Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

...og så tar en italiener gull på 100 meter. det er en aften for opera og pasta. Han ble selvfølgelig møtt på målstreken med en svært hjertelig gullomfavnelse av høydehopperen, som fortsatt ser ut til å være ganske ekstatisk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboene er tilbake fra tre ukers ferie, og 2-åringen feirer med å skrike i timesvis. Jeg har vel ikke savnet dem så voldsomt... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 timer siden):

Jeg venter stadig på svar fra coop... De er dog (foreløbig) ikke like trege som Hjelthjem, som for nesten en måned siden skulle følge opp en en manglende levering "ingen kort tid" og så ble stille. Det er bare snakk om et tidsskrift, men jeg blir jo litt prinsipielt irritert, så jeg har sendt dem en mail med en påminnelse...

Helthjem melder at manglende levering av tidsskrift må jeg ta med utgiver, deres kundeservice følger kun opp pakker. Jeg undrer meg jo litt over hvordan det henger sammen med smsen de sendte hvor de oppfordret til å melde fra og lovet oppfølging og har sendt spørsmål om dette, vedlagt skjermdump av nevnte melding. Det er mulig ordene "elendig kundebehandling " og "direkte latterlig " også ble tatt i bruk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helthjem "skjønner at det kan være forvirrende" når det som står i en sms sendt i forbindelse med levering av et tidsskrift ikke gjelder ved levering av tidsskrifter. :rolleyes: Jeg svarte med å påpeke at det strengt tatt ikke forvirrende, det er misinformasjon (jeg var snill - jeg kunne sagt løgn...).

Det jeg derimot skjønner er forfattere som sier at de blir inspirert av å overhøre andres samtaler. Det vandret en mann fram og tilbake rett bak benken hvor jeg satt og leste og hadde en ganske intens og høyrøstet samtale om noe som hadde skjedd og noen som hadde vært krakilsk og rasende og kanskje nesten hadde kuppet en bryllup i den forbindelse - jeg sa til henne at hun ikke skulle få dette til å handle om seg - og ringt gjentatte ganger til tross for beskjed om at han ikke kunne snakke nå. Jeg fikk bare med meg noen bruddstykker hver gang han kom forbi, men ble jo stadig mer nysgjerrig - og ikke minst stadig mer kreativ i å fylle ut de manglende bitene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

Helthjem melder at manglende levering av tidsskrift må jeg ta med utgiver, deres kundeservice følger kun opp pakker.

Tidsskrifter ER forvirrende. I fjor på denne tiden fikk jeg det for meg at jeg skulle spare på skillingen og la daleren gå. I praksis si opp Bonytt som jeg har abonnert på i mange år men lesefrekvensen og -iveren har etterhvert avtatt litt. 

Jeg fikk da hyggelig svar om at "det alt var betalt" så jeg ville nok få det tilsendt en stund til. Greit nok for meg. Men jeg stusser på at det trofast deiser ned i postkassa et år senere :klo: .

 

mvh "Forvirret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den danske synkron-kommentatoren er litt som Mona Riise i Stjernekamp - alle er flink, hun er imponert stadig vekk og hold da op, hvor det er flot! Selvfølgelig er nivået høyt - vi snakker jo OL - men det hjelper jo ikke den uerfarne seer med å se og skjønne hva som skiller de beste fra de nest beste. Ut fra kommentarene hennes trodde jeg det første paret jeg så var gullkandidater, men da de var ferdige var de visst såpass midt på treet at hun ikke var sikker på om det ville holde til finale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med søvn er en litt variabel affære for tiden - det merkes :Gjesp: Når jeg da har planer om å ha på vekkerklokka for å se Warholm løpe grytidlig i morgen og i tillegg har legetime på et tidspunkt hvor jeg vanligvis knapt er våken, burde jo motivasjonen til å faktisk komme seg i seng litt tidlig være til stede (men jeg garanterer ingenting...). I morgen er endelig fysio tilbake fra ferie også, det er etterlengtet. Nok en av 2021s Den så jeg ikke komme - øyeblikket da jeg brukte ordene endelig og etterlengtet om noe som innebærer trening :fnise: Selv om det strengt tatt ikke primært er treningsbiten jeg har savnet mest - disse timene betyr vel så mye for hodet. dessuten skal man ikke undervurdere betydningen av å ha noe fast å forholde seg til  i løpet av uka...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL-gull og knusing av egen verdensrekord - det er jo en maktdemonstrasjon :pls:  :flagg: :hoppendeglad:Den beste oppsummeringen av hvor vanvittig det var sto vel egentlig sølvvinner Rai Benjamin for: –Hvis du hadde fortalt meg at jeg skulle løpe på 46,17 og tape, ville jeg trolig banket deg opp. :fnise: Tidenes største norske idrettsprestasjon, påstås det - og jeg sov... Det hjelper så lite å komme seg i seng i relativt anstendig tid når man ikke får sove - da klokka hadde passert to, jeg fremdeles var og våken og visste at jeg måtte tidlig opp med en nokså krevende dag i vente, slo jeg av alarmen og prioriterte søvn og opplagthet.

Nå er dagens første programpost unnagjort og jeg har et par timer på sofaen med te og håndball før jeg må skifte og komme meg ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Begynte vi ikke med denne øvelsen sist?
-Jo - jeg var støl i flere dager etterpå...
-Fint!

Og der var vi tilbake i hverdagen :ler: Ingen myk start etter ferien her, det gikk i utfall, knebøy og ballkast (de to siste på balanseball) til jeg nesten knelte. Det blir en litt annen intensitet der enn når jeg trenger hjemme, uansett hvor gode intensjoner og hvor mye innsatsvilje jeg mønstrer.

Nå ser jeg stav-finalen - fysiske utskeielser på et helt annet nivå. Det må jo være bittert for Sam Kendricks som var gullkandidat og testet positivt på korona etter ankomst til Tokyo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens beste vurdering av tribunevakten som tilsynelatende sa noe i retning av Skitt, la gå og lot Armand Duplantis klatre over sperringene for å klemme familien etter seieren. Så nært en verdensrekord - han har den jo inne... Det beste er jo alle konkurrentene som står på rad og rekke og klapper og oppmuntrer under rekordforsøkene, og sølvvinneren som klemmer ham så entusiastisk at han mister bakkekontakten :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at image er viktig for mange artister, men det ser likevel litt pussig ut å stille i fult dramatisk sceneantrekk og tung sminke når du skal opptre i fullt dagslys på et så familieorientert program som Allsång på Skansen - og forteller om din sommerferie med fjelltur i telt før du synger Idas sommervisa som allsang... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom tre kontrollører på bussen og stilte seg ved døra - og så gikk de av igjen på neste stopp, de hadde tydeligvis bare vært ute for å kjøpe seg lunsj. Hvor høy den samlede stigningen i passasjenes puls rakk å bli skal være usagt - min stiger hvertfall automatisk selv om jeg sitter med gyldig billett i hånda - jeg skal heller ikke spekulere i hvorvidt den tanken ga dem glede (men det kunne se sånn ut) :fnise: 

Jeg har vært hos krystallspesialisten og sjekket ståa - ingen skrangling å se, men de dårlige dagene jeg hadde forrige uke hørtes visst ut som et helt klassisk tilfelle av et par krystaller på avveie. Og med det har jeg unnagjort tre helseavtaler på et drøyt døgn (og er ganske støl etter en av dem - jeg våknet i morges og lurte et øyeblikk på hva som hadde skjedd, før det falt på plass...), nå satser jeg på noen rolige dager. Fikk tatt turen innom biblioteket i dag også (praktisk nok i samme hus som legen) og fikk fylt på litt, så jeg ikke skal risikere å mangle valgmuligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04.08: En lest, ingen kjøpt.

Strengt tatt lest ferdig i går og levert i dag... I The spy game av Georgina Harding mister Anna og Peter moren sin - opprinnelig tysk, med en uklar og ukjent fortid - i en ulykke. Stedet er England, året er 1961 og samme dag sprekker en stor spionsak. Det skal jo ikke så mye til for fantasifulle barn i sorg å finne en alternativ løsning - kanskje er ikke mor død, men en spion som måtte gå under jorda? Som voksen søker Anna i mors fortid  - ikke at hun fortsatt tror på spionhistorien hun og broren kokte i hop som barn, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er egentlig ikke noe hundemenneske, men det er jo vanskelig å motstå dem som blir så begeistret bare ved synet av deg, og så i ren lykke slår seg ned oppå føttene dine når du stopper og klør dem bak øret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappgang er i utgangspunktet litt vanskelig å ikke fnise av. Kappgang med finlandssvensk kommentator hjelper jo ikke... :fnise: 

Skiltet som varsel drikkestasjonen lød Personal drinks ahead. De upersonlige drinkene kommer i hotellbaren etter løpet... :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å fnise litt for seg selv mens man himler med øynene bak solbrillene når en voksen mann spretter opp fra benken og løper rundt fontenen (og den er ganske stor) på grunn av en veps...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 2021-8-4 den 12.36):

04.08: En lest, ingen kjøpt.

Strengt tatt lest ferdig i går og levert i dag... I The spy game av Georgina Harding mister Anna og Peter moren sin - opprinnelig tysk, med en uklar og ukjent fortid - i en ulykke. Stedet er England, året er 1961 og samme dag sprekker en stor spionsak. Det skal jo ikke så mye til for fantasifulle barn i sorg å finne en alternativ løsning - kanskje er ikke mor død, men en spion som måtte gå under jorda? Som voksen søker Anna i mors fortid  - ikke at hun fortsatt tror på spionhistorien hun og broren kokte i hop som barn, men... 

05.08: To lest, ingen kjøpt.

I Jenny Erpenbecks Hjemsøkelse er hovedkarakteren et sommerhus ved bredden av en sjø i Øst-Tyskland, fra en gang tidlig på 30-tallet til etter murens fall. Historien fortelles gjennom huset varierende beboere, samt gartneren som ufortrødent forsetter med sine oppgaver, og gjennom dem Tysklands krigs- og etterkrigshistorie. De fleste er navnløse, tidspunkt blir stort sett bare antydet og fortellingen er ukronologisk og tidvis fragmentarisk, det krever litt konsentrasjon å henge med, og jeg er ikke sikker på om jeg har full kontroll til enhver tid, uten at det egentlig ødelegger noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...