Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå skal man ikke dømme folk man aldri har hørt før etter én sang i en genre som ikke nødvendigvis er deres styrke, men sånn umiddelbart tenker jeg at det å satse på en karrière som låtskriver heller enn artist kanskje ikke var så dumt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Siden jeg var i 40-årslag og ikke fikk med meg Stjernekamp i går, kan jeg jo kikke litt på reprisen nå. Kom inn midt i dommernes vurdering av Hilde Loiuse Asbjørnsen, og det tok meg tradisjonen tro omtrent et halvt sekund å finne mute-knappen :fnise: 

-På tv har jeg stort sett laget mat, så det er en del som tror jeg er kokk... Jeg har aldri noensinne sett Heine Totland kokkelere på noe tv-program, men nå ser jeg ikke på "Kjendiser gjør ting de ikke kan", det er muligens en sammenheng. Har sett ham på scenen istedet - garantert mye bedre :nigo:

Heine har figurert i sommerens Kiwi-reklamer... Sett han ørten ganger på tv :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :idesmil: Når du nevner det har eg vage minner om at det har vært noen med liknende dialekt i de reklamene, men jeg ser jo aldri på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubben har dobbel bonus på alle kjøp i helgen - jeg har en pågående alvorlig samtale med meg selv om at dette i seg selv ikke er en grunn til å bestille en bunke, samtidig som jeg sikler over den lange ønskelisten jeg har der... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder i byen, ass :roll:

«– Da de kom til inngangen ved T-banestasjonen fyrte de opp bluss. Hele området ble røyklagt og brannalarmen gikk. De gikk ned til perrongen som var røyklagt. En person falt der ned foran toget. Det var veldig kaotisk, sier han.»

https://www.aftenposten.no/osloby/i/L0OKLx/Brann-supporter-kritisk-skadet-etter-a-ha-falt-ned-i-sporet-pa-T-banestasjon-i-Oslo

For øvrig: hurrahurra for at Ranheim slo Molde og VIF slo Brann. Troilla på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er litt tett når du tenner benglske lys innendørs...

Tabelltopp - det var jo på tide :nigo: Man stakkars, stakkars Helland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg skal hente en bok.
-Da må du gå ned på boklageret.
-Er det noen der?

Nei, jeg sender deg til et tomt rom med en låst dør, bare fordi... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Olaug Nilssen slo inn mange viktige dører med sin korte men klare roman «Tung tids tale» i fjor høst. I denne biografiske skjønnlitterære fortellingen om hvordan det er å være mor til en gutt som i de første barneårene utvikler sterk autisme, legges det ikke papp imellom i beskrivelsene av sinnet og fortvilelsen situasjonen medfører. 

Et par språklige innvendinger mot Dagsavisen anmeldelse:

1) Jeg har hørt om å slå inn åpne dører, men å slå inn viktige dører?

2)Å (ikke) legge papp imellom?

:klo:

Merker meg forøvrig at mens Dagsavisen mener at stykket er bedre enn boka, er Klassekampen av den oppfatning at stykket ikke yter boka rettfedighet. Til lags åt alle osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Så du at vi har 25% på jeans nå?

...spurte damen i kassen på KappAhl meg i det jeg, kledd topp til tå i Gudrun Sjödén, dumpen en fargerik armfull strømper på disken. Jeg svarte at det var særdeles uaktuelt :fnise: Veloppdragen som jeg lot jeg værer å påpeke at det som også burde vært uaktuelt var for en dame som nok har passert 40 og bærer et navneskilt som sier Butikksjef, å stille på jobb i jeansshorts så korte at de såvidt dekker rumpa (selv om de sikkert var fra butikkens kolleksjon og dermed på tilbud. Det er jeansen som skal være billig, ikke du).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Daria skrev:

-Så du at vi har 25% på jeans nå?

...spurte damen i kassen på KappAhl meg i det jeg, kledd topp til tå i Gudrun Sjödén, dumpen en fargerik armfull strømper på disken. Jeg svarte at det var særdeles uaktuelt :fnise: Veloppdragen som jeg lot jeg værer å påpeke at det som også burde vært uaktuelt var for en dame som nok har passert 40 og bærer et navneskilt som sier Butikksjef, å stille på jobb i jeansshorts så korte at de såvidt dekker rumpa (selv om de sikkert var fra butikkens kolleksjon og dermed på tilbud. Det er jeansen som skal være billig, ikke du).

:fnise: Bra du er veloppdragen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :ler: Jeg har tro på den gamle klassikeren om at hvis du ikke har noe pent å si, så hold kjeft - hvertfall til den det gjelder. Hva man fniser av på privaten etterpå er jo noe helt annet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mett*

Har spist en helt fantastisk dessert . lakrirsis og blåbæmousse og peanøttfudge. :sikle: Samt tre gode forretter og en helt grei hovedrett. Og alt (bortsett fra desserten) fisk, ergo har det vært en sunn middag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den følelsen når du drar på intervju på en stilling som ut fra utlysningsteksten helt klart er en stilling med fag- og systemeieransvar, også viser det seg at det er en stilling som avdelingsleder med personalansvar for 20 stykker i en avdeling som  er i ferd med å skilles ut fra en annen avdeling. Ble litt svett, kan man si... Men jeg tror jeg klarte å prestere et ganske bra intervju for det. Men snakk om å være helt kake i huet etterpå... :bond:

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Daria skrev:

*mett*

Har spist en helt fantastisk dessert . lakrirsis og blåbæmousse og peanøttfudge. :sikle: Samt tre gode forretter og en helt grei hovedrett. Og alt (bortsett fra desserten) fisk, ergo har det vært en sunn middag :jepp:

 

18 timer siden, Skravla skrev:

Ekstremt sunn vil jeg påstå. Meieriprodukter er jo også sunt.......

Blåbær og nøtter er også sunt! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Den følelsen når du drar på intervju på en stilling som ut fra utlysningsteksten helt klart er en stilling med fag- og systemeieransvar, også viser det seg at det er en stilling som avdelingsleder med personalansvar for 20 stykker i en avdeling som  er i ferd med å skilles ut fra en annen avdeling. Ble litt svett, kan man si... Men jeg tror jeg klarte å prestere et ganske bra intervju for det. Men snakk om å være helt kake i huet etterpå... :bond:

Oi, heftig! Men spennende, da :duskedame:

1 time siden, Rosalie skrev:

 

Blåbær og nøtter er også sunt! :opplyser:

I det hele tatt var det rene helsemåltidet :Nikke: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...