Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje gått glipp av noe, men hvorfor skal mannen din ha fest når dere har en baby som er en mnd. gammel? Det hadde vært temmelig uaktuelt, kjenner jeg.

lurer på om han kanskje hadde bursdag.

Men det er ingen "unnskldning" ;)

Mannen min ble 30 år et par uker etter vesla var født. Der hadde vi en rolig hjemmefeiring med de tre beste kompisene og søsteren hans. Vesla var her, stemningen var rolig med et glass vin, og alle satt bare å pratet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Eksen min ble 31 fire uker etter Murmel ble født, fest hadde vært helt uaktuelt uansett. Da fikk han finne et annet sted enn hjemme i så fall. Vi hadde alle kompisene hans på kaffe og kaker, det fikk holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen dager siden jeg var her inne nå så er på tide med en oppdatering :)

Mannen hadde som sagt bursdag i helgen og vi fikk satt oss ned og snakket godt ut om tanker i forkant av feiringen. Vi hadde misforstått hverandre når det gjalt hvor stor mannen hadde tenkt at feiringen skulle bli men fikk ordnet opp og det ble en flott feiring med mannens foreldre og mine søsken. De fleste dro hjem i 20-21 tiden om kvelden, og sistepar hjem dro rundt 23 og da var vi klare for sengen alle tre.

E blir stadig større og større men samtidig passer hun fremdeles inn i størrelse. Har gått gjennom klærne i de minste størrelsene og plukket vekk det som kanskje er litt knapt slik at hun får bruke klærne i andre størrelser også. Har også gått og fått byttet upraktiske klær og byttet til andre størrelser så nå burde vi ha klær i passende størrelser for en stund ;)

I morgen skal vi feire dagen hos mine foreldre og der skal alle søskene med barn være samlet, så da blir vi en god gjeng så det blir koselig.

Håper dere får en fin feiring alle sammen :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet her nå så på tide med en liten oppdatering ;)

Alt går strålende med oss :nigo:

E har blitt så stor synes jeg, og hun er så nydelig når hun ser på meg og pappaen og smiler så fint hun bare kan :rodmer: Smelter av mindre ;)

& ukers kontrollene våre gikk begge bra. E har bikket 4 kg (2980 g ved fødsel) og hun har strekt seg mye så det blir spennende på 3 måneders kontrollen og se hvor lang hun er blitt til da :jepp:

Det har vært mye festligheter i familiene våre den siste tiden, så da har vi fått vist frem E til de fleste og har fått pyntet henne opp med de flotte strikkeklærne bestemødrene hennes har strikket :)

Ene venninnen min har også fått den lille gutten sin :hjerte: Han ble født 1 dag før termin og veide bare 10 g mer enn E gjorde når hun ble født så vi gleder oss mye til å treffe på den lille skatten :hjerte:

Jeg har startet på et nytt prosjekt nå - jeg skal strikke dåpskjole til E! Den blir hvit og skal få rosa eller lyselilla satengbånd i når den tid kommer :) Vi har ikke helt bestemt oss når dåpen blir men vi tenker at den blir i august, så da må jeg bare henge i ;)

Mannen og jeg har også bestemt oss for å dra på kjærestetur i november :hjerte: Det bir veldig rart å skulle dra uten E, men mormoren og morfaren hennes gleder seg kjempemye til å passe henne :) Vi drar nok til Egypt og Sharm El Sheik så sitter og ser på hoteller nå. Tror vi går for all inclusive også, godt å kunne unne seg det ;) Hvis noen av dere har vært der tar vi gjenre imot tips og råd til både hotell og ting man kan oppleve og steder man kan spise, ja tips om alt egentlig :)

Da får jeg gå tilbake til strikkingen før E våkner og vi drar utover til foreldrene mine. Det blir først raspeballer hos dem før det blir bursdagsbesøk for å feire niesen min etterpå, og da blir det mange gode kaker :sikle: Gleder meg :nigo:

Ha en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra 6 ukers kontrollene gikk fint! Stor og fin lille E blir :)

Moro med hjemmestrikket dåpskjole da, flink du!

Godt med ferie og kjærestetid, viktig det :Nikke: Blir nok rart å reise fra lillemor, men ho får det nok supert hos mormor og morfar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt dåpskjole! Kommer du til å lage den lenger, eller vil du ha den sånn kort? :) Kjempespesiellt at du lager den selv :rodmer:

Bare et tips om du ammer :)

Gi flaske mye fremover! For det er utrolig hvor lite som skal til før de ikke vil ha annet en puppen nemlig :sjenert: Her har vi nemlig ei som verken tar flaske eller smokk og som må bysses eller puppes i seng :/

Og med litt skrantne familier på begge sider betyr det at vi aldri har hatt henne på overnatting enda siden hun må bysses og dette er tungt!

Vi planlegger en kjærestetur til høsten, da er hun litt over året, så nå jobber jeg med å få natten ammefri ;)

Så pump ofte og gi flaske ofte er mitt råd! :jepp:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dåpskjole, og helt spesielt med noe du har laget selv :rodmer:

Den kjæresteturen hørtes fantastisk ut.. Her er jeg ikke klar enda for at lillemor skal være så lenge borte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med oppdatering fra deg, høres ut som om dere nyter tiden :rodmer: Så deilig med kjærestetur, det er dere vel unt!! Ikke mange ukene til vi skal på kjærestetur selv vi (som mann og kone :rodmer: ), gleder meg noe innmari, men gruer meg litt og :sjenert: ...redd for at F skal tro vi har reist fra ham, og ikke kommer tilbake :grine:

Nyydelig dåpskjole! God søndagskveld til deg og dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt dåpskjole :rodmer:

Jeg synes det til stadigheter er snakk om raspeballer her inne, og jeg blir reint misunnelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra 6 ukers kontrollene gikk fint! Stor og fin lille E blir :)

Moro med hjemmestrikket dåpskjole da, flink du!

Godt med ferie og kjærestetid, viktig det :Nikke: Blir nok rart å reise fra lillemor, men ho får det nok supert hos mormor og morfar ;)

Hun vokser mye, og det påpeker de rundt oss også. Mamma synes at hun på to dager har blitt mye større hun også, så hun legger ihvertfall godt på seg ;)

Fant ut at vi ikke hadde en spesielt dåpskjole i familien og at det da kunne være koselig å lage en selv :Nikke: Så da er det bare å håpe på at jeg blir ferdig ;)

Det blir veldig rart å skulle dra fra henne, men jeg tenker at siden det er såpass lenge til også så burde jeg klare å slippe litt mer taket og ikke bekymre meg :) Mamma har jo oppdratt fire barn selv og E er hennes femte barnebarn så dette kan hun ;)

Kjempesøt dåpskjole! Kommer du til å lage den lenger, eller vil du ha den sånn kort? :) Kjempespesiellt at du lager den selv :rodmer:

Bare et tips om du ammer :)

Gi flaske mye fremover! For det er utrolig hvor lite som skal til før de ikke vil ha annet en puppen nemlig :sjenert: Her har vi nemlig ei som verken tar flaske eller smokk og som må bysses eller puppes i seng :/

Og med litt skrantne familier på begge sider betyr det at vi aldri har hatt henne på overnatting enda siden hun må bysses og dette er tungt!

Vi planlegger en kjærestetur til høsten, da er hun litt over året, så nå jobber jeg med å få natten ammefri ;)

Så pump ofte og gi flaske ofte er mitt råd! :jepp:

Lurte på om jeg skulle ha en lang en men kom frem til at jeg vil ha den sånn kort for da kan hun bruke den hele dagen og ikke bare under gudstjenesten og på bildene etterpå :)

Prøvde iherdig å amme henne de tre første ukene, men når det nesten ikke var melk (måtte pumpe i to dager for å få nok melk til 1 måltid) så gav jeg meg med god samvittighet. Så jeg er "heldig" på den måten da det ikke er noe problem at hun kan være hos andre uten å være avhengig av meg for å få mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig dåpskjole, og helt spesielt med noe du har laget selv :rodmer:

Den kjæresteturen hørtes fantastisk ut.. Her er jeg ikke klar enda for at lillemor skal være så lenge borte :fnise:

Er veldig glad for at jeg kom frem til at jeg ville lage den selv, så bare håper at jeg rekker å bli ferdig :) Foreløpig går det veldig greit så håper at det fortsetter slik ;)

Tror vi har veldig godt av den turen :Nikke: Og siden det er flere måneder til den blir har jeg god tid på å forberede meg til det :)

Høres ut som du koser deg max med den lille! :rodmer:

Det gjør jeg virkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med oppdatering fra deg, høres ut som om dere nyter tiden :rodmer: Så deilig med kjærestetur, det er dere vel unt!! Ikke mange ukene til vi skal på kjærestetur selv vi (som mann og kone :rodmer: ), gleder meg noe innmari, men gruer meg litt og :sjenert: ...redd for at F skal tro vi har reist fra ham, og ikke kommer tilbake :grine:

Nyydelig dåpskjole! God søndagskveld til deg og dine :klemmer:

Vi koser oss virkelig :hjerte: Det er helt utrolig og jeg er så glad for at vi får oppleve dette :rodmer:

Forstår godt at du gleder deg til dere skal dra på tur og det som nygifte :hjerte: Og F kommer til å få det supert mens dere er på tur så du trenger nok ikke å bekymre deg for det :klem:

Søt dåpskjole :rodmer:

Jeg synes det til stadigheter er snakk om raspeballer her inne, og jeg blir reint misunnelig :fnise:

Synes selv at det har blitt litt mye snakk om raspeballer den siste tiden, så forstår veldig godt at en kan bli misunnelig på noe så godt :nigo::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre om den gode tida nå:) skal si de vokser og utvikler seg fort, det er helt fascinerende:)

Dåpskjolen var helt nydelig, det blir nok knallbra:) såvidt begynt å planendåp selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som at dere nyter dagene og at alt bare er velstand med dere! :)

Fantastisk flott dåpskjole!! Hadde vært utrolig stolt over meg selv om jeg hadde kunne laget en sånn. Og tenk så fint for henne når hun blir eldre..At mamma`n hennes har laget den. Og hun kan bruke den på sin fremtidige/ eventuelle datter! :rodmer:

Blir nok herlig med kjærestetur! Det har vi planer om etter noen måneder også!

Kos dere masse videre!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre om den gode tida nå:) skal si de vokser og utvikler seg fort, det er helt fascinerende:)

Dåpskjolen var helt nydelig, det blir nok knallbra:) såvidt begynt å planendåp selv..

Det går utrolig fort, men det er herlig også :) Det er ikke noe som kan måle seg med et smil midt på natten når en aller helst kunne tenkt seg å sove :hjerte:

Vi har ikke så veldig mange planer i forhold til dåp enda, men lurer på å ha den første helgen i august. Må se litt på hvem vi ønsker skal være der og i forhold til når folk tar ferie. Regner med det ordner seg på et vis :)

Høres ut som at dere nyter dagene og at alt bare er velstand med dere! :)

Fantastisk flott dåpskjole!! Hadde vært utrolig stolt over meg selv om jeg hadde kunne laget en sånn. Og tenk så fint for henne når hun blir eldre..At mamma`n hennes har laget den. Og hun kan bruke den på sin fremtidige/ eventuelle datter! :rodmer:

Blir nok herlig med kjærestetur! Det har vi planer om etter noen måneder også!

Kos dere masse videre!! :klemmer:

Alt er herlig her, så nyter hvert sekund :hjerte:

Jeg håper at kjolen blir ferdig i tide. Det blir i så fall veldig spesielt å døpe henne i noe jeg har laget selv så det er bare å henge i ;)

Tror det blir veldig godt med en tur etterhvert :Nikke: Men trenger å øve på å ikke ha henne i nærheten før den tid, hvis ikke blir det ikke avslappende for min del :fnise:

Høres ut som om dere koser dere masse :hjerte:

Det gjør vi så absolutt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går så utrolig fort!

E er blitt 2 måneder alt og i dag har jeg og mannen 1 års bryllupsdag! :rodmer:

Mamma kom og hentet E i 13 tiden i dag slik at jeg og mannen fikk dra inn til byen for å spise middag og kose oss med en kinofilm. Vi hadde det veldig koselig, men når klokken var 18.30 følte jeg virkelig at NÅ måtte vi komme oss hjem! Var ikke ute hos mine foreldre før nærmere 20, men da fikk jeg endelig holde nydelige E igjen :rodmer: Brydde meg ikke det grann om at hun nettopp hadde sovnet for jeg bare måtte ha kos :hjerte:

Vel hjemme ble det tid for enda mer kos før det bar i seng for hennes del. Kjenner at det ikke er lenge til jeg gjør det samme. Er jo mer sliten i dag når jeg nesten ikke har gjort noe med henne enn når jeg har henne hele dagen - hvordan er det mulig? :klo:

I morgen skal vi kose oss sammen, bare oss tre :hjerte: Det skal være et familieshow rett ved siden av der svigers bor, hvor det blir amcar visning og forskjellige fly skal "opptre" om en kan kalle det det, så vi tar gjerne turen på det. Har kjøpt noen søte små rosa øreklokker til E i tilfelle vi drar slik at hun skal få slippe unna støyet som gjerne kommer med slike aktiviteter. Og blir det for mye er det godt å vite at vi ikke trenger å dra langt for å komme unna alt bråket ;)

Nå er det litt serie-titting og isspising før det bærer til køys.

Ha en god kveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...