventer at damen din skal kutte ut sine venner for å være damen din? DET er ikke sunt for et forhold. Er ikke spesielt normalt å skulle forholde seg til vennene til damen sin?! WTF? Hvilken planet er du på?

At det går an..

Kvinner bør ha venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner bør ha VENNER, både mannlige og kvinnelige. De velger selv hvem de vil være venn med.

Du er bare en liten mann i en stor, stor verden. På tide å ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt for parforholdet, i mine øyne.

Det som ikke er sunt for forholdet er når den ene parten er så sjalu som du er, og som velger å dytte det ansvaret over på partneren (bestemme klesvalg, venner, interesser osv.) i stedet for å ta et oppgjør med seg selv. Det som gjør det enda verre er at du rasjonaliserer din egen sjalu og usikkerhet og kaller den "normal", "biologisk" og "fornuftig". Selv til tross for alle som forteller deg at de lever i lykkelige parforhold uten å være så sjalu og kontrollerende som du er, så fastholder du på ditt som en lukket musling. Enten er du et stort troll, eller så har du så store problemer at du faktisk benekter dem og ikke ønsker å se dem selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke er sunt for forholdet er når den ene parten er så sjalu som du er, og som velger å dytte det ansvaret over på partneren (bestemme klesvalg, venner, interesser osv.) i stedet for å ta et oppgjør med seg selv. Det som gjør det enda verre er at du rasjonaliserer din egen sjalu og usikkerhet og kaller den "normal", "biologisk" og "fornuftig". Selv til tross for alle som forteller deg at de lever i lykkelige parforhold uten å være så sjalu og kontrollerende som du er, så fastholder du på ditt som en lukket musling. Enten er du et stort troll, eller så har du så store problemer at du faktisk benekter dem og ikke ønsker å se dem selv engang.

Jeg ønsker å leve i et parforhold som kan fungere bra. Og da må det brukes sunn fornuft og vises hensyn. I fra begge parters side. Når man lever i et parforhold så er man som sagt ikke singel lenger. Da er det partneren som må ha førsteprioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ønsker å leve i et parforhold som kan fungere bra. Og da må det brukes sunn fornuft og vises hensyn. I fra begge parters side.

Dette er jeg helt enig med deg i. Det er ikke disse utsagnene her jeg har problemer med. Det er dine forsøk på å rasjonalisere din usikkerhet, sjalusi og kontrolltrang som "fornuftig" og "naturlig", med absolutt null evne til å i det hele tatt vurdere om du kanskje kan ta feil når du ser hvor mange som lever i lykkelige forhold uten å være så sjalu og eiersyk som du er. Kanskje, bare kanskje, har dette lite med hva som er fornuftig å gjøre, med at du har problemer du ikke engang vil innrømme overfor deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er, Steinar, at du gjennom en slik kontrollerende oppførsel, vil få henne til å gjøre akkurat det du prøver å motarbeide. Det kommer til å drive henne inn i armene på en som tillater henne å være seg selv. Ved å bestemme alt, være sykelig sjalu, kontrollere hvilke venner og hvem hun kan ha kontakt med - det vil drive henne vekk fra deg.

Du kommer selvfølgelig bare til å tenke at "Alle kvinner er slik. Hun fikk for mye frihet. Hun har for mange mannlige venner. Skjørtene hennes er for kort!", men fakta er fortsatt at det er du som drev henne vekk.

Ved å være trygg på seg selv, gi kvinnen frihet til å være seg selv, gi ubetinget kjærlighet - så vil hun komme tilbake til deg, for dere har det godt i lag. Det er ikke du som bestemmer at dere har det godt.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det verste er, Steinar, at du gjennom en slik kontrollerende oppførsel, vil få henne til å gjøre akkurat det du prøver å motarbeide. Det kommer til å drive henne inn i armene på en som tillater henne å være seg selv. Ved å bestemme alt, være sykelig sjalu, kontrollere hvilke venner og hvem hun kan ha kontakt med - det vil drive henne vekk fra deg.

Du kommer selvfølgelig bare til å tenke at "Alle kvinner er slik. Hun fikk for mye frihet. Hun har for mange mannlige venner. Skjørtene hennes er for kort!", men fakta er fortsatt at det er du som drev henne vekk.

Ved å være trygg på seg selv, gi kvinnen frihet til å være seg selv, gi ubetinget kjærlighet - så vil hun komme tilbake til deg, for dere har det godt i lag. Det er ikke du som bestemmer at dere har det godt.

Meget bra innlegg, Nikken :) . Du besitter mye mer klokskap enn Steinar, som er dobbelt så gammel som deg (hvis jeg ikke tar aldeles feil).

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli mett av Steinar nå. Jeg begynner mer og mer å tro at han bare kødder. Og skulle han mot formodning være virkelig, må han gjerne bli sittende i boblen sin og gjøre seg sine gjetninger om hvordan verden ser ut. Han gjør neppe noen særlig skade der.

Tidligere var jeg litt fascinert av hans avstand til virkeligheten og mangel på livserfaring. Og av hans evne til aldri å skifte standpunkt, samtidig som han ustanselig motsier seg selv. Men han går i ring nå, og dermed kjeder han meg.

Dessuten er hele denne diskusjonen ganske hypotetisk. Den baserer seg på en forutsetning om at det skulle finnes en åndsfrisk kvinne på planeten som ønsker å inngå i et forhold på de premissene Steinar har skissert. Det er jo et morsomt utgangspunkt for en diskusjon, men har neppe noen forankring i virkeligheten.

Dere får ha lykke til videre. Så går jeg ut og hygger meg med jentene så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...