Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Tok en tur innom endomondo for å sjekke årets status. Løp mer enn planlagt i vår, men det dabbet kraftig av utover høsten. Var vel fordi jeg "måtte" pga challengen, jeg hater jo å "måtte" noe :ler:

Ellers er det litt morsomt at de turene jeg skryter lite av her (sånn: ble en 8-9 km, ikke så raskt at det gjør noe), har endt opp med å bli årets lengste/beste. Farten i barcelona var fx. ganske bra, på tross av varmen. Men der var det jo veldig flatt.

Skulle litt ønske jeg ikke bodde midt i en åsside, å slippe bakker hadde gjort mye for motivasjonen.

:/

Er vel uansett på tide å ta opp igjen mølletreningen så det blir litt løping gjennom vinteren. En 6kilometer i uka funket flott sist vinter. Den med at jeg skrudde opp farten 0,1 km/h per uke.

Kan evt ta sånn som noen nevnte her, å skru opp farten litt hver km.

Men i dag tok jeg ikke med sko, for skulle bare på stretching. Med Birgitta som er så fin at det er en fryd å være i salen hennes :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følte meg helt fantastisk i kroppen etter den strethcingen med Birgitta. Må på fler. Lurer på hvordan jeg kan få det til mellom skolearrangement og julebord fredag.

Bassenget på hotellet var kanskje 3x3 meter, haha, ikke mulig å få til noe trening der. Gym'et var også lite, men det skulle la seg gjøre å kjøre en enkel styrkeøkt der. Men ikke i dag, at jeg i det hele tatt sto 30 min på ellipsemaskin i stedet for å sove etter å ha spist på en restaurant der hver rett serveres med tilhørende tequila(!) er bra synes jeg. Tok trappene opp til 7. etterpå, i godt driv & humør, trodde jeg skulle svime av da jeg nådde toppen.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: har ikke vært flink til å trene i år. Gidder ikke telle opp en gang. Men i hodet mitt er jeg jo en som trener, og jeg trener såklart mye mer enn de som ikke trener ;)

Nå har jeg gitt opp 2012, det er funnet tre stk basalcellecarcinom på meg, så nå er jeg inn og ut av Volvat og blir kutta og sydd og skrapt og lysbehandlet. Har konstant åpne sår eller stripsa sting. Nå får jeg ikke lov til å dusje halsen på fem dager, og helst ikke vri på hodet på seks uker :ler:

Så jeg satser på ny frisk med hel hud i 2013.

Men littegrann hverdagsmosjon har jeg jo tvunget meg selv til ved å si opp parkeringsplassen min på jobb. Litt gåing i -15 hver dag er i det minste bedre enn å alltid sitte. Og når været blir sakligere blir jeg sikkert dødsflink til å sykle eller gå til jobb.

God jul, folkens. Jeg kaster inn håndkleet og setter meg i sofakroken med strikketøy mens jeg håper på bedre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det høres litt lite trenignsvennlig ut. Eg veit ikkje heilt ka det betyr, men håper du har det bra og snart endå bedre. Ønsker deg god jul tilbake! Håper dere får flust med snø der nede (snømåking er tidenes trening) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to som har gitt opp 2012 da. Felles skjebne, felles trøst? ;) Kan strikke i sofakroken sammen med deg, jeg, mens de andre er ute og løfter og løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mim: basalcellecarcinom er den vanligste formen for hudkreft.

Godt du får tatt det, så får du heller ta opp igjen de gode forsettene når du har muligheten. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. :) Det er en snill type da, så det er ikke noe farlig. Har bare litt hud som skal gro.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei, artig er det ikke. Måtte jo komme noe tull med 40 år rett rundt svingen ;)

Men er jo ingen veldig stor plage akkurat, og heldigvis ganske kortvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da skulle vel det meste av 1000 ting å gjøre være over (jeg kaller det ikke stress, for jeg syns ikke det er stress før jul, men det er mye tid som går med såklart). Og jeg føler meg relativt helet. Egentlig skulle jeg være forsiktig med arret mitt i tre uker til, men nå har jeg hyttefeber og gleder meg som en unge til å få startet å trene igjen.

Startet mykt i dag med en skitur med datteren min, hun går omtrent så fort nå som det tempoet jeg liker å gå på ski i, og det er ikke å suse av gårde med fanden i hælene, men kjenne at man bruker kroppen (selv om jeg synes det er et kleint uttrykk, aner ikke hvorfor, men pleier å unngå det. Litt for mye kom i form med ukeblad for halvgamle damer over det.)

Very well, skal sannsynligvis levere sønnen min et sted kl. 10 i morgen og elixia har en time 10.10. Det ser ut som en bra match. Har lyst til å lage treningsplaner fremover, selv om jeg vet at jeg hater å følge sånne planer etter en ganske kort stund...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg sov vel til kvart på ti!

Digg :)

Dermed en enda bedre trening i dag, testet løpebroddene jeg fikk til jul på en rolig jogg i gnistrende vintervær.

Digg :)

Rundt 7,5 - 8 km på 50 min og litt tøying etterpå.

Etterpå dusj med ny deilig dusjsåpe og bodylotion jeg fikk til jul.

Digg :)

Jeg steller jo ikke stort med meg selv (fordi det er så kjedelig, bortsett fra føttene, takler ikke tørr hud) tar en ansiktsmaske hvert åttende år, renser huden aldri, husker aldri på å bruke parfyme, eier en eyeliner, en mascara og to øyenskygger (men til gjengjeld 100 neglelakker) og har aldri vært på spa.

Men ny dusjsåpe med deilig duft, DET er min hverdagsluksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet såååå mye denne ferien. Med barn som plutselig ikke trenger oss på morgenen lenger blir det fort 9 timer per natt, uvante greier. Digg. Bortsett fra at jeg sov på meg kink natt til i går.

Kjørte en runde med Kettlebells for å forhåpentlig myke opp litt, starter dermed det nye året lett støl, fins det bedre?

:)

En venninne av meg har kjørt morgenyoga i 13 dager og føler seg allerede mer fleksibel og med bedre balanse. Høres så fint ut. Kan jeg klare noe slikt? Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu, i kveld tester jeg vårens nyhet på elixia. Aner ikke hva det er, men interessant instruktørvalg, hun er så lite "kom igjen folkeeens!" at dette lover godt. Gleder meg.

Forrige trening herpa jeg meg fullstendig på den siste YT max timen :ler:

I mellomtiden har jeg sjaua hus.

Utseendemessig er jeg kanskje finest nå - dvs når jeg nesten ikke har trent en dritt hele høsten. Dvs. utholdende greier som ikke påvirker muskler i synlig grad (og i moderate/overkommelige mengder) kan være vårens hovedfokus for min del. Bra. No stress & just fun.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fast, fit & fabulous. 10 minutter oppvarming, 15 minutter Fast (spenst, hurtighet), 15 min Fit (styrke) og 15 min Fabulous (stretching).

For de med mer avanserte mål enn meg er det kanskje ikke mye utbytte, det vet jeg ikke, men for meg (og mitt mål: føle meg sterk, sunn & glad nå & for alltid) passet det utmerket: alt i en pakke uten å gå lei av noe underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, det er den de har en ufattelig teit reklame for det. Sikkert en fin time, men jeg synes Elixia undervurderer kundene med reklamefilmene sine. For min del får de meg til å tenke at Elixia skal jeg i alle fall ikke trene på, når de har så ufattelig teite, og lite relevante reklamefilmer. :gjeiper: Diskusjonen på facebooksiden deres angående den timen er ganske festlig. Jeg får bekreftet alle fordommene mine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Enigma - har inntrykket av at de vil at jenter skal gå på snille timer hvor man skal føle seg fabulous - mens gutta skal gå på xfit og tøffere timer.

Forsåvidt er det vel det kjedene baserer seg på at man skal gå på gruppetimer hvor man følger hva som til enhver tid er trendy på treningsfronten. Det er jo det de tjener penger på så skjønner på en måte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet enig jeg også.

Men samtidig, når man har treningsvegring en mørk tirsdagskveld i januar, er tanken på blide jenter i rosa topper i et lyst rom som spretter rundt og føler seg fabuluos mye mer fristende enn en tøff ungfyr-instruktør med styrkekropp som du vet du må ta hodestående push-ups for å imponere :fnise:

Hver ting for sin målgruppe. Alle er ikke like treningsmodne. Enig i at elixia sin profil er litt fjasete, uten at jeg har sett reklamefilmen. Og dere tenker kanskje at elixiamedlemmer forblir treningsumodne? De utfordres ikke så mye. Men de lokker i det minste ;)

Jeg traff faktisk hun som oppfant FFF i heisen i dag på jobb (vi har kontor i samme hus). Ble så forfjamset over om det virkelig var henne at jeg ikke rakk å slå av en prat. Har hatt henne på energy yoga. Supersøt.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...