Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2004 #141 Del Skrevet 3. januar 2004 Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår... :kysse: Måtte året bli slik du drømmer om. Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. januar 2004 #142 Del Skrevet 3. januar 2004 GODT NYTTÅR !!! Håper at du har hatt det fint i jula !? Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #143 Del Skrevet 5. januar 2004 Godt nytt år jenter - nå er jeg endelig tilbake på nett etter en deilig og avslappende jul- og nyttårsferie! Vi har hatt en deilig ferie sammen med familiene våre, og det har blitt mye avslapping og masse god mat! Har nok lagt på meg noen kilo i løpet av to uker ja, og det er ikke bare graviditeten nei... :oops: Må nok skylde litt på fløtesausen til svigermor der gitt, men det er ikke tvil om jeg også begynner å få en tydelig kul på magen. Og det er bare stas! I dag var vi på Ullevål på UL - og det var kjempedeilig å få se nurket igjen, og se at alt står bra til der inne. H*n lå der og suttet på tommelen og strakte på bena, og så ut til å ha det svært så bra. Og vi valgte å ikke få vite kjønnet på nurket vårt, det hadde vi blitt enige om på forhånd. Så får vi se da! Siden det er vårt første barn, spiller det absolutt ingen rolle hva det blir. Nå skal jeg pleie forkjølelsen min på sofaen med varm te under pleddet. Og snart kommer Kaktusmannen hjem med nytt kjøleskap - nå blir det masse fryseplass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. januar 2004 #144 Del Skrevet 5. januar 2004 Velkommen tilbake, Kaktus.. og takk for hilsen i boka mi.. :D Ikke sant det er gøy med ul? Nesten så jeg ønsker meg mitt eget ul-apparat så jeg kan se på bebisen hver dag.. Godt å høre at alt stod bra til med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #145 Del Skrevet 6. januar 2004 Skulle gjerne hatt både UL-apparat og sånn apparat som du hører hjertelyden med jeg Salamandra - er så koselig å se og høre det lille nurket vårt! I dag var det helt forferdelig å komme seg på jobb - hva er det som skjer med bilistene i Oslo når det snør?? Brukte nesten 1 time, mot 25 minutter til vanlig. Ja, ja, skal nå bare være her i 4 timer, så nå får jeg jobbe litt så jeg kommer meg hjem før rushen begynner igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. januar 2004 #146 Del Skrevet 6. januar 2004 Så koselig at svangerskapet går bra. UL var nok veldig spennende. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det føltes for dere å se lillekaktus i magen, men jeg har på følelsen at lykkerus er en beskrivelse. :D Lykke til videre. Jeg kommer nok til å titte innom dagboken din for å se hvordan du, kaktusmannen og lillekaktus har det. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. januar 2004 #147 Del Skrevet 8. januar 2004 Så koselig å høre at alt står bra til Håper forkjølelsen har forsvunnet også da sånn at du kan nyte dagene til det fulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 9. januar 2004 #148 Del Skrevet 9. januar 2004 Nå har du vært så flink til å skrive hilsener til meg, at jeg får helt dårlig samvittighet for å ikke være like flink tilbake. Ja, det er spennede på UL, men det var nok mer spennende den første gangen enn det det er nå. Jeg var iallefall mer nervøs sist gang. Vi valgte heller ikke å få vite kjønnet sist gang, men nå har vi lyst til det siden det virker mer praktisk denne gangen. Nå har vi jo kjøpt mye som vi alikevel måtte kjøpe inn sist gang, og det er jo kjekt å se hvor mye av dette vi kan bruke fortsatt og hvor mye vi eventuelt må kjøpe nytt. Nå har ikke jeg fått helt med meg om det er første barnet for deg/dere, men hvis det er det så er det mye mer spennende enn det det er andre gangen selv om jeg også denne gangen er spent på hvem det er som er der inne. Men nå kjenner jeg jo kroppen min litt mer, og jeg vet bedre hva jeg skal kjenne på og føle på. Jeg vet hvordan kroppen min reagerer på en graviditet, så akkurat det er ikke så spennede denne gangen. Men du må ha lykke til. Det er jo en stund til ennå da, men tiden går veldig fort. Tenkt at vi faktisk kan få barna på samme dag, det hadde jo vært gøyt. Bare det ikke betyr at jeg føder for tidlig for det har jeg ikke anledning til pga eksamen. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #149 Del Skrevet 9. januar 2004 Godt å høre at noen følger med Saeria - bare å titte innom når som helst her vet du! Sliter litt med tett nese enda meta, men det hjalp med en dag på sofaen! I dag har jeg ikke hatt en spesielt god dag. Var på toalettet før lunsj på jobb, og oppdaget en sterkere blødning enn jeg har hatt før, med "klumper" (beklager grafiske detaljer :oops:). Jeg ble skikkelig skremt og dro hjem og la meg på sofaen. Prøvde å ringe legen, men de stenger jo tidlig på fredager. Har ikke blødd noe særlig mer (i alle fall ikke mer enn det jeg har gjort ellers), så jeg håper det betyr at det var en falsk alarm. Trøster meg litt med at jeg var på UL på mandag og så at nurket hadde det bra, og jeg var hos legen i går og hørte fosterlyden. Så alt tilsier at alt er som det skal, men jeg blir litt redd likevel... Liker ikke blødninger - normale eller unormale! :evil: Kunne ønske jeg visste hva som forårsaker det... Hos legen i går prøvde hun å måle magen min, men det var ikke så lett. Havnet et godt stykke under streken i kurven til å begynne med. Trodde også at jeg hadde lagt på meg masse, men det var visst bare 1,5 kilo siden jeg ble gravid. Og det kan godt være ribbe... Uansett, i kveld tar jeg det med ro og mannen lager nachos med kjøttdeig og ost og masse namnam til oss. Han er god med meg han... I går natt sto han opp klokka 3 og lagde te til meg fordi jeg hostet så fælt. Ha en fin fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 9. januar 2004 #150 Del Skrevet 9. januar 2004 Æsj! Blødninger er noe dritt! De får en jo til å tenke teite tanker! Men ikke la de ta deg! Hvis de forsvant, kan du vel bare ta det med ro i helgen. Men om de kommer tilbake, er det vel greit å ringe legevakt/sykehus...!? Du også skal ha en god fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. januar 2004 #151 Del Skrevet 11. januar 2004 Det beste er nok å ringe på legevakt når man blør, så man får sjekket seg med engang.. I tillfelle det er noe som må forhindres Hva er "namnam" til nachos ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #152 Del Skrevet 11. januar 2004 Nå hadde jeg skrevet et kjempelangt innlegg her med masse kommentarer til alle dere som har vært innom her - også låste den hersens Internetten seg og alt forsvant... Så nå er jeg så irritert at jeg ikke orker å skrive alt på nytt... Så her kommer kortversjonen... Du må ikke ha dårlig samvittighet Padmee - jeg rekker heller ikke innom alle dagbøkene jeg gjerne skulle ha besøkt! Dette er vårt første nurk, og jeg må også si at den første UL-undersøkelsen var mest spennende. Da sprutet tårene etterpå... Ja, blødninger er noe dritt lillen - må si meg enig i det.... Har tatt det med ro og slappet av i helga! Veide frem og tilbake ang. legevakt Jinx, men bestemte meg for å vente og ringe legen i morgen fordi blødningene ga seg. Legevakten i Oslo er ikke en positiv opplevelse på en fredags kveld... Takk for omtanken! He-he, er vel egentlig ikke så mye mer namnam i tillegg - nachos med kjøttdeig med tacos-krydder og salsa blandet i, masse ost, rømme, salsa og guacamole. Men tilsammen blir det namnam! Har hatt en stille og rolig helg med Kaktus-mannen som har dullet med meg. Blødningene ga seg heldigvis på fredag, så etter litt tenking drøyer jeg legeanropet til i morgen. Jeg har jo hatt småblødninger til og fra hele tiden uten at det har vært noe galt. Men hvordan vet man når man skal bli bekymret? Når jeg har spurt før, får jeg bare beskjed om at det ikke er noen fare så lenge legen hører hjertelyden. Og det gjorde jeg på torsdag. Og på UL på mandag var jo alt helt topp. Men jeg ringer i morgen for sikkerhets skyld... Ellers har jeg sett Ringenes herre 1 i dag, så nå må jeg få tid til å se 2 også før vi skal på kino. Litt sport har det også blitt i helga - moro med skiskyting. I morgen blir det t-bane på jobb, for det er garantert trafikkaos med all den snøen som daler ned nå... I morgen er første dag tilbake i 100 % jobb etter sykmeldingen, er litt spent på hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #153 Del Skrevet 12. januar 2004 OK, så langt går det bra med full jobbdag igjen - klarer ikke helt å holde meg unna KG da men... I går tror jeg at jeg kjente de første livstegnene fra nurket, det var som små bobler som sprakk inni magen min. Men sikker er jeg ikke, for jeg har jo ikke kjent det før. Ringte legen i dag (eller rettere sagt legesekretæren - får ikke snakke med legen hvis det ikke er helt krise...), og fikk beskjed om at siden blødningen hadde gitt seg skulle jeg ta det litt med ro og ringe hvis jeg begynte å blø igjen. Altså som forventet... Gleder meg til nurket blir så stort at jeg kan kjenne liv hver dag, for da vet man at ting er bra der inne! I dag er det TV og sofa som gjelder! Tristas bryllup, Homsepatruljen og Sex og singelliv. Og varm te og teppe... Tror jeg drar hjem snart jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #154 Del Skrevet 13. januar 2004 OK - blod i do og på papiret da jeg var oppe i natt, så nå har jeg ringt legen igjen og fått time på torsdag. Er lei av disse skremslene hele tiden, så nå vil jeg ha noen svar! Er fortsatt tett i nesen etter forkjølelsen, og snakket akkurat med en venninne som mente at jeg ikke burde bruke nesespray når jeg er gravid. Fint - det har jeg nå brukt i en uke... Tenkte ikke på at det kunne være skadelig jeg... Men saltvann fungerer jo bare ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 13. januar 2004 #155 Del Skrevet 13. januar 2004 Hva er det for noe fjas fra legens side?? Hvis du blør, bør du få komme inn med en gang! Ring igjen imorgen, hvis det er like ille da! De må skjerpe seg... Og så kan du jo spørre om nesespray, og om du evt kan bruke den som er egnet for små barn i stedet!? Lykke til! Mas mas mas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #156 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg tenkte det samme som deg med en gang jeg hadde ringt lillen, så jeg ringte opp igjen og lurte på om det ikke var mulig å få sjekket noe før. Legen hadde ikke sjangs før, men hun ringte til fødselslegen jeg har vært hos tidligere for å høre om jeg kunne komme dit - så nå skal jeg dit i ettermiddag for å ta UL. Det var faktisk tidligere enn jeg turde håpe, for jeg vet at det er kjempelange køer ved den klinikken. Er bare glad jeg får sjekket det nå, og krysser fingrene for at alt er i orden. Nå er det Kaktusmannen som har blitt sylta forkjøla, så jeg har vært litt snill med ham. Pakket ham inn i pledd i godstolen i går og foret ham med varm te og en conjakk. Det satte han veldig pris på - går nok mest andre veien om dagen er jeg redd... Nei, nå får jeg jobbe litt - er litt distrahert i dag til jeg har vært og tatt UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #157 Del Skrevet 15. januar 2004 Nå har jeg vært på UL hos fødselslegen - og alt er bra med nurket! Er kjempeletta nå. Det viser seg at morkaka ligger langt nede livmoren, og når den trekker seg oppover (som den skal), kan dette forårsake blødninger. I tillegg har jeg lettblødelig livmortapp. Så det er ikke rart at jeg har hatt blødninger, og det er heldigvis ingen fare! Det kunne fortsette i opptil 10 uker til mente han. Han syntes også det var kjemperart at jordmora på Ullevål ikke hadde nevnt noe om dette da vi var der forrige uke - og det synes vel jeg også... Uansett - deilig å få vite hvorfor og at det ikke er noe å være redd for. Det var masse liv der inne! :D Nå skal jeg hjem og pleie mannen. Ha en fortreffelig ettermiddag jenter! *glad kaktus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. januar 2004 #158 Del Skrevet 15. januar 2004 Herlig! Nå må bare mannen bli frisk, så kan dere ha en fin og koselig helg! Mage bra? Klem fra Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. januar 2004 #159 Del Skrevet 15. januar 2004 Flott å høre gode nyheter, nå kan dere slappe av å nyyyte graviditeten.., og om du blør litt vet du jo årsaken. Godt med alt man vet, ikke sant. Trygt, mener jeg! Ha en fin kveld! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 15. januar 2004 #160 Del Skrevet 15. januar 2004 Herlig å lese ... Da er det bare å slappe av - og kooooose seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg