Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Ikke noe påskelam på meg. Men jeg kjøpte ribbe til jul (fordi det var usikkert om jeg kom meg noe sted) så den har jeg tatt frem og skal ha i påsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skravla skrev (6 minutter siden):

Kjipt..... Husker den gang 7/11 hentydet til åpningstider. :ler:

Det var en gang... :ler: 

Skravla skrev (1 minutt siden):

Ikke noe påskelam på meg. Men jeg kjøpte ribbe til jul (fordi det var usikkert om jeg kom meg noe sted) så den har jeg tatt frem og skal ha i påsken. 

Jula varer helt til påske? :fnise: 

Nå: Are Kalvø på nrk2 :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Hyttebok frå helvete? 

 

Den er morsom. Boken var påskelektyre i fjor for meg og den gikk for en stund siden på nrk1, trur eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hytteboka, ja. Har sett den før, men den tålte fint en reprise. Mobbing av friluftsfanatikere er jo aldri feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (11 timer siden):

Det var hytteboka, ja. Har sett den før, men den tålte fint en reprise. Mobbing av friluftsfanatikere er jo aldri feil :fnise:

Hæææ? *nettopp hjemkommet fra hengekøyetur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. april - dagen jeg begynner å bla meg gjennom sosiale medier, kommer til en innlegg jeg stusser på et øyeblikk - Kvinnefrontens vaksineinnspill - for eksempel, og så plutselig kommer på datoen... :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at min første tanke (eller andre, etter å ha konstatert datoen) var at jeg kunne vært villig til å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg må ærlig innrømme at min første tanke (eller andre, etter å ha konstatert datoen) var at jeg kunne vært villig til å prøve...

:fnise: Det er jo utrolig hva vi har blitt vant til, så hvorfor ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

⚠️ Advarsel! Sytealarm! ⚠️

Jeg. Er. Så. Lei. Jeg er også sint, frustrert, sur, sliten, redd, oppgitt og en hel masse annet, men først og fremst er jeg lei. Lei av usikkerhet rundt jobb og helse. Lei av å ikke vite hva som skjer. Lei av at det ikke skjer noe. Lei av å ikke kunne ta trikken eller stikke innom en butikk i utrengsmål uten å få dårlig samvittighet. Lei av å ikke treffe noen. Lei av at ukas sosiale høydepunkt er timen hos fysio (og i den forbindelse er jeg fortsatt lei for at gamle fysio, som fikk meg til å le og var full av muntert utenomsnakk, forsvant). Lei av å ikke skulle på jobb, skulle på teater, skulle noe som helst. Lei av å ikke orke og klare det jeg tross alt kunne fylt dagene med i en nedstengt by, og lei av at alt jeg kunne klart og orket å fylle dagene med er stengt. Ikke minst er jeg lei av å ikke kunne planlegge og se fram til noe, hverken på kort eller lang sikt, fordi det er umulig å vite om det faktisk kan gjennomføres.  (Dessuten er jeg lei av klaging - min egen inkludert...).

Jeg tror aldri jeg har sett mindre fram til en høytid - alt som vanligvis skjer i påsken utgår jo, det lille som fortsatt kan ha åpent stenger og det er altfor mye folk overalt (mvh fortsatt grinete for (og ekstra sliten på grunn av) at benken jeg hadde sett meg ut på tur før i dag var opptatt). Nå venter jeg (med den utålmodigheten som blir større jo nærmere målet man kommer, særlig kjent fra lange togturer) bare på de neste 14 dagenes to store høydepunkt (i tillegg til fysiotimene, selvfølgelig - jeg setter jo pris på den nye også, og følelsen av å kunne gjøre noe) - vaksine og MR. I seg selv ikke aktiviteter jeg vanligvis ser fram til (jeg synes MR er overraskende fælt, med tanke på hvor smertefritt og lite krevende det er), men det er tross alt noe konstruktivt som skjer, et skritt videre.

Nå skal jeg være konstruktiv og gå og lage middag (les: varme opp restene fra i går). Når jeg tenker meg om har visst lunsjen utgått i dag, det kan jo ha bidratt til at jeg høres ut som første del av en Snickers-reklame...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :klem:

Det er greit at man skal forsøke å tenke positivt, men fakta er jo at livet har blitt mye kjipere. Og innimellom må man rett og slett få det ut også, og ikke bare idealisere situasjonen og være så krampeaktig positiv. 

Og så kan man i neste omgang finne lyspunktene og å forsøke å konsentrere seg om hvor heldige vi tross alt på mange måter er, men det må være lov å savne ting og være frustrert også. 

Håper middagen smakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag hjalp, og å blåse ut litt hjalp... Jeg er stort sett ganske positiv og optimistisk av legning (og har vært veldig glad for det de siste årene), men det har blitt litt mye i det siste, med usikkerhet og et par tøffe realitetsorienterende og potensielt livsendrende samtaler med nav og lege.  Når da det aller meste som gir positiv energi og overskudd har vært utilgjengelig i månedsvis begynner det å tære litt på... Jeg finner mye glede i te og bøker og sjokolade, men det trengs litt annet positivt påfyll av og til også. Bare en åpen kafé, eller muligheten til å legge turen innom en bruktbutikk i stedet for å bare vandre gatelangs hadde hjulpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk ånden - eller rettere sagt lysten - over meg etter middag og gjorde mitt livs første forsøk på å bake biscotti. Vanligvis lever jeg på Jacobs utvalgte fra Meny (når det gjelder biscotti, altså, ikke sånn generelt...), men jeg har ingen Meny i nærheten, og selv om jeg går forbi en på vei til fysio var det dette med å stikke innom butikker i unøden igjen... De ble spiselige (dog beinharde - det sto ikke noe om hvor lenge de skule tørke i ovnen. Godt hele poenget med dem uansett er å dyppe dem i teen), men jeg satser nok på å fortsette med Jacob som hovedleverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dansk tv går det nå en film (ikke en dokumentar...) med den tvilsomme tittelen Mennesker bliver spist - jeg står nok over. I stedet har jeg brukt kvelden på å se The Greatest Showman - og det er jo litt interessant at jeg, til tross for at jeg knapt vet noe som helst om musikk nyere enn 2005 likevel kjenner så mange sanger fra en musikal fra 2017... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det dansk krim på TV i går. Sommerdahl-mordene. Kjekt med en krimserie hvor hver episode ender med oppklart sak. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 11.4.2020 den 19.11):

Gikk meg en tur i regnværet - en stengt og regnfull påskeaften er det relativt tynt befolket på Aker Brygge og Tjuvholmen.

Påskeaften i fjor. Jeg gikk en ettermiddagstur på en nedstengt Aker Brygge påskeaften i år også - med den lille forskjellen at i år var det knallsol. Det er nok mye av forklaringen på den prosentvise økningen i antall tilstedeværende...

I avdelingen for ting dere helst ikke vil vite har jeg nå en stortå praktisk talt uten negl  - jeg er litt spent på hvor mange ganger jeg vil dunke den inn i noe og si noen mindre pene ord før en ny er noenlunde på plass. Det er jo tre måneder siden jeg smalt den i veggen da jeg falt på badet på sykehuset (pleierne var så imponert...), så jeg hadde jo håpet at etterveksten hadde kommet litt lengre før den slapp taket... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...