Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Takk :)

Da jeg omsider kom meg på Elixia igjen føltes det litt som å komme hjem. :)

I tillegg en veldig morsom time, morsomste på lenge! Må følge Anna på timeplanen.

Fin kveld.

Tidligere i dag hoppet jeg på trampolinen med datter OG klarte å gå ned i bro fra stående! Trodde det var umulig! Trenger litt mer trening men likevel : yeeei!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mai:

1. - hoppet litt på trampoline

2. - trampoline, lus, 75' trening (0 alk)

3. - syklet til jobb

4. - 30' mølle, 5K

5. - sykkeltur med 2B

6. - syklet til jobb og til og fra Sogn Bad > 1t totalt (0 alk)

7. - syklet til jobb

8. - syklet til jobb

9. - (syk)

10. - badeland

11. - trampoline

12. - 55' cardioE, hagearbeid

13. - 55' kettlebells (0 alk)

14. - syklet til jobb, dugnad

15. -

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag formiddag lå jeg strak på sofa og leste bok, hvor ofte skjer sånt for tiden? Kjentes helt sprøtt!

Men viktig fest på kvelden, så stakk ned på Elixia for å hente litt energi på mølla, haha, digget å skrive den klisjesetningen der, men sånn er det altså blitt, jeg er en sånn som drar på trening for å fylle på med energi! :ler:

Rakk bare 5 km men det passet bra, for tøff trening så ville jeg blitt sliten.

I dag sykkeltur og trampoline. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag fikk jeg jammen en sykkelsprint mellom Sjølyst og Sogn midt i sola :)

Sykkel er best. Ingen protest!

Synd det blir regn snart i følge yr. SÅ sykkelivrig er jeg nemlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag fant jeg meg en ny joggeløype som jeg er ganske fornøyd med.

Var på trampolinen da det yngste naboparet tydeligvis hadde fått seg barnevakt og jogget vinkende av gårde sammen. Så fristende ut, perfekt vær, varmt nok til t-skjorte men ikke for stekende.

Løp vestover, i stedet for østover som jeg ellers har gjort, ikke like brå bakker den veien, digg. Og etter en 6-7 kilometer kom nedoverbakkene og Turisas "rasputin" samtidig og da langet jeg ut og følte meg som en riktig atlet.

Gjerrige endomondo sier 8,8 km men ethvert annet måleverktøy ville sagt 10, det er jeg sikker på. Liker ikke endomondo, men må bruke det fordi det er det som passer best til alle treningschallengene på jobb (som jeg selv har opprettet :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare det, men de har oppgradert stien langs elven noe voldsomt. Nå har jeg faktisk en nydelig skogsjoggeløype rett ved huset. PERFEKT! Er jo bare glede og lykke å løpe i skogen, no pain :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På time i går, med en instruktør jeg pleide å like, morsom fyr, men i går skulle han være tøff og skrike og kjefte til oss, BARE ubehagelig og irriterende, blir boykott.

Og bootyliciuous - vet ikke jeg, blir vel ikke noe fan av 20 000 rumpeøvelser i for raskt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kollega som jeg ofte snakker trening med løp 17,5 endomondokilometre i går. For å sjekke om en halvmaraton fortsatt satt i kroppen, liksom.

Ble så inspirert og løp ut når regnet ga seg, men kroppen var ikke like kvikk. Veldig gjørmete og mye bratt klatring, så blir en del gåing og få kilometre, bare litt over syv på en time. Men lenger enn sist :)

Nå må jeg bare skjønne den siste delen av stien, for plutselig var jeg på asfalt. Får løpe med en nabo, de kan den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om flaks, mobilen gikk tom for batteri i det jeg nådde oppkjørselen! (I stedet for midt under turen.) Og da jeg kom ut av dusjen styrtregnet det!

Egentlig dugnad, men den ble flyttet en dag pga regnskur, og da ville jeg ikke få trent hele uka, så jeg var flink og løp ut da sjansen kom, og det var altså midt mellom to høljeskurer.

I tillegg fikk jeg god fart hjemover da det både var nedover og mobilen truet med å gå tom. Må jo få med alle kilometrene før det skjedde :ler:

Fant ut av litt mer av stien langs elven, fikk totalt 8,5 km i går på en time (mot 7,2 sist, mendre gjørme denne gang og mye mer futt i kroppen), men fortsatt et stykke igjen til vannet. Ser ut som jeg bare har løpt halvveis faktisk!. (Litt over må det være, tror hele runden skal være 12. Og så blir det 1 km til og fra)

Kan jukse litt og starte løypa litt lenger opp, da slipper jeg noe av klatreetappene der det uansett ikke kan løpes og får litt variasjon.

Gleder meg til neste tur, hadde ikke lyst til å snu denne gang :)

Og så har jeg dessuten nesten bare utforsket den ene siden, det går stadig broer over til den andre.

Er så glad jeg oppdaget denne turen :hjerte: (Skulle godt gjøres å ikke oppdage den, forsåvidt, da alle naboene løper der og snakker varmt om det)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg et par bookede timer fordi jeg ikke trodde jeg kom til å få trent i forgårs, men det fikk jeg jo, så jeg hadde ikke trodd jeg kom til å gjennomføre noe i går. Men da jeg skulle sjekke avmeldingsfristen etter middag så jeg at den første timen begynte om 30 minutter. Så da heiv jeg meg bare i tøyet og strenet ned.

Ikke-gjennomtenkt trening er klart den beste ganske ofte. For den skjer :ler:

(Og det at jeg igjen har startet treningschallenge på jobb og endt opp på lag alene med sjefen teller jo litt på motivasjonen ;) )

På vei hjem møtte jeg enda en "nabo"/foreldre i klassen og ble stående å prate om... tada... joggeløypa langs elven :ler:

Så nå er jeg ganske sikker på hvilken vei man må ta videre fra det krysset der jeg snudde sist.

Nå skal det holde hardt de neste dagene å få trent noe, i dag er det arrangement på skolen der jeg har oppgaver nok til å oppta tidsrommet 1600-20.30, og i morgen er det sommerfest på jobb som jeg også er ganske ansvarlig for og sikkert må gjøre i stand til i stedet for å stikke på treningsvors. Og lørdag har jeg tenkt å rett og slett være litt klein :ler:

Men søndag!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Klips!

Må si du høres kjempesprek ut...og det er tydelig at treningen gir deg energi! Deilig det ;) Her vil jeg gjerne følge med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, Pasjonsblomst!

Må si jeg har hatt voldsom flaks i det siste, lagt ut på joggetur når innfallet kom, fått et par dråper på meg kanskje, og så når jeg kommer ut av dusjen pisker regnet ned!

En annen ting er at en time jogging langs elven føles litt kort?

En tredje ting er at vi skal stille lag på jobben til warrior dash, det ser SÅ kult ut! Google det, ellers var linken kanskje warriordash.no eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cardio step i dag, lite overskudd, kanskje fordi jeg hadde glemt å spise eller fordi jeg hadde glemt vann eller fordi jeg ble så engstelig for å ta i for hardt siden jeg ikke hadde spist eller vann? Hvem vet, halvdød nå, men her er det bare å henge i, trenger jo å bli en warrior innen august. Restitusjon i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, klart :)

I dag veide jeg meg! Til å ikke ha vekt selv og veie meg kanskje... hvert annet år? ble jeg jammen veldig opphengt i det da det plutselig sto en badevekt i garderoben på elixia. Veide meg først til 57,4, men så måtte jeg komme til bunns i hva som var bukse/belte og hva som egentlig var meg, så jeg tok av meg jeansen og veide igjen :ler:.

56,9.

Ble litt fornøyd, for sist veiing var 59. Det var riktignok da jeg trente mye styrke, så det er nok 2 kilo mindre muskler vi snakker om, men jeg liker bedre to kilo mindre i både vekt og muskler.

Jaja, nok om det. Så får vi se igjen om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg logget mine første egne kilometre til løpechallengen. 9,5 og en 14. plass (men ser at ikke alle de som løper veldig mye har joinet ennå). Usikker på når jeg får til neste, nå er det sommeravslutning for 4b og to dager på reise. Og skal jeg dra på løpesko på jobbreise skal jeg være rimelig sikker på å få tid til å bruke dem også.

Maratonløpernaboen sa jeg kom til å komme i knallform av den løypa langs elven, den er rimelig utfordrende til tider, i dag holdt jeg på å gå rett på snørra to ganger. Slitne ben har litt vanskeligheter med å komme over alle røtter og steiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sånn kul sprek som jeg skulle ønske jeg var (men som jeg nok er for lat&bedagelig til å bli).

Får følge litt med her da, kanskje jeg blir inspirert?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...