Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen

Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Vi dro til Barcelona når T var kun 4mnd,og det gikk jo supert! Det er no problemos altså :)

Ser ukene har flydd forki meg her.men jeg ønsker deg masse lykke til,og håper formen holder seg fint!

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en avslappende påske så formen er blitt litt bedre. Godt at du får oppfølging og får sykemelding for å komme deg før den lille skal møte verden.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Tilbake fra påskeferie. Vært hos samboers familie og bare slappet av. Ble mye babyprat! :Nikke:

Har selvsagt tenkt masse på det høye blodtrykket og lest i en jordmorbok. Har stort kontroll- og kunnskapsbehov når det gjelder egen helse, sannsynligvis pga yrket mitt. :sjenert: Har funnet ut at 6% av alle gravide får svangerskapshypertensjon og omtrent 50-75% av disse utvikler svangerskapsforgiftning (PreEklampsi). Det er et par diponerende faktorer som gjør at jeg tror jeg kommer til å få det, både arv (søster har hatt PE, sannsynligvis mamma også) og lav fødselsvekt hos kvinnen selv (jeg var mini selv om jeg ble født over termin!). I dag morges stikset jeg urinen selv og fant proteiner. :frown: Mulig at prøven ble litt forurenset siden jeg ikke vasket meg først, men har ikke fått utslag på stiks tidligere. :vetikke:

I tillegg leste jeg i jordmorboka om vekstavvik hos foster. Der står det at det første tegnet på veksthemming ofte er at magemålet er mindre enn hodeomkretsen. Det har det vært hos lillemann på de to siste UL'ene, både da vi fikk vekstestimering pga kynnerne og den vekstestimeringen de gjorde på onsdag. :frown:

Så i morra er det kontroll, og jeg er temmelig forberedt på hva de kommer til å si. Håper det fortsatt er god gjennomstrømning i navlestrengen sånn som på målingen forrige uke og at han har lagt på seg litt. Har forberedt meg mentalt på at sannsynligvis må settes igang og kommer til å føde en god stund før termin, men vil helst at han ikke skal være prematur. :riste:

Stakkars lillemann! :hjerte:

Luremegpå: Er du gravid igjen? Grattis!! :klemmer:

Lucky: Jepp, blir fint med ny kontroll i morra.

Lollipop: :klem: Rart å tenke på at jeg ikke kommer til å jobbe mer før lillemann blir født! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Uff, det høres ut som om jeg tar sorgene veldig på forskudd.. :fnise: Er vanligvis ikke sånn som krisemaksinerer, men tror dessverre dette blir en realitet. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det blir kontroll i morgen allerede! Håper lillemann får oppholde seg trygt inne i magehulen litt til...

Enn så lenge får du bare slappe av idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Godt det blir kontroll i morgen allerede! Håper lillemann får oppholde seg trygt inne i magehulen litt til...

Enn så lenge får du bare slappe av idag ;)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det høres jo ikke ut som oddsene er helt på din side, jeg ser absolutt den... Men håper det går bedre enn du frykter. Ta vare på deg selv, nå! Og masse lykke til i morgen. :kose:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:klemmer: Det høres jo ikke ut som oddsene er helt på din side, jeg ser absolutt den... Men håper det går bedre enn du frykter. Ta vare på deg selv, nå! Og masse lykke til i morgen. :kose:

Takk for det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg og lillemann, og at du kan få litt beroligende info på kontroll i morgen. Håper han har lagt på seg, på vei til å bli en deilig lubben baby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Håper det går bra med deg og lillemann, og at du kan få litt beroligende info på kontroll i morgen. Håper han har lagt på seg, på vei til å bli en deilig lubben baby :rodmer:

Kanskje påskesnopet har hjulpet litt? :fnise: Jeg krysser fingre for at han fortsatt går opp noe i vekt ihvertfall! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen behovet for å forberede seg litt på hva som kan skje, selv om man selvfølgelig håper på det beste. Krysser fingrene for positiv tilbakemeldinger på kontroll i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alabama

Kjenner igjen behovet for å forberede seg litt på hva som kan skje, selv om man selvfølgelig håper på det beste. Krysser fingrene for positiv tilbakemeldinger på kontroll i morgen! :klemmer:

:klemmer: Det er kjipt å høre dårlig nytt uansett hvor forberedt man er, men da er det ihvertfall ingen overraskelse. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal på kontroll i morgen! Lykke til (og håper påskegodt har gjort susen! :fnise: )! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes ikke helt lett ut... Krysser fingrene for at han har vokst litt, og at han får enda noen uker i magehuset sitt! Lykke til på kontroll i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Bra du skal på kontroll i morgen! Lykke til (og håper påskegodt har gjort susen! :fnise: )! :klemmer:

Huff, dette hørtes ikke helt lett ut... Krysser fingrene for at han har vokst litt, og at han får enda noen uker i magehuset sitt! Lykke til på kontroll i morgen :klemmer:

:klemmer: til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...