Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ingen smerter, takk og lov.  Alle de tre romkameratene jeg har hatt her har vært ryggpasienter med til dels invalidiserende plager, det høres helt grusomt ut.

Tidsperspektivet er nokså svevende - kanskje noen uker, kanskje mer. Fysio-oppfølging er planlagt, noen kontroller her (mer MR :grine: ) må nok også påregnes. Jeg syntes beinet har blitt bittelitt bedre, men 2x30 meters korridorvandring med krykker og pause midtveis var i overkant optimistisk, det var med nød og neppe jeg kom tilbake til senga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig at det ikke er smerter. Jeg tror man kan holde ut mye om bare smertene uteblir. 

Skrevet

Virkelig. Det har jeg vært veldig glad for med krystallsyken også - ja, den er plagsom og begrensede, men den gjør ikke vondt.

Skrevet

Utreisetillatelse innvilget, veneflon fjernet :reise:

Skrevet
Daria skrev (29 minutter siden):

Utreisetillatelse innvilget, veneflon fjernet :reise:

NÅ kan jeg prøve "gratulerer" :Knegg: . Du er løslatt fra lenkene.

Skrevet

Apropos lenker, hvorfor kom jeg til å tenke på denne?

Skrevet

Hjemme! Mamna styrer på kjøkkenet, jeg blir helt stressa av det. Vi har litt forskjellige standarder... :fnise:

Skrevet
Cata skrev (17 minutter siden):

NÅ kan jeg prøve "gratulerer" :Knegg: . Du er løslatt fra lenkene.

De er hvertfall løsnet litt - formelt er jeg fortsatt innlagt og ute på perm...

Skrevet

Jeg har en hel kanne med te! Jeg har julekaker! Jeg har tv og pledd og min egen sofa! Jeg har også krykker lett tilgjengelig og mobilen i en veske rundt halsen, for å berolige bekymrede foreldre...

#sykehusetminuttforminutt er satt på pause, med mulighet for et forhåpentligvis kort og forbigående nytt kapittel på onsdag. Noe helseprat må nok fortsatt påregnes...

Skrevet

God lørdag, god bedring, og kos deg hjemme! :klemmer:  :kaffekopp: 

Skrevet

Takk! :kyss: Jeg aner at det blir ekstra godt å legge seg i kveld...

Skrevet

God bedring, og selv om det gjerne er "all inclusive" på "Hotell Fix-it" så er ikke egen seng uten snorkende medboer å forakte på noe som helst vis. 

Skrevet

Snorkende er en ting - den ene natten lå hun i nabosengen og virkelig hylte av smerte i flere timer. Det var grusomt - men verst for henne, selvfølgelig.

Skrevet

De gangene jeg har ligget på sykehuset så har alle ukjente lyder vært et problem. Om det så bare var at romkameraten snudde seg i sengen. Jeg er jo ikke vant til å ha så mange fremmede på rommet så lyder er ukjent for meg. 

Men jeg hadde en natt på legevakten for et par år siden... mulig hjernerystelse så det var vekking annenhver time. Ikke noe problem med vekking hos meg - jeg sov ikke. Romkameraten snorket så gardinen mellom oss flagret. Og hver gang sykepleier var innom så våknet hun og ba om sovetablett for hun fikk ikke sove..... :rolleyes:

Skrevet
Skravla skrev (Akkurat nå):

De gangene jeg har ligget på sykehuset så har alle ukjente lyder vært et problem. Om det så bare var at romkameraten snudde seg i sengen. Jeg er jo ikke vant til å ha så mange fremmede på rommet så lyder er ukjent for meg. 

Jeg skjønner SÅ hva du mener. Skrekken er å bli lagt inn over flere døgn. Har vært innlagt to ganger. Første gang var heldigvis bare en natt etter en operasjon og en søvnløs natt klarer man jo. Andre gang var det for så vidt også etter en operasjon men da ble det to netter - og jeg fikk heldigvis "enerom". Var egentlig tomannsrom men slapp at noen okkuperte den andre senga. 

Skrevet

Men blir jo liggende litt på ank selv også - jeg vil heller ikke være den som forstyrrer naboen.

Skrevet

Å sove i sin egen seng, uten veneflon i albukroken, i et rom jeg vet jeg skal få ha for meg selv hele natta og hvor ingen står klare med måleutstyr når jeg våkner - det er ganske deilig...

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Å sove i sin egen seng, uten veneflon i albukroken, i et rom jeg vet jeg skal få ha for meg selv hele natta og hvor ingen står klare med måleutstyr når jeg våkner - det er ganske deilig...

Så bra du er hjemme igjen! Fortsatt god bedring! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...