Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19481 Skrevet 24. august 2018 Anestesilege tiltalt for drap med gassfylt gymball Man skal ikke fleipe med sånt, men det burde jo ha vært en medisinball...
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19482 Skrevet 24. august 2018 God beskrivelse på forskjellen på Afternoon tea, high tea og cream tea. Denne ga en grei beskrivelse av de tre typene, så vet vi det.
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19483 Skrevet 24. august 2018 Da hadde vi jo noenlunde kontroll på de riktige definisjonene... Dette med å bruke tea når man mener middag har forvirret meg i bøker av og til - det blir litt merkelig når man snakker rom å ha fish & chips for tea...
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19484 Skrevet 24. august 2018 10 minutter siden, Daria skrev: Da hadde vi jo noenlunde kontroll på de riktige definisjonene... Dette med å bruke tea når man mener middag har forvirret meg i bøker av og til - det blir litt merkelig når man snakker rom å ha fish & chips for tea... Ja, hvorfor kan ikke engelskmenn ha Dinner som alle andre.
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19485 Skrevet 24. august 2018 Jeg innbiller meg, uten å egentlig ha dekning for det, at det til en viss grad er et klassespørsmål - at å omtale middagsmåltidet som tea er et arbeiderklassefenomen. Men jeg kan være fullstendig på viddene...
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19486 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, Daria skrev: Jeg innbiller meg, uten å egentlig ha dekning for det, at det til en viss grad er et klassespørsmål - at å omtale middagsmåltidet som tea er et arbeiderklassefenomen. Men jeg kan være fullstendig på viddene... Nei, jeg tror det var i en QI-episode - tea, supper og dinner hadde en del med klasse å gjøre mener jeg Mr Fry sa.
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19487 Skrevet 24. august 2018 ...så derfor måtte jeg selvfølgelig google, og få bekreftet av Financial Times at jeg er inne på noe: Sitat If you are a member of the lower classes or live outside London and the south-east, the midday meal is called dinner and is often the main meal of the day. But for the upper classes and metropolitans, the midday meal is called lunch and is usually quite light unless taken in a restaurant with friends or business associates. In the evening, the lower classes and northerners come home from work, school or shopping and sit down to another fairly substantial meal called tea at about 6pm. However, the upper classes and southerners eat later and the meal they eat, called dinner, tends to be the main meal of the day.
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19488 Skrevet 24. august 2018 Michael Bublé kan godtt komme til Norge igjen. Men da gjerne til operaen eller konserthuset. Han passer så meget bedre der enn i spektrum.
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19489 Skrevet 24. august 2018 Han ville kle konserthuset... Og siden jeg nå sjekket twitterkontoen hans for å se om det tilfeldigvis var noen planer om Europa-turrné med det første (det så ikke sånn ut), kan jeg fortelle at han ble pappa til en liten jente for bare en snau måned siden
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19490 Skrevet 24. august 2018 9 minutter siden, Daria skrev: Han ville kle konserthuset... Og siden jeg nå sjekket twitterkontoen hans for å se om det tilfeldigvis var noen planer om Europa-turrné med det første (det så ikke sånn ut), kan jeg fortelle at han ble pappa til en liten jente for bare en snau måned siden Noomin....... Rein Alexander er blitt pappa til tvillinger (født for tidlig, men hjemme nå tror jeg)
Skravla Skrevet 24. august 2018 #19491 Skrevet 24. august 2018 MB har vel jobbet en del i Las Vegas mener jeg å ha lest - og da er ikke turnering så nødvendig kanskje.
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19492 Skrevet 24. august 2018 Tvillinger har det med å komme før termin - det blir vel litt trangt...
Daria Skrevet 24. august 2018 Forfatter #19493 Skrevet 24. august 2018 Akkurat nå, Skravla skrev: MB har vel jobbet en del i Las Vegas mener jeg å ha lest - og da er ikke turnering så nødvendig kanskje. Greit å være litt stedbundet når man har småbarn... En av ungene hans hadde kreft, da blir nok også alle former for reising ganske nedprioritert.
Daria Skrevet 25. august 2018 Forfatter #19494 Skrevet 25. august 2018 Surkjerringa vil gjerne minne om at benker er til å sitte på, ikke ha skoene på. Dette inkludere også treningssko (igjen - benk, ikke treningsapparat), ta trappe- og hoppeøvelsene dine et dertil egnet sted (en trapp er et hett tips). Hundepoter regnes også som sko; skitt er skitt og setter flekker på klærne mine uansett hvor søt hunden din er (og den er sjelden så nusselig som du tror...).
Daria Skrevet 25. august 2018 Forfatter #19495 Skrevet 25. august 2018 (endret) Har handlet gavekort på nett. De hadde 25 bilder å velge mellom - ingen av dem var vagt brukbare for en mann som fyller 40, eller i det hele tatt i nærheten av å faktisk være fine Endret 25. august 2018 av Daria
Daria Skrevet 25. august 2018 Forfatter #19496 Skrevet 25. august 2018 1999 kjørte nettopp forbi, med denne på full guffe. O vake folkehøgskoleminner...
Daria Skrevet 26. august 2018 Forfatter #19497 Skrevet 26. august 2018 Siden jeg var i 40-årslag og ikke fikk med meg Stjernekamp i går, kan jeg jo kikke litt på reprisen nå. Kom inn midt i dommernes vurdering av Hilde Loiuse Asbjørnsen, og det tok meg tradisjonen tro omtrent et halvt sekund å finne mute-knappen -På tv har jeg stort sett laget mat, så det er en del som tror jeg er kokk... Jeg har aldri noensinne sett Heine Totland kokkelere på noe tv-program, men nå ser jeg ikke på "Kjendiser gjør ting de ikke kan", det er muligens en sammenheng. Har sett ham på scenen istedet - garantert mye bedre
Daria Skrevet 26. august 2018 Forfatter #19498 Skrevet 26. august 2018 (endret) Kongen på perrongen - men hvor hva Knutsen og Ludvigsen med middagsserveringen...? Han som tok bildet må jo være ukas dust - eller i hvert fall ukas mest selvmotsigende: Sitat – Da jeg sto foran Kongen fikk jeg fryktelig lyst til å spørre om han kunne sende en hilsen til min kone, som heter Sonja, på 60-års-dagen. Men jeg skjønte jo at han var ute i privat sammenheng og ville ikke plage ham, sier Hansen. – Det ble imidlertid et poeng i talen jeg holdt senere på kvelden. Han hadde tid til å hente frem mobiltelefonen fra ryggsekken og tok noen få bilder. Du ville ikke plage kongen når han var ute i privat ærend - men du dro fram telefonen og tok bilder... Endret 27. august 2018 av Daria
Daria Skrevet 26. august 2018 Forfatter #19499 Skrevet 26. august 2018 Diksjon og uttale er ikke den sterke siden til Stjernekamps unge, samiske deltaker jeg aldri har hørt om - her var det mye mumling og Hjalmar-engelsk...
Daria Skrevet 26. august 2018 Forfatter #19500 Skrevet 26. august 2018 Egentlig er det ganske imponerende hvor bredt Dag Ingebrigtsen kan skreve og likevel stå stødig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå