johanne Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hei, jeg skal prøve å gå ned noen kilo (ca 13kg) ved hjelp av lavkarbo. Noen som har lyst til å bli med, vi kunne oppmuntre hverandre, fortelle om fremgang/motgang, matforslag, trening osv. Jeg har tenkt til å begynne nå etter påske, noen som henger seg på? (Jeg vet mange ikke har tro på lavkarbo, men la dette bli en tråd hvor vi som har tro på det kan være) Endret 27. mai 2010 av johanne
Chanel.No5 Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Selv om denne tråden(under) ikke bare dreier seg om lavkarbo-opplegg vil du sikkert finne flere i samme båt som deg, du kan jo henge deg på med disse: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=470820
gladidag Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Eg er med!!!!! har akkurat samme plan selv;) Har lyst å følge South Beach dietten...der er det lov med litt karbo etter to ukers "innkjøringsfase" Blir nok tøft for er så glad i brød, pasta, ris, couscous.....
johanne Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2010 HURRA! Da er vi to her inne. Jeg har tenkt å prøve meg på Ketolysekuren. Har hørt om South Beach, men vet ikke mye om den. Hvor mye skal du ned? Har du prøvd lavkarbo før? har du en plan? :o) hilsen johanne
Spent brud Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Jeg har virkelig lyst å gå ned noen kilo, men aner ingenting om lavkarbodiett? Hvor finner jeg mer info??
Inazone Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg henger meg også på. Har prøvd å gjøre det på egenhånd, uten de store resultatene. Denne gangen har jeg tenkt å bestille mat fra spis deg slank så jeg vet akkurat hva jeg kan spise. Oppstart kommer litt ann på når de har første leveranse etter påske. Jeg begynner på 74 kg, målet er ned 9, til 65 kg. Endret 30. mars 2010 av Inazone
Kirsebær Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg henger meg så absolutt på. Har hatt planer om å starte en god stund, men det har liksom aldri blitt noe av. Blir sikkert enklere nå som vi er fler om det Kanskje jeg også får slutt på godte-spisingen også?! (det må det jo forresten bli når man er på lavkaro) Skal forresten ned 15-20 kg. Endret 30. mars 2010 av Kirsebær
johanne Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2010 Velkommen Inazone, Kirsebær og spent brud Så gøy at vi blir flere. Nå er vi 5 stk. Jeg er ingen ekspert på lavkarbo, men har lest litt. Det er mye informasjon på lavkarbo.no, og folka der inne kan det meste om lavkarbo. Jeg veier 73 kg og vil ned til 60, og det får ta den tiden det tar, har ikke tenkt til å stresse. Mitt første delmål er å se 6-tallet på vekta. Ellers prøver jeg å være flink til å måle meg også, blir veldig opptatt av vekta. Jeg har en fast veie og måle dag i uka (torsdag), har kjøpt en notatbok hvor jeg har tenkt til å skrive ned oppskrifter, menyer og andre lure ting.
Zarabi Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Jeg vil også begynne med denne dietten. Jeg tror at mitt eneste problem vil bli å planlegge måltidene, samt det å ikke kunne spise is (min store synd her i livet). jeg er forresten 25 år, og vil ned ca 8 kilo (7- 10 cm rndt livet). blir spennende å følge her fremover
johanne Skrevet 1. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2010 (endret) hei og velkommen zarabi. Kanskje vi kunne skrevet ned menyer vi har så får vi litt ideer fra hverandre. Jeg er på påskeferie så jeg får ikke kommet skikkelig gang før over helga. chips er min største lidenskap her i livet og lurer på hvordan jeg skal overleve uten min ukentlige chipspose i helgen. Endret 1. april 2010 av johanne
Vibi Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Henger meg på her jeg også! Har fått påvist insulinresistens av legen, og fikk metformin, samt beskjed om å kutte ut det meste av karbohydrater (spiser grønnsaker, samt lindbergbrød og noe melkeprodukter). Har holdt på i tre uker, gått ned 3 kg, og vil ned 6-7 til. Fikk forøvrig en sønn for 9 måneder siden, og har noen ekstra graviditetskg som skal av:)
gladidag Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Starter etter påske...nå er det fjell og snø.. m tilhørende sjokolade og rødvin... Har kjøpt South beach boken...men kunne like gjerne bare brukt matvarelistene på Southbeach.no. Håper på å bli kvitt søtsug og klare å holde meg unna lyst brød(sukk hva skal eg ha til de ferske rekene og blåskjellene om fredagskvelden??)Kutte ut pasta, ris og poteter i noen uker før eg innfører det gradvis i kosten igjen. Nå blir det vel mye cottage cheese m dobbel 0 yoghurt oppi, sardiner, rent kjøtt, kylling, laksefilet, grønnsaker, salat, litt bønner/linser og egg...Er jo SÅÅ lettvint å hive i seg to brødskiver når en er sulten, så må jo planlegge litt mer nå da. Men håper å bli kvitt 6-8 kg mot sommeren... Veier nå 74 kg, er 166 cm og 39 år..."alltid" vært litt stor..ihvertfall siden eg var 20 ,da kokkeyrket tok meg;)
Zarabi Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Hei hei, Noen spørsmål bare sånn før jeg begynner Kan man spise kjøttdeig, karbonader o.l? Eller er kun rent kjøttt "lov"?? Kjempebra med ukesmeny, men tror ikke jeg vil love at jeg kommer til å legge inn det hver søndag, men kan legge inn hva jeg har spist hver daguke..blir jo det samme, dessuten vil det kanskje bli lettere å ølge dietten, ettersom man må stå for det her inne bare en tanke..
johanne Skrevet 2. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2010 Henger meg på her jeg også! Har fått påvist insulinresistens av legen, og fikk metformin, samt beskjed om å kutte ut det meste av karbohydrater (spiser grønnsaker, samt lindbergbrød og noe melkeprodukter). Har holdt på i tre uker, gått ned 3 kg, og vil ned 6-7 til. Fikk forøvrig en sønn for 9 måneder siden, og har noen ekstra graviditetskg som skal av:) hei og velkommen Vibi. Følger du en spesiell filosofi (atkins, ketolyse o.l)Eller er det litt egenkomponert? Jeg har også noen graviditetskg som skal av, men knøttet mitt kom for over et år siden
Vibi Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 hei og velkommen Vibi. Følger du en spesiell filosofi (atkins, ketolyse o.l)Eller er det litt egenkomponert? Jeg har også noen graviditetskg som skal av, men knøttet mitt kom for over et år siden Hehe, nei, det er nok litt egenkomponert:) Har kuttet ut alt av hvetemel, poteter, ris, pasta og frukt. Lever stort sett på kjøtt, kylling og grønnsaker. samt det brødet da, syns det er vanskelig å klare meg uten noe ordentlig å spise til frokost. Egg og bacon går det også litt av.. Ellers så var jeg fryktelig sliten og kvalm den første uka, men det går fort over. Nå får jeg vondt i magen hvis jeg spiser hvetemel på besøk feks.. det vanskeligste er å ikke ha så mye å spise når man er borte igrunn:)
Inazone Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Hehehe!!! Jeg har også noen graviditetskilo, men min datter er snart 6 år :gjeiper:
bambyb82 Skrevet 2. april 2010 #17 Skrevet 2. april 2010 Jeg kaster meg med!! Jeg var utrolig flink på dette med karbo tidligere. gikk ned 16 kg på kort tid og var skikkelig i form. Tilogmed menstruasjons syklusen min forbedret seg da! :O) Men jeg gled inn i gamle vaner igjen... Og dette blir redningen Så da ønsker jeg en god påske til alle som sitter med påskeegget slik som meg Og etter påsken, jah da er vi flinke alle sammen! Utrolig flott å kunne inspirere hverandre og jobbe sammen mot et mål :O) For øvrig har jeg holdt på med sånn karbo diett i flere år tidligere og har mange gode meny forslag om noen skulle trenge:)
johanne Skrevet 2. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 2. april 2010 For øvrig har jeg holdt på med sånn karbo diett i flere år tidligere og har mange gode meny forslag om noen skulle trenge:) Hei og velkommen bamby82. Supert med noen som har noen gode forslag til menyer. Jeg har bestemt meg for å sette opp en to-ukers meny før jeg starter og trenger inspirasjon og gode tips. Jeg håper ting blir lettere om jeg vet hele tiden hva jeg skal spise.
Lykkelig eks-frue Skrevet 2. april 2010 #19 Skrevet 2. april 2010 Kan jeg også henge meg på selv om jeg er godt i gang med siste runde vektnedgang? Har tidligere tatt av 15 kilo, og stabilisert på ny vekt. Nå skal jeg ned de siste 13-15 Følger south beach dietten - med litt modifikasjoner.
johanne Skrevet 2. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 2. april 2010 Kan jeg også henge meg på selv om jeg er godt i gang med siste runde vektnedgang? Har tidligere tatt av 15 kilo, og stabilisert på ny vekt. Nå skal jeg ned de siste 13-15 Følger south beach dietten - med litt modifikasjoner. velkommen lykkelig eks-frue, supert å ha med noen som kan dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå