Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Det er mest det at man ikke får noe inntrykk av timene deres ut fra reklamefilmene. Det blir bare fjas. Se på treningsvideoene til SATS så får du et godt inntrykk av hva timen går på, og du trenger ikke bli skremt vekk heller bare fordi du ikke er superfit. Synes bare at profilen deres er fjasete og at de kanskje taper litt på det fordi de understreker det inntrykket mange har av Elixia som noe for blonde bimboer som egentlig ikke vil trene. Jeg vet jo godt at det ikke bare er sånne mennesker der, men det virker som om det er dem Elixia ønsker som kunder ...

Konseptet for timen derimot virker faktisk veldig bra i forhold til at det gir deg en kjapp gjennomtrening av hele kroppen. Det er trenden i år det, å lage timer for folk med dårlig tid. SATS har som motto: 30 is the new 60, og kjører flere timer på 30 min, som likevel skal gi deg en god treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får virkelig ikke inntrykk av hva slags time det er via reklamefilmen - og det er der jeg mener Elixia bommer når de gjør det på den måten.

Timen virker å være bra - selv om jeg kanskje synes det virker litt snaut.

Men jeg skjønner ikke hvorfor den type trening bare skal være for jenter - og for xfit reklamerer de med at den er bare for de veldig sterke , underforstått at det er gutta slik jeg ioppfatter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som måtte legge på mer vekt enn gutta på markløftene på en x-fit time for at det skulle kjennes... ;)

Har ikke sett filmene. Men kanskje de liker bimboimaget sitt. Sikkert mye penger i å lokke bimboer ;)

Var på stretching&styrketimen til Trine i går. Forsåvidt interessant, fordi de er så annerledes, men jeg irriterer meg for mye over kjeftinga hennes merker jeg. Respekt for å trene 20.40 en mandag i januar, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:40 er i alle fall i seneste laget for min del når det gjelder trening. I alle fall hvis timen begynner da. Men så er jo jeg på trening kl 5 om morgenen også da. :fnise: Står respekt av å trene så sent, helt klart. Kombinert stretch- og styrketime? Høres interessant ut, hva går det egentlig ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke godt å forklare egentlig, masse rare øvelser som går i hverandre. Helt ok, men hun instruktøren er litt sånn besserwisser som kjefter hardt, så jeg trives ikke supert. Uansett masse å velge i mandag kveld, tror jeg skal prøve å innføre Klips faste treningskveld så langt det lar seg gjøre, så får familien venne seg til at jeg vil ha en fresh start på uken. Gikk ikke i går.

Blir en eller annen time i dag, valgt på bakgrunn av å passe mellom jobb og henting av barn og venninnekveld, ellers har jeg saumfart timeplanene etter FFF (Fast fit...), KB (Kettlebells) og stretching/yoga, skal prøve å få mest av de timene fremover, sammen med litt jogging.

Lite å skrive hjem (eller her) om egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig bra dobbelttime i går, 30' hard kondis og 30' styrke, uten vekter. Kroppsvektøvelser er å foretrekke i saltimer (utenom kettlebells :hjerte: ), man vet aldri hvor mange repetisjoner eller hvilket tempo de legger opp til, så det er vanskelig å treffe helt riktig på vekt. Her var det derimot en instruktør som var dyktig til å forklare nøyaktig hvordan kroppen skulle holdes slik at det virkelig tok, med variasjoner man selv kunne velge for å få det tyngre.

Litt gira på trening igjen kjenner jeg, det er så deilig. Og i min alder... var sammen en venninne i går som hadde ligget rett ut med ødelagt rygg hele julen på sterke smertestillende, og det eneste hun burde gjøre var å begynne å trene. (Sa hun selv, altså)

;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meldt på Fast, fit... senere i dag.

Og så kjører jeg et eksperiment i dag, hadde ikke noe snus igjen i dag tidlig, og så tenkte jeg å se hvor lenge jeg kan vente med å kjøpe.

;)

Vet at klokken bare er 9, men jeg ville vært på min 3. eller 4. snus allerede vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2. Har snust i ... 12 år? Akkurat nå kan jeg ikke se for meg hvorfor det skulle være så vanskelig å bare ikke gjøre det mer. Putter tyggisen under leppa innimellom :ler:

Snakk om spontanslutting, en torsdag morgen.

Men jeg skrev opp mine gode grunner i går, i prioritert rekkefølge:

• Godt forbilde for barna mine, slippe å skamme meg over å gjøre noe som voksne burde være smarte nok til å la være
  • Kunne smile når som helst med hvite tenner, uten skam eller hånden foran munnen for å skjule mulig brunt sikkel på tenna
  • Spare 40 kroner om dagen (280 kroner i uken, 1200 kroner i måneden, 14600 i året basert på norske priser) Disse skal jeg bruke på å kjøpe nytt fresht treningstøy!
  • Også for helsa, men det er middels dokumentert

Fordeler som følger med:

• Slippe å gå i butikken hele tiden for å kjøpe
  • Slippe å finne sted å kaste brukte evt
  • Slippe å ha for mange under lokket, ikke minst at lokket detter av i veska.
  • Slippe å se teit ut på bilder.
  • Slippe å engste seg for å ha for lite igjen på kvelden
  • Slippe å måtte ha med nok tli utlandet der det ikke er å få kjøpt

All evt. trøstespising skal være gulerøtter. Kjøp gulerøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at dette IKKE er et nyttårsforsett, selv om det skjedde i januar. Det som derimot ER nyttårsforsettet mitt, var å ikke melde meg på ting. Og det røk samme dag, når tiggerunden om å stille på Holmenkollstafetten satte i gang. Javel, så er jeg visst med likevel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg heier på deg! Smart å sette det opp sånn, og se at det koster 14600 i året (shit!). Det skal eg og gjøre neste gang eg treng motivasjon mot noe.

Lykke til vidare som snuslaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing! At snus er skadelig er ikke helt skikkelig dokumentert syns jeg, så det skal litt ekstra til for å motivere seg. Prøver derfor å spille på egen forfengelighet. Men mest min rare psyke, fortell meg at jeg skal gjøre noe og jeg blir trassig som en toåring og syns syyykt synd på meg selv. Men når jeg får det for meg en torsdag morgen, gidder jeg ikke mer. Handler om å være klar for det tror jeg. Men trist å si fra seg noe godt i livet.

Der kom fiskebilen. Burde kjøpt fisk. Får bli nest neste endring. Mer fisk.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt på nett, 2-4 dager for de værste abstinensene, 2-4 uker for de neste. Men nå bruker jeg nico-tyggis, så jeg deler opp de fysiske og psykiske abstinensene. Og drekker vin til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

I dag er jeg i Køben, har bodd på dette hotellet sikkert 10 ganger før, men først i dag tidlig sjekket ut treningsrummet. Hadde det helt for meg selv, hvilken utrolig deilig luksus!

Hadde ikke tatt med sko, ellers hadde jeg løpt langt av gårde, nå bare 10' med de sykt støle leggene fra forrige barfottest friskt i minne.

Mest apparatbasert her, noen manualer, ganske deilig å bare sitte i sånne apparater egentlig :fnise:

Har jo ikke turt det etter at jeg ble frelst/fortalt at frivekter er det eneste saliggjørende. Apparater er jo mindre nifse, på et vis, de klemmer deg ikke så lett i hjel.

Ble vel bare en 35-40 minutter, men for psyken skal man ikke kimse av 40 minutter i et københavnsk hotelltreningsrom helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg løpe min. 5 km på mølle og så på 70' energy yoga. Bare så det er sagt.

Lurer litt på hvorfor jeg kom på den planen? Energy yoga er jo egentlig ganske pain, 70 minutter a gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treg og somlete må jeg ha vært for da jeg sto på mølla var det bare 20 min til timen. Men jeg rakk å presse inn 4 km likevel, den første rolig opp til 10 km/t, neste på 11 og de to siste på 12. 12,5 på slutten for å rekke 4 km blank før jeg måtte løpe inn i yogasalen. Ville vel satt ny pers på 5 km om jeg hadde fortsatt, så litt synd det. Litt synd ogsp at jeg løper så mye bedre når jeg ikke har gjort det på et halvt år, ødelegger poenget med løpetrening litt

:ler:

Ashtanga yoga pain in the... Alle andre steder enn ass, egentlig. Men avspenning på slutten så bare ca 55 min effektivt

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, kastet opp i helgen, (natt til søndag) så følger folkehelsaanbefalingene og holder meg unna folk i dag. Hel dag alene hjemme, når skjedde det sist? Min eneste plan er å ligge en evighet i badekaret med lavendelsalt og bok (det har jeg gledet meg intenst til siden jeg innså at jeg måtte droppe jobb). Ellers burde jeg vel tatt dette som en rensende faste med grønn te og fruktjuicer, i stedet er jeg på dag to av den semifranske dietten: svart kaffe og nikotintyggegummi. Bra for magen vil jeg tippe ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i går var 10 km/t slitsomt.

Rakk bare 10' før bosu styrke, prøvde meg på mølla igjen etter timen, men det var bare tungt i går, så jeg fant heller en tom sal og tøyde i 15 minutter. Vel, ikke helt tom, to svære østeuropeere drev med boksetrening der, men de hadde ikke noe imot selskap.

Ventet med å øve på å gå i bro til de hadde gått :fnise:

Sååååååååååååååå deilig følelse i kroppen etterpå.

Og såååååååååååå mye mer futt i meg i dag: i går var alt på jobb bare stress og alt for mye og alt må purres på og ingenting går av seg selv, mens i dag har jeg bare chop chop chop fått unna massevis allerede før klokken 10. Bare fordi jeg føler meg litt on top of the world hver gang jeg har en treningsøkt ferskt i kroppen.

Trening ass! :hjerte:

Edit: en annen ting, jeg lurte på hva snuskutten ville føre til av nye uvaner, men det ser så langt ut til at det IKKE som fryktet ble mer vin eller trøstespising men heller bading! Kan ikke få nok av lange varme bad med bok. Og shopping, jeg som prøvde å nesten ikke shoppe i hele 2012. Og aller mest shopping til bad! Kommer til stadighet hjem med badesalt og skum og nye shampoer som lukter digg og bodylotion i kule krukker. Badekaret står i loftsetasjen, det badet brukes kun til bading, men nå drømmer jeg om å gjøre det til "mitt" bad, så kan alle de andre bruke hovedbadet mens jeg har mitt eget lille luksusspa på toppen :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte ei stund på kem snuskutten var, før eg innsåg at det første ordet slutta etter s, ikkje k. :)

Men spa, altså, najs! Eg vil og ha eget spa. Med badstu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...