Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

I dagens utgave av Covid-nytt får jeg bidra med historien om familien/vennegjengen/whatever som da klarte å dekke sportsbutikkens inngang i hele sin bredde der de sto akkurat passe spredt på lørdag. Og her snakker vi sportsbutikk på senter så inngangspartiet utgjør i praksis lengden av en kortvegg i butikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får jo litt lyst til å bedrive voksenopplæring, men det er vel ikke verdt bryet... En venninne ble litt snurt på meg da jeg ved en annen anledning sukket litt på twitter over barnefamilier på felleshandling i koronatider, for det var visst ikke så lett å forklare ungene at de ikke fikk være med i butikken lenger...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 minutter siden):

Man får jo litt lyst til å bedrive voksenopplæring, men det er vel ikke vært bryet... En venninne ble litt snurt på meg da jeg ved en annen anledning sukket litt på twitter over barnefamilier på felleshandling i koronatider, for det var visst ikke så lett å forklare ungene at de ikke fikk være med i butikken lenger...

"Nei!" Enkelt og greit? 

*løsningsorientert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også i den retning, men som barnløs vet jeg jo ingenting om dette. Jeg har jo brent meg før på å ta for gitt at det er foreldrene som bestemmer over barnehagebarna sine og ikke omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg måtte jo skjønne at når 4-åringen slår seg vrang og ikke vil i barnehagen, så kommer kollega en time for sent på jobb fordi hun måtte trøste og snakke og lirke og overtale og lokke. Jeg var mer på "ta ungen under armen og gå"-løsningen, som var det det gikk i da jeg var barn, men det er ikke pedagogisk nok lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (1 time siden):

Jeg var mer på "ta ungen under armen og gå"-løsningen, som var det det gikk i da jeg var barn, men det er ikke pedagogisk nok lenger...

Er det lov å i det minste tenke "til h.... med pedagogikken"?  Jeg var ikke for den da jeg selv var barn en gang.  Pedagogisk riktige leker? Blææææh. Pedagogisk riktig bøker? Gi meg Bobseybarna og Frøken Detektiv any time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Strengt tatt har jeg ikke lest de sistnevne på ...vel noenogførti år, men jeg er sikker på jeg kunne den dag i dag.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå en bunke gamle Frøken Detektiv-bøker i lesekiosken utenfor her forleden - jeg vurderte å ta med meg hele bunke, ha en dag med nostalgisk fråtsing og så legge dem tilbake :fnise: Tror mine gamle ligger i en eske i kjelleren fortsatt... Bobsey-barna leste jeg også mye av som barn, men de hadde tapt seg litt for mye da jeg prøvde å gjenlese en gang i tenårene. Kanskje ikke så pedagogiske, men veeeldig moralske (om enn ikke lenger så politisk korrekte. Det er mye mørkøyde, svartsmuskede kjeltringer...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi en diva av Patti LuPones kaliber selvfølgelig trenger to eksemplare av Sweeney Todd til sin mrs Lovett :fnise: 

I en helt urelatert kommentar hadde jeg pai til middag i dag 🥧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge håret med fliser i dusjsonen?

...er tittelen på tråd på forumet nå. Det krever litt selvkontroll å ikke gå inn og si at det nok er bedre å farge det med hårfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 timer siden):

Farge håret med fliser i dusjsonen?

...er tittelen på tråd på forumet nå. Det krever litt selvkontroll å ikke gå inn og si at det nok er bedre å farge det med hårfarge...

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke en ny jakke. Jeg trenger ikke en ny jakke. Jeg trenger ikke en ny jakke. Jeg trenger ikke en ny jakke. Jeg trenger ikke en ny jakke. ....men den er jo fin...

Dagens faktiske innkjøp så langt har vært av det nyttige, helserelaterte, se-jeg-er-middelaldrende-og-i-vedlikeholdsalderen-slaget...  Først apoteket for magesyretablettene anbefalt av gastro-legen før jul (det var jo der helsefokuset mitt egentlig skulle være på nyåret - bedre vaner mtp kosthold og mosjon, kanskje til og med gjøre en innstas for den vektnedgangen legen også (veldig pent og forsiktig og høflig :fnise: ) antydet at kunne hjelpe. Kombinasjonen økt stressnivå og dårlige matvaner den siste tiden har minnet meg på at det burde jeg...), samt en pakke forbindingsutstyr, siden jeg først var der og husket på det. Tanken på at jeg burde ha noe mer enn bare ferdigkuttet mummi-plaster i hus har jo streifet meg... Deretter fikk jeg hentet ellospakken med mine nye rosa og blå treningssko treningssko, som fysio senest i går mente ville gjøre flere av øvelsene enklere (hun sa sko, hun spesifiserte ikke farge...) og en pakke filtsåler til vinterstøvlene, som sesongen strengt tatt er over for nå. Men tenk så fornøyd jeg vil være i november over at jeg faktisk gjorde noe med det nå :ler: 

Nå tror jeg forresten det er lunsjtid, sånn apropos gode matvaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Først leste jeg første avsnittet ditt minst 2 ganger, for å se på hvilket tidspunkt ordet IKKE forsvant ut av setningen "Jeg trenger ikke ny jakke". Men det skjedde ikke? Skrivefeil? 

Så leste jeg avsnittet under med litt intens stemme på innpust og utpust, og flirte godt da jeg var ferdig. Passet så fint med den stemmen blant forbindingsutstyr og treningssko. 

Nå håper jeg bare at fysioterapeuten blir fornøyd med de nye treningsskoene dine :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg kan bidra til din underholdning :ler: 

Jeg trenger jo virkelig ikke den jakken... men hadde den vært strikket, skal det ikke utelukkes at den hadde vært underveis likevel. Når det bare er trikot, kan den vente til neste salg. Eller til butikkene åpner igjen og jeg trenger motivasjon til en litt lengre tur... :plystre: 

Fysio blir sikkert fornøyd med at jeg har sko, utover det har hun neppe så sterke meninger :bigfoot: For øvrig er jeg støl i dag - på begge sider, men ikke helt symmetrisk... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ut på balkongen i aprilsolen og oppdaget hvite ting i luften - og nei, det var ikke kirsebærblomstene som hadde kommeplutselig og uventet tidlig... ❄️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (2 timer siden):

Jeg gikk ut på balkongen i aprilsolen og oppdaget hvite ting i luften - og nei, det var ikke kirsebærblomstene som hadde kommeplutselig og uventet tidlig... ❄️

Jeg satte meg ut med middagen og fikk også sånne hvite, rare ting dalende ned over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk lurte jeg på hva det var naboen drev med - han over synes det er helt innafor å riste tepper og den slags over balkongkanten - men jeg tror ikke det var hans skyld... :fnise: 

Jeg fikk en mail om en bestilt bok som er underveis - jeg ble så revet med av Toril Mois essay om Ebba Haslund i Morgenbladet i påsken at jeg umiddelbart bestilte debutromanen hennes (Haslunds, altså, fra 1946) fra et antikvariat - og like umiddelbart glemte at jeg hadde gjort det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min selvtilfredse triumf er som vanlig uten ende når jeg kan svare på noe et av lagene ikke vet i Kulturfrågen Kontrapunkt. At de kan mer jeg ikke vet, har ingenting med saken å gjøre :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...