Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Malta kombinerer hønerappen, epic sax guy og The Mamas - men det er jo litt luremus å ha fransk tittel og ren engelsk tekst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyskland er en sånn type låt som er fullstendig håpløs i den virkelige verden, men som jeg elsker i MGP. Han har til og med ukulele :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike er tres, tres frrransk, med alpelue og mimere i videoen, og et klimaks til slutt. Magnifique!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukraina - presentert som en blanding av folkemusikk og elektronika - kunne funket bedre med en litt mindre skrikete og slitsom vokalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å skrive at Georgia manglet et klimaks i det det kom - men det kom litt for sent, jeg hadde rukket å miste interessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Israel ikke lykkes i å sette den vanvittig høye tonen, har hun i det minste det høyeste håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aserbajdsjan bringer Mata Hari tilbake til MGP - et bidrag av det slaget som er irriterende, men likevel fengende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi utfordre Kevin Vågnes til å snakke om minst én låt uten referanser til hverken Celine, Mariah, Britney eller Beyoncé...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er sikkert en god husmor/husfar som har faste rutiner for husarbeid og rengjøring (i motsetning til visse andre jeg kunne nevne... :plystre: ), men jeg skulle ønske at de rutinene ikke innebar entusiastisk støvsuging før kirketid hver søndag...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet min Ebba Haslund-uke med å legge søndagsturen forbi Nissen (ikke lenger pike-)skole og sende en tanke til jentene i avgangsklassen av 1938 og deres lærere, ikke minst kandidat Raudland der han sto ute i snøslapset og gruet seg til å gå inn. At jeg assosierer til 1940-tallsromaner der de fleste andre umiddelbart tenker Skam føles helt naturlig... :fnise: Dessuten så jeg løvetann for første gang i år, leste på benker både her og der og overhørte en diskusjon om nærområdets bakerier, og traff årets første (store!) veps på balkongen da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (12 minutter siden):

Jeg avsluttet min Ebba Haslund-uke med å legge søndagsturen forbi Nissen (ikke lenger pike-)skole og sende en tanke til jentene i avgangsklassen av 1938 og deres lærere, ikke minst kandidat Raudland der han sto ute i snøslapset og gruet seg til å gå inn. At jeg assosierer til 1940-tallsromaner der de fleste andre umiddelbart tenker Skam føles helt naturlig... :fnise: Dessuten så jeg løvetann for første gang i år, leste på benker både her og der og overhørte en diskusjon om nærområdets bakerier, og traff årets første (store!) veps på balkongen da jeg kom hjem.

:vinke:  Er en av de som tenker Skam så fort Nissen skole nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde venner som gikk der (på 90-tallet var vgs-inntaket i Oslo delvis geografisk styrt, og det var en av nærskolene mine), så for meg er det først og fremst en vanlig skole. Da det begynte å komme Skam-turister fra Danmark for å se skolen syntes jeg mest det var litt festlig - det er jo bare et skolebygg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (21 minutter siden):

 

Jeg avsluttet min Ebba Haslund-uke med å legge søndagsturen forbi Nissen (ikke lenger pike-)skole

 

*hmpf * Når du snakker om pikeskoler så tenker jeg øyeblikkelig "Sangen om St. Croix" selv om jeg VET det er Gerd Brantenberg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også bra bøker, som står i bokhyllen - og en skole jeg har vandret forbi ved et par anledninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal ha takk, jeg tror jeg har lest en Ebba Haslund i hele mitt liv og det var "Miss Eriksen oppdager Amerika" som jeg leste som ung tenåring, evt gammel unge. :fnise: 

Den har jeg faktisk ønsket meg et gjensyn med men fant den aldri på biblioteket her. Men i 2021 finnes det andre måter... Nå er den pent lagt til side i leselisten på mac.  (Dumt jeg ikke får den over på Kindle siden den er mer sofavennlig, men...jaja, det er bare 155 sider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den har jeg aldri hørt om, men tittelen var jo besnærende... *ut og gjøre research* For øvrig kan biblioteket helt sikkert skaffe den hvis du spør, om ikke annet finnes den, som alle norske utgivelser, tilgjengelig fra Nasjonalbiblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

om ikke annet finnes den, som alle norske utgivelser, tilgjengelig fra Nasjonalbiblioteket.

Det var der jeg fant den i form av en link. Scannet bok, men fullt leselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (6 minutter siden):

Den har jeg aldri hørt om, men tittelen var jo besnærende...

Det er en barnebok, eller i de dager tenåringsbok. Men husker jeg syntes den var litt søt, og den gav håp om at en håpløs bokorm også kunne oppleve litt. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...