Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Daria skrev (25 minutter siden):

Man pakket te og bok og kom seg på en litt lengre tur til lesebenken :opplyser: 

Høres slett ikke feil ut på en torsdag! 
Håper det var en fin tur :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sol, det var te, det var en god bok - man kan ikke klage :nigo: Det var til og med noe å se på underveis - når man er så dårlig vant med levende underholdning, kan man finne mye glede i å se en lastebåt vende og legge til kai :fnise: I motsetning til sist uke, kom jeg dessuten helt fram uten å trenge hverken staver eller pause - men begge deler var essensielt for å komme hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

En av oppgavene er å gjenkjenne en bok ut fra navnet på noen av karakterene - i går var boka Bibelen. Den tror jeg du hadde tatt... ;) 

Mulig jeg hadde klart den ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (12 minutter siden):

Ny dag, nye muligheter. Også kjent som ny benk, ny te - og samme bok...

Positivt at det er benke-vær :sol:

Vært frisk vind her de siste dagene (mest intenst på onsdagen), men heldigvis finvær :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er oppholdsvær og plussgrader er det lese-ute-vær (nesten...). Ulempen med for fint vær er alle disse andre menneske som også insisterer på å være ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom rundt en hylle i butikken og det kom en eldre mann litt brått på i motsatt retning (mot kjøreretningen, i den grad en butikk kan sies å ha det), men med trygg avstand. Jeg gikk til side, men med handlevogn og en litt dårlig dag er jeg ikke veldig kjapp i vendinga. Tut-tut! kommer det fra mannen :overrasket:  Sjelden har jeg vært nærmere å starte en konfrontasjon på offentlig sted, jeg ble så satt ut og samtidig så provosert.

I avdelingen for spesiell oppførsel kan jeg også melde om firmaet som skulle hente containeren som har stått her i natt. De syntes tydeligvis den var for full (den hadde topp, men det har de jo alltid - i mine øyne så den ikke fullere ut enn de pleier) og lempet ut en hel del, som de bare satte igjen på fortauet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 20.4.2021 den 21.51):

20.04: Åtte lest, en kjøpt.

Hillary er ferdiglest (og oppvasken tatt). What Happened er hennes versjon av presidentvalgkampen 2016 - den har ligget på vent en stund, men jeg orket ikke begynne før jeg var sikker på at Trump av ute av det hvite hus... Interessant og skremmende lesning - og ganske frustrerende, jeg får jo lyst til å gå ut og hyle mot himmelen. At hun klarer å skrive såpass saklig om det er imponerende - det er selvfølgelig en subjektiv versjon, men i motsetning til visse andre kan hun oppvise en viss grad av selvinnsikt, og ikke minst en god dose selvironi og galgenhumor. Det er vanskelig å ikke tenke på og sørge over det som kunne ha vært, men ikke ble.

23.04: Ni lest, en kjøpt.

Catherine Czerkawskas The Jewel handler om Jean Armour, Roberts Burns (etterhvert) hustru og deres liv sammen, særlig tiden før de faktisk ble gift. Et forhold ikke helt uten h9ndringer, om man kan si det sånn... En skotsk kjærlighetshistorie fra 1700-tallet i et språk som kler både tid og sted uten å være vanskelig, ispedd mye poesi. I forbindelse med at roman ble utgitt kom det også en samling av dit og brev han skrev om og til sin Jean, med kommentarer fra Czerkawska. Nei, jeg har ikke kjøpt den (ennå)... Hvor tett opp til sannheten (i den grad man kan vite) har jeg ikke oversikt over, men det har egentlig ikke så mye å si - det er en god roman, det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy day - det kommer nye regler for elektriske sparkesykler :danser: Nå er det bare å håpe at Oslo vil ta dem i bruk så fort og effektivt som mulig... :pls: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye benker (med og uten blomstrende trær som drysser kronblader over meg), ny te (for variasjonens skyld også en annen termokopp...) - og ny bok. Etter litt funderinger foran hylla endte jeg med Rubyfruit Jungle, lesbisk-feministisk klassiker fra 70-tallet, i årgangsutgave fra et bruktmarket. Høydepunktet så langt er skildringen av tidenes julespill, jeg satt der på parkbenken og lo for meg selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker med andakt og følelse den siste kannen med den gode gulrotkaketeen jeg har kjøpt i Danmark på to forskjellige steder (og tidspunkt). Begge butikken har nettbutikk - men ingen av dem har akkurat den teen :sur: J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et delvis under har skjedd i heimen - jeg gjorde et forsøk på å skru på surfacen som sa takk for seg for to år siden, og den våknet til liv :daane: At den er knyttet til en utdatert jobbkonto (det har jo vært en ubetydelig liten fylkessammenslåing siden sist) og trenger oppdateringer jeg ikke har rettigheter til å gi den legger en viss demper på Lasarus-følelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (18 minutter siden):

Et delvis under har skjedd i heimen - jeg gjorde et forsøk på å skru på surfacen som sa takk for seg for to år siden, og den våknet til liv :daane: At den er knyttet til en utdatert jobbkonto (det har jo vært en ubetydelig liten fylkessammenslåing siden sist) og trenger oppdateringer jeg ikke har rettigheter til å gi den legger en viss demper på Lasarus-følelsen...

Filler'n

Det betyr kanskje at den bør fysisk innom jobbnettverket for litt oppdateringer og ny konto før den gjenoppstår skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs nok det. Hadde en tanke om at jeg kanskje kunne opprette en ny ikke-jobbasert bruker, men den er nok såpass knyttet til jobben at det neppe går uten admin-rettigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Spørs nok det. Hadde en tanke om at jeg kanskje kunne opprette en ny ikke-jobbasert bruker, men den er nok såpass knyttet til jobben at det neppe går uten admin-rettigheter...

Du må nok ha admin-rettigheter lokalt om ikke annet, for å få opprettet en lokal bruker som ikke er koblet til jobb... Men regner med dingsen uansett er koblet til jobb-domenet og det bør jo oppheves om den skal gli over til privat dings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ta den med og godsnakke litt med IT hvis jeg kommer meg en tur på jobben etter hvert. Planen var egentlig et besøk før påske, men så blomstret smitte og restriksjoner både her og der, så det utgikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

den gode gulrotkaketeen

Det gå'kke an. Minus og minus skal riktignok bli pluss, men den komboen der tror jeg ikke på. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 minutt siden):

Atte hæ? Hvilken overflate sa du? 

:klo:

Og jeg som trodde du var tålig teknisk... 

*host* Microsoft Surface *host* Windows nettbrett *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...