Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #81 Skrevet 28. mars 2010 Med den logikken så finnes det mennesker som gjør seg fortjent til å bli kalt ekle, stygge og frastøtende. Og det er sikkert deres egen feil... Men igjen, jeg foretrekker mennesker som er inkluderende, imøtekommende og åpne til sins. Du har fremdeles ikke klart å rettferdiggjøre mobbing av mennesker. for det er strengt tatt det du oppfordrer til. Nemlig å trakassere mennesker til å danse etter DINE meningers pipe. Du har da kastet ditt siste kort i denne diskusjonen. Stå på brutalmann!
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mars 2010 #82 Skrevet 28. mars 2010 Som sagt, jeg mobber ingen. Poenget mitt er at hver enkelt bruker hue. Utgangspunktet for diskusjonen var at det ikke er mulig å være utro uten andre som er billige og villige. Du oppfordrer til å trakassere andre ved å kalle dem billige. Du oppfordrer til å hevde, og du hevder selv, at mennesker som ikke følger DINE høyst personlige grenser er ikke til å stole på. Du viser en forakt for andre mennesker sin seksualitet som får meg til å tenke på iranske prestestyre. Om du ikke evner å se at du legitimerer, og indirekte oppfordrer til, mobbing av mennesker så kan jeg ikke si annet enn at jeg har vondt av deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #83 Skrevet 28. mars 2010 Som sagt, jeg mobber ingen. Poenget mitt er at hver enkelt bruker hue. Utgangspunktet for diskusjonen var at det ikke er mulig å være utro uten andre som er billige og villige. Det er ikke mulig å være utro uten at den utroe parten er villig til å være utro.
Gjest KateW Skrevet 28. mars 2010 #84 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har vel skrevet tidligere her at det ikke nødvendigvis er noe i veien for det. Alle er forskjellige. Og sier du at du er sånn, så stemmer sikkert det inntil det motsatte blir bevist. Inntil det motsatte er bevist, for hvem? Deg??? Dine definisjoner har ingen ting med virkelighet eller logiske menneskers syn på virkeligheten å gjøre.
kristian82 Skrevet 29. mars 2010 #85 Skrevet 29. mars 2010 (endret) Jeg er billig i drift, har stor sexlyst og aldri vært utro. Man kan nemlig ha høy moral OG høy sexlyst. Å kalle folk horebukker eller billige gjør jeg heller ikke. Og sånn er det med den saken. Dog kan jeg kalle noen trangsynte besserwissers som ikke aner noe om livets realiteter. Ja, ypperlig selvinnsikt at du ikke kaller folk "billige" - slik fordømmelse driver du ei med. Men "trangsynte besserwissere som ikke aner noe om livets realiteter" det anses ikke som fordømmelse nei. Hører du ikke selv at det er akkurat like "besserwisser" å komme med? Steinar har ikke peil på livets realiteter han, men det har du lissom. Kom deg av din høye hest, du slenger dritt til folk som mener det motsatte av deg, samtidig som du proklamerer å være så åpen og fordomsfri blablabla. Skal man være fordomsfri og imot nettsende ord og begreper om andre mennesker, må man nok være det fra A-Å - så sant man skal inneha en anelse troverdighet da. Å være k o n s e k v e n t er et stikkord. Jeg har aldri, og kommer aldri, til å omtale noen som billige. Og jeg tar alle som blir omtalt som billige i forsvar umiddelbart. Det er kun usikre mennesker som kaller noen billige. rett go slett fordi de føler seg underlegne på kjønnsmarkedet. Slik blir ordet "billig" et meget simpelt element i herskebehovet noen "jeg er bedre enn deg" mennesker besitter. fordi om alle andre mobber så legitimerer det ikke at noen har rett til å mobbe. At du har reservasjoner mot å bruke ordet "billig" om folk, får vitterlig være opp til deg. Sist jeg sjekket har du null problem med å bruke andre nedsettende ord om andre folk, etter som det passer deg. Så den berømte bukken, bør ikke passe på havresekken.. eller i dette tilfellet bør "bukken" stige av sin høye hest(lave dvergponni). Endret 29. mars 2010 av kristian82
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #86 Skrevet 29. mars 2010 (endret) Med den logikken så finnes det mennesker som gjør seg fortjent til å bli kalt ekle, stygge og frastøtende. Og det er sikkert deres egen feil... Men igjen, jeg foretrekker mennesker som er inkluderende, imøtekommende og åpne til sins. Du oppfordrer til å trakassere andre ved å kalle dem billige. Du oppfordrer til å hevde, og du hevder selv, at mennesker som ikke følger DINE høyst personlige grenser er ikke til å stole på. Du viser en forakt for andre mennesker sin seksualitet som får meg til å tenke på iranske prestestyre. Om du ikke evner å se at du legitimerer, og indirekte oppfordrer til, mobbing av mennesker så kan jeg ikke si annet enn at jeg har vondt av deg. Mobbing er ikke noe man skal holde på med. Det kan aldri rettferdiggjøres. Men man skal altså skille klart imellom det man ikke kan noe for og det man kan noe for. Hvordan man er født, skapt og ser ut, kan i hovedsak ingen noe for. Derfor skal selvfølgelig andre aldri bemerke dette på noen som helst negativ måte. Derimot kan alle noe for hvordan man oppfører seg. Oppfører man seg da f.eks billig, så må man også regne med å få høre og merke det. Slik oppførsel er ikke akseptabel. Da definerer jeg billig oppførsel som at denne oppførselen går ut over en selv og/eller andre. Endret 29. mars 2010 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #87 Skrevet 29. mars 2010 Det er ikke mulig å være utro uten at den utroe parten er villig til å være utro. Nei, det er ikke mulig å være utro uten å være villig til det selv. Og det er heller ikke mulig å være utro når man ikke har muligheten til det.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #88 Skrevet 29. mars 2010 Inntil det motsatte er bevist, for hvem? Deg??? Dine definisjoner har ingen ting med virkelighet eller logiske menneskers syn på virkeligheten å gjøre. Du skal nok få lete lenge etter å finne noen mer logisk enn meg. Og i mine øyne er det selvfølgelig MINE verdier, normer, etikk og uskrevne regler som gjelder, ja.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mars 2010 #89 Skrevet 29. mars 2010 Mobbing er ikke noe man skal holde på med. Det kan aldri rettferdiggjøres. Men man skal altså skille klart imellom det man ikke kan noe for og det man kan noe for. Hvordan man er født, skapt og ser ut, kan i hovedsak ingen noe for. Derfor skal selvfølgelig andre aldri bemerke dette på noen som helst negativ måte. Derimot kan alle noe for hvordan man oppfører seg. Oppfører man seg da f.eks billig, så må man også regne med å få høre og merke det. Slik oppførsel er ikke akseptabel. Da definerer jeg billig oppførsel som at denne oppførselen går ut over en selv og/eller andre. Ikke akseptabel oppførsel? Hvem bestemmer det? Og hvorfor er det ikke akseptabelt? Og hvem i allverden skader det om to, eller flere, likeverdigevoksne mennesker vil ha frivillig seksuell omgang?
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mars 2010 #90 Skrevet 29. mars 2010 Ja, ypperlig selvinnsikt at du ikke kaller folk "billige" - slik fordømmelse driver du ei med. Men "trangsynte besserwissere som ikke aner noe om livets realiteter" det anses ikke som fordømmelse nei. Hører du ikke selv at det er akkurat like "besserwisser" å komme med? Steinar har ikke peil på livets realiteter han, men det har du lissom. Kom deg av din høye hest, du slenger dritt til folk som mener det motsatte av deg, samtidig som du proklamerer å være så åpen og fordomsfri blablabla. Skal man være fordomsfri og imot nettsende ord og begreper om andre mennesker, må man nok være det fra A-Å - så sant man skal inneha en anelse troverdighet da. Å være k o n s e k v e n t er et stikkord. At du har reservasjoner mot å bruke ordet "billig" om folk, får vitterlig være opp til deg. Sist jeg sjekket har du null problem med å bruke andre nedsettende ord om andre folk, etter som det passer deg. Så den berømte bukken, bør ikke passe på havresekken.. eller i dette tilfellet bør "bukken" stige av sin høye hest(lave dvergponni). I følgen det du har skrevet over så sier du at du selv er alt annet enn fordomsfri, så har vi fått etablert det faktum i alle fall. Dernest, jeg har aldri nektet noen å ha den samlivsformen som de ønsker. Ei har jeg sett ned på mennesker for å være puritanske eller for å være friere i sinseksualitet. I motsetning til S40 så har jeg ikke behov for å rakke ned på de som velger en annen tilnærming til sitt seksualliv enn hva jeg selv velger. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg stårfor og tar mine valg ut fra det. Andre må få lov å ta sine egne valg. Jeg setter bare som krav at alle involverte parter skal være på samme nivå (mentalt) og at de er med frivillig. Om noen da sparer seg til de treffer den rette i en alder av 62 eller har vert med på 174 swingers treff innen de er 23 driter jeg i. det jeg tl syvende og sist bryr meg om er om en respekterer mennesker.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mars 2010 #91 Skrevet 29. mars 2010 Du skal nok få lete lenge etter å finne noen mer logisk enn meg. Og i mine øyne er det selvfølgelig MINE verdier, normer, etikk og uskrevne regler som gjelder, ja. Og det gir deg rett til å bedrive mobbing?
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #92 Skrevet 29. mars 2010 Ikke akseptabel oppførsel? Hvem bestemmer det? Og hvorfor er det ikke akseptabelt? Og hvem i allverden skader det om to, eller flere, likeverdigevoksne mennesker vil ha frivillig seksuell omgang? I mitt tilfelle er det jeg som bestemmer hva som er akseptabel oppførsel - basert på mitt verdisyn. Noe som betyr at mennesker jeg kommer i kontakt med vil merke mitt verdisyn. Uten at det har noe som helst med mobbing å gjøre.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #93 Skrevet 29. mars 2010 I motsetning til S40 så har jeg ikke behov for å rakke ned på de som velger en annen tilnærming til sitt seksualliv enn hva jeg selv velger. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg stårfor og tar mine valg ut fra det. Andre må få lov å ta sine egne valg. Jeg setter bare som krav at alle involverte parter skal være på samme nivå (mentalt) og at de er med frivillig. Om noen da sparer seg til de treffer den rette i en alder av 62 eller har vert med på 174 swingers treff innen de er 23 driter jeg i. det jeg tl syvende og sist bryr meg om er om en respekterer mennesker. Hvorfor skal jeg respektere andre menneskers oppførsel når den strider imot mitt verdisyn? Nødvendigheten av å akseptere andres oppførsel er en helt annen sak.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #94 Skrevet 29. mars 2010 Og det gir deg rett til å bedrive mobbing? Hvem har jeg mobbet?
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2010 #95 Skrevet 29. mars 2010 Ja, ypperlig selvinnsikt at du ikke kaller folk "billige" - slik fordømmelse driver du ei med. Men "trangsynte besserwissere som ikke aner noe om livets realiteter" det anses ikke som fordømmelse nei. Hører du ikke selv at det er akkurat like "besserwisser" å komme med? Steinar har ikke peil på livets realiteter han, men det har du lissom. Øhm, det var en fleip, en spøk og sarkasme for å understreke et poeng. Det kan være vrient å formidle humor skriftlig på nettet. Jeg syns det er morsomt at Steinar sitter på en skokk med sannheter og vet bedre enn alle andre selv om det grenser til mobbing. Noe jeg syns man kan kalle det når man kaller folk billige når man har et annet syn enn en selv har. Dermed kom jeg, som en fleip, med et Steinaraktig utsagn, som en spøk, nemlig at alle som mener noe annet enn meg er besserwissere. På samme måte som Steinar i denne tråden har uttalt at alle som ikke tenker som ham, er billige.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #96 Skrevet 29. mars 2010 På samme måte som Steinar i denne tråden har uttalt at alle som ikke tenker som ham, er billige. Nå er du ute og sykler her, frøken! Det jeg har sagt, er at de som ikke oppfører seg innenfor mitt sett av normer, regler, etikk og moral, de har da en oppførsel som jeg ikke respekterer.
Daiquiry Skrevet 29. mars 2010 #97 Skrevet 29. mars 2010 Jeg blir nok ikke sett på som "billig", har mine prinsipper, men har selvfølgelig gjort ting som jeg angrer på i ettertid, som alle andre..
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2010 #98 Skrevet 29. mars 2010 Nå er du ute og sykler her, frøken! Det jeg har sagt, er at de som ikke oppfører seg innenfor mitt sett av normer, regler, etikk og moral, de har da en oppførsel som jeg ikke respekterer. Mhm, og da er de billige, eller til nød villige, og trigger andres utroskap.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #99 Skrevet 29. mars 2010 Mhm, og da er de billige, eller til nød villige, og trigger andres utroskap. Det er ikke lett å være utro med seg selv.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mars 2010 #100 Skrevet 29. mars 2010 I mitt tilfelle er det jeg som bestemmer hva som er akseptabel oppførsel - basert på mitt verdisyn. Noe som betyr at mennesker jeg kommer i kontakt med vil merke mitt verdisyn. Uten at det har noe som helst med mobbing å gjøre. Du skriver, i et offentlig forum, at folk som har en annen livsførsel enn den du bestemmer er riktig er billige og har anlegg for utroskap. Det er ikke en en til en samtale du fører her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå