Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28401 Skrevet 15. april 2021 Er hvertfall ute i god nok tid - møt 15 min før for registrering, pluss beregn ekstra tid for korona-spørsmål i døra, pluss kollektiv-bytte og litt usikker på akkurat hvor det er, og jeg er ferdig registrert på venteværelset mer enn en halvtime før tida...
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28402 Skrevet 15. april 2021 Og hun så seg i speilet på do og innså at hun hadde sittet innendørs og lest et kvarters tid med solbrillene på...
Roadrunner Skrevet 15. april 2021 #28403 Skrevet 15. april 2021 Daria skrev (1 time siden): Og hun så seg i speilet på do og innså at hun hadde sittet innendørs og lest et kvarters tid med solbrillene på... Fort gjort!
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28404 Skrevet 15. april 2021 Jeg kom meg gjennom med verdigheten noenlunde inntakt. Nå er det bare å vente på sensuren...
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28405 Skrevet 15. april 2021 Sulten! Det ble ikke tid for lunsj før jeg dro, så nå er jeg særdeles klar for mat... Selve undersøkelsen tok en liten halvtime, men med skifting (jeg kunne spart meg bryet med å kle meg praktisk og riktig - jeg fikk uansett en sykehusskjorte å skifte til. Jeg ser selvfølgelig mye god moral i dette...), veneflon inn og ut (jeg har nå plastre i begge albuekrokene - mine folkesky årer glimtet til igjen...) og litt prating tok det fort en time. Etterpå vandret jeg min gamle skolevei (hvertfall delvis) ned til Majorstua og fikk hentet den bestilte boka på biblioteket - plutselig var det skikkelig vårvarmt Dessuten kom jeg hjem til brev i postkassen
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28406 Skrevet 15. april 2021 Roadrunner skrev (3 timer siden): Jeg har vært heldig så langt, hatt lite med helsevesenet å gjøre, og har sjelden grudd meg til nødvendige undersøkelser. Men tanken på at et par melketenner en dag skal erstattes av implantat og skruer rett i kjevebeinet gjør meg ikke direkte avslappet... Du har melketenner uten voksentenner bak? Søster har et par sånne, de sitter fortsatt... Jeg hadde også to, men det var akkurat de to som reguleringstannlegen uansett ville trekke, så jeg slapp unna det problemet. Fram til jeg var 30 hadde jeg lite med helsevesenet å gjøre, det kunne gå år mellom hver legetime. Så har det ballet litt på seg med tiden, nå har jeg jo testet ut litt av hvert. Det igjen gjør jo også at terskelen for å gå til legen blir lavere, både fordi et legebesøk ikke lenger er en stor greie, jeg har en lege jeg kjenner og stoler på jeg har innsett at det hender det faktisk er noe som kan være lurt å få sjekket ut og muligens til og med gjøre noe med... Roadrunner skrev (1 time siden): Fort gjort! Ganske ofte gjort også, selv om dette var en av de bedre Jeg har åpenbart nokså lyse glass - de er mørke nok ute i sola, men fortsatt mulig å overse inne...
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28407 Skrevet 15. april 2021 Jeg har testet mitt nye og utvidete treningsprogram - jeg merket forskjell, for å si det sånn... Flere repetisjoner, nye øvelser, tyngre strikk - og ball (jeg gravde innerst i skapet og fant en i sølv og pasteller, anno 1986. Den har tilsynelatende ikke fått påfyll av luft siden...) og bok. Sistnevnte i kraft av å være stor og tung mer enn innholdet, men det er jo naturlig at bibliotekaren gjør knebøy med armene godt rundt The Cambridge Guide to Literature in English...
Daria Skrevet 15. april 2021 Forfatter #28408 Skrevet 15. april 2021 Egentlig skulle jeg finne fagottkorets versjon av Pål sine høner for å legge i boka til RR, men den ligger visst ikke ute. Så fant jeg denne i stedet... *savn*
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28409 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (På 14.4.2021 den 17.11): 14.04: Fem lest, en kjøpt. Colum McCann skriver ofte puslespillbøker hvor flere tilsynelatende uavhengige historier etter hvert viser seg å henge sammen. I This side of brightness er tunneler i New York en fellesnevner - en historie begynner med byggingen av en metrotunnel under Hudson i 1916, en annen med en uteligger som bor i en av byen tunneler. Siden jeg har lest McCann før, tar jeg for gitt at det er en sammenheng, men det tar lang tid før jeg finner den, og selv da skjønner jeg ikke umiddelbart hvordan, eller hvor det vil ende. 16.04: Seks lest, en kjøpt. Jeg trodde det var Gerd Brantenberg som hadde introdusert den lesbiske kvinnen i norsk skjønnlitteratur - men Ebba Haslund var tidligere ute. I Det hendte ingenting fra 1948 sitter den nå 30 år gamle Edle Henriksen - sist sett i Siste halvår - og reflekterer over alt som skjedde den siste fredsvåren - universitetsstudier, vennskap, forelskelse og kommer til en slags erkjennelse om seg selv og sitt eget liv, og ikke minst følelsene for venninnen Gro. Som tittelen sier - ingenting hendte, men like fullt skandaløst nok, tiden tatt i betraktning.
Skravla Skrevet 16. april 2021 #28410 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (På 15.4.2021 den 16.06): Sulten! Det ble ikke tid for lunsj før jeg dro, så nå er jeg særdeles klar for mat... Selve undersøkelsen tok en liten halvtime, men med skifting (jeg kunne spart meg bryet med å kle meg praktisk og riktig - jeg fikk uansett en sykehusskjorte å skifte til. Jeg ser selvfølgelig mye god moral i dette...), veneflon inn og ut (jeg har nå plastre i begge albuekrokene - mine folkesky årer glimtet til igjen...) og litt prating tok det fort en time. Etterpå vandret jeg min gamle skolevei (hvertfall delvis) ned til Majorstua og fikk hentet den bestilte boka på biblioteket - plutselig var det skikkelig vårvarmt Dessuten kom jeg hjem til brev i postkassen Så koselig med brev. Og kjekt med ferdig MR. Satser på at det er gode nyheter ved gjennomgang. Skal du til sykehuset for å få svar?
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28411 Skrevet 16. april 2021 Jeg skulle bli innkalt til time hos nevrologen etter MR, ble det sagt ved utskriving, så det er bare å vente... *vokter telefonen* *nesten ikke utålmodig allerede*
Skravla Skrevet 16. april 2021 #28412 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (6 minutter siden): Jeg skulle bli innkalt til time hos nevrologen etter MR, ble det sagt ved utskriving, så det er bare å vente... *vokter telefonen* *nesten ikke utålmodig allerede* Stirre på en ikke-ringende telefon er jeg kjent med..... *vaksine-utålmodig*
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28413 Skrevet 16. april 2021 Tror du det er på tide snart, eller bare synes du det burde være det...?
Skravla Skrevet 16. april 2021 #28414 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Tror du det er på tide snart, eller bare synes du det burde være det...? De skal visst begynne å ringe min gruppe denne uken/neste uke. Ettersom jeg er nest yngst i gruppen så regner jeg med telefon om en ukes tid - men jeg har jo vært (mer og mindre) utålmodig siden jul. På en måte blir det verre når man leser at enkelte bydeler er ferdig med alle risikogrupper og begynner på friske, mens andre bydeler ikke er ferdig med første risikogruppe, men sånn er jo skjevdelingen.
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28415 Skrevet 16. april 2021 De litt premature forventningene er jo egentlig verre å forholde seg til enn de realistiske... Jeg stemmer som alltid for å ikke følge med så mye - ignorance kan være bliss i en del sånne tilfeller. Igjen er jeg også glad for at dette med fordeling og den slags avgjørelser ikke er mitt ansvar - jeg stoler på at det er en grunn til at ting blir gjort som de blir og at de som fatter beslutningene vet og kan mer enn meg på det området. Det er jo også litt merkelig at det varierer sånn når man får annen dose, men det henger vel også sammen med tildeling og kapasitet. Det sto i papirene fra røntgen at rekvirerende lege har prøvesvarene i løpet av en ukes tid. jeg regner også med at det neppe skjer så mye i helgen. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg begynte å vokte telefonen i dag tidlig og kommer til å gjøre det kontinuerlig framover...
Skravla Skrevet 16. april 2021 #28416 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (4 minutter siden): De litt premature forventningene er jo egentlig verre å forholde seg til enn de realistiske... Jeg stemmer som alltid for å ikke følge med så mye - ignorance kan være bliss i en del sånne tilfeller. Igjen er jeg også glad for at dette med fordeling og den slags avgjørelser ikke er mitt ansvar - jeg stoler på at det er en grunn til at ting blir gjort som de blir og at de som fatter beslutningene vet og kan mer enn meg på det området. Det er jo også litt merkelig at det varierer sånn når man får annen dose, men det henger vel også sammen med tildeling og kapasitet. Det sto i papirene fra røntgen at rekvirerende lege har prøvesvarene i løpet av en ukes tid. jeg regner også med at det neppe skjer så mye i helgen. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg begynte å vokte telefonen i dag tidlig og kommer til å gjøre det kontinuerlig framover... Jeg hørte i dag om to andre i din risikogruppe som har fått 3 uker. Så kanskje risikogruppe 1 får andre dose raskere enn øvrige? Det var 2 forskjellige bydeler - og ingen var fra din.
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28417 Skrevet 16. april 2021 Det er jo en mulighet. Jeg bare gjør som jeg får beskjed om - møter opp på oppgitt dag og tid og byr fram armen...
Skravla Skrevet 16. april 2021 #28418 Skrevet 16. april 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Det er jo en mulighet. Jeg bare gjør som jeg får beskjed om - møter opp på oppgitt dag og tid og byr fram armen... Det er det greieste. Snakket med en kollega i dag - vi har jo vaksinert en del ansatte, og hun var i første pulje før påske og nå etter påske har de igjen fått inn smitte og hun sa at hun følte seg tryggere etter vaksinen. Og det har en del å si.
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28419 Skrevet 16. april 2021 Definitivt - og da gjør man fort en bedre jobb også...
Daria Skrevet 16. april 2021 Forfatter #28420 Skrevet 16. april 2021 Dagens overskrift: Mystery animal sighting in Krakow ends up being a croissant
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå