Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Variasjon er viktig (bortskjemt vet jeg ingenting om :fnise: ). Jeg har også vært borti et par sånne, hvor 4-6 variasjoner går igjen - gjerne i fast rekkefølge...

Den aller beste tekalenderen kom uventet i posten fra en venninne et år - 24 generøse smaksprøver fra hennes eget utvalg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdig pakket, nå er det bare å vente. Utsjekk 11, sjåføren kommer nok ikke før nærmere 12. I mellomtiden ser jeg Bake-off og ler av den Titanic-inspirerte kaken som har fått navnet My tart will go on... :fnise:

Skrevet

Ikke at jeg er dronningen av praktisk bekledning ved enhver anledning, men en stor, løs hvit strikkejakke utenpå forkleet når msn skal bake med karamell og sjokolade ser jo ut som en usedvanlig dårlig idé...

Skrevet

Hjemme i egen sofa - og ingen forventer at jeg skal stille på noe treningsrelatert før mandag. Det er jo en overhengende fare for at treningsabstinenser med påfølgende hjemmetrening kan inntreffe innen den tid... :fnise: Det første jeg gjorde, etter å ha satt på te og leste brevet som var kommet i mitt fravær, var å sette ny rekord i mengden matvarer kjøpt (bestilt) på en gang - det lasset Meny kommer med i morgen blir stort... 

Skrevet
Daria skrev (41 minutter siden):

Jeg tekte å bruke oppholdet som inspirasjon for litt bedre middagsvaner - så da starter jeg med en frossenpizza fra Bunnpris :plystre:  I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv, trur eg - da får jeg hvertfall råvarer i hus som gjør det litt enklere...

I morgon I morgon, men ikkje i dag.... :ler: 

Skrevet

Jepp :ler: Hjemkomstdag med tomt kjøleskap, flere kofferter å pakke ut og relativt lang biltur etter tre ukers intensiv trening har lov til å være unntaksdag.

Skrevet

Velkommen hjem får man si! 🍁🍁🍁

Skrevet

Man takker. Her nytes roen i velkjente omgivelser i visshet om at ingen når som helst vil banke på og spørre om alt går bra, hverken i kveld eller i morgen tidlig. For ikke å snakke om hvordan man nyter tanken på kafébesøk i morgen - byjenta har vært litt lenge på landet... :fnise:   

Skrevet

Løvblåser ('tis the season...) er sikkert et strålende verktøy for gartnere og vaktmestere, men sett fra dypet av en varm seng når jeg har sover litt dårlig, klokka ennå ikke har passert 7.30 og jeg ikke skal opp før 9, er den djevelens verk... Hva er så galt med litt løv på fortauet...? 🍂

Skrevet

Både psykologtime og kafélesing for første gang på fire uker - sjelefred på mer enn en måte...

Skrevet

Jeg satt på bussen hjem og hørte svakt sjåførens radio  og innså at oi, den sangen hadde jeg glemt at jeg kunne. Dagens 80-talls-flashback:

Skrevet (endret)

Mandag fikk svenskene en nobelpris i medisin, i dag fikk danskene en i kjemi (og en av de andre kjemivinnerne fikk sin andre - det er en eksklusiv klubb...). da er det vel bare rett og rimelig og rettferdig at vi får en i litteratur i morgen...? (Og hva tenke jeg, som la en timeavtale akkurat til kunngjøringstidspunktet? :klaske: )

Endret av Daria
Skrevet

Det kom en mann vaklende ut av heisen med tre store papirposen i den ene hånden, to i den andre og en tiliterssekk med blomsterjord under armen, så nå har jeg fått fylt opp i skuffer og skap. Samt sendt Meny en mail om hva jeg syns om å bli påprakket reklameprodukter - hva i all verden skal jeg med en flaske sukkerfri cola?

Skrevet

i Vårt Land i dag står det i omtalen av en 102-åring at strikking er hennes store hobby, men en vond arm har satt en stopper for det - hvertfall inntil videre. Imponerende positiv og optimistisk innstilling, alderen tatt i betraktning...

Skrevet

Velkommen hjem til vante omgivelser og full råderett over dagene :nigo:

Skrevet

Samt gleden over fri tilgang til et velfylt klesskap og ditto kjøleskap, tesamling og bokhylle :ler: 

Skrevet

Her er gleden over et velfylt klesskap liten for øyeblikket. Det er noe galt med skapet. Har aldri hatt så mye klær, men aldri hatt så lite som passer… Klærne har krympet i skapet… :sur: :fnise:

Skrevet (endret)

Her har tendensen vært motsatt det siste året - de vokser i skapet. For noen plagg er det helt klart en fordel, for andre ikke. De er i mitt skap - kan de ikke bare automatisk passe meg?

Jeg har vært på tur og fått fjerde vaksinedose, så nå er jeg boostet for vinteren. Dessuten oppdaget jeg, der jeg satt til observasjon og oppdaterte twitter og lurte på hvorfor ingen sa noen om dagens Nobelvinner, at den ikke offentliggjøres kl 11, men kl 13. Oppdatering vil følge... Jeg håper som vanlig på Jon Fosse, eventuelt Marilynne Robinson, men at det uansett er noen jeg har hørt om og aller helst lest, så jeg kan føle meg opplyst :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Annie Ernaux. Jeg har ikke lest henne, men hun er jo velkjent og ingen stor overraskelse - hun har blitt nevnt blant favorittene.

-Vi har ikke fått tak i Ernaux, men jeg regner med at nyheten snart når henne, opplyser akademiets sekretær :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...