Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

I går begynte jeg på selvbiografien til den eldste av von Trapp-barna (Sound of music) - i dag melder Dagbladet at hun som spilte Liesel i filmen er død...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært hos legen i dag og fått forlenget sykemelding.  Akkurat hva det egentlig er er litt uklart,  men jeg har ikke så mye på jobb å gjøre for tiden... To uker til med sykemelding og så en ukes ferie, det burde gjøre susen.  Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, liker ikke diffuse og uklare plager. Men godt du får tatt det med ro noen uker til! :klem: Blir det stort sett sitting/ligging eller fungerer du litt innimellom? Fortsatt riktig god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned.  Jeg gikk hjem fra legen,  det er ikke så mange hundre meter og jeg brukte minst dobbelt så lang tid som vanlig ( inkludert en pause på en benk midtveis), men det er vel det mest krevende jeg har gjort på en stund. Tidligere i dag måtte jeg bråsette meg på gulvet mens jeg laget frokost,  så.. :vetikke: Spenning i hverdagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen er ikke så bekymret - det er neppe noe alvorlig og det vil gå over,  men hun sender meg til en spesialist for sikkerhets skyld. 

I dag har jeg vært på legekontoret og fått satt på 24-timers blodtrykksmåler. Her er det potensiale for mye irritasjon med piping, during og hold armen i ro mens det måles - hvert kvarter. Glad jeg slipper å ha den med på jobb, den er ikke akkurat diskré. Dessuten spår jeg at søvnen til natta ikke blir den beste... (for øvrig ikke relatert til den tvilsomme formen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjerndiagnostisert deg - snerk på hypofysen og smurfebasiller. :opplyser: 

Lykke til med blodtrykksmålinger, during og piping. Bra det bare er et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja det der blodtrykksmålingsgreierne i 24 t er noe herk. Jeg følte jeg ikke sov i det hele tatt, men jeg tror det er litt sjeldnere måling etter kl  23 på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har hørt at de blodtrykksmålerne er noe herk... Ei venninne hadde en måler som hang seg opp, så den ble stående med luft i nesten hele natten. LITT vondt i armen noen dager etterpå. Og de truet med ny måling, siden den første feilet. Hehe! Håper din oppfører seg fint (så fint et apparat kan når det går inn for å vekke deg hvert 30. min), og så får du trøste deg med at du er kvitt den igjen i morgen. Godt du slipper den på jobb!

Fortsatt god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde den hengt seg opp i oppblåst tilstand hadde jeg tatt den av - det er neppe særlig bra begrense blodomløpet såpass mye over lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle medlidenhet i forhold til den måleren. Det er noe herk. Det morsomme var når jeg fikk spørsmål etterpå om hva jeg hadde brukt ettermiddagen til, for da var blodtrykket på det høyeste. Det var da jeg lå på sofaen og lese krim (Lahlum). :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Jerle skrev:

:fnise: Ja det der blodtrykksmålingsgreierne i 24 t er noe herk. Jeg følte jeg ikke sov i det hele tatt, men jeg tror det er litt sjeldnere måling etter kl  23 på kvelden?

Her begynner tydeligvis natten kl 22 -armen min er lykkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Noen sier det er psykologi, noen sier det er ferdighet, noen at det er bingo. Alle tre er morsomt..

 

Tom Norlie om straffekonk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sovet overraskende godt til å ha blitt vekket hver halvtime.  Stort sett har jeg våknet såvidt,  tenkt "Hæ? Hva... åja" og sovet videre.  Syntes pipinga kom ofte en periode,  det tyder vel på at jeg ikke var så veldig våken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...