Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mårrån! Det er sol med etterlengtet regn i vente, jeg har sovet bedre enn på lenge og var opplagt og oppegående før klokka 9. Dagens grøde (en tomat og et jordbær) er høstet og fortært, jeg er iført nok et sommerplagg som har vokst i skapet og Norge går til pause med ettmålsledelse over Spania i håndballkampen - man kan jo ikke ønske seg så mye mer av en mandagsmorgen... Det måtte jo i så fall være et OL-gull - og jammen kom ikke det mens jeg var opptatt med min skjønnhetssøvn :hoppe: :flagg: I triatlon - grenen for de perverse med sans for variasjon...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

27-27 og straffe til Spania i siste sekund. Det er da ikke nødvendig å gjøre det så spennende...? For å ikke å snakke om hvor unødvendig det er at de scorer... :sur: 

Skrevet

-Her blir det snart levert ut en ny parkeringsbot... Kommentatoren antyder at det går tregt for en av svømmerne... :fnise: 

Jeg har vært på utflukt til CC Vest - tre (planlagte) butikker, tre benker, tre handleposer (og det meste av dagens krefter). I det siste har jeg vært så effektiv på å kvitte meg med slitt og upassende at det begynte å bli glissent både i lakenhaugen og BH-skuffen. Nå har jeg gjort noe med begge deler (selv om det gjenstår å se om BHene faktisk er brukbare. Jeg har gitt opp å prøve dem, jeg bare kjøper det jeg kommer over på salg og håper det beste...), dessuten ble det et par singleter, en capritights, noen fargerike sokker, oppvaskkoster og litt ymse (u)nyttigheter hos Søstrene Grene.

Nå tror jeg det nærmer seg lunsj. Kanskje med en kopp eller to av mine nye teer... 🍵 

Skrevet

...to østtyske damer som ikke hadde helt det samme kostholdet...

Antydningens kunst :fnise: 

Skrevet

Trøtt dot no. 

Det er hardt å starte etter ferien gitt. Nå kunne jeg godt tenkt med en liten lur. Men ikke sikker på at det ville bli tatt vel imot. :ler:

Skrevet

Lukk kontordøra og sett opp lapp med "Viktig møte - ikke forstyrr"? :ler: 

Skrevet

OL - når jeg med relativt stor entusiasme ser idretter jeg vet minimalt om. Akkurat nå går en nordmann bronsefinale i taekwondo - og ser ut til å tape, så vidt jeg kan forstå...

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Lukk kontordøra og sett opp lapp med "Viktig møte - ikke forstyrr"? :ler: 

Å det hadde vært digg. Men jeg fant ut at det ville være å forskyve problemet til i morgen.... 

Skrevet

Jeg har faktisk ikke fått med meg noe annet enn deler av åpningsseremonien.  Sjelden jeg ser så lite når det er av de store arrangementene. 

Skrevet (endret)

Jeg regner med at det blir mer de neste dagene - nå kommer jo inneværet. :regn: Det er litt upraktisk når mesterskap legges til Asia - altfor mye foregår om natten...

Endret av Daria
Skrevet

Rent personlig så mener jeg alle større mesterskap bør være i Europa...... :ler:

Skrevet

Det ville jo gjort ting så meget enklere :ler: I fotball-EM gikk kampene kl 15, kl 18 og kl 21 - mye lettere å forholde seg til...

Skrevet
Daria skrev (11 minutter siden):

Jepp. Det er ikke så lenge siden det var en amerikansk lege som fortalte at uvaksinert som ble lagt inn med covid 19 tryglet om å få vaksine. 

Skrevet

Hjernen min gjorde en uoppmerksom feilkobling og gikk fra sommerregn til summer wine. Detaljer, detaljer...

Skrevet

Jeg har denne i bakhodet i kveldens vær... 

Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg har denne i bakhodet i kveldens vær... 

Tok en titt på lynkartet og det så ut som det var litt...elektriske støt  på dine kanter. 

Skrevet

Her har det bare buldret litt i det fjerne - Yr har farevarsel om mye lyn, men det er nok nokså lokale byger. Jeg var nede ved sjøen tidligere i kveld og så på showet på den andre siden av fjorden - tordenvær gjør seg best på avstand...

Den utflukten utløste kveldens aktivitet - skriving av klagemail. Jeg var egentlig ute for å handle, men gikk med uforrettet sak - det var ikke en handlevogn å oppdrive, og ikke fordi alle var opptatt; tilsynelatende hadde de ikke lenger noen. I mitt nye liv er jeg ganske avhengig av dem, både for å slippe å bære og for å ha noe å støtte meg til (handlekurv med hjul hjelper ikke), så jeg tillot meg å påpeke at hvis dette er et bevisst valg de har tatt, bør de revurdere det (jeg la inn en liten Hallo i uken-referanse, men men tanke på gjennomsnittsalderen på bransjens butikksjefer var vel det perler for svin... :fnise: ). Siden jeg var så godt i gang, skrev jeg samtidig til avsender av lørdagens altfor store pakke (med illustrerende bilder) og antydet både et og annet om miljøhensyn og fordelene ved å kunne anta et visst samsvar mellom bestilt vare og størrelse på pakken den kommer i. Så gjenstår det å se om det er noe vettuge svar å få...

Skrevet
Cata skrev (56 minutter siden):

Tok en titt på lynkartet og det så ut som det var litt...elektriske støt  på dine kanter. 

Det gikk ganske i ett her ei god stund ja... Heldigvis bare 2-3 ganger det var skikkelig nærme (når det høres ut som om himmelen revner i stedet for den mer koselige buldringen litt lenger borte), ellers passe avstand og koselig med sommeruvær.

Skrevet
Daria skrev (På 2021-7-24 den 22.51):

24.07: 11 lest, fire kjøpt.

I dag har jeg fulført to og begynt på tre bøker - en effektiv dag :ler: Jeg har jo lest min andel Kennedy-bøker etter hvert, men en biografi om Robert Kennedy har manglet. Den mangelen er nå rettet, med Evan Thomas' Robert Kennedy : His life. Først og fremst vil jeg gi forfatteren ros for å ha klart å begrense seg - 400 sider burde egentlig være nok for de fleste politiske biografier. RFK (Thomas veksler i teksten mellom å omtale ham som RFK, Kennedy og Bobby, det blir innimellom litt kompliserende - særlig i de kapitlene hvor også JFK/president Kennedy også er sterkt til stede) er på mange måter en mer interessant karakter enn sin bror - mer kompleks, mer idealistisk og ikke minst (imponerende for en politiker) ville til å lære og endre seg. Men ikke nødvendigvis mer sympatisk, dette er ingen helgenbiografi - man undrer jo litt mens man leser på hvordan ting kunne sett ut hvis han og Lyndon B. Johnsen hadde hatet hverandre litt mindre. Man undrer også litt over at en mann som til enhver tid hadde så mange jern i ilden og døde som 42-åring rakk å avle 11 barn (med samme kvinne)...

27.07: 12 lest, fem kjøpt.

Strengt tatt gårsdagens resultat, men da husket jeg aldri å oppdatere statistikken... Sigrid Undset : Et liv med blomster er utgitt av museet på Bjerkebæk en nesten en billedbok og ganske fort lest. Den inneholder en lengre tekst om Undsets forhold til bøker, men består primært av sitater fra brev og bøker kombinert med blomsterbilder fra hus og hage på Bjerkebæk.

Ukas levering fra Bokklubben har adskillig mer tekst, men er forsåvidt også i sjangeren bøker med forfattertilknytning - Dress in the age of Jane Austen : Regency fashion av Hilary Davidson. Mulig vi også er i sjangeren for spesielt interesserte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...