Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Nå skal du ikke undervurdere din mor :fnise: Selv de enkleste ting skal læres - la oss ikke snakke om hvor gammel jeg var første gang jeg skulle åpne en ny kaviartube, sto med en gaffel i hånda og lurte på hvordan alle andre fikk til en så symmetrisk og fin stjerne :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (2 minutter siden):

Nå skal du ikke undervurdere din mor :fnise: Selv de enkleste ting skal læres - la oss ikke snakke om hvor gammel jeg var første gang jeg skulle åpne en ny kaviartube, sto med en gaffel i hånda og lurte på hvordan alle andre fikk til en så symmetrisk og fin stjerne :rulle: 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke opplagt før du vet det... :fnise: 

Nei, det er sant det… Er en del “smarte løsninger” som forblir godt skjulte hemmeligheter rett og slett fordi man ikke oppdager de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen med den upåklagelige timingen slår til igjen. Da jeg gikk inn døra nede, etter å ha kastet et blikk på skyene og forkastet planene om en litt lengre tur, var det fortsatt opphold. Da jeg kom inn i leiligheten og kikket ut av vinduet, strømmet regnet ned...

Tørr, selvtilfreds - og nyklippet. Ikke så mye at noen antagelig vil se det, men jeg har jevnere, penere og mer u-slitte tupper enn på lenge. Denne nokså ubetydelige forandringen tok bortimot en time - her er vasket og fønet og klippet og stusset og børstet og stelt med flere børster og kammer og produkter enn jeg holdt oversikt over. Jeg vet at for mange er dette luksus i hverdagen, men jeg slet litt med tålmodigheten etter hvert :fnise: Jeg er godt fornøyd med både resultatet og frisøren, men den føningen ble langdryg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Damen med den upåklagelige timingen slår til igjen. Da jeg gikk inn døra nede, etter å ha kastet et blikk på skyene og forkastet planene om en litt lengre tur, var det fortsatt opphold. Da jeg kom inn i leiligheten og kikket ut av vinduet, strømmet regnet ned...

Tørr, selvtilfreds - og nyklippet. Ikke så mye at noen antagelig vil se det, men jeg har jevnere, penere og mer u-slitte tupper enn på lenge. Denne nokså ubetydelige forandringen tok bortimot en time - her er vasket og fønet og klippet og stusset og børstet og stelt med flere børster og kammer og produkter enn jeg holdt oversikt over. Jeg vet at for mange er dette luksus i hverdagen, men jeg slet litt med tålmodigheten etter hvert :fnise: Jeg er godt fornøyd med både resultatet og frisøren, men den føningen ble langdryg :ler: 

Føningen er det greieste hos meg. Det er klippingen som tærer på min tålmodighet. Om noen ser det elle rikke - det viktigste er at tuppene er u-slitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (6 minutter siden):

Føningen er det greieste hos meg. Det er klippingen som tærer på min tålmodighet. Om noen ser det elle rikke - det viktigste er at tuppene er u-slitte. 

Det tar vel muligens litt kortere tid å føne ditt :fnise: Men det ble bra og verdt både tiden og pengene - og på alle måter noe helt annet en fort&gæli-varianten hos Cutters, hvor de bare børstet det ut og tok noen centimeter rett over med klippemaskin. Dessuten kan alle som lager tråder her om at damer over 35 ikke kan ha langt hår bare ta seg en bolle - nå har jeg faguttalelse på at det kan jeg absolutt...

Skravla skrev (5 minutter siden):

Det er sikkert min skyld at det regner..... jeg  var nettopp ute på verandaen og vannet. :ler:

J'accuse! :ler: Det var jo ikke lite som kom heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Dessuten kan alle som lager tråder her om at damer over 35 ikke kan ha langt hår bare ta seg en bolle - nå har jeg faguttalelse på at det kan jeg absolutt...

Jammen alle sammen lager tråder om at ingen damer kan ha kort hår. :sukk: *bidrar til bolleutdeling *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (6 minutter siden):

Jammen alle sammen lager tråder om at ingen damer kan ha kort hår. :sukk: *bidrar til bolleutdeling *

Det er sånn livet er på KG - damned if you do, damned if you don't... Jeg stemmer for at alle har den frisyren de vil - å ta hensyn til hva man kler og hva slags hår man har kan anbefales, men det er ikke pålagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 2021-8-5 den 17.23):

05.08: To lest, ingen kjøpt.

I Jenny Erpenbecks Hjemsøkelse er hovedkarakteren et sommerhus ved bredden av en sjø i Øst-Tyskland, fra en gang tidlig på 30-tallet til etter murens fall. Historien fortelles gjennom huset varierende beboere, samt gartneren som ufortrødent forsetter med sine oppgaver, og gjennom dem Tysklands krigs- og etterkrigshistorie. De fleste er navnløse, tidspunkt blir stort sett bare antydet og fortellingen er ukronologisk og tidvis fragmentarisk, det krever litt konsentrasjon å henge med, og jeg er ikke sikker på om jeg har full kontroll til enhver tid, uten at det egentlig ødelegger noe.

09.08: Tre lest, ingen kjøpt.

Jeg kan nå krysse av for Sylvia Plaths Glassklokken (i et kassert bibliotekseksemplar fra Øya, utgitt i 1974 og tilsynelatende aldri utlånt) på listen over klassikere man burde ha lest. Psykiatri fra innsiden, på et måte som gjør at man forstår at forfatteren vet hva hun skriver om - det er en skildring, ikke en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det greieste er å ikke lese tråder om hvordan man skal ha håret sitt jeg. Da kan jeg gjøre som jeg vil, og blåse i hva andre mener :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig festlig blir det hvis du beveger deg inn i tråder om kroppshår - der har folk imponerende sterke og bastante meninger om andres svært private valg og hvor mye betydning man kan legge i disse :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisøren i går brukte både olje, saltvannsspray og glansspray da han fønet håret. Jeg merket ikke den store forskjellen da (annet enn lukta), men det gjør jeg i dag - håret kjennes nesten litt seigt og mye mindre nyvasket enn det vanligvis gjør dagen etter vask. Jeg er styrket i min tro på at de fleste sånne produkter egentlig er ganske unødvendige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke en lett olje i håret etter dusj, da blir det mykere og får mer skinn (og enklere å gre). Men jeg er kresen på oljen, og er ikke alltid så fornøyd med hva frisøren dytter i håret ved besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fullstendig kake*

Tror dette er den hardeste fysiotimen jeg har hatt. Eller, på papiret var den helt lik forrige ukes, men jeg har en litt dårlig periode og det skal ikke så mye til før det merkes. Jeg har nok hatt omtrent like lite overskudd igjen etter et par av timene med gamle fysio i vinter, men da var det like mye hodet som var slitent, jeg var ikke i kjelleren fysisk på samme måte som nå. Jeg måtte sette meg på en benk på vei fra trikken, det tror jeg ikke har skjedd siden i februar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg innså at det var middagstid, at jeg ikke hadde lagt noenplaner i den forbindelse og at jeg ikke hadde overskudd til å finne på noe. Da er det jo kjekt å ha Bunnpris 15 meter og en heis unna... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger te. Eller, jeg har mange nok tomme tebokser til at jeg etter huset regler kan forsvare en bestilling, er vel den korrekte måten å formulere det på... :plystre: Nå går det jo mot høst, så da går det mindre grønn og hvit og mer svart te ergo er det det lageret jeg bør fylle opp...

Å forsvare bokkjøp er hakket verre - jeg overbestiller stadig på Deichman og har nå fire som er klare til henting og en femte på vei (samt ytterligere 10 i bestilling - noen av dem er nå satt på vent). Det er i tillegg til de seks jeg alt har hjemme, hvorav en er ferdiglest og tre pågår. Planen er å bli ferdig med to av de pågående og ta en bibliotekstur på torsdag eller fredag. Jeg har jo som kjent ikke noe ulest i egne hyller, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger te. Eller, jeg har mange nok tomme tebokser til at jeg etter huset regler kan forsvare en bestilling, er vel den korrekte måten å formulere det på... :plystre: Nå går det jo mot høst, så da går det mindre grønn og hvit og mer svart te ergo er det det lageret jeg bør fylle opp...

Å forsvare bokkjøp er hakket verre - jeg overbestiller stadig på Deichman og har nå fire som er klare til henting og en femte på vei (samt ytterligere 10 i bestilling - noen av dem er nå satt på vent). Det er i tillegg til de seks jeg alt har hjemme, hvorav en er ferdiglest og tre pågår. Planen er å bli ferdig med to av de pågående og ta en bibliotekstur på torsdag eller fredag. Jeg har jo som kjent ikke noe ulest i egne hyller, så...

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...