Gå til innhold

En liten kaktus på vei...

Kaktus

Anbefalte innlegg

Omvisningen på fødeavdelingen på onsdag var veldig bra - fikk faktisk en tryggere følelse etter å ha vært der og sett hvor vi skal og hvilke alternativer som finnes. Så slipper man å tenke på alt sammen når det faktisk skjer... Hotellet på Ullevål så også veldig bra ut - tror at det blir en fin overgang etter fødselen og før man skal hjem. Men det er nå litt skummelt å tenke på også da, når man aldri har gjort det før! :o

I går holdt jeg meg hjemme fra jobb pga. kranglete mage - har hatt en lang god periode nå, så det var litt nedtur. Sliter fortsatt litt i dag, men det går bedre. Prøvde å rusle en liten tur ut i sola - noe som endte med at jeg datt hardt på rompa i stedet... :-? Speilblank is overalt. Føler meg nesten som en gammel dame der jeg stavrer av gårde...

Nå ser jeg frem til helga! Skal på hyttetur med et vennepar og noen felles venner fra England, så det blir koselig. Masse mat og godt drikke (for de som kan nyte det :wink: ) - også masse snop da! Har bestilt favorittsjokoladen min fra England også, så da er jeg reddet :-)! Har ikke spist Terry's Orange siden jeg bodde der for 4 år siden, så det skal bli nam-nam... Er egentlig ganske irritert på at de appelsinsjokoladene ble borte her også - de var jo så gode! (Sånne som var formet som en appelsin og som delte seg i båter når du slapp den ned på et hardt underlag).

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næmmen, har du detti du da.. :trøste:

Vet du, jeg har også bodd i England.. :D

I nord-vest London i 6 mnd..

Savner mest Cadbury's lilla med nøtter i jeg.. og te.. det er jo ikke mulig å få en decent cup of tea i dette landet her..! :wink:

Misunner deg som skal på hyttetur i helgen, det høres mye morsommere ut enn å stå og male.. :-?

Ha en fin-fin helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsten Salamandra - har et stort blåmerke på baken som bevis på mitt møte med isen... :evil: Men godt jeg datt på rumpa da - der er jeg i alle fall ganske godt polstret! :wink:

27+1

Helga og hytteturen var kjempekoselig med masse snop og god mat, og nyyyydelig vær! Var ute og akte både lørdag og søndag, da engelskmennene syntes det var hysterisk morsomt å ake tog med UFOer. Skikkelig morsomt å se på 5 mannfolk leke seg i snøen som små unger... :ler: Jeg derimot satte meg godt tilrette i snøen med Kvikk Lunsj og kamera! Slett ikke en dårlig måte å tilbringe helga om jeg skal si det selv.

I dag kom jeg meg opp tidlig igjen så jeg fikk svømt, det er jo den eneste trimmen jeg får om dagen. Deilig, selv om jeg er fryktelig trøtt nå... :Gjesp: Hadde planer om å gå masse turer mens jeg var gravid - men det er jo så glatt ute, i tillegg til at det er fryktelig kjedelig å tusle rundt i de samme nabolagene hele tiden... :-? Har nok ikke nok tiltak jeg! Skal til legen på torsdag til kontroll, så da blir det spennende å se hvor mye jeg har lagt på meg.

Uff nei - tilbake til jobben! Nytter ikke å sitte her hele dagen selv om sjefen er borte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten i boka mi, Kaktus! :kyss:

Ja, alt ender vel bra til slutt...

Hva er UFO?

Er ikke det et FLYGENDE objekt? :ler2:

Er det de runde ake-tingene? ...helt uten kontroll? :o

Kan tenke meg du hadde det moro med kamera da ja... :P

Husk at nå er det snart varmere, og isen byttes ut med søle. Så da er det bare å ta på seg sine styggeste sko, og gå og gå og gå... :wink:

Litt mer spennende hvis mannen eller noen andre hadde blitt med på tur...!?

Har dere vogn? Da kan du jo ta med deg den!? :ler:

Øvelse gjør mester vettu...

Superuke-klem fra Lillen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tur-oppmuntring og et lite spark bak lillen - det trengs! Og mannen blir med innimellom han, men ikke så ofte siden han har en fysisk jobb og ikke trenger trimmen som jeg gjør... :roll: Kanskje jeg skal tørrtrene med vogn ja - ville vel få noen rare blikk da med barnevogn med bag og stor mage...

Ja - UFOer er sånne runde akebrett uten styring - skal si det gikk unna! Fikk tatt noen skikkelig fine action-bilder!

27+4

Ny kontroll hos legen i går - og alt ser så bra ut atte. Og det er like deilig å høre hjertelyden hver gang. Har nå lagt på meg 8 kilo :-? så det ser ikke ut som jeg blir noen liten gravid dame på slutten nei... Men det ligger vel i slekta - blant annet søsteren min la på seg 20 kilo med sin første. Det får jeg vel bare ta som det kommer tenker jeg...

Men nå er det snart helg igjen! Får overnattingsbesøk av en venninne på lørdag, så det blir koselig. Og på søndag skal vi på konsert med et orkester som jeg har spilt i før. Har faktisk fått overtalt mannen til å bli med på klassisk konsert, så det er ikke verst... :ler:

I dag står :husarbeid: på planen - og full vask av leiligheta. Ser rett og slett ikke ut, er sikker på at jeg kunne begynne hybelkaninfarm. Og det enda det ikke er mer enn en uke siden sist jeg vasket rundt... Ser også at det nesten ikke er mulig å se ut vinduene heller, men om det blir gjort noen med det i dag er vel en annen sak... :-?

Ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjapt innom en tur for å ønske deg en riktig god helg, før jeg setter igang med :husarbeid: for helga :ler:

Kan ikke si at jeg gleder meg til å begynne, men det må jo gjøres for det gjør seg jo ikke selv :roll:

Artig å følge med deg, dagene går fort nå syns jeg, du har jo bare 12 uker igjen omtrent :hoppe:

Jaja, jeg får sette igang her nå.......selv om det frister særs lite.... :roll:

Helgeklem :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for helgehilsen Pludre - jeg fikk også vasket hus på fredag, om enn motvillig...

28+1

Helgen var avslappende og koselig - med venninnebesøk fra lørdag til søndag og konsert på søndag. Den var kjempebra, og jeg kjente at jeg klødde litt i fingerne etter å begynne å spille igjen ja... Men det er 8 år siden sist, så jeg må i så fall begynne på bunn. Og det krever tiltak! Men vi får se... Koselig å se noen av de gamle spillelærerne mine igjen også, og flere av de som jeg spilte sammen med den gangen jeg var med i orkesteret. Nurket reagerte også på musikken, for det var ganske livat der inne til tider!

Nå har tiden begynt å gå sakte igjen føler jeg... Sikkert fordi jeg går og venter på at jeg skal komme til uke 30 - som en ny milepæl. Også vil jeg ha påskeferie snart - det hadde vært deilig med noen fridager nå ja. Jobben er helt grei om dagen den, men jeg er nok bare litt lei. :-?

Uansett - tirsdag alt i dag, bare 4 dager til helga! (Må jo se positivt på det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+4

Fredag - og snart helg! Jippi!! :hoppe:

Dette har vært en lang og trå uke på jobb, så nå ser jeg virkelig frem til å få et par dager fri.

I helga går turen hjem til mamma og pappa, mest fordi mormor ikke er så bra nå, så det er ikke godt å vite hvor lenge hun henger med. 89 år er jo en respektabel alder! Håper i alle fall at hun er med oss slik at hun får hilst på det andre oldebarnet sitt...

I går fikk jeg dratt meg ut for å gå en lang tur - hjelper på masse nå som isen er på vei bort. Resten av kvelden ble tilbragt på sofaen - leser en del gravidlitteratur om dagen, også fikk jeg med meg Supermodellen 2 på TV3. Ganske underholdende faktisk!

Ellers skjer det ikke så mye som er verdt å skrive om, har tilbrakt de fleste ukedagene denne uka med å pusle litt i heimen - vaske klær og rydde, bake kake til den snille mannen min (noe han alltid setter pris på :ler: ) og lest masse. Formen er veldig bra, så jeg kan egentlig ikke klage!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at formen er så bra for tiden! :P

Betyr vel at magen har skjerpa seg...!?

Jeg ble også sittende å se på Supermodellen, og hadde ikke trodd at det skulle være så underholdende nei... :ler2: Oh my...for en leilighet! Vanvittig stilig for en gjeng med jenter, må jeg si! :Nikke:

Blir nok så jeg begynner å følge med... :sjenert:

Ble glad for at hun som kom for sent fikk ny sjanse også, for hun var så nydelig... Men litt synd at mammaen måtte gå.

Nok om det... :wink:

Er det 30 uker imorgen?? :o

Tiden går fort for noen... :ler2:

Håper de neste ti ukene blir en fryd! :danse:

:blomst: God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Prøver å ikke la meg rive med i alle disse reality-seriene som bare har poppet opp i det siste...

Men av og til ser jeg en og annen finale da...

Cut the crap - and come right too the point... :Hehe:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpet seg og skjerpet seg Lillen - den er i alle fall ikke verre enn vanlig... Må se positivt på det vet du! Må nok følge med på Supermodellen ja - det er underholdningsverdi i cat-fights... :wink:

Må nok innrømme at jeg lar meg rive lett med ja Mayamor - men det blir det vel snart slutt på når jeg får noe annet å gjøre enn å sitte å se på TV... :-) Ser noen ganger bare siste episode jeg også, også hender det at jeg ikke gidder å vente, så jeg går inn og ser hvem som vinner på nettet... :roll:

29+1

I går gjorde vi unna våre første store babyinnkjøp - vogn er bestilt og stellebord kjøpt. Det ble denne vognen fra Hartan med hardbag, og dette stellebordet fra IKEA. Er veldig fornøyd jeg! På IKEA ble det også litt andre småting - håndklær, kluter og smekker, en hylle, noen knagger, et teppe, lys og servietter. Som vanlig med andre ord! :ler: Det er jo bare umulig å bare kjøpe det man kom dit for...

Vi har også fått en del gaver til babyen fra familiene de siste dagene - mamma hadde kjøpt kjempefin stellematte som blir perfekt oppå stellekommoden, og søsteren min hadde kjøpt sengesett til både vogn og vogge. Gleder meg til alt kommer på plass nå jeg! :-) I tillegg gikk jeg og søsteren min gjennom alle hennes babyklær, og jeg fikk masse klær som nå er feil årstid for henne, men perfekt for oss. Men jeg venter vel fortsatt litt før jeg setter opp kommoden - er nå fortsatt litt overtroisk jeg da... :-?

Nå skal jeg snart hjem og bake - Kaktusmannen har bursdag i morgen, og arbeidskollegaene ønsker seg kake. Og det må de jo få, men det er ikke nok med en LITEN kake blant de kakemonsene nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Måtte innnom en liten tur for å sjekke at alt sto bra til, og det gjorde det :wink:

Kjekt å se at du begynner å få ting på plass til den lille kommer, det er best å ta det nå før du blir altfor stor og tung. Spør meg, jeg vet hvordan det er å ase rundt etter ting når man er høygravid :ler:

Hos oss går det i vanvittig fart for tiden, med oppussing av stua, og den skal være ferdig til barnedåpen den 11.april. Får bare håpe vi klarer det :o

Også venter jeg tanta til helga, men har ingen tegn til at den dukker opp, forundrer meg ikke om noe er på gang, for vi traff EL så til de grader :ler:

Ikke har jeg PMS heller, og det pleier jeg å ha i bøtter og spann :klø:

Kanskje ?? :enig_animasjon:

Blir spennende å se til helga.

Sender deg en varm onsdags :klem2:

Hilsen Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helga!

Får håpe at den kommer og går uten noen tanter da Pludre! Skal krysse fingrene for at det ble innertier. :wink: Og lykke til med oppussing!

Denne uka har gått vanvittig fort. På onsdag hadde Kaktusmannen bursdag, så da var vi ute og spiste med noen gode venner. Og i går hadde jeg symøte med venninnene, så det har ikke blitt mye tid hjemme. Strikkeprosjektet mitt går fremover, men det er godt å ha noen proffer til å hjelpe seg når nybegynneren jeg kludrer som verst... :ler:

Men i går gikk jeg glipp av både Supermodellene på TV3 og Seks som oss. :( Ja, ja - det er vel ingen undergang akkurat - bare TV-slaven i meg som stikker hodet frem... Lurer på om Supermodellene går i reprise jeg...

Nei, får begynne dagens arbeid - bare 8 timer til det er helga!! Har planer om å gå turer i sola og pusle litt i heimen. Mannen blir opptatt med jobb og elektromesse, så da får jeg underholde meg selv. Pleier å gå bra det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tror nok det er bedre at du sover søtt enn at du sitter på nettet halve natten som meg... :oops: :ler:

Men snart blir du også vekket av et lite nurk som vil ha mammas oppmerksomhet på nattestid... :hjerter2:

Flink du som strikker selv om du ikke kan det... :klappe:

Har ikke tålmodighet til det jeg...

Håper du har hatt en fin helg.

Mandagsklem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok alt for glad i å sove jeg ja Mayamor - og må nok benytte sjansen nå mens jeg kan... :wink: Men det blir jo noe annet når man MÅ opp da! Da skal jeg i alle fall ikke på jobb dagen etterpå!

Sitter her med mye rare tanker i hodet akkurat nå - søsteren min som også er gravid har fått beskjed om at toxoplasmose-prøven hennes kan være positiv (verdier i grenseland) og det er svært alvorlig. Er vel bare 3-4 positive prøver i landet i året. Så nå må hun vente i 3 dager på ny prøve, og det er bare helt forferdelig nervepirrende. Har lest litt på nettet, men det ble jeg bare utrolig deppa av, så det måtte jeg slutte med. Ikke så lett å ikke tenke i skrekkscenarioer - så jeg kan bare forestille meg hvor ille hun må ha det nå... Tenker fælt på deg søs... :trøste:

30+0 i dag forresten. Forrige uke gikk veldig fort, og nå begynner jeg å få mange kommentarer om at magen min virkelig begynner å bli stor. Bare koselig det - og det er nesten så jeg må le når du ser at folk ser deg først i øynene, så går blikket ned til magen før det går opp igjen til ansiktet... :ler:

Har mye kynnere nå, så mine fysiske utskeielser begrenser seg selv. Er ikke vonde, bare veldig ubehagelige.

På søndag hadde jeg masse energi :husarbeid: og fikk vasket hus, klær, vinduer og ryddet - men da var magen også konstant hard som murstein og ryggen protesterte vilt... Får nok ta signalene er jeg redd....

På lørdag var vi på elektronikk-messe i Spektrum - og Kaktusmannen var veldig fornøyd der, som et barn i en leketøysbutikk. :roll: For all del - fant et par duppeditter jeg gjerne skulle hatt selv jeg, men økonomien begrenser det meste av den moroa!

Nei, nå skal jeg snart se Sex og singelliv, også er det natti-natt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: Den andre toxoplasmoseprøven til søsteren min var også positiv - så det betyr at hun har blitt smittet mens hun var gravid... Skjønner bare ikke hvordan det kan ha skjedd - ikke har de vært utenlands, ikke har de katt, og hun er kjempenøye med hva hun spiser... Er bare så lei meg nå - synes de har hatt nok etter to spontanarborter tidligere og nå dette. Nå blir det vel fostervannsprøve på Rikshospitalet for å se om fosteret er smittet, også få råd derfra om hvordan de skal forholde seg. Blir nok noen tunge dager - så jeg tenker på deg vennen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var synd å høre om søsteren din.. får håpe det blir et godt utfall da.. :-?

Tenk at du er 30 uker allerede a'.. du ble jo gravid rett før meg..!

Hmm.. har jeg skrevet det før? (fikk litt dejá-vu men orker ikke kikke bakover for å sjekke.. :D)

Ha en fin-fin påske, kaktus.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...