Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Hm, har egentlig ikke sett dem på mine sentre i det siste, de går kanskje bare på de store som har alle timene.

Ny uke, skjerpings.

Mandag var jeg fire steder samtidig ca hele dagen, men i dag har jeg vært på 30' cardio + 30' styrke.

Det ble nevnt knebøy og markløft og manualer fra og med fem kilo da vi var på vei ut for å hente, så jeg tok 10 kg. Gikk fint, kunne såklart hatt mer, men man vet jo aldri hva de legger opp til på en time man ikke har testet før.

Hadde pushupskonkurranse med kollega før jul i fjor, førstemann til 30, nå har hun informert meg om at i år er det håndstående pushups som gjelder.

:ler:

Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig å være litt småstøl igjen :)

I dag har jeg også booket en time, og skal ut på kvelden så bilen må stå på jobb og så går jeg dit i morgen tidlig, finfin plan, disse høstdagene er jo så vakre!

Har vært ganske flink til å få til hverdagsaktivitet tross alt:

Uke 38:

gikk til & fra skole, syklet til & fra butikk to ganger & bursdag, ca 80'

1 km jogging + basket i skolegården med datter, ca 60'

+ årning med høstklær/sommerklær/fravokste klær + litt i hagen, flere timer

Uke 39:

gikk til/fra skolen 2-3 ganger, + en liten tur + i stockholm: ca 60'

suste rundt og fikset til fest i mange timer

og gikk mange timers søndagstur med barna

Uke 40:

trening (mandag) 60'

trampoline + leos lekeland 4t

syklet til butikken x2 + til biblioteket med barna, 2 timer

mange timers skogstur med barna

Uke 41:

Mandag: --

Tirsdag: cardio + styrke 60'

Onsdag: feide oppkjørselen og bar bort løv, syklet til butikken & gikk til nær pub'en, ca 80'

Torsdag: cardio + bosu styrke, 60'

Fredag: gå til jobb, 45'

Lørdag: trene?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg faktisk ikke skrevet at et nytt bekjentskap på denne festen sa at det så ut som jeg trente en del. Eller noe sånt. Hoho, hvordan kunne jeg glemme det. Ermeløse kjoler FTW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Hei Klips! Så morsomt at du også har en treningdagbok :-) Denne skal jeg følge. Alltid morsomt å lese hva andre driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg driver mest med å kaste meg på nye planer, for så å bli lei av dem :ler:

Løpeplaner, løfteplaner, kettlebellsplaner...

Men jeg blir ikke lei av trening, da :)

Trente forresten taekwondo i min ungdom. Var litt flink. Spesielt på mønster, var ikke tøff nok/kreativ nok til kamp.

Savner egentlig sport for husmødre, jeg. Basket for eksempel. Spilte innebandy en stund, men alle var så mye bedre enn meg at det ble flaut. Bare menn som hadde spilt to ganger i uken de siste ti årene. Men veldig gøy.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så tenker kanskje noen (hvis jeg har noen lesere): hvorfor starter hun ikke opp noe selv da, i stedet for å syte sånn?

Jo, fordi at min hverdag er så uforutsigbar at det å være et sted til fast tid hver uke er middels gjennomførbart. Litt dumt å bruke masse krefter for å starte noe man ikke får vært med på selv. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 38:

gikk til & fra skole, syklet til & fra butikk to ganger & bursdag, ca 80'

1 km jogging + basket i skolegården med datter, ca 60'

+ årning med høstklær/sommerklær/fravokste klær + litt i hagen, flere timer

Uke 39:

gikk til/fra skolen 2-3 ganger, + en liten tur + i stockholm: ca 60'

suste rundt og fikset til fest i mange timer

og gikk mange timers søndagstur med barna

Uke 40:

trening (mandag) 60'

trampoline + leos lekeland 4t

syklet til butikken x2 + til biblioteket med barna, 2 timer

mange timers skogstur med barna

Uke 41:

trening mandag & torsdag 120'

feide oppkjørselen og bar bort løv, syklet til butikken & gikk til nær pub'en, ca 80'

gikk til jobb, 45' + skogstur med 4B på noen timer

Uke 42: ser dårlig ut, tre heldagsmøter, sønn som har bursdag x 2 selskap, konferansetime og en knukket tann....

Orker egentlig ikke the added stress av å finne tid til trening, og på kveldene får jeg endelig satt meg ned med te og strikketøy som jeg gleder meg til hele dagen. Men det KAN gå, hvis jeg får lyst onsdag kveld, fredag ettermiddag og søndag morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trening og det å finne tid til den blir det du så fint kaller "added stress", er det like lurt å krype opp i sofaen med te og strikketøy. Støtter deg fullt ut i det! :)

Kos deg i ruskeværet, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Bare det ikke blir sånn hele tiden ;)

I går skulle sønn leveres og hentes på baskettrening, så da jogget jeg i mellomtiden. Fikk meg en sightseeing i nærmiljøet, naboskolen som jeg ikke visste hvor lå før nå, alle de syke husene i Holgerslystveien. Mørkt ute, lyst inne, løv på bakken.

Fast plan, tenkte jeg, men nå vil sønnen slutte på basket :ler:

Dumt det asså, han trenger EN fysisk aktivitet. Men hvor mye skal man tvinge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag formiddag fikk jeg trent. Ingen timer, så jeg tenkte å varme opp litt med kettlebells og kjøre basis styrkeøvelser etterpå. Men så var det så gøy med de kettlebellsene. Kom på masse gøye øvelser jeg liker og fikk kjørt meg godt. I det rolige rommet der mest jenter kommer for å tøye og man ikke trenger å stå i kø for utstyret.

Og da jeg sto opp i dag merket jeg at jeg hadde klart å gjøre meg selv nærmest invalid. :ler:

Ikke trent så tøft på en stund, nei, i dag trenger jeg gåstol for å komme meg rundt.

For spesielt nysgjerrige, evt. for min egen oversikt, her er hva jeg gjorde:

KB swing, gul kule (16 kg) 3x30

Helikopter? (Rundt hodet) blå kule (12 kg) 5 ganger hver vei

"Frivending" blå kule 3 x 6-8 per side i sett med 10 pushups

Renegade row, blå kule i sett med englehopp på tjukkas 3x10 per side

Ettbens strake markløft, grønn kule (24 kg) 3x8 (kjennes tyngre i core når holder kula diagonalt i forhold til benet i luften?)

Tøyegreia, rosa kule (8 kg?) 4 per side

Turkish get up, rosa kule, 4 per side

Burpees 12 + 10

Padling, rosa kule, 3x20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet får jeg gått noen meter mer denne uken. Ingen vinterdekk :ler:

Tar trikken til jobb og synes egentlig det er ganske koselig. Kan strikke eller lese bok, ikkenoe kø-bekymringer, slipper å kjøre den samme dølle veien som jeg har kjørt tusenvis av ganger før. Får se an noen skikkelige kjipt-vær dager hva jeg tenker, men mulig jeg bytter ut sponset parkeringsplass med sponset ruterkort.

Litt mer slit når man skal ærend, da.

For glatt til å jogge under basketen i dag. Synd, var trivelig den kveldsssightseeingen.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt stressende tider, men nå mest på jobb, av den typen der det å kunne stikke av fra alt på et booket klokkeslett og tømme hodet fullstendig for to-do's er en utmerket omstilling til en mer fredelig/lykkelig ettermiddag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått månedskort. Sagt opp parkeringsplassen. Da blir det i det minste en liten dose frisk luft hver morgen og ettermiddag :)

Tror det skal bli bra, jeg. Kanskje ikke de mest ruskete dagene, men for det meste liker jeg uteluften i fjes og lunger om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt opp loggingen litt, gidder ikke, orker ikke, raker'dække... :ler:

Men jeg får altså to små doser doser frisk luft hver dag, og det er deilig.

Trente to ganger forrige uke, og søndag gikk jeg meg en rask tur i gråværet og avsluttet med ettbens knebøy 3x8 per ben, pushups 3x8 og sykling for magen 3x16. Man kan klart se at jeg ikke helt var i humør til å pushe meg, men tross alt er det bedre å gjøre noe likevel, i stedet for å tenke at uten full pain kan det være det samme.

Var dessuten på en times elvevandring med småjentene torsdag kveld, så hverdagsbevegelsestrenden er på vei OPP!

Og det er målet. Ikke sitte så jævla mye ;)

Så det er jo noe, selv om jeg fortsatt trener sørgelig lite. 6-7 ganger per måned, det er vel ca halvparten av før.

Fikk skryt på den ene treningen forresten, av ettbens knebøyene såklart. Der ruler jeg :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så er jeg ufrivillig blitt litt mer lavkarbo :ler:

Kantina har byttet brødleverandør, og jeg er skikkelig kresen på brød, så nå er det slutt for min del. Til lunsj asså. Vondt brød presser jeg ikke ned. Så da blir det salat og proteiner og sånn, da. Skal være bra har jeg hørt ;)

Har penslet inn alt jeg kan (uten å føle stress ;) ) av treninger de neste ukene. Motivasjonen dingler rett for øynene i form av julearrangementer på rekke og rad og kjoler å se smekker ut i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på stretchingtime på fredag med søte søte Birgitta. Den skal jeg ta flere ganger :)

I dag blir det litt med action.

Og helgene? Glem det. Har null interesse av å ta tid vekk fra familien de dyrebare dagene.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dn.no/dnaktiv/article2497850.ece

God humørspreder når man ikke får trent så mye som man egentlig tror man bør. 150 min moderat per uke eller så lite som 45 minutter med høy intensitet per uke gir mye bedre kondisjon enn ingenting :)

Denne uken har jeg allerede 55 minutter med veritabelt blodslit, og satser på nye 55 i dag og så en god-vond 70 minutter stretching på fredag.

Neste uke er fullstappet, men jeg har sjekket, hotellet mitt i Stockholm har både gym og basseng, så jeg tar med badedrakt(!) og kanskje tights og sokker, kanskje jeg klarer å snike meg til litt tid? Svømming er ganske kjedelig, men variasjon er alltid gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YT max for skisesongen, eller hva den heter, gøy time, i hvert fall annerledes og ikkeno dill. Kom meg ut åtte i går kveld, uten stor motvilje faktisk. Kjennes deilig i kroppen i dag, og nå skal jeg til frisør og det føles som en skikkelig belønning. Flink i går og gjorde plikten min, belønning i dag, deilig hos frisør.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...