Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber med å bruke mine mindre - men det var vel noe med bruksområde og -mål... :fnise: 

Hadde jeg bodd nærmere kunne vi delt et par :fnise: . Du bruker mindre og jeg mer = et helt par staver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ulempen er at jeg kan trenge mine ganske plutselig - de er som regel med på tur fortsatt, selv om jeg bærer dem minst like mye som jeg aktivt bruker dem. Litt som støttehjulene jeg hadde på sykkelen da jeg var liten - mye av tiden var de ikke engang nede i bakken, men de var veldig greie å ha innimellom, og det var ganske skummelt å gi slipp på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ensling, aleneboende peppermø uten den store sansen for husarbeid nærer jeg en viss fascinasjon for - og sannsynligvis et rosenrødt bilde av - tidligere tiders forskjellige varianter av rene kvinne-bosteder i form av hoteller, klubber og leiegårder med betjent kjøkken, fellesarealer og et utvalg praktiske tjenester tilgjengelig i huset. Denne boken om Barbizon Hotel i NY må nok på leselista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt lange og kjedelige søndagskvelder av at eliteseriestarten er utsatt - jeg forventer jo seks timers sammenhengende fotballsendinger på denne tiden av året... :sukk: :ball: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 10.4.2021 den 22.34):

10.04: Tre lest, en kjøpt.

Det var ikke butleren... :fnise: Cyril Hares Death is no sportsman er klassisk britisk krim med et begrenset antall mistenkte som alle viser seg å ha hatt både motiv og anledning, og en detektiv (her fra Scotland Yard) som samler alle i et rom i siste kapittel og kommer med alle avsløringene. Lite blod, et dryss understated humor og ikke minst 30-tallets klassebevissthet - funnet av et tyggegummipapir sier jo alt om hvilken klasse personen som har vært der tilhører...

12.04: Fire lest, en kjøpt.

Ebba Haslunds kollektivroman fra Pikeskolen er lest - Siste halvår handler som titten antyder om en avgangsklasse fra førte dag etter juleferien fram til eksamensfesten. Både et utvalg av elevene, deres lærere (jeg sender en særlig tanke til den unge, nyutdannede mannlige vikaren og alt han må gjennomgå...) og en og annen forelder følges både utenfra og innenfra - vi får både fasaden og tankene innenfor. Det hele foregår sent på 30-tallet og mye har jo forandret seg, men jammen er mye likt også. Det var vanskelig å ikke tenke litt nostalgisk på egen skole- og russetid underveis...

En av klassens piker er hovedperson i Haslunds neste roman, som viste seg å ikke være tilgjengelig på antikvariat.net. Ergo har jeg, for første gang på det jeg kan huske (antagelig må vi vel tilbake til nevnte skoletid) bestilt en bok på Deichman som privatperson - jeg er jo vant til å ordne sånt via jobben og få det levert dit...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg før i dag, ved synet av mine overfylte og nokså ignorerte klesskap, at en av de mer overfladiske tingene jeg savner i min nokså nedstengte og isolerte tilværelse er å ha en grunn og en motivasjon til å bry meg om hva jeg har på meg. Ikke skal jeg kle meg for jobb, ikke kan jeg bruke en teaterkveld som en unnskyldning til å pynte meg litt og den eneste som ser meg uten yttertøy på jevnlig basis er fysio, som uansett forventer treningsvennlig antrekk. Ikke at noen nekter meg å pynte meg uansett og det faller det meg sjelden naturlig å vandre rundt i joggebukse selv om jeg bare er hjemme, men jeg gidder jo ikke legge så mye innsats og kreativitet i antrekkene heller - det blir noen få sofavennlige kjoler, skjørt og jakker som er på høy rotasjon. Det er ikke det at jeg egentlig bryr meg så mye om hva andre synes om - eller om de i det hele tatt legger merke til - hva jeg har på meg, men det er noe med inspirasjonen i å kle seg for tid, sted og anledning likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter et par spinnville måneder ser det ut til at strømregninga er på vei tilbake på mer normalt nivå. Ikke at min er så voldsomt høy uansett, men når den plutselig blir dobbelt så høy som normalt legger man jo merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vanskelig, detaljfiksert eller kranglete på noen måte (dere kjenner jo meg... :plystre: ), men i Flyhavarikommisjonens episode om Partnair-ulykken i Norge i 1989 bruker de for nye sedler i en av dramatiseringsscenene. I 1989 var det fortsatt Camilla som gjaldt, ikke Kirsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Ikke for å være vanskelig, detaljfiksert eller kranglete på noen måte (dere kjenner jo meg... :plystre: ), men i Flyhavarikommisjonens episode om Partnair-ulykken i Norge i 1989 bruker de for nye sedler i en av dramatiseringsscenene. I 1989 var det fortsatt Camilla som gjaldt, ikke Kirsten...

Bare å legge merke til sånt! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg drar meg opp og ut i relativt tidlige morgenstunder etter en over middels dårlig natt med altfor lite søvn for å rekke fysiotime kl 9, kommer inn 9.05 og er ute igjen 9.20 etter å ha gjort én øvelse, føles det jo egentlig litt bortkastet... Vi gjorde en del endringer i hjemmetreningsprogrammet mitt og hun brukte resten av timen på å sette opp en oversikt jeg fikk tilsendt på mail, så det er ikke det at jeg ikke fikk det jeg skulle ha av hennes tid - jeg skulle bare gjerne ha brukt min tid mer og bedre. Jeg har tross alt nok av den å fylle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ble litt hæ, er vi ferdige allerede...? Ikke minst fordi dette er en av ukas få hendelser utenfor huset - jeg vil jo ha mest mulig ut av det :fnise: Men jeg har fått en lang og innholdsrik treningsplan å forholde meg til - dette kan bli tungt og slitsomt (hvilket vel er mye av poenget...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens lengste kanin er stjålet

Så vet dere det... 🐰 Det står at den er for gammel til å brukes til avl, men ikke hvorvidt den er for gammel til å være mør. Halvannen meter kaninsteik på spidd...? Eventuelt halvannen meter sengevarmer, for de mindre makabert anlagte (men kanin er godt...).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (1 time siden):

Ja, jeg ble litt hæ, er vi ferdige allerede...? Ikke minst fordi dette er en av ukas få hendelser utenfor huset - jeg vil jo ha mest mulig ut av det :fnise: Men jeg har fått en lang og innholdsrik treningsplan å forholde meg til - dette kan bli tungt og slitsomt (hvilket vel er mye av poenget...).

You and me.... jeg har fått et par sider med øvelser også. Her skal det styrkes. :ler: 

 

Men så kort time.... og fysio får samme tilbake fra staten..... Så det er lov å føle seg snytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsprogrammet dumpet ned i mailen 9.30, så hun brukte nok den tiden hun skulle - de får vel neppe ekstrabetalt for kontorarbeid og den slags utenom. 

Tenk så spreke vi vil være til sommeren :ler: Jeg ble lei av å ha strikkene slengende rundt på kommoden, så jeg fant en s-krok og hang dem på enden av toalettbordet, diskret gjemt mellom kjeder, hårbånd og tøyroser... #jålatrener :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... da leste jeg litt fort. Jeg leste at treningsprogrammet ble satt opp mens du var der så du fikk det med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om innhold og utvidelser og testet ut den nye øvelsen mens jeg var der, så skrev hun etter at jeg hadde gått. Tydeligvis satt opp i et program hun har tilgang på via en annen jobb - det står navnet på en helt annen klinikk på programmet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...