Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt vanvittig - og det så ut som om det tok litt tid før han skjønte det selv... :fnise:

Men kan noen ta ansvar og tvangsbarbere storebror? :tronderbart:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gjør det noe med husfreden at de nå har en europamestetittel hver?

Dagens beste spørsmål :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt vanskelig å ikke tenke på "Rumba med Gunn" når Lise Davidsen svinger seg med den relativt lave dirigenten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredbåndet er fraværende på tredje døgnet. Abstinenser vet jeg ingenting om  (telefonen sladrer riktignok om økt bruk av mobilnett :plystre: ), men døgnet har helt klart fått flere timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daria skrev:

Bredbåndet er fraværende på tredje døgnet. Abstinenser vet jeg ingenting om  (telefonen sladrer riktignok om økt bruk av mobilnett :plystre: ), men døgnet har helt klart fått flere timer...

Geez... Og det i verdens rikeste land! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :jolie:Og det vil vare noen dager til - nytt utstyr sendes i morgen. Ros til NextGenTel for god service - det ble kjapt og greit ordnet på Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 21.37, Skravla skrev:

Togtur i Storbritannina neste år, sa du?

Vi kjørte jo rundt i Skottland og England i fjor. Og følte allerede på vei hjem at vi ikke hadde fått sett nok. Så hos oss blir nok sommerferien 2019 en tur dit igjen. Vi går nok for leiebil, men dette er noe å skjekke ut om dere lukter litt på tanken: http://www.britrail.com/

(Ja da, for de som lurer, så har jeg tatt en Annie igjen...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 14.07, Daria skrev:

10.08: En lest, tre kjøpt.

Fant en Ali Smith-bok i brukthandelen i dag. Alle bøkene jeg holde på med for tiden (Westö, Clinton, Silkeveiene) er på over 500 sider, derav det lave lest-antallet...

14.08: To lest, seks kjøpt.

Ferdig med Westö ( det er strengt tatt noen dager siden) og godt i gang med en  ny roman. På vei fra å ha tilbragt kvalitetstid med den på en benk i Dronningparken og i retning butikken kom jeg forbi et åpent antikvariat med billigkasser utenfor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Jerle skrev:

(Ja da, for de som lurer, så har jeg tatt en Annie igjen...)

Hva har jeg sagt om det...? :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavekontrollen kommer med altfor avslørende forslag... Jeg skriver "kom tilfeldigvis forbi" og snapchat foreslår Kaffebrenneriet, kjekshyllen og Pilgrim... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slemme Sanna - lure hele Skansen til å tro at hun gir seg som Allsång-leder :ler:

Etter denna fantastiska somaren är det dags för mej att legga allsångshäftet på hyllan...

[lang pause]

 

[enda lenger pause]

 

...men så skall jag hänta det fram igjän...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg vært ufin mot en strømselger på Rådhusplassen - hun syntes visst hvertfall det

-Hei, jeg er rådgiver [sic! :rulle: Du selger strømavtaler på gata, vennen min, uansett hva du kaller deg] for GPN Energy. Hvilken strømleverandør har du?
-Jeg er ikke interessert i å bytte leverandør.
-Men det er ikke det jeg er ute etter...
-Nehei...?
[*skeptisk*]
-Nå blir jo strømmen dyrere, og jeg er opptatt av at folk ikke skal trenge å betale mer enn nødvendig. [Bare sånn av ditt hjertes godhet da, helt uten baktanker? Ja jøss... :roll: ]
-Jeg er fornøyd med den avtalen jeg har.
-Hvor mange øre pr kwh betaler du, da?
-Aner ikke.
[ikke helt sant, jeg fikk nettopp mail om prisøkning, men det er ikke en diskusjon jeg er interessert i å ha - dessuten er det jo flere ting som spiller inn på strømregningen]
-Men hvordan kan du da...

På dette tidspunktet bare går jeg, etter å ha gradvis snudd meg bort i løpet av samtalen, og hører et snurt å, javel bak meg. . Men hvor mange ganger og på hvor mange måter skal det være nødvendig å si at jeg ikke er interessert? Det hjelper heller ikke å lyve meg rett opp i ansiktet - selvfølgelig var hun ute etter å selge meg en strømavtale. Hun fikk en mulighet til å forklare hva annet hun var ute etter og mislyktes... Uansett har enhver strømselger som prøver seg på meg et problem - jeg vet nemlig at jeg ikke har den billigste avtalen på markedet, det er et helt bevisst valg. I stedet har jeg en som sikrer at jeg bare får strøm fra fornybare kilder, jeg betaler gjerne litt ekstra for det. Dessuten har jeg en strømregning som bare unntaksvis nærmer seg 500 kroner i måneden - inkludert nettleie - så det er uansett begrenset hva jeg kan spare på å bytte leverandør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...