Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Har gått tur og vinket til lesebenken i forbifarten - det er vel en stund til jeg tar turen dit med te og bok og blir en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (5 timer siden):

Foreløbig er jo alt stengt i Oslo, og jeg tviler vel på om de får åpne i januar heller. Den siste forestillingen jeg var på var i begynnelsen av november (eter at ny nedstenging var annonsert, men før den hadde trådd i kraft. Mvh panikkbillettshopping.), abstinensene begynner å bli store... Kulturlivet kunne begynne med take-away og hjembestilling - få en smitteverntilpasset opptreden hjem i egen stue :idesmil: :ler: 

Frykter det går mot mørkere tider her også, smittetallene går oppover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par enkle avstandsregler, relevante også i ikke-smittsomme tider.

1)Ikke still deg omtrent oppå meg og begynn å snu på stativet jeg står og kikker i, uten så mye som et nikk i min retning. Skal du ha en helt konkret ting, går det an å si en variant av Unnskyld, jeg skal bare...; er du primært ute etter å kikke får du vente på tur.

2)Inne i matbutikker er det en av konseptet at folk stadig stopper ved hyllene. Ikke gå så tett på meg at handlevognen din smeller inn i kurven jeg bærer på armen i det øyeblikket jeg stopper og snur meg mot hylla. 

Jeg vil også minne om at det å stoppe og prate rett foran dører, trapper og overganger er en uting, og at du som butikkansatt godt kan anerkjenne kundens eksistens. 

Takk for oppmerksomheten.

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh... Jeg tok opp dansk tvs visning av en oppsetning av La Bohéme fra operaen i København på nyttårsaften, og når jeg satte den på nå viser det seg at det er Audun Iversen som spiller Marcello. Bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

02.01: En lest, ingen kjøpt.

Og med det erklærer jeg leseåret 2021 for åpnet... Årets første fullførte er et langtidsprosjekt - Tore Linné Eriksens Afrika-historie. Det er ganske ambisiøst å samle et helt kontinents flere tusen års samlede historie på 370 sider, og det blir jo begrenset hvor detaljer og i dybden man kan gå, men boka gir et godt overblikk og er relativt lettlest, genren og faktatettheten tatt i betraktning. Jeg er definitivt mer opplyst nå enn jeg var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Rodolfo slukket diskret både Mimis lys og sin egen lampe mens hun så en annen vei :fnise: Jeg har også sett versjoner hvor det er Mimi som står for slukkingen av en eller begge (favoritten er hun i Helsinki som smilte fornøyd og blåste ut lyset rett utenfor døra hans) og de hvor det faktisk er en (svært heldig) tilfeldighet... 🕯️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke har brukt opp fyrverkeriet sitt nå, får gjemme det til neste nyttårsaften - tre kvelder på rad med smelling holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det bare skyldes snittet i toppen, men Mimi ser litt gravid ut og det føles veldig feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp gjennomgang av kulturåret ga 35 fysiske arrangementer, hvorav 15 var før nedstengingen i mars. Jeg innser at for mange er det langt over normalen et hvilket som helst år, men de to forgående årene har jeg vaket rundt 90, så den nedgangen er ganske brutal. Ikke rart en stakkar har litt abstinenser :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller med kinobesøk i teorien - men i praksis er det noen år siden sist det var aktuelt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sto intetanende og laget middag og kikket ut av vinduet da mannen i leiligheten midt imot kom vandrende inn på sitt godt opplyste soverom splitter naken og så ikke ut til å la affisere i der minste av at gardinene ar trukket fra. Siden det var like lyst (men adskillig mer anstendig påkledning) hos meg og dermed like godt innsyn den veien snudde jeg blikket bluferdig bort, det tok seg ikke ut å bli stående og glane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self 1) Sørg for å ha en mer spennende bok i veska når du blir uplanlagt innlagt. (Mobillader anbefales også).

Note to self 2) Du er ikke nødvendig så hypokonder som du tror.

Jeg dro på legevakta i dag tidlig, mer fordi jeg innså at det var fornuftig enn fordi jeg var overbevist om at det var nødvendig, og innså at de mest skremmende ordene du kan høre der er "du er høyt prioritert", tett fulgt av "jeg skal ringe sykehuset " etter 5 minutters undersøkelse... #dramaqueen Så nå sitter jeg og blomster i limbo mellom CT for noen timer siden og MR som forhåpentligvis blir i løpet av kvelden og er egentlig ikke noe klokere - jeg ver hva som plager meg (et lite samarbeidsvillig bein), men ikke hvorfor. Men jeg elsker norsk helsevesen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har powerbank og telefonen var fulladet, så det burde holde til i morgen. 

Nå er middag underveis *sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg har powerbank og telefonen var fulladet, så det burde holde til i morgen. 

Nå er middag underveis *sulten*

Hva serveres i dag? 

 

KJekt med powerbank ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...