Roadrunner Skrevet 7. januar 2021 #27301 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Cata skrev (7 minutter siden): Nå igjen!!!! Du kan tro jeg koste meg (og sendte et par tanker i din retning) da jeg skrev den! Endret 7. januar 2021 av Roadrunner
Daria Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #27302 Skrevet 7. januar 2021 Skravla skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal ting være enkle.... Godt de passer på deg. De er så påpasselige at det nesten er litt overveldende. Men igjen er jo norsk helsevesen fantastisk - et snev av usikkerhet og man klasker til med noen blodprøver og en lege for å være på den sikre siden. Roadrunner skrev (11 minutter siden): Du kan tro jeg koste meg (og sendte et par tanker i din retning) da jeg skrev den! Glede på mange nivåer...
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27303 Skrevet 8. januar 2021 Mårrån! Jeg har for første gang hatt enerom og sov som en stein i syv sammenhengende timer - det var så deilig... Kan ikke si ar jeg merket så mye til advarslene om at kortison kunne gi søvnløshet, dette er den beste natten jeg har hatt her.
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27304 Skrevet 8. januar 2021 Dagens nye opplevelse: Vandring med krykker. At jeg har klart å bli 40 uten at det har blitt aktuelt før sier vel litt om en ikke veldig sporty livsstil... Dessuten har de så smigrende tiltro til mine kognitive evner - jeg fikk utdelt en innpakket urinprøvekopp, med beskjed om å fjerne plasten før bruk. Og nei, jeg lot ikke det forbigå i stillhet
Skravla Skrevet 8. januar 2021 #27305 Skrevet 8. januar 2021 Daria skrev (35 minutter siden): Dessuten har de så smigrende tiltro til mine kognitive evner - jeg fikk utdelt en innpakket urinprøvekopp, med beskjed om å fjerne plasten før bruk. Og nei, jeg lot ikke det forbigå i stillhet Det er jo en ganske så direkte linje mellom hjernen og ryggmargen.... Kanskje det var en test. Alternativt god gammeldags erfaring. :ler:
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27306 Skrevet 8. januar 2021 Hjernen min ser helt fin ut, det har jeg en erfaren overleges ferske uttalelse (samt CT og MR-bilder) på... Men det er klart, de ser nok mer av den type ting her enn på en del andre avdelinger...
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27307 Skrevet 8. januar 2021 Noe av det jeg gleder meg mest til med å komme hjem er å kunne ordne meg mat (og te) selv når jeg føler før det, heller enn å måtte ringe på innen oppsatte tider og gi travle pleiere enda mer å gjøre. Ikke at de klager eller er spesielt nøye på tidene - i går sov jeg lenge etter en dårlig natt og fikk frokost utenom alle serveringstider - men likevel...
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27308 Skrevet 8. januar 2021 Der var det slutt på enerom-luksusen, men en hel kveld, natt og formiddag alene skal man ikke kimse av...
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27310 Skrevet 8. januar 2021 Jeg luftet krykkene i gangen igjen (fysio sa jeg burde, og man er jo lydig...). Det er fortsatt litt absurd å vandre forbi skiltet med Nevrologisk sengepost med sykehusets lekre antiskisokker og veneflonen dinglende ut av skjorteermet mens en forbipasserende sykepleier smiler oppmuntrende over min imponerende 25 meter lange prestasjon og innse at dette faktisk er realitetene akkurat nå. I hodet mitt er dette fortsatt en misforståelse, til tross for overbevisende tegn på det motsatte og at jeg selvfølgelig har full tiltro til at legene kan jobben sin. Det er ikke akkurat bunnsjiktet fra medisinstudiet som ender opp her...
Roadrunner Skrevet 8. januar 2021 #27311 Skrevet 8. januar 2021 Fortsatt god bedring! Over 20 år siden sist jeg gikk på krykker, og savner det ikke... Burde vel brukt et par i høst, men innså i uke 6 at det var anbefalt med krykker de første par ukene ved behov Bittelitt sent
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27312 Skrevet 8. januar 2021 Du lider også litt av "Kan selv, det går bra"-syken? Jeg har fått litt behandling for den de siste dagene... Nå har jeg sittet i godt og vel to timer med høyrearmen rett ut - injeksjonen som skulle ta en time endte med å ta mer enn det dobbelte. Hverken tasting, surfing eller bladlesing er då enkelt med bare venstrehånda...
Skravla Skrevet 8. januar 2021 #27313 Skrevet 8. januar 2021 Så kjedelig at det tok så lang tid. Neste gang de setter veneflon så rekk frem venstre hånd, mvh erfaren. Da jeg fikk jern intravenøst så rakte jeg frem venstre hånd... og sykepleieren lurte på om jeg var venstrehendt - hun flirte da jeg sa "ja når det gjelder veneflon så..... ellers får jeg jo ikke gjort noe" Men hun stakk fei så jeg endte opp med å få den i høyre uansett.
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27314 Skrevet 8. januar 2021 De prøvde å sette den i venstre først, men det var disse folkeskye blodårene mine... Det mest irriterende er at jeg gjerne sover med den armen under hodet ellet over pannen. Men jeg har gått kveldstur! Den ble sikkert 10 meter lenger enn formiddagsturen og inneholdt en strategisk plassert stol underveis...
Skravla Skrevet 8. januar 2021 #27315 Skrevet 8. januar 2021 Sjenerte blodårer ja... Det sliter jeg ikke med. Har opplevd en gang på alle de årene med blodprøver, intravenøst etc.... De aller fleste mener jeg har enkle årer.
Daria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #27316 Skrevet 8. januar 2021 Mine har bydd på utfordringer hele uka (og lenge før det)... Det hjelper jo heller ikke at jeg har en litt stor føflekk akkurat i kroken der de gjerne vil stikke.
Daria Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #27317 Skrevet 9. januar 2021 I natt slo kortisonens varslede søvnløs-bivirkninger inn for fullt Tror ikke jeg sovnet før nærmere 6 - da er det jo stas å bli vekket for blodprøver kl 9... (Hun ga opp de folkeskye og gikk rett for håndbaken... ). Fikk dormet et stund til, nå er også blodtrykk og temperatur tester for dagen og frokost er servert. Jeg ba om et knekkebrød og fikk 3 - jeg så vel mer sulten ut enn jeg følte meg (og det er ikke sikkert hun tok feil...).
Cata Skrevet 9. januar 2021 #27318 Skrevet 9. januar 2021 Fremdeles på "Hotell Fix-it"? Når slipper du løs? Regner med du ikke akkurat løper derfra, men....
Daria Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #27319 Skrevet 9. januar 2021 Planen er at jeg slippes ut på prøve etter siste kortisondose i ettermiddag, med permisjon til onsdag morgen (-Det er helt frivillig med permisjon, du er hjertelig velkommen til å bli her hvis du føler deg mer komfortabelt med det, men du vil kanskje helst hjem? Kanskje det, ja...). Onsdag blir forhåpentligvis et avsluttende dagsbesøk (-men det kan jo være greit å ta med et undertøysskift for sikkerhets skyld...) etter at de siste prøvesvarene har kommet og ekspertene har hatt møte.
Roadrunner Skrevet 9. januar 2021 #27320 Skrevet 9. januar 2021 Lykke til! Når kan du forvente å merke noe bedring? Har du smerter også, eller er det "bare" spaghettien som herjer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå