Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

På fredag fikk jeg helt ut av det blå bonus! Sjokking. Så lørdag løp jeg rett til cc og kjøpte treningstøy :ler:

Og mens jeg var der så jeg sånne søøøøøte treningssko fra nike i rosa og turkis og alt, som jeg prøvde, tok bilde av og løp hjem og ønsket meg i bursdagspresang :ler:

Trente, innimellom der - Kettlebells, lenge siden sist. Vondt mange steder nå.

Så nå har jeg: nytt, fresht & kult treningstøy, knallrosa søte sko (ble 40 i DAG :) ) og vinterferie (dvs. også mer tid til trening).

:hoppe:

Ingen i familien ville være med på langrenn i dag, selv om jeg har bursdag og egentlig burde få bestemme. Ikke engang friskusdatter. Men i vinterferien har de ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, og ja, nytteverdien av nytt treningstøy og ikke minst sko er langt fra overvurdert. Mine nye rosa nike var så fulle av sprett at jeg ble helt :sjokk: da jeg tok dem på. Full fres på time tirsdag takket være freshe klær og rosa sprettsko. (30' cardio og 30' catslides - blir alltid overrasket over hvor sinnsykt godt de catslidesøvelsene tar, alt du trenger er noe som sklir egentlig, så kan du trene vettet av deg på parketten).

I dag derimot - helt annen motivasjon, jeg og barna har tatt vinterferie, og som god norsk mor mente jeg at EN langrennstur og en alpintur måtte jeg få presset i dem, så de ikke vokser opp helt uvitende og talentløse. Alliert med en annen familie var det klappet og klart i dag, ingen barn mukket det grann, det ble to t-baner og to busser og fem og en halv time hjemmefra (to av disse i transport, inkludert sjokoladeinnkjøp) men vi har gått over en mil, småttisene og jeg, i sånt vær som gjorde at vi voksne så på hverandre og ristet på hodene av at vi faktisk fikk til en sånn sånn-skal-det-være-tur.

Strålende sol, silkeføre, kvikklunsj og perfekt smurte ski.

Erre mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra frognerseteren til sørkedalen skole - flatt og nedover, dødsgøy tur :)

Niåringen har nevnt minst fem ganger at hun vil gå den en gang til.

Men i dag var det badeland. Til pers rett og slett. Er jo gøy da, bare så kaldt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet de rosa skoene på mølle :)

Skulle ta en rolig trekvarter, men fikk litt gnagsår etter en halvtime, så ga meg etter 7 km på 42 min. De rosa får bli saltimesko, de da. Lang og grundig tøying etterpå.

Dette var i vinterferien en gang, ble bare to treninger den uka også, men også 2,5 timer langrenn (med barn), 2 timer badeland, 2,5 time Gigagøy (hoppe, løpe, klatre) og 3 timer i slalombakken (ploge ned med minsten mellom beina fx - kjenner det :ler: )

Ganske bra gjennomsnittlig aktivitetsnivå med andre ord, og det er jo noe av målet mitt. Ikke på/av (hardtrening/sofa) men i bruk. Mine fire etasjer med hus og to små hjelper jo på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer stødig to i uken, målet er tre, ikke spesielt ambisiøst i andres øyne vil jeg tippe.

Styrke og løping i dag, og på fredag :hoppe: er Birgitta tilbake i by'n :hjerte:

Hun har tilbragt vinteren i California og postet facebookbilder av seg selv stående i bro på en strand i solnedgang og denslags. Litt misunnelig, men digg å se sånne bilder også. At muligheten til å stå i bro på en strand i solnedgang i California eksisterer, i hvert fall for noen, er en fin ting i verden.

Og at jeg kan få tøye og strekke og vri med skjønne Birgitta en februarfredag i Oslo er også en veldig fin ting :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 min bosu i går, bra coretrening, og jeg klarer jo ikke trene core selv (kjedeliiiig :ler: )

etterpå 30' på mølla i varierende hastigheter etter lyst og behov (5 km)

Tenkte på Birgitta på vei hjem, på da hun kom inn i salen med et pappkrus med te, hennes rare vane hun bare måtte ha, eller hva hun sa, ikke så merkelig egentlig med te til stretching, var nok da jeg falt pladask :)

Så da jeg kom hjem bare måtte jeg ha en kopp te i stedet for en dusj før jeg løp ut igjen for å hente datter hos venninne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9:

onsdag: core (bosu styrke) + 5 km løp

fredag: stretching (70')+ gikk hjem fra konsert, 5-6 km?

lørdag: gikk ned til svigers, 5-6 km (1 time)

søndag: 30' cardio + 30' core, gikk til og fra skole x3, til og fra elixia + til og fra baskethallen, totalt 10x10 minutter :) =100

+ fem turer til eller fra skolen etc.

(Totalt 3 treninger på en time eller mer og gjennomsnittlig over 40' gåing hver dag)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en bra uke det der, så da blir vel denne shabby :ler:

Mandager er det mye gøy på timeplanen, men det er også mye på hjemmetimeplanen, så denne uken kansellerte jeg bookingen og kjøpte øl i stedet :ler:

Og til helgen er mannen bortreist, så da er jeg avhengig av barnepass.

Men i dag kjører jeg samme som forrige onsdag i hvert fall, 30' coretrening og så mølla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

change of plans, jeg ble så sykt lei av å være på jobb (masse bråk, orket ikke ta tak i noe) at jeg dro hjem :fnise:

Så ble det løpetur i solen i stedet. Litt isete, men snittfart på 9 km/t så bra nok det. Ikke så langt, 6,3 km, men det får vi leve med.

Ødela hele restitusjonen og litt av godfølelsen med å gå ut og drikke øl på kvelden, men er det mammatreff så er det lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det var uke 10 :sjenert:

Uke 11:

Mandag - gikk over en time, bl.a. til jobb, styrke&stretching 60 min, gode øvelser, irriterende instruktør

Tirsdag - løp 6,23 km på 40 min - i SNØVÆR, da følte jeg meg i overkant ivrig

Onsdag - spasertur etter lunsj for å se på sommerfestlokaler

Torsdag - FFF håper jeg!

(Ektemann reiser bort i helgen)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, FFF slutter 17.25, vårkonserten til korpset starter 18, det går ikke. Kunne trent noe annet, men kan heller være kreativ hjemme til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skulle plustelig barna hvert til sitt og jeg har ingen forpliktelser før jeg skal hente kl. 19.

Booket meg på to timer etter hverandre, jeg :)

Da er denne uken i boks likevel.

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det begynte riktignok å snø ETTER at jeg hadde begynt å løpe, asså :)

At to timer trening er det første man kaster seg over når man får overraskende barnefri er jo egentlig også litt overivrig :ler:

Neida, vi er jo mange som liker å trene.

Ikke noe kjempespennende timer akkurat (note to self), men jeg har da fått slitt og kommer garantert til å bli steinstøl. Og det liker jeg jo litt. Lenge siden sist.

Og nå ødelegger jeg sikkert alt med en øl, men det er jo fredag.

Og straks er det helg, og da er det barnas aktiviteter som tar over. Jeg skal være på baketcup to forskjellige steder på en gang for eksempel.

:ler:

:goodbye:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basket ser så innmari gøy ut. Elsket det på barneskolen husker jeg, men det er vel ikke mange steder de har det tilbudet for barn i den lokale idrettsforeningen. Her har de det. Lucky kids.

Ellers har vi fått Hava Nagila på hjernen alle mann (dvs. jeg og barna, vi som har vært hjemme i helgen) og jeg lurer på hvilken versjon som er kulest å løpe til. Futt nok i hvert fall, må testes, kan ikke se for meg annet enn at bena fyker av gårde mens jeg gliser :)

Glisemusikk er bra. Går ikke an å gjøre annet enn å le av seg selv når Top Gun anthem kommer på spillelista liksom. Heltemusikk :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange :)

Kommer man inn på denne fx? http://open.spotify.com/user/vivicathrine/playlist/2Li6n4HUvxpeoyGnQqROb0

Uken planlagt: Kettlebells i dag, FFF torsdag (fordi det er kult med spenst) og lørdag har jeg sagt ja til å bli med på en visstnok veldig morsom (og sikkert sykt slitsom) time sammen med min fettprosent0,1-kollega.

Da er det bare gjennomføringen som gjenstår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...