Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Takket være at jeg har meldt meg på det halvgærne hinderløpet kommer jeg meg på knalltøff trening i kveld i stedet for hvitvin på terrassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter det ble det litt mere fest enn trening :fnise: men lørdag syklet vi 2,5 mil gjennom byen og tilbake for å spise pinxtos på vulkan og gå på kino på ringen. Det er hverdagsmosjonen sin, det.

Og søndag :hjerte: (barnløse som vi var :( ) ble ektemannen med på joggeturen min :hoppe:

Det var såååå hyggelig, og på slutten fant vi den kulpen der naboene pleier å bade og tok en iskald men idyllisk dukkert i fossen :hjerte:

Kalenderen har dratt seg til, og jeg rekker vel uansett bare 1-2 treninger før løpet lørdag, for jeg må jo restituere skikkelig også :) (og være masse sammen med disse barna jeg ikke har sett på hhv 1 helg og 1 uke!)

Skal KJØRE på fest fredag pga. det løpet :Nikke:

Gruer meg. Selv om jeg er helt sikker på at det bare er gøy, så prøver å glede meg litt også.

Mamma og pappa skal komme og heie :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior dash ble avlyst pga for få påmeldte. Jeg er superletta :ler:

Selv om jeg er helt sikker på at det ville vært gøy, men det ble så mye styr med den festen dagen før og alt :sjenert:

Løper lykkelig av gårde til kettlebelltrening om en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sklei det ut i fest og moro igjen :fnise:

Og så august som startet så bra!

1. - flyplasstrasking

2. - løp 10K

3.

4. - cardio e

5. - syklet til jobb

6. - gikk fra maritim - corebar

7. - back2basic

8.

9. - syklet til jobb

10. - syklet til Grünerløkka (2,5 mil)

11. - løp 7K (med mann)

12. - syklet til jobb - kettlebells

13.

14.

15. - syklet til jobb & konsert på Telenor

16.

17.

18. - cardio energy + 1t rusletur med familien

19. - syklet til jobb

20. - syklet til jobb - løp 5K raskt i terreng

21. - syklet til jobb

22. - syklet til jobb - corebar

23. - syklet til jobb, gikk 20 min rask tur

24.

25. - løp 12K :hjerte:

26. - syklet til jobb

27. - syklet til jobb - 3D strength

28. - syklet til jobb

29. - syklet til jobb

30. - syklet til jobb

31. - hakket asfalt - 3D strength & Kettlebells

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får gjøre det sånn. Trener fullstendig etter innfallsmetoden nå, ingen plan bak, må ha det slik en stund nå, bare gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Sånn som den artikkelen her nå med de nye oppleste og vedtatte sanneheter om hva jenter gjør feil på trening, jeg blir bare trassig av sånt. :ler: Ønsker IKKE å bygge muskler. Tenk! :tunge1: Jo, jeg får FORT for store muskler.)

Dette derimot er noe for meg: http://www.huffingtonpost.com/2013/08/20/train-body-impossible-fitness_n_3764086.html?utm_hp_ref=mostpopular

Starter med spagaten selvsagt, så får "hold a gravity-defying yoga pose" bli nummer to

:)

Spagat: http://www.fitsugar.com/How-Do-Splits-3551904?image_nid=3551904

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til, så lenge jeg løper i skogen er det nå BARE glede og elsk :)

Koser meg glugg i hjel og tenker ikke på å bli ferdig. Har det helt fint. Fineste tiden på hele dagen!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen time løp jeg søndag. Ikke fort da, inni skogen der.

I går testet jeg Elixias nye 3D-strength.

Ville ikke akkurat kalle det styrke, ikke med 5 kg manualer i hvert fall (hun anbefalte 3-5!).

Men deilig deilig dynamisk stretching/annerledes yoga. Så jeg kommer definitivt til å gå på den flere ganger.

:Nikke:

Trenger bevegelighetstrening, begynner å bli gammel.

Prøve 7 kg neste gang og så evt 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Skal du delta på løp? Eller er det det du sier er avlyst? (Du har sikkert skrevet om dette ein stad men eg finn det ikkje... :))

Ellers sprek som alltid. Skulle gjerne hatt den hurtige muskelveksten du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke akkurat noe å klage over :ler:

Løpet ble avlyst.

Tenkte litt på sørkedalsløpet, men egentlig liker jeg jo ikke å måtte stresse med sånt. Minst mulig unødvendig stress inn i livet!

Nå har jeg en tale, et jobbarrangement og bursdagen til sønnen min i sikte. Ellers ja til nostress høst!

Lørdag klarte jeg ikke velge mellom 3D-strength og Kettlebells så jeg meldte meg på begge og tenkte at den ene var en dynamisk stretching oppvarming til den andre. Etter den første var jeg ganske sliten og bestemt på å skulke, men så stakk jeg hodet inn i KB salen og der satt en mamma i klasse 3b og funderte på å trekke seg selv, så da ble jeg med. Alltid gøy med kjente.

Og det var august.

Søndagens planlagte løpetur utgikk, jeg var sliten i kroppen etter dobbeltstuntet lørdag, og holdt dessuten på hele helgen utendørs med flytting av stein og hakking av asfalt.

Men i går klaffet alt igjen, fulgte datter og venninne på dans som var akkurat samtidig som en cardio energy time i bygget ved siden av. Akkurat passe lavterskel til i går, noen ganger trenger man bare masse blide damer i pastell som er klare for å hoppe litt rundt.

Og da datter og jeg kom hjem og hadde dusjet og spist kveldsmat sovnet vi like godt begge to. Halv ti. Så her sitter jeg på jobb, 9 timer søvn senere og føler meg rimelig uthvilt :ler:

Digg.

Jeg fungerer jo vanligvis helt fint på en god del mindre, så dette blir nok ikke en vane.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitt 12 treniger a.60 min i august. Bedre, juni og august i år er de beste treningsmånedene siden vår i fjor. I fjor var heller ikke noe spesielt bra år forresten :ler:

Løp 35 km i august, men faktisk mer i juli (41 km) og 76 km i juni. Totalt løpt 217 km i år så langt. Ikke all verden, men ikke ingenting heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat lagt lokk på at jeg er ekstremt lat når det kommer til skjønnhetspleie. Jeg eier ca. fire produkter og bruker kun to... (neida, eyeliner, mascara og en billig hudkrem fra kiwi, det blir tre det).

Samtidig som jeg er ganske forfengelig og gjerne vil være pen.

For å kombinere disse to på best mulig måte la jeg meg i går under nåla. For å tatovere på eyeliner. Gruet meg en stund, det er jo ikke akkurat gøy å få det gjort. Men tenkte at jeg kunne farge vippene/bruke vippevokseserum i tillegg og så ville en kjapp spray av ansiktsselvbruneren min (Garnier, funker fint) i ny og ne være alt jeg trengte for å se superfresh ut! Alltid!

Vel, vi får se, denne eyelineren er jo ganske mye smalere enn det jeg er vant til å klatte på selv. Men superpresist lagt. Kombinerte nytatoverte øyelokk med å se en supertrist film i går, tårene sprutet alle veier før jeg la meg (rødvin kan ha hjulpet til her), så i dag er øynene ganske hovne. Og jeg får ikke bruke mascara eller andre ting på tre dager. Så jeg kan ikke bedømme endelig resultat ennå.

Spent.

Ser ikke helt god ut i dag i hvert fall.

Og noe trening er det jo i det også, å gå på jobb med hovne øyne uten mascara. Blæææ.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg var like flink som deg til å trene. Løpe halvannen time i skogen, lizzm...

Spennende med tattis eyeliner, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den er jo en del smalere enn jeg er vant til a kline på selv, men i dag har jeg følt meg særdeles fjong som "sminkefri". Farget håret brunsort i går kveld og heiste det opp på hver side før jeg samlet det i nakken. Bare det er jo litt av en endring fra mellombrunt søtkort, og med sort skjorte og sort skjørt med vidde har jeg følt meg som en streng spansk enke i hele dag. (En slik som sitter bak scenen med pisken mens de unge vakre flamencodanserinnene er ute i knallrøde rysjekjoler.) Skikkelig ovenpå. Ingen kødder med en streng spansk enke.

Når jeg bare får satt i gang med vippeserumet kommer jeg jo til å bli "pen" "uten" sminke :ler: . Da er det bare å holde seg tynn og ha tørrshampo innen rekkevidde så trenger jeg aldri bekymre meg for utseendet igjen. Fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Syklet til jobb nesten hver dag frem til denne uken, men nå *poff* høst, ikke like fristende lenger. Jeg er skjørt og veske i kurven-syklist, må jeg ha regntøy gidder jeg ikke.

Øvrig trening ganske dårlig igjen disse ukene pga høyt jobbpress og bortreist mann.

Men jeg leste denne: http://www.zuzkalight.com/workouts/5-minute-daily-workout/ i dag og lurer på om jeg skal kjøpe meg en kettlebell til sånne dager? Jeg får jo aldri til å trene hjemme, men kanskje jeg ville klart det litt med kettlebell siden jeg liker det så godt?

men i så fall hvilken vekt? på trening bruker jeg mest blå (12 kg, til tyngre øvelser) og rosa (8 kg, til teknisk vanskeligere øvelser/mindre muskler som jeg ikke tør/har sjans til å få til med blå). Noe gul. Regner ikke med å bli så veldig mye sterkere, så tar ikke det med i betraktningen. Men akkurat til KB-swing, som bruker største muskler av alle, passer vel best gul kule (16 kg).

Og hvor får man kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt, fikk reklamemail for heve-senkepult på jobb i dag, med påstanden at 4t stående var like sunt som en times løping.

Källor:
SVD Näringsliv - Läs artikel >>
Aftonbladet Wellness - Läs artikel >>
Aftonbladet - Läs artikel >>
Metro
- Läs artikel >>

Ikke helt trua, men jeg HAR jo heve-senkepult. Så nå står jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så ble jeg forkjøla igjen. Så mye for "blir aldri syk jeg". Ikke at det gjør noe, utenom knallhøstsol utenfor = absolutt yndlingsjoggevær, dag etter dag, uten meg :/

Rimelig gira på trening, fikk tak i mormor og 40min 3D strength i dag. Kjentes så GODT :)

Overarmene mine er tynne. Og la meg si det strongisthenewskinny / jenterfårikkestoremuskler-folk, jeg foretrekker tynne overarmer fremfor overarmer folk sier wow til som jeg syns er for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er så fornøyd med min nye sminkefrie stil.

Har jo tatovert på eyeliner, har brukt vippeserum som endelig begynner å virke tror jeg, og bruker mascara eller ingenting. Det føles så rent og bekymringsfritt. Farger bryn & hår, skal la håret gro ut, gleder meg mens det blir lengre. Og i tillegg har jeg kjøpt gel-lakk og lampe til å ha hjemme så jeg kan legge neglelakk hver tredje uke! Har første runde nå, den har sittet i en uke, ser SÅ pen og velstelt ut, mye penere en noen lakk har gjort på meg, og i tillegg uten å begynne å flasse av fire timer etter at jeg har tatt på, en evig kilde til irritasjon. Nå blir jeg glad hver gang jeg ser dem, og det gjør jeg jo ganske mye.

Har virkelig satset på mye maintenence for å ende opp på lavest mulig daglig maintenence nivå. Nesten alt er på plass av seg selv nå :)

Er det noe mer jeg kan jukse til? Fx. ha føtter som alltid er supervelstelte uten å måtte stelle dem, har vi sånn fiskebehandling noe sted rundt Oslo?

Ellers trener jeg som før, er ikke så mye å si om det. Har begynt å ha et stort glass vann med sitronbiter og ingefær stående i kjøleskapet. Digg, fyller bare på med nytt vann når jeg har drukket (bytter biter i blant, men ikke hver gang). Og i november skal jeg på spa, for aller første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...